کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰

اتحادیه اروپا: خودروسازان چینی وام ‌کلان، مشوق ‌مالیاتی و باتری یارانه ای دریافت میکنند

منتشر شده در 19 تیر 1403 ساعت 18:00
نویسنده سعید علیپور
امتیازهای خودروسازان چینی

چند روز قبل بود که با تصمیم کمیسیون اروپا، تعرفه واردات خودروهای برقی از مبدا چین به این قاره رسماً افزایش یافت. پیشتر دلیل این اقدام، رقابت ناعادلانه خودروسازان چینی و بهره‌مندی آنها از مشوق‌های مختلف اعلام شده بود. حالا با انتشار نتایج تحقیقات کمیسیون اروپا، مشخص شده میزان کمکی که خودروسازان چینی از دولت این کشور دریافت می‌کنند، بسیار بیشتر از تصورات قبلی است.

به گزارش آخرین خودرو، آنطور که در گزارش اخیر کمیسیون اروپا آمده، دولت چین تسهیلات مالی و وام‌های کلان کم بهره به شرکت‌های داخلی اعطا کرده و معافیت‌های مختلفی را برای آنها در نظر می‌گیرد. علاوه بر این‌ها، خودروسازان چینی مشمول دریافت طرح‌های تشویقی فروش، تخفیفات گسترده برای خرید زمین‌های دولتی جهت احداث کارخانه و باتری‌های یارانه‌ای می‌شوند.

افزایش میزان تعرفه متناسب با کمک دریافتی

همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده‌ایم، تعرفه‌های جدید کمیسیون اروپا برای خودروهای ساخت چین از برندی به برند دیگر متغیر بوده و محصولات گروه سایک (SAIC) مشمول بیشترین تعرفه می‌شود. حالا با انتشار گزارش مربوطه، دلیل این امر مشخص شده؛ بر اساس این گزارش میزان کمک‌هایی که خودروسازان چینی دریافت می‌کنند، یکسان نیست و برخی برندها بیشتر منتفع می‌شوند. از بین برندهای مختلف گروه سایک با ۳۴.۴ درصد بیشترین نفع را از کمک‌های دولتی می‌برد، دلیل وضع بالاترین تعرفه برای تولیدات این شرکت هم در واقع همین موضوع است. علاوه بر این، باید به این نکته هم اشاره کنیم که به خاطر هزینه‌های کمتر و نیروی کار ارزان‌تر، قیمت خودرو و سایر محصولات معمولاً در چین خیلی پایین‌تر تمام می‌شود. این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا سایک بتواند خودرویی مثل ام جی ۴ را با ۱۳ هزار دلار قیمت کمتر نسبت به فولکس واگن ID.3 عرضه کند.

تعرفه خودروهای چینی

کمیسیون اروپا تاکید دارد سایک هنگام انجام تحقیقات کمترین همکاری را با محققان آن داشته است. با در نظر گرفتن همه موارد، کمیسیون اروپا تعرفه ۳۷.۶ درصدی را برای محصولات این خودروساز چینی وضع کرده است. این رقم به تعرفه قبلی که ۱۰ درصد بود، اضافه می‌شود.

بی وای دی و جیلی دیگر خودروسازانی هستند که به طور ویژه از سوی دولت چین حمایت می‌شوند. البته میزان حمایت‌های صورت گرفته از این دو شرکت بسیار کمتر از گروه سایک است. این موضوع در کنار همکاری‌ دو شرکت با محققان کمیسیون اروپا، باعث شده تعرفه واردات محصولات آنها خیلی کمتر و به ترتیب برابر با ۱۷.۴ و ۱۹.۹ درصد باشد. ناگفته نماند تحقیقات حاکی از آن هستند بی وای دی باتری‌های خود را با لیتیومی که مشمول یارانه‌های دولتی است، تولید می‌کند.

علی رغم تلاش‌ها و مذاکراتی که خودروسازان چینی با مقامات اتحادیه اروپا انجام داده‌اند، تعرفه‌های جدید به قوت خود باقی مانده و از پنجم جولای لحاظ می‌شوند. در مقابل دولت چین تهدید کرده در اقدامی تلافی جویانه، میزان تعرفه برای خودروهای اروپایی را افزایش خواهد داد.

ویدیو های پیشنهادی

One Response to “اتحادیه اروپا: خودروسازان چینی وام ‌کلان، مشوق ‌مالیاتی و باتری یارانه ای دریافت میکنند”

  1. حجت اله براهنی گفت:

    خب پس! این شرکت‌های چینی، این همه سوبسید می‌گیرن و ماشین رو ارزون‌تر درمیارن که تاجر ایرانی بیاره اینجا و براشون اسناد فیک جور کنه و قیمت بالاتر اعلام کنه تا بتونه هم وطنش رو بیشتر تیغ بزنه.

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X