ری را در مقابل رقبا ؛ پرچمدار ایران خودرو چقدر قیمت میخورد؟

کراس اوور ملی ایران خودرو به زودی به بازار می آید و ما در این مطلب به مقایسه ری را در مقابل رقبا می پردازیم.
خودروی ریرا پرچمدار تولیدات ملی ایران خودرو، یک کراس اوور نسبتا جمع و جور است که به نوعی پیشرفتهترین و جدیدترین خودروی ساخت داخل نیز محسوب میشود. طبق اطلاعات دریافتی احتمالا تا اواخر تیر ماه سال جاری شاهد عرضه این کراس اوور ملی در بازار کشور خواهیم بود و برنامه فروش آن نیز طی ماههای آینده آغاز خواهد شد.

با این حساب شاید اولین و مهمترین سوالی که در ذهن مشتریان شکل بگیرد این باشد که باید چه مبلغی پرداخت کنند تا بتوانند صاحب ری را شوند. از آنجا که قیمتگذاری هر خودرو بایست در مقایسه با ارزش محصولات رقیب و مشابه آن در بازار صورت بگیرد، در نتیجه بهتر است ویژگیهای کراس اوور جدید ایران خودرو را با مشخصات نزدیکترین رقبای آن قیاس بگیریم تا در نهایت ببینیم که ری را احتمالا با چه قیمتی به بازار میآید و در این رنج چقدر ارزش خرید دارد.
نگاهی به مشخصات فنی ری را در مقابل رقبا
در شرایط فعلی، محصولاتی همچون ام وی ام ایکس ۵۵ پرو، هایما S5 پلاس، جک S3 و چانگان CS35 پلاس را میتوان نزدیکترین رقیبان ری را ایران خودرو در بازار کشور دانست. این خودروها عمدتاً به موتور ۱.۵ لیتری توربو یا تنفس طبیعی مجهز هستند، اما موتور ری را دارای حجم بیشتر معادل ۱.۷ لیتر بوده و از لحاظ توان خروجی نیز نسبت به بسیاری از کراس اوورهای هم رده در رتبه بالاتر قرار میگیرد.

پیشرانه EF7P TC که نسخه جدید و اصلاح شده موتور EF7 توربوشارژ محسوب میشود، نیروبخش ری را بوده و قدرتی برابر ۱۶۰ اسب بخار به علاوه ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این توان خروجی به منظور آنکه به چرخهای جلو برسد، باید از میان شفتها و چرخ دندههای یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته AT مجهز به مبدل گشتاور عبور کند.
با این تفسیر در همین جای کار مشخص میشود که مشخصات فنی ریرا حداقل در بحث توان موتور و همچنین نوع جعبه دنده نسبت به رقبای موجود در بازار داخل تاحدودی مزیت دارد؛ چرا که به استثنای هایما اس ۵ پلاس، دیگر رقبای اصلی ریرا به جعبه دندههای CVT یا دو کلاچه اتوماتیک مجهز هستند که معمولا لذت رانندگی در نمونه AT بیشتر است.

در مورد میزان توان موتور نیز باید گفت که ریرا تقریبا بهتر از دو حریف اصلی خود یعنی چانگان CS35 پلاس و هایما اس ۵ پلاس ظاهر شده و اسب بخار بیشتری تحویل چرخهای جلو میدهد، اما گشتاور آن از CS35 پلاس کمتر و نسبت به هایما اس ۵ مقداری بیشتر است.
جدول زیر بهتر میتواند جزئیات مشخصات فنی ماشین ریرا در مقایسه با حریفان اصلی آن در بازار ایران را به اطلاع شما برساند.
خودرو | ریرا | هایما S5 پلاس | چانگانCS35پلاس | ایکس۵۵ پرو | جک S3 |
موتور | ۴سیلندر/توربو | ۴سیلندر/توربو | ۴سیلندر/توربو | ۴سیلندر/توربو | ۴سیلندر/اتمسفریک |
حجم موتور | ۱.۷ لیتر | ۱.۵ لیتر | ۱.۴ لیتر | ۱.۵ لیتر | ۱.۵ لیتر |
توان خروجی | ۱۶۰ اسببخار | ۱۴۹ اسببخار | ۱۵۵ اسببخار | ۱۵۶ اسببخار | ۱۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰نیوتنمتر | ۲۱۰نیوتنمتر | ۲۵۵نیوتنمتر | ۲۳۰نیوتنمتر | ۱۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | 6AT | 6AT | 7DCT | CVT | CVT |
شتاب ۰-۱۰۰ | ۱۰.۴ ثانیه | ۱۰ثانیه | ۹ ثانیه | ۱۰ ثانیه | ۱۴ ثانیه |
مصرف سوخت ترکیبی | ۷.۳ لیتردر۱۰۰کیلومتر | ۸ لیتردر۱۰۰کیلومتر | ۷.۶ لیتردر۱۰۰کیلومتر | ۷.۱ لیتردر۱۰۰کیلومتر | ۷.۶ لیتردر۱۰۰کیلومتر |
بیشترین سرعت | ۱۹۵کیلومتربرساعت | ۱۷۰ کیلومتربرساعت | ۲۰۰ کیلومتربرساعت | ۱۸۰ کیلومتربرساعت | ۱۸۰ کیلومتربرساعت |
وزن | ۱۴۲۵ کیلوگرم | ۱۴۴۵ | ۱۳۹۰ | ۱۴۳۹ | ۱۲۵۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۵۰ لیتر | ۶۰ لیتر | ۵۳ لیتر | ۵۱ لیتر | ۴۵ لیتر |
حجم صندوق | ۴۱۰ لیتر | ۳۲۰ لیتر | ۴۰۳ لیتر | ۳۷۰ لیتر | ۶۰۰ لیتر |
مقایسه امکانات ری را با رقبا
یکی دیگر از شاخصترین اولویتهایی که در رابطه با قیمت گذاری یک خودرو باید مورد توجه قرار بگیرد، تنوع امکانات و آپشنهای آن است که قاعدتاً میتواند تاثیر زیادی روی ارزش نهایی یک ماشین جدید بگذارد. خوشبختانه ری را به امکانات متنوع و بهتری نسبت به اکثر حریفان اصلی خود در بازار ایران مجهز شده و از این جهت میتواند حرفهای بیشتری برای گفتن داشته باشد.

برخورداری از امکاناتی مانند نمایشگر بزرگ ۱۲ اینچی مالتی مدیا در کنار صفحه کلاستر ۱۲ اینچی، گرمکن صندلیهای جلو، تهویه اتوماتیک، سیستم تشخیص نقاط کور، رادار جلو، اتوهلد، حسگر نور و باران، ترمز پارک برقی، شارژر بیسیم، دوربین ۳۶۰، نورپردازی داخل کابین، اهرم برقی تعویض دنده، فناوری خودروی متصل، شیفتر تعویض دنده پشت فرمان و…، باعث شده تا ریرا در مقابل حریفان مونتاژی و وارداتی همرده دست پر ظاهر شود و نه تنها کمبود خاصی نسبت به آنها نداشته باشد، بلکه آپشنهای رفاهی و ایمنی متنوعتر در مقایسه با اکثر آنها ارائه دهد.

جدول زیر اطلاعات بیشتری در مورد آپشنهای ری را ایران خودرو و مقایسه آن با امکانات حریفان اصلی این محصول در اختیار شما میگذارد.
خودرو | ریرا | هایما S5پلاس | چانگانCS35پلاس | ایکس۵۵پرو | جک S3 | |
کروز کنترل | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
کنترل پایداری | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
کنترل کشش | دارد | دارد | دارد | دارد | ندارد | |
ترمز کمکی شروع حرکت سربالایی | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
سنسور جلو | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | |
هشدار نقطه کور | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | |
دیلایت | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
اتولایت | دارد | ندارد | دارد | دارد | دارد | |
سنسور باد تایرها | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
ورود بدون کلید | دارد | دارد | دارد | دارد | ندارد | |
فرمان برقی | دارد | ندارد | دارد | دارد | دارد | |
دکمههای کنترل روی فرمان | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
نمایشگر مالتی مدیا | دارد (۱۲اینچ) | دارد (۷ اینچی) | دارد (۱۰.۲۵اینچی) | دارد (۱۰.۲اینچی) | دارد (۷ اینچی) | |
دوربین عقب | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد | |
دوربین ۳۶۰ | دارد | دارد | ندارد | دارد | ندارد | |
کیسه هوا | دارد (۴عدد) | دارد (۶ عدد) | دارد (۶ عدد) | دارد (۶عدد) | دارد (۲ عدد) | |
تهویه اتوماتیک | دارد | دارد | دارد | ندارد | دارد | |
تنظیم برقی صندلیهای جلو | دارد | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | |
آینه تاشو برقی | دارد | دارد | دارد | دارد | ندارد | |
چراغ گردشی | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | |
سنسور پا صندوق | دارد | ندارد | ندارد | ندارد | ندارد | |
سانروف | دارد | دارد | دارد | دارد | دارد |
نتیجهگیری ؛ ری را احتمالا چقدر قیمت میخورد؟
با توجه به مباحث مطرح شده باید اعلام کرد که خودروی ری را از لحاظ قوای محرکه و همچنین تنوع امکانات نسبت به شمار وسیعی از محصولات مشابه در بازار ایران برتری نسبی یا کامل دارد. همچنین این کراس اور جدید یک مزیت مهم هم نسبت به دیگر محصولات مونتاژی دارد و آن عرضه پرشمار و بهرهمندی از خدمات پس از فروش گسترده شرکت ایران خودرو در سراسر کشور است. این مزیت باعث خواهد شد که دارندگان ریرا بتوانند قطعات یدکی و لوازم بدنه ماشین خود را به سهولت بیشتری در نمایندگیهای ایران خودرو و یا بازار آزاد پیدا کنند و همچون مالکان بسیاری از خودروهای مونتاژی چینی، برای تهیه قطعات مجبور به پرداخت قیمتهای بعضاً غیرمنطقی و تحمل انتظار طولانی مدت نباشند.

با توجه به آنکه سطح قیمت شاخصترین رقبای ری را در بازار آزاد چیزی حدود ۱ میلیارد و ۲۵۰ تا ۱ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان تحت شرایط فعلی قرار دارد، به احتمال قوی با فرض ثبات شرایط اقتصادی کشور، میتوان حدس زد که قیمت ریرا در بازار آزاد چیزی حدود ۱.۳۵۰ تا ۱.۴۰۰ میلیارد تومان باشد. در نتیجه توقع میرود که شرکت ایران خودرو در نهایت این محصول جدید خود را با قیمت حدود ۱.۱ تا ۱.۲ میلیارد تومان درب کارخانه یا نمایندگی به متقاضیان تحویل دهد.
به مفت هم گران است، خیلی زشت و بد ترکیب است، آخه این چیه؟ حالا که از پژو ۲۰۰۸ خواستن کپی کنن، همون رو کپی میکردن
اول ک قرار بود قیمت ششصد تا هشتصد تومانی داشته باشه بعد گفتن زیر یک عرضه میشه حالا بالای یک میلیارد منطقیه؟ چرا باید منطقی باشه خودروی داخلی رو با هزینه های داخلی ریالی باید مقایسه کنید با مونتاژ و وارداتی ک همشون چقدر بهشون تعرفه خورده و چقدر روش میکشم از گمرک و واردات همینام تو کشورشون نصف قیمتن این چه مقایسه مزخرفیه چقدرم تو ذهن مردم دارید میتونید ک هی منطقیه منطقیه
اول این که قیمت ش غیر منطقی
دوم مشکل تعادل و همخوانی نرم افزار بین گیربکس و موتور به درستی حل نشده
سوم لااقل یه کوچولو به عقب خودرو اضافه میکردید تا آدم وسایلی اگه داشته باشه بذار عقب. جا دار نیست ظاهرش گول زنک
مصرف سوختش بالاست
صدای موتور زیاد داخل کابین می یاد
قیمتش با ماشین های که وارد میشن برابر در حالی که نصف قیمت اون ماشین ها بابت گمرک و عوارض و مالیات هستش
فکر کنم شش صد تومان بیشتر نمی ارزه
اگه دلالان ایران خودرو بذارن
بعدش شما که پوز کیفیت خدمات پس از فروش میزنی الان برای قطعات همین دنا و شاهین تارا باید دو ماه منتظر باشی تا یه واشر توربو گیرت بیاد.
به خیال خودشون ماشین زدن بیشتر شبیه فرغونه
با سلام واقعا زشته چرا بالای یک میلیارد؟ چرا؟ اصلا هنوز نیومده هنوز تجربه پس نداده بالای یک میلیار اونم قیمت کارخونه؟ کی میخواد صنعت خودرو درست بشه؟ واقعا دارید جنایت میکنید لعنت به شما
فرغون یک میلیارد و ۲۵۰ که تو بازار حتما” ۳۰۰ م گرونتر میشه
اصلا به فکر مردم طبقه متوسط جامعه نیستند چه برسد به طبقه ی پایین
این ماشین انصافا زشته، با اختلاف زشت ترین ماشین مونتاژ داخله، شاید پراید سوارها و موتور سوارها خاهوانش باشن، احیانا
الان گرونترین محصول برند ایرانخودرو قیمتش زیر ۷۰۰ تومنه، چرا باید توقع برود که قیمتش بالای یک میلیارد و صد باشه؟
با توجه به سطح آپشن منطقیه که ماکسیمم ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومن از تارا الایکس گرونتر باشه.
هنوز نیومده دموده شدهبجای این اشغالا اجازه بدن ایرانخودرومحصولات تویوتا رو سمبل کنه کارگراشم مشغول به کار مفید میشن نمایندگی ها قطعات تویوتا بفروشن هم کمک میکنه به هوای کشور هم ایمنی جان مردم بدبخت و هم زیبایی خیابان ها وعمر طولانی تر خودرو
اتفانا شماهایی که ماشین لاکچریتون پرایده اینجوری میگید😂
رقیب اصلی ایکس ۲۲. وهم قیمت همین خودرو نه بیشتر. ضمنا پژو ۲۸۰۰رو برداشتین و موتور سمند گذاشتین روش
به نظر میاد از پراید سوارها و موتور سوارها خاطره چندان خوبی نداری
سلام
من هایما ۵ دارم
هم فرمان برقی دارد و هم چراغ جلو چرخشی و هم سنسور پایی درب صندق دارد البته سنسور پایی درب عقب را با پرداخت هزینه در زمان خرید ایرانخودرو روی ماشین گذاشت
فهمیدیم جنابعالی پولداری و تویوتا لندکروز سوار میشی. لطفا از پراید سوارها بگذر. تقصیر خودشون چشمشون کور مثل جنابعالی پولدار بودن تویوتا سوار میشدن. نوکیسه
واقعا بهترین ماشینه تو ایرانیا و چینیا و کره ای ها تو را خدا زود عرضه کنید تا بخریم دنا اتومات را باید فروخت و این ماشین را خرید یه ماشین پرشتاب جادار روان فول آپشن خوشگل شاسی بلند قیمتش هم با ۱۲۰۰ عالیه تو بازار شاید تا ۱۷۰۰ هم قیمت بخوره
واقعا طراحی بد و زشتی داره کدوم خودرو چینی رو رنگکردن این شده خدا میدونه
زوتی رو رنگ کردن . خدا نمیخاد بدونه ی گوگل کنی شباهتو میبینی
ماشن ۷۰۰تومنی نیومده شد بالای ۱ میلیارد خوب دارن ذهن مردم رو اماده میکنن.متاسفم
قیمتش خیلی بالا هست من ترجیح میدم یه ماشین خوب خارجی دست دوم بخرم تا این ماشینو بگیرم وقیمتش باید جوری باشه که همه مردم توان خرید این ماشین ساخت داخل رو داشته باشن به نظر من این قیمت اصلا نمیارزه نهایت ششصد میلیون نه بیشتر
قدرت موتور بالاتر گیربکس هم بهتر تازه ایران خودرو برعکس مونتاژکار ها کالیبراسیون هم بلده ولی شتابش از رقیباش پایین تره :/
از اون طرف ایران خودرو با داخلی سازی بالا و گرفتن ارز ارزون تر میخواد هم قیمت مونتاژکارا که هممون میدونیم ۲ برابر قیمت توی چین دارن به ما میفروشن بفروشه ریرا رو
خداییش احساس میکنم خیلی ازش طرف داری کردید پلتفرمی با تارا v4 lx که اونم اپشن زیاد داره یکیه اون ۶۸۰ میله
این تهش باید زیر یه میلیارد باشه
این حرفهارو درمورد دنا اتومات هم میزدند سال ۹۹ وقتی این ماشین رو با آریزو ۵ توربو مقایسه میکردند دنا بی چون و چرا ارزنده تر بود سال ۱۴۰۰ خریدم و ده ها بار واسه مشکلات مختلف نمایندگی بودم .. هیچوقت ماشین بی ایرادی نشد.. اون موقع فهمیدم ماشین ایرانی نمی تونه حتی با چینی ها رقابت کنه.. الانم به نظر این ماشین ارزنده تر از چانگان و ام وی ام هست و همه مشخصات نشون میده که باید ری را خرید ولی اشتباه محضه… تجربه پرچمدارهای ایرانی تجربه بدیه
باید بگم نمای جلوش واقعا زشته. با ۱ و ۴۰۰ جک s5 تمیز می شه خرید. اگر کیفیت ساخت و مواد داخلی خوب باشه ارزش داره وگرنه همون چینی ها بهترن البته غیر از x55
چیزای دیگه ای هست که ری را داره بقیه ندارند:
نور پردازی داخل
مالتی مدیا یکپارچه
شارژ بیسیم
شارژر تایپ c
x55پرو هم داره خوبشم داره تازه ازین قشنگ تره هم قیمتش ۱.۴۰۰ میلیارده این چیش قشنگه موتور سمند روش پیاده کردن بعد می خوان ۱.۴۰۰ بفروشن
رانا جان اگر دوزار اطلاعات فنی و خودرویی داشتی متوجه می شدی موتور یک خودرو ربطی به بدنه نداره که به موتور EF7 میگی موتور سمند! چیزی به نام موتور سمند وجود نداره. راستی موتور خودرو های هیوندا توسان، سانتافه و اسپورتیج و کادنزا همشون از یک نوع هستند. حالا نظرت درباره خودروهای میلیاردی کره ای چیه؟ در ضمن X55 شارژر تایپ c نداره.
این مقایسه ها زمانی درست که کیفیت ساخت قطعات یکی باشه متاسفانه خودرو هایی که چند سال ساخته میشن از کیفیت پایین قطعات و نواقص در اجرا مواجه هستند مثل داغ کردن فرمان برقی تارا مشکل در ترمز مشکل در کمک فنر ها و بی کیفیت بودن خودروهای صفر در ایران این مقایسه ها و اعداد ارقام فقط روی کاغذ درسته بعد خرید اسیر تعمیرگاه خواهید شد
چرا قیمت کارخونه رو بالا می گید ایرانخودرو پررو می شه
نما جلوش واقعا افتضاحه بسیار اجق وجق و ناهماهنگ و کریه و حال لهم زن
وقتی تارا V4 با همین سطح آپشن و دنا اتوماتیک با همین موتور و گیربکس ۶۰۰ قیمت کارخونه شون هست چه معنایی داره که ریرا با این طراحی ناپخته و ناهماهنگ بخواد دوبرابر اینها قیمت داشته باشه؟
کدوم کارمند دولت میتونه با درآمدش یک میلیارد پس انداز کنه تا بتونه یک خودرو ایرانی با حداقل ایمنی و امکانات روز بخره؟
تاکی قراره سوء مدیریت و زیاندهی شرکتها رو از جیب ملت جبران کرد
خود مونتاژی هارو داریم دو برابر قیمت جهانی میخریم بعد شما قیمت ریرا رو با اونا مقایسه میکنین؟ ماشین های چینی تعرفه ها شدید واردات قطعه و مالیات ها مختلف و هزینه های حمل از چین بهشون میخوره کلی ام به کمپانی مادرشون تو چین سود میدن میشه اون قیمت. ریرا فقط یه بخشی از قطعات و آپشن هاش وارداتیه که اونم با دلار دولتی و معافیت و… میاد و مالکیت و امتیازشم برای ایران خودرو هست یعنی به جایی سودی نمیدن پس قاعدتا باید از اونا ارزون تر باشه. ضمن اینکه همین الان دناپلاس توربو اتوماتیک آپشنال تقریبا با همین موتور و دقیقا همین گیربکس و اکثر آپشن های ریرا حدود ۷۰۰ تومن قیمتشه. با چه منطقی ریرا با ۵ تا آپشن بیشتر باید ۴۰۰ میلیون گرونتر باشه؟ نهایتش ۱۰۰ تومن ۲۰۰ تومن بیشتر. این ماشین بالای یه تومن باشه ارزش خرید نداره. شما که این ماشینو آنقدر سرتر از چینی ها نشون میدید چرا به طراحی ماشین اشاره ای نمیکنین؟ چرا به ایرادات عجیب غریب و ناتمومی که ماشین های جدید ایرانی دارن مثل تارا اشاره نمکنین؟ با اون قیمت این ماشین اصلا ارزش خرید نداره
خدایی نه نمای جلوش تو دل میره نه عقبش. ایرادات منتاژی هم که به وفور دیده خواهد شد. اما مردم ما پای انقلاب وامیستن بس که شجاعن!
جالبه شما خبر نگارها کاسه داغ شدید. چی گیر شما میاد. شما باید طرف کسی رو بگیرید که مطالب شما را میخواند… آخه وقتی تولید داخلی است چرا باید به قیمت وارداتی داد. قیمت ماشین هایی که گفتید در چین چقدر است چقدر عوارض میخوره. چرا به قیمت سازنده چینی در چین حساب نمیشود
ری را،خودرویی با طراحی و چهره ای خنگ،دمتون گرم
خودروی ریرا در واقع همان خودروی تارا هست فقط از طولش زدند و به ارتفاعش اضافه کردند خوب الان به چه دلیلی قیمتش باید دوبرابر بشود اونهم در حالیکه حتی قیافه ریرا از تارا زشت تر است.
اشتباه می کنید خودروی ری را همان پلتفرم pk یا رنو ۵ را دارد فقط کمی قد اش بلند تر شده.
بااحترام به کشورعزیزم ایران،متاسفانه کارخانجات تولیدایران بسیار بسیار کم توان تراز چینیها بودند چین با بیش از۱میلیارد جمعیت کمترین بیکاری راداردچون توان فنی والایی دارد واغلب درصنعت دنیا پیشرفت دارند پس خودروی ایرانی یعنی ،نیاز به امدادخودروو هر چندروز نوبت دهی اینترنتی رفع معایب خودروی ایرانی،
ظاهرش و داخلش باحال و جالبه به نظر من ، ولی قیمتی که تخمین زدید به هیچ عنوان باحال و جالب نیست !
حتما شامل گمرک خروج از کارخانه میشه .بنابراین
از کارخانه تا نمایندگی حدود ۳۰۰میلیون گمرک کشیدن روش
موتور که EF7 سمنده! با یه توربو!
اطاق هم که چندان بهتر از تارا نیست.
گیربکس ۶دنده اتوماتیک معمولی هم که چیز چندان خاصی نیست.
طراحی بیرونی نمای جلو برگرفته از هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ که اندکی غریب است.
نمای عقب و پهلو به نظر من بد نیست.
طراحی و چیدمان داخلی به روز و زیباست و از دیگر محصولات این شرکت خیلی جلوتر است. اگر کیفیت ساخت و مونتاژ پانل جلو خوب باشد این نقطه قوتی برای این خودرو هست.
با این تفاسیر قیمت کارخانه بالای یک میلیارد برای این خودرو زیاد است مگر اینکه تا زمان عرضه به همت دولتمردان مرده و زنده قیمتها باز هم جهش کرده باشد.
کاشکی یه ذره اطلاعات داشتی بعد اظهار فضل می کردی! الان موتور خودرو های هیوندا توسان، سانتافه و اسپورتیج و کادنزا همشون از یک نوع هستند ایرادش چیه؟ موتور سمند!؟! ربط موتور به بدنه چیه؟
همین که ایرادخودرو داره تولید میکنه، یعنی نصف رقباش هم ارزش خرید نداره!
موتوری که قرار بود رو دنا جوانان بزنن رو گذاشتن رو این ب جاش دنا رو آپشنال کردن…
اما ظاهر جلوش ب شدت زشته
نمی ارزه نسبت به قیمتش
نهایت ۸۰۰
من تارا خریدم
آنقدر گارانتی رفتم حالم بد شد
دارم ردش میکنم اس ۷ پلاس بگیرم
بنظرم فعلا بهترینه
همیشه برید سمت گزینه های چینی یا آسیایی یا اروپا و…
گزینه اخرتون ایرانی باشه
مگر اینکه حال و حوصله گارانتی و صبر و… رو داشته باشید
یک میلیارد؟؟؟؟؟😳😳
کسی که یک میلیارد پول داشته باشه
ایرانی میخره؟؟؟؟😂😂
خونه آخرش ۶۰۰ میلیون ارزش داشته باشه
با یک میلیارد ترجیح میدم فیدیلیتی بخرم
یا کارکرده ژاپنی یا کره ایی چه سواری چه کراس
حتما با این قیمت گذاریشون امیدوارن که مردمم استقبال کنن؟چینی نخرن بیان اسباب بازی پر از باگ و ایراد ایرانخودرو رو بخرن!
جنسی که میزنن یک درصد ناخالصی داره😂😂
قطعا شما دارید از طرف ایرانخودرو زمینه را برای بالا بردن قیمت این خودرو فراهم میکنید و قطعا شما آدم ایرانخودرو هستید .
کسی که ۱۲۰۰ بخواد درب کمپانی بده به این ، گزینه های خیلی بهتری خواهد داشت
چ فرمان زشت و بدترکیبی داره بنظرم چینی ها حداقل در نمای داخل ظریف تر و زیباتر کار میکنن یکی نیست ب این سایپا و ایرانخودرو بگه حداقل داشبورد نزنید خدایی همه ترکیب های ضد حال و قدیمی و کپی ناهماهنگ و ناموزون
چراغهای جلوش خیلی زشت و بد ترکیبه خخخخخخخخخخخخخخ
این خودروی ملی؟؟؟طراحش کیه؟؟اینکه کپی شده از ماشینهای چینی عقب MGGSجلوی ماشین لاماری خیلی هم ترکیب زشتی شده موتورش حتما موتور سمند
خدایا چرا تموم نمیشه
بنظر من پژو ۲۰۰۸ قیافه ی اسپرت تری دارد ولی ری را پشتش یک جوره جولشم یک جوره داخلش خیلی جذاب نیست موتورشم فکر نکنم قوی باشه از نظر من پژو ۲۰۰۸ خیلی انتخاب بهتری هست
چرا قیمتش باید با چانگان و خودروهای مونتاژی مقایسه بشه. اونا ۶۰ درصد گمرک بهشون تعلق گرفته و هزارتا چیز دیگه مثل هزینه از رده خارج کردن خودروی فرسوده و … . یعنی اگه اینا نبود چانگان میشد۵۰۰ تومن. حالا اینکه تولید داخله دیگه این هزینه ها رو نداره پس باید همون حدود ۵۰۰ تومان بشه
سلام عزیزان. بیایید دست از خود تحقیری برداریم. این ماشین خیلی هم زشت نیست و به نظر من خیلی هم خوبه. نباید به حاصل زحمات شبانه روزی تعداد زیادی مهندس و متخصص داخلی چنین به دیده تحقیر نگاه بکنیم. در این شرایط تحریمی چنین ماشینی را تولید کرده اند و باید دست مریزاد گفت نه مسخره. بازار پر از ماشین های با قیمت ها و کیفیت های مختلف است که هر کسی می تواند بخرد و استفاده کند ولی توی سر تولیدات داخلی نزنیم لطفا. خیلی از کشورها حتی حسرت طراحی یک ماشین در حد پراید را دارند. دنیا فقط آمریکا و ژاپن و آلمان نیست.
موتور ef7 یکی از موتور های با عمر بالای ایران خودرو هستش که باز از موتور های چین عمر بالا تری داره از لحاظ امکانات هم از رقبا بهتره من با این پول سمت ماشین چینی هم نمیرم چون بعد یه مدت باید یه خونه بغل تعمیرگاه بخرم باز ماشین های ایرانی پنج تا هشت سال عمر مفید دارن ولی ماشین های چینی بعد از چند سال پر هزینه میشه البته اینم بگم که بعضی خودرو های چینی هستن که عمر خوبی دارند به هر حال چون که رقبا چینی قیمت بالا تری دارند باز این ماشین قیمت خوبی داره برای مثال x55 pro سیصد میلیون از ری را گرون تره ری را ماشین خوبیه ولی از نظر من تنها نقطه ضعفش طراحی نسبتا زشتشه
آفرین درست می فرمایید