انتشار ویدیو تست تصادف ری را برای اولین بار/برنامه توسعه اولین کراس اوور ملی
صبح امروز در کنفرانس خبری کراس ملی ایران خودرو، ویدیو تست تصادف ری را برای نخستین بار برای اصحاب رسانه به نمایش گذاشته شد.
خودرو ریرا یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که قرار است به زودی پا به بازار کشور بگذارد و با عرضه این خودرو عملا ری را اولین کراس اوور تولید داخل خواهد بود. شرکت ایران خودرو امروز، با نزدیک شدن به زمان عرضه خودرو ریرا، نشست خبری برگزار کرده و در این نشست به روند تولید، میزان سرمایه گذاری و مشخصات این خودرو اشاره کرده و ویدئو تست تصادف ری را به نمایش گذاشت.

مهندس راد منش به عنوان مدیر توسعه پروژه ری را در این نشست حضور پیدا کرده و توضیحاتی را در مورد ری را به اصحاب رسانه دادند و در این نشست برای اولین بار تست تصادف اولین کراس اوور ملی منتشر شد.
مهندس راد منش در این نشست تست های ایمنی صورت گرفته بر روی پروژه ری را را به نمایش گذاشته و عنوان کردند: « تا کنون دو بار از ری را تست تصادف گرفته شده است که مرحله اول آن مربوط به نسخه های اولیه ری را بوده و دومین تست بر روی نسخه نهایی ری را صورت گرفته است و بر اساس این تست ها خودروی ریرا ایمن ترین محصول تولید داخل خواهد.»
شایان ذکر است که شما می توانید ویدئو تست تصادف ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی را در این صفحه مشاهده کنید. نکته ای که لازم است به آن اشاره کنیم این است که تست تصادف ری را با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت انجام شده است.
میزان سرمایه گذاری بر روی پروژه ری را چقدر بوده است؟
هم چنین در این نشست مطرح شد؛ خودرو ریرا به عنوان اولین کراس اوور تولید داخل، بزرگترین پروژه ایران خودرو در چند سال اخیر بوده و فرآیند های نسبتا طولانی از جمله طراحی اولیه بر اساس پلتفرم IPK2، ساخت و تست نمونه های اولیه و روند ورود به مرحله تولید بر روی این خودرو صورت گرفته است. مهندس رادمنش عنوان کرد: «سرمایه گذاری های کلانی بر روی این خودرو صورت گرفته و تا کنون ۴ هزار میلیارد تومان برای توسعه پروژه K125 صورت گرفته است که ۱.۵ هزار میلیارد تومان و ۴۶.۵ میلیون دلار از آن برای روند صنعتی سازی خودروی ری را سرمایه گذاری شده است و اکنون با توجه به سرمایه گذاری و فعالیت های انجام شده در حال حاضر ایران خودرو توانایی تولید ۲۰ دستگاه در ساعت و ۱۰ هزار دستگاه در سال را دارد.»

چه میزان قطعه در ری را به کار رفته است؟
مهندس رادمنش در ادامه افزود: «برای طراحی و ساخت این خودرو از شرکت ها و مجموعه های بسیاری نظیر؛ ایساکو، ساپکو، تام، جتکو، جهاد دانشگاهی شریف و… با ایران خودرو همکاری کرده اند.»
همچنین ایشان در این نشست عنوان کردند که در خودرو ری را نزدیک به ۱۱۳۰ قطعه به کار رفته است که ۱۱۰۰ قطعه آن در داخل کشور تولید شده و ۳۰ قطعه آن از خارج از کشور تامین می شود.
IKP1 و IKP2 پلتفرم محصولات جدید ایران خودرو
مدیر توسعه پروژه ریرا در این نشست اعلام کرد: « ایران خودرو فعالیت های بسیاری را برای تولید و توسعه خودرو ری را انجام داده است. یکی از این فعالیت ها ایجاد تغییراتی بر روی پیشرانه EF7 پلاس بود که منجر به تولید پیشرانه EFP یا EF7 پلاس شد. دیگر ثمره توسعه پروژه K125 ایجاد و توسعه پلتفرم IKP1 و IKP2 بود که از این پس خودرو ها و محصولات مختلفی بر روی این دو پلتفرم عرضه خواهد شد.»
ری را چه مشخصاتی دارد؟
با تمام مطالبی که در بالا گفته شد؛ اولین کراس اوور ملی چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ ، این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.
ری را به عنوان اولین کراس اوور ملی از جدیدترین و قوی ترین پیشرانه تولید داخل یعنی پیشرانه EFP بهره می برد. این پیشرانه که در حقیقت نسخه بروز شده و تغییر یافته EF7 توربو است توانایی این را دارد که ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل کند.

محصول جدید ایران خودرو از امکانات بروز و بسیار خوبی بهره می برد که از جمله آنها می توان به؛ ۴ کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل کشش، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سنسور پارک جلو و عقب، نمایشگر ۱۲ اینچی لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ، فرمان دی کات، پشت آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور TPMS، آینه های جانبی برقی، چراغ روشنایی روز، نور پردازی داخلی، سنسور نور ، سنسور باران، گرمکن صندلی های ردیف جلو و… اشاره کرد.

تست تصادف شاهین عملکرد بهتری داشت
تست با سرعت ۲۰کیلومتر 😂😂😂
موتور که رفت گیربکس هم که ….. بعد به این میگین امنیت ؟ اون ایربگ ها هم برای نمایش بود که ما خیلی کار کردیم روی ماشین وگرنه بخوان تولید کنن تُف هم نمیزنن به ماشین به نظرم همه ی این ماشینا فروغونن
اصولا تست باید ذکر بشه که تست در کدام مرکز انجام شده و نهایتا چند ستاره ایمنی دریافت کرده..بعد هم انطور که من اطلاع دارم باید ماشن با سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کنه نه ۴۸ کیلومتر…یورو انکپ جزو معروفترین مراکز تست تصادف هست و چینی ها خودشون تست میکنن و ستاره ملی میدن … اهمیت تست به مرکزیه که اون تست رو انجام میده ..در شرایط استاندارد و برای همه خودرو ها یکسان هستش …این خودرو با سرعت ۴۸ کیلومتر تست شده و اینجوری له شد فکر کنم پراید با ۴۸ کیلومتر از این محکمتر باشه …اگر فکر میکنید دروغ میگم برید سرچ کنین
چیزی ازش نموند لعنتی….
مسخره کردین با این فیلم تازه فقط کابین این با یه تصادف کل موتورو گیربکس خورد میشه از بغلم که سر یارو بدون محافظ مونده من نمیفهمم چرا دوربین بغلو خوب نشون ندادین که چه خبر شده از بغل
فقط کسایی که لایک کردن😂،تو جایی از مشخصات ماشین میبینی که نوشته باشه ایربگ پرده ای که میگی سر راننده بی محافظ مونده؟بعدشم اگه گیربکس خورد نشه سر تو خورد میشه
همان ۲۰۰۸ سابق را می خواهیم
به بهانه ایرانی سازی دزدی نکنید
اولین کراس اوور ایرانی ، طولانیترین مدت از معرفی تا عرضه به بازار…
تا عرضه نشه ، هیچ چیز قطعی نمیشه دربارش گفت.
تازه برخی از سایت ها نوشتن ری را سه تیپ خواهد داشت که پایین ترین تیپ گیربکس دستی داره!
(متاسفانه یه ذره طولانی شد متن نظرم😁)
با سلام و تشکر از اطلاعات خوب سایت آخرین خودرو
بالاخره حدود زمانی عرضه این خودرو چه زمانی است ؟
راننده پوتین بود؟
این نمونههایی که تستهای ایمنی رو رد میکنن میدن به نمایندهها، وگرنه اینایی که تو خیابونا هستن که ایربگها همه تزئینی هستن و بدنه از دبه روغن جامد!!!
معمولا این تست رو با سرعت ۵۰ کیومتر انجام میدن. ۴۸ کیلومتر رو از کجاشون آوردن من نمیدونم.
ماشین یه بار مصرف بار اول تصادف
باید بری درخواست موتور و بدنه بدی
با ۴۸ کیلومتر از جلوی ماشین چیزی نموند اگر سرعت به ۱۰۰ برسه با خاک انداز باید جمعش کنند . ایر بگ بغل هم عمل کرد نداشت این نسخه آزمایشی بود وای به حال نسخه تجاری ..
آزموده را آزمودن خطاست!،اتاق ۲۰۰۸ قبلا تست شده و نتیجش هم مشخصه
سلام. واقعا به این ماشین میگید اشغال هست .
طبق اطلاعات سایت آموزش و پرورش، سالیانه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومن از جیب مردم ایران خرج تحصیل رایگان افغانی ها در ایران میشه. حالا مقایسه کنید با هزینه ساخت خودرویی مثل ری را که کلا شده ۴ هزار میلیارد تومن ! تا متوجه بشید پول ملکت چجوری به پای افغانی ها هدر میره.
ینی میگین تو شهر با ۴۸تا تصادف اینجوری داشته باشه ماشین اینجوری ب فنا میره دیگه.اگ سرعت شد ۶۰ تا یا ۸۰ تا چی؟ ۶۰ و ۸۰ هم سرعتهای شهری هستن معمولا دیگه.میخام یکی بیاد بگه اصلا سرعت ۹۰ ۱۰۰ به بعدشو هیچ اصلو خو در حد ۶۰ تا ۸۰تا چی ازش باقی میمونه؟ اون ایربگ جانبی تو سرعت ۴۸تا نتونست سر ادمک رو حفظ کنه سرش رفت تو شیشه. از لحاظ جلو بندی و ته بندی هم ک هیچی اونم تو سرعت ۴۸تا. شما میگینماشین باید نرم باشه تا عابر چیزش نشه این ایا نرمه یا نرم پلاسه پرومکس؟ با سرعت ۴۸ تا کمربند بسته از سرنشین کسی زنده بیرون میاد؟ستون فقراتی باقی میماند ایا حتی اگ نمیرن سرنشین ها؟ اها لابد محصولات ایران خودرو حلبی شدن که فقط عابر چیزیش نشه ولی خود سرنشینا مردنم ک مردن دیگه حداقل گرفتار دادگاه بیمه دیه فلان بخاطر عابر نمیشن. چیزی کما دیدیم با سرعت ۴۸تا راننده زنده هم بمونه وقتی بیارنش از لای حلب پاره ها وقتی ی ماشین مچاله رو ببینه درجا سکته میکنه بازم میمیره. حالا ما نمیدونم اشتباه نگارنده بوده شاید ۸۴ تا بوده کاشتباه ۴۸ نوشته شده.که اگر ۴۸ درست باشه باید ایران خودرو رو ب اتیش کشید با همین مهندساششش. در پایان باید گفت پراید توی سرعت ۵۰تا حرمت داره ینی بالاتر از ۴۸تای ریرا.
تو توو خیابون با ۱۰۰ تا به دیوار تصادف میکنی یا ماشین؟انتظار نداشته باش شاخ به شاخ ماشین سالم بمونه
چرا وقتی از جانبی ضربه خورد درز های کاپوت(درب موتور)باز شد
شما که مهندس هستی بگو چرا.
سیستم تعلیقش صفرم نیست زیر صفره، من داشتم فیلم تست خودروی ری را رو تو یه زمین کاملا هموار و صاف میدیدم، ماشین تو زمین صاف و هموار اتاقش یه جوری میلرزید انگار داره از کوه میره پایین.
سلام توی آخرین نسخه ایربگ های پره ای داشتیم که اینجا قطعا نسخه های اولیه بوده . لطفا مال نسخه نهایی رو هم بزارید چون اونجا قطعا تو تصادف بغل ایربگ پره ای باز میشه .
با تشکر فراوان از تیم آخرین خودرو