%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰

مرسدس بنز از سامانه خودران یک شرکت چینی در محصولات خود استفاده می کند

منتشر شده در 21 خرداد 1403 ساعت 13:01
نویسنده سعید علیپور
مرسدس بنز خودران

مرسدس بنز قصد دارد با سرعت بیشتری توسعه فناوری‌های خودران را دنبال کند. بر اساس گزارش منتشر شده توسط نشریه چینی Kr36، این کمپانی آلمانی برای دستیابی به هدف خود از شرکتی چینی کمک خواهد گرفت. آنطور که این نشریه گزارش کرده، CLA تمام الکتریکی اولین خودروی مرسدس بنز است که به سامانه‌های رانندگی هوشمند شرکت چینی مومنتا (Momenta) مجهز می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌ها پیش برود، این خودرو از آوریل سال آینده وارد فاز تولید انبوه خواهد شد.

به گزارش آخرین خودرو، برخلاف سیستم‌های مشابه، سامانه‌ای که شرکت مومنتا توسعه داده، مبتنی بر نقشه‌های با کیفیت نیست. به همین خاطر در رانندگی‌های شهری عملکرد بهتری دارد. چنانچه گزارش Kr36 درست از آب در بیاید، این اولین بار خواهد بود که کمپانی مرسدس بنز از سامانه رانندگی هوشمند ساخته شده توسط چینی‌ها استفاده می‌کند.

نسل جدید CLA نخستین خودروی مرسدس بنز است که به سامانه کمکی رانندگی در داخل شهر مجهز می‌شود. وظیفه پردازش داده‌ها در این سامانه بر عهده پردازنده انویدیا Orin X خواهد بود. علاوه بر این سامانه کمکی، سایر سیستم‌های پیشرفته نیز توسط پردازنده مذکور مدیریت خواهند شد.

استارتاپ مومنتا در سال ۲۰۱۶ تاسیس شده و مقر آن در سوژو، شهری در نزدیکی شانگهای، قرار دارد. این شرکت نوپا از همان بدو تاسیس توجهات زیادی را به خود جلب کرده، حتی گفته می‌شود مرسدس بنز با پی بردن به پتانسیل‌های این شرکت، یک بار در سال ۲۰۱۷ و بار دیگر در سال ۲۰۲۱ سرمایه‌گذاری‌هایی در آن کرده است. از دیگر سرمایه‌گذاران مومنتا باید به نام‌های بزرگی مثل جنرال موتورز، گروه خودروسازی سایک (SAIC) و شرکت یونفنگ کپیتال (متعلق به جک ما، میلیاردر معروف چینی) اشاره کرد.

کابین مرسدس بنز خودران

در کشور چین رقابت سختی در حوزه توسعه سیستم‌های مربوط به رانندگی هوشمند جریان دارد و کمپانی‌های بزرگی مثل هواوی، نیو، شیائوپنگ و شیائومی در این زمینه با جدیت تمام مشغول تحقیق و توسعه هستند.

روی کاغذ، مرسدس بنز در زمینه سامانه‌های کمک راننده پیشرفته و هوشمند از چینی‌ها عقب افتاده است. این موضوع باعث شده که شتاب رشد فروش محصولات کمپانی کندتر از قبل شود. با عرضه نسل جدید CLA، احتمالاً این افت فروش جبران خواهد شد. این نسل، مشتریان جوان و آنهایی که علاقه‌مند به آخرین تکنولوژی‌ها و فناوری‌های خودرویی هستند را هدف گرفته است. طبق اطلاعات موجود، نسل بعدی مرسدس بنز CLA بر اساس پلتفرم ماژولی موسوم به MMA تولید خواهد شد. این پلتفرم از فناوری ۸۰۰ ولتی پشتیبانی کرده و با سرعت ۲۵۰ کیلووات شارژ می‌شود. با توجه به بهبودهای زیادی که در این پلتفرم انجام شده، مشتریان امیدوارند که فروش ضعیف سری EQ جبران شود.

شایان ذکر است که بازار چین اهمیت زیادی برای شرکت مرسدس بنز دارد، چرا که تقریباً یک سوم از محصولات کمپانی در این کشور فروخته می‌شود. این را هم اضافه کنیم که در مجموع ۲۰ درصد از سهام مرسدس بنز در اختیار چینی‌هاست. لی شوفو بنیانگذار شرکت جیلی، و گروه خودروسازی بایک، دو سهامدار چینی مرسدس بنز هستند که هر کدام از آنها سهمی ۱۰ درصدی را تصاحب کرده‌اند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X