هوندا وزل ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی
هوندا وزل کراس اوور ژاپنی و با کیفیتی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار بیاید. محصولی جذاب که طراحی زیبایی دارد.
1498 سی سی
124 اسب بخار
145 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوهوندا وزل کراس اوور ژاپنی و با کیفیتی است که قرار است به صورت وارداتی به بازار بیاید. محصولی جذاب که طراحی زیبایی دارد.
درباره هوندا وزل
هوندا یکی از خودروسازان مشهور ژاپنی است که با اینکه توانسته خودرو های بسیار خوبی نظیر هوندا آکورد را تولید کند اما محصولات این نشان در کشور ما، حتی قبل از ممنوعیت واردات خودرو، آن طور که باید مورد استقبال قرار نگرفته است. اما خوشبختانه با آزاد شدن واردات خودرو محصولات این برند یکی از گزینه های اصلی حضور در بازار ایران است. یکی از محصولات این نشان که پا به بازار ایران می گذارد هوندا وزل (Vezel Honda) خواهد بود. هوندا وزل یک کراس اوور به نسبت اقتصادی در کلاس طراحی B است که اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ عرضه شده و جدیدترین نسل از این خودرو در سال ۲۰۲۱ راهی بازار های جهانی شده است. هوندا وزل در بازار ها و کشور های مختلف، نام های مختلفی دارد به طور مثال در ژاپن این خودرو با نام وزل، در چین با نام X-RV و در برخی بازار ها با نام H-RV شناخته می شود.

شرکت معین خودرو ایرانیان که تا پیش از این مسئولیت واردات تویوتا را برعهده داشت اکنون عهده دار واردات هوندا وزل به ایران است. در ادامه بیشتر به این وارداتی جذاب خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه هوندا Vezel
به طور کلی هوندا وزل طراحی به نسبت به روز و مدرنی و در عین حال عامه پسند دارد و انتظارات را از یک کراس اوور ژاپنی پاسخ می دهد.در نمای جلو این خودرو، چراغ ها اولین و مهمترین بخشی هستند که مورد توجه قرار می گیرند. چراغ های جلو هوندا وزل طراحی بسیار خوبی داشته و کمی چهره این خودرو را تهاجمی و پر ابهت کرده است. در بخش جلو پنجره هوندا وزل شاهد استفاده از خطوط افقی و موازی هستیم که باعث می شود نمای جلو این خودرو کمی عریض تر به نظر برسد.

سبک طراحی هوندا Vezel در نماهای جانبی کمی ساده تر می شود اما همچنان می توان جزئیات به نسبت خوبی را مشاهده کرد به طور مثال دستگیره در های عقب به صورت مخفی و در کنار شیشه ها قرار گرفته که در نوع خود سبک طراحی جالبی است. از طرفی در این خودرو از رینگ های آلومینیومی با طراحی شش پر استفاده شده که جلوه بسیار خوبی را به این خودرو داده است. از طرفی دیگر استفاده از تریم دو رنگ در اسپرت به نظر رسیدن این خودرو تاثیر بسیار مثبتی گذاشته است.
بخش عقب هوندا وزل طراحی بسیار جذاب، اسپرت و بروزی دارد و در عین حال با طراحی بخش های جلو این خودرو بسیار هماهنگ است. در قسمت عقب این خودرو از چراغ های به هم پیوسته استفاده شده که در وسط آنها نشان هوندا دیده می شود. این سبک طراحی کمی ما را به یاد چانگان یونی k می اندازد که همانطور که می دانیم یونی k دیرتر از این خودرو عرضه شده است.

سپر عقب هوندا وزل طراحی به نسبت ساده ای دارد اما استفاده از تریم دو رنگ کمی سادگی را از این بخش دور کرده است. نکته دیگری که در این بخش دیده می شود این است که اگزوز های هوندا وزل به صورت مخفی طراحی شده و بر روی سپر عقب هیچ خروجی وجود ندارد.
مشخصات فنی هوندا وزل
نیروی محرکه هوندا وزل از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی تامین می شود که این پیشرانه دارای فناوی I-VTEC ( فناوری اختصاصی هوندا ) است که این فناوری با کنترل زمان بندی و گشایش سوپاپ ها باعث عملکرد بهینه موتور می شود.
پیشرانه به کار رفته در هوندا وزل قادر است نهایت قدرت ۱۲۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۵ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند. هوندا Vezel به عنوان یک خودرو به نسبت اقتصادی مصرف سوخت بسیار مناسبی دارد. جالب است بدانید مصرف سوخت میانگین این خودرو به ازای هر صد کیلومتر، ۶.۳ لیتر است که عدد بسیار مناسبی به حساب می آید.
| برند | هوندا |
| مدل | وزل |
| کلاس بدنه | کراس اوور |
| سال تولید | ۲۰۲۴ |
| حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | تنفس طبیعی |
| قدرت | ۱۲۴ اسب بخار |
| گشتاور | ۱۴۵ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱.۵ ثانیه |
| حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | CVT |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | تویست بیم |
| طول | ۴۳۸۰ میلی متر |
| عرض | ۱۷۹۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۵۹۰ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۶۱۰ میلی متر |
| وزن | 1296 کیلوگرم |
| حجم باک | ۴۰ لیتر |
| مصرف سوخت | ۶.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۱۵/60R17 |
| شرکت عرضه کننده | معین خودرو ایرانیان |
| برند نشان مادر | هوندا |
| کشور سازنده | ژاپن |

طراحی کابین و امکانات Vezel Honda
بر خلاف طراحی قسمت های بیرونی، در داخل کابین هوندا وزل شاهد طراحی ساده ای هستیم و سبک طراحی پیچیده و عجیب و غریبی در این قسمت دیده نمی شود. از طرفی باید بدانیم که در بازار جهانی هوندا وزل اصلا خودرو گران قیمتی نیست و نمی توان از آن توقع طراحی لوکس و امکانات عجیب و غریب داشت. رودری های این خودرو طراحی ساده و مینیمالی دارند و به لطف استفاده از متریال نرم و همین طور دستگیره های کرومی رنگ احساس خوبی به سرنشینان منتقل می شود.

بر خلاف رودری ها، در بخش داشبورد از متریال خشک استفاده شده که کیفیت مطلوبی داشته و احساس بدی را نمی توان از آن دریافت کرد. در بخش بالای داشبورد می توان نمایشگر سیستم مالتی مدیا را مشاهده کرد که آپشن بسیار خوبی است که در این خودرو دیده می شود و دسترسی به برخی از بخش ها را ساده تر می کند. از طرفی کروم کاری های انجام شده در این بخش ها و همچنین کلید های تنظیم دریچه های تهویه این خودرو طراحی به نسبت منحصر به فردی را ایجاد کرده و احساس لوکس بودن را می توان از آن دریافت کرد.

در بخش های میانی داشبورد می توان به کلید های تنظیمات سیستم تهویه مطبوع دسترسی داشت که این کلید ها طراحی کلاسیک داشته و طراحی جالبی دارند. در بخش کنسول وسط نیز تمامی اجزا به ساده ترین شکل ممکن کنار هم قرار گرفته اند و استفاده از رنگ مشکی پیانویی در این قسمت ها، جلو لوکسی را به این بخش داده است. هوندا وزل از یک جلو آمپر دیجیتال بهره می برد که گرافیک و کیفیت بسیار خوبی دارد و اطلاعات مختلفی را در اختیار راننده قرار می دهد و این موضوع می تواند امتیاز مثبتی برای این خودرو به حساب آید.

فرمان هوندا وزل طراحی سه شاخه دارد و در مرکز آن نشان هوندا دیده می شود. از طرفی به صورت دستی در چهار جهت قابل تنظیم است که آپشن کاربردی به حساب می آید. صندلی های هوندا وزل طراحی و ارگونومی بسیار خوبی دارند و اصلا خسته کننده نبوده و در برگیرندگی مناسبی دارند. جنس روکش صندلی های هوندا وزل ترکیبی از جنس پارچه و چرم مصنوعی است که دوام و عمر بسیار خوبی دارند. فضای بخش عقب هوندا وزل با توجه به فاصله محوری ۲۶۱۰ میلی متری فضای بسیار خوب و مناسبی است. متریال به کار رفته در بخش عقب این خودرو مشابه متریال استفاده شده در بخش جلو است و امکانات مناسبی نظیر؛ چراغ مطالعه، جالیوانی، پورت USB، دریچه سیستم تهویه برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شده اما جای خالی زیر آرنجی احساس می شود.

در مجموع با اینکه کابین هوندا Vezel طراحی ساده ای دارد اما متریال استفاده شده کیفیت بسیار مناسبی داشته و تمامی اجزا عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش می گذارند.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | هفت کیسه هوای ۱۱ نقطه ای - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - ترمز اضطراری اتوماتیک - رادار خط خوان |
| امکانات رفاهی | استارت دکمه ای - فرمان کمکی برقی - فناوری LED چراغ ها - نور بالای اتوماتیک - تریم داخلی چرم و پارچه - رادار تابلوخوان - سنسور نور - سنسور باران - کروز کنترل تطبیقی - رانندگی خودکار بین خطوط - ترمز پارک برقی - تنظیم حالت رانندگی - سقف شیشه ای با سایه بان دستی - رینگ آلومینیومی - سامانه کنترل حرکت در سراشیبی - سنسور پارک و دوربین دنده عقب - نمایشگر لمسی - کلاستر دیجیتال - تهویه اتوماتیک - ترمز پارک برقی - اتوهلد |
مزایا و معایب
| مزایا | کیفیت ساخت خوب - مصرف سوخت مناسب - امکانات ایمنی و رفاهی مناسب |
| معایب | توان حرکتی معمولی و نه چندان زیاد - عدم عرضه با نسخه فول آپشن کامل |
قیمت هوندا وزل
| قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۹/۲۶) | ۴,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
| قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۹/۲۶) | ۲,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان |
رقبای هوندا وزل
با این که هوندا وزل (Honda vezel) یک از خودروهای ژاپنی وارداتی است که امکانات و مشخصات قابل قبولی دارد که می تواند ارزش خرید این خودرو را بالا ببرد. خوشبختانه با عرضه خودرو های وارداتی در بازار ایران رقبای خوبی برای هوندا وزل وجود دارد که از جمله آنها می توان به؛ نیسان قشقایی، کیا سلتوس، سانگ یانگ تورس، جیلی آزکارا و… اشاره کرد.
از طرفی باید بدانیم با اینکه این خودرو در بازار های جهانی قیمت چندان بالایی ندارد اما متاسفانه در داخل بازار ایران به دلیل تعرفه بالای خودرو های وارداتی کمی قضیه متفاوت است و ممکن است دسترسی به این خودرو برای عامه مردم دشوار باشد به همین دلیل بسیاری ترجیح می دهند به سراغ خودرو های مونتاژی بروند که قیمت کمتری نسبت به این خودرو دارند اما آپشن های بیشتری در آنها وجود دارد.
آلبوم تصاویر







سوالات متداول
هوندا وزل از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز به فناوری I-VTEC بهره می برد که این پیشرانه می تواند روی هم رفته ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده CVT به چرخ ها منتقل کند.
از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به؛ کیسه های هوای سرنشینان جلو، زانو راننده، جانبی و پرده ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نور بالا خودکار، سامانه پایش فشار باد تایر ها، سامانه کنترل حرکت در سرازیری، استارت دکمه ای، حالت های رانندگی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، فناوری LED چراغ ها، چراغ روشنایی روز، اتو هلد، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم برقی آینه های جانبی، سیستم اتصال تلفن هوشمند، خروجی USB، سقف پانوراما و… اشاره کرد.
مقایسه جامع هوندا ZR-V و مزدا CX-50 ؛ تقابل شاسی بلند های جذاب ژاپنی
امتیاز دهی آخرین خودرو به هوندا CR-V – امتیاز نهایی ۷ از ۱۰
هوندا پایلوت ۲۰۲۶ با چهره جذابتر؛ کابین مدرنتر و امکانات استاندارد بیشتر معرفی شد
هوندا آکورد ۲۰۲۵ به ایران می آید





قیمت بالا و وارداتی در حد ۵۰۰ تا در انتظار این ماشینه. سرکاری بودن واردات …
ولی تو برگ کمپانی سازنده زده ، چین
حالم بهم خورد
به دلیل مسائل لجستیک و نزدیکی به بازار مقصد و رقابت بسیار شدید بین سازندگان خودرو، همه خودروسازان قدر دنیا در بزرگترین بازار فروش ماشین در جهان یعنی کشور چین کارخانه مونتاژ ماشین ساختن، در هند هم ساختن، اگر ایران تحریم نبود در ایران هم می ساختن، هیچکدومشون هم برندشون رو فدای یک کشور خاص نمیکنن، به همین خاطر هوندا یا تویوتا که برترین خودروسازان ژاپن هستند در هر کجا که مونتاژ بشن هوندا و تویوتای ژاپن هستن همانطوری که آیفون در هر کجا مونتاژ بشه آیفون اپله آمریکاست.
قیمت وتحویل
واقعا ماشین نرمی هست هم سیستم تعلیق خیلی خوب هم ترمز
جلو پنجرشم خیلی شیکو با اصالته
رادارهای خیلی خوبه داره اگر باز وارداتش باز بشه ثبت نام کنی خیلی بصرفه هست
واقعا کشور سازنده ژاپن است؟ یا کشور سازنده چین؟
گوشی آیفون مونتاژ کننده چین است سازنده و طراح آمریکا، هوندا هم سازنده و طراح است و مونتاژ کننده چین
آیا درست که این خودرو ایمن ترین خودرو ۲۰۲۴ در کلاس خودشه؟
ایمن ترین خودروها در بخش خودروهای اس یو وی کوچک در سال ۲۰۲۴:
هوندا HR-V اس یو وی ۲۰۲۴
جنسیس GV60 اس یو وی ۲۰۲۴
هیوندای کونا اس یو وی ۲۰۲۴
مزدا CX-30 اس یو وی ۲۰۲۴
مزدا CX-50 اس یو وی
سلام
آخه یه رادار نقطه کور خیلی گرون بود؟!!!
واردکننده اش هم وضعیت رانندگی
جاده های ایران رو هم نمی دونست؟!!!
واقعا که😡
داداش رادار نقطه کور!؟؟؟ که هی چراغ چشمک بزنه هر موترق رد میشه عین چوپان دروغگو نفهمی کدوم راسته کدوم دروغ؟ بدتر از رادار بین خطوط هیچ گاربردی نداره
در ایران فقط رادار تصادف از جلو لازمه همین و ایربگ های زیاد …حتق رادار تصادف از عقب مثل بنز با هر ماشینی که بهت میچسبونه کمربندها شفت میشه و ….
این که چیزی نیست وقتی ماشین رو تحویل میگیرین تازه متوجه میشین با ضبط ماشین هیچ کاری نمی تونین بکنین حتی به اینترنتم وصل نمیشه حتی ساعت ماشینم نمیشه درست کرد چون باید برنامه هوندارو نصب کنید و کد vin بزنین ولی چون هوندا مارو تحریم کرده هیچ جوره قبول نمیکنه کد رو
دلیلش مونتاژ چین بودنشه و اینکه فقط و فقط برای بازار چین ساخته شده و اونجا به فروش میرسه. ساعت ماشین ربطی به تحریم نداره شما وارد هر کشوری بشی سیگنالها به صورت خودکار ساعت اون منطقه زمانی رو روی ماشین سینک میکنن. اگر ساعت تغییر نمیکنه و با ضبط نمیشه کاری کرد دلیلش اینه که این خودرو برای بازار چین ساخته شده و به طور پیشفرض تمام مشخصات کشور چین روی ماشین ثبت شده و نمیتونین تغییرش بدین. کد vin ماشین وقتی فقط مخصوص یک کشور باشه و بدون هماهنگی با کمپانی سازنده، ماشینی که نمیشه صادر کرد رو بخوای وارد کشورت کنی همین میشه.
سلام در اینستاگرام به خوبی اموزش تغییر ساعت هست و من ساعت ماشینم را تنظیم کردم فقط باید سریع اقدام کنید
والله هیچ ماشینی رو در ایران به اینترنت نمیشه وصل کرد، تنها تنظیم ساعت مشکل داشت که اون هم حل شده و در اینترنت و اینستاگرام جستجو کنید می تونید یاد بگیرید چطور تنظیمش کنید، سایر بخشهای مربوط به مانیتورش هیچ مشکلی ندارن و به راحتی تنظیم میشن، اتفاقا هم تاچ مانیتورش و هم نرم افزارش خیلی خیلی راحت و روان هستن و کار باهاشون خیلی ساده و راحته و سر راسته
ضبط به اینترنت وصل بشه؟! چی منظورته دقیقا؟
ساعت که تنظیم میشه خیلی سادست و اپل کار پلی هم اوکی هست موبایلت میفته رو صفحه کامل…
اگر منطور هوندا کانکت هست چه توقعاتی ! حالا مثلا بنز و ب ام و مگه به مرسدس بنز سرویس وصل میشه؟؟؟؟؟ حتی زمان برجام VW ها کانکت نمیشد به …
سلام. امکان داره لینکش رو بفرستید؟ من هرچی میگردم چیزی پیدا نمیکنم….
تو اینستا سرچ کن ساعت هوندا وزل یه صفحه میاد.
نمایندگی هم انجام میده
الان ۷-۸ تا نمایندگی جدید هم شروع بکار کردن