۳۱ خرداد زمان خداحافظی با پژو پارس خواهد بود + معرفی جانشین پارس

مجوز تولید پژو پارس تا پایان فصل بهار است و این یعنی ۳۱ خرداد ماه جاری زمان خداحافظی با پژو پارس خواهد بود.
بدون تردید پژو پارس پرحاشیه ترین خودرو در چند ماه اخیر بوده است. سدانی قدیمی که با تیراژ بالا در سامانه خودروهای وارداتی عرضه شد و پس از آن بحث استاندارد آن مطرح شد. قرار بود سدان کهنه کار ایران خودرو تا اواخر سال گذشته تولید شود اما در نهایت فشار مشتریان باعث شد تا تولید این سدان تا بهار ۱۴۰۳ تمدید شود. افزایش قیمت پژو پارس دقیقا بعد از صدور مجوز تولید رقم خورد و حواشی و نارضایتی های بسیار داشت. اما گویا این بار قطار پارس واقعا به ایستگاه پایانی خود نزدیک است . ۳۱ خرداد زمان رسمی خداحافظی این سدان قدیمی و محبوب با خط تولید ایران خودرو خواهد بود. البته قرار است سورن پلاس XU7P جایگزین پارس شود و ما در ادامه به معرفی این خودرو می پردازیم.
ویدیو معرفی و مشخصات سورن پلاس XU7P
سورن پلاس بهینه از نظر فنی تفاوتی با پژو پارس بهینه فعلی ندارد. این خودرو به پیشرانه XU7P مجهز است. پیشرانه سورن پلاس بهینه و پژو پارس بهینه ۱.۸ لیتری و ۸ سوپاپ است و ۹۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۶ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده جایگزین پژو پارس، یعنی سورن پلاس بهینه، از نوع ۵ سرعته دستی است که توان را به چرخ های جلو می رساند. این خودرو می تواند در حالت بهینه مصرف سوخت نزدیک به ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را داشته باشد.

این خودرو به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه، پشتی برقی صندلی های جلو، رینگ فولادی، نمایشگر لمسی، دوربین و سنسور پارک عقب، فرمان هیدرولیک، آینه های تاشو برقی، تهویه اتوماتیک، ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، نشانگر تعویض دنده GSI، سنسور پایش باد تایرها، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان و… مجهز است.

هی داد بیداد
حتما رای هم میخواهید؟
موتور همون موتورقدیمیست فقط اطاق تغییردادن.بعبارتی خر همون خره فقط پالانش عوض شده
ما سورن نمی خواهیم
بیزحمت پیامک نفرستید
واسه چی باید تولید پارس متوقف بشه متقاضیان ۱۵ ماهه درانتظارهستن.بلید تا آخرین تعهد تولیدکنن
فعلا که برای ما پیامک تبدیل پارس به ۲۰۷ و تارا یا سورن پلاس اومده اما سایت فروش باز نمیشه فرصت هم داره تموم میشه
این نظر رو تایید نکنید فقط بین خودم و خودتون 😁
دوستان تروخدا این عادت “+” زدن توی تیتر ها رو بیخیال بشین، خدایی چندتا رسانه حرفه ای تو دنیا این شیوه از تیتر نویسی رو دارن؟
خیلی ظاهر دم دستی و غیر حرفه ای ایجاد میکنه، چون آخرین خودرو رو دوست دارم عرض میکنم و گرنه اگر از حرفه ای ها نبودین این نکته رو اصلا متذکر نمیشدم، هرچند این اپیدمی در سایتهای خبری سیاسی هم به وفور دیده میشه.
خیلی مخلصیم
هیچ بعید نیست تولیدش تا آخر سال ادامه پیدا کنه . به برکت سامانه یکپارچه ارباب وعده ها.
این فاکتور هایی که برشمردین استانداردهای تعریف شده هست؟!! جای تاسف دارد،، رضایت مشتری جز اصلی ترین فاکتور استاندارد هست،، این دو خودرو پارس سمند را عرضه کنید با یک قیمت ببینید مشتری کدام را قبول دارد… متاسفم برای صنعتی که بازاری هم نیست واز استاندارد مفهوم تجملی آن را فهمیده،، چون سنسور باد و مانیتور،، و ینگ وآینه برقی،، اگر راست میگویند آنالیز ورق قطعات ماشین کاری را با استاندارد تطبیق بدهند،، تلرانس گذاری قطعات را تطبیق دهند، کیفیت رنگ را تطبیق دهند.. متاسفم برای این صنعت که صنعت نیست،،
ماشین آشغال
هشت سوپاپ 🙂
سلام.توصیه میکنم .قول دادین صلب اعتماد نکنید.خودروهای مردم .پارس.را تحویل بدین
متاسفانه خیلی از ملت ایران نتونستن پژو پارس که هیچ پژو معمولی سوار شن به خاطر گرانی حالا میگن تولید نمیشه بد بخت ازملت ایران پیدا میشه آرزوی یه آهن بی ارزش باشن
ما اصلا ماشین نمیخوایم به خاطر صدمات روحی روانی که مدیر عامل ایران خودرو به من وارد کرده است از علی مردان عظیمی شکایت کیفری خواهم کرد.
بهترین ماشین رو میخوایین از زندگی ببرین خیلی ……. هستین
بیشتر مردم در آروزی پژو و سمند وایه بگور میبرن شرکت های خودرو سازی سعی در بهتر ساختن که نیستن فقط قیمت ها را میبرن بالا وقتی میبینن قیمت رفته بالاموتور وسایل همون ماشین قبلی تغییر ظاهری فقط قیمت افزایش میدن کسی به فکر مردم پابرهنه ایران نیست فقط فکر منافع خودشون هستن!!!! امیدوارم از خدا هستم خیر نبینید خون مردم دارین قطره میخورین
پارس میخوره به همه ماشینای ایران خودرو اونم متوقف کنین..!