نگاهی به فرآیند تولید سهند S در پارس خودرو


سهند S محصول جدید شرکت پارس خودرو است که به تازگی در بازار عرضه شده و اخیرا تصاویری از روند تولید آن در سایت پارس خودرو منتشر شده است.
سهند سدان جدید و محصولی با نشان پارس خودرو است که بر پایه پلتفرم X200 طراحی و تولید شده و عملا نسخه ارتقا یافته و تغییر شکل داده ساینا است که جدا از بخش طراحی در بخش قوای محرکه و امکانات ارتقا بسیار خوبی داشته است.
خودرو سهند برای شرکت پارس خودرو اهمیت ویژه ای دارد چرا که جزو معدود محصولاتی است که با نشان خود شرکت پارس خودرو عرضه می شود و نه با لوگوی شرکت سایپا. از طرفی با توجه به قیمت و مشخصات و امکاناتی که در خودرو سهند وجود دارد، این خودرو ارزش خرید قابل قبولی در بازار خودرو کشور دارد.
به همین منظور شرکت پارس خودرو به لحاظ رسانه ای فعالیت های مثبتی برای معرفی و عرضه سهند انجام داده و ضمن انتشار تیزر های تبلیغاتی و انتشار کاتالوگ آن، تصاویری از خط تولید سهند را بر روی وبسایت رسمی خود قرار داده است.
نکته قابل توجه در مورد خودرو سهند این است که شرکت پارس خودرو قرار است، سهند را در تیپ های مختلف با نام S و G را تولید و عرضه کند که این تیپ ها در بخش امکانات با یکدیگر تفاوت هایی دارند که تیپ S سهند پارس خودرو به لحاظ آپشن و امکانات تیپ پایه این خودرو بوده و نسخه G، نسخه فول آپشن سهند به شمار می رود.
گفتنی است در حال حاضر تنها سهند S بر روی خط تولید شرکت پارس خودرو حضور دارد و قیمت درب کارخانه این خودرو در حال حاضر ۴۵۹,۴۱۵,۰۰۰ تومان بوده و با قیمت حدودی ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان در بازار معامله می شود. البته نا گفته نماند که به زودی سهند G و همچنین سهند دو گانه سوز نیز قرار است توسط پارس خودرو به تولید برسد.
اما سهند S چه مشخصات و امکاناتی دارد؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد.
زیر کاپوت سهند S یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15GSI را داریم که خروجی های فنی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و این دقیقا همان مشخصاتی است که در تیپ G و همچنین سایپا اطلس دیده می شود.
همانطور که گفته شد تیپ S سهند نمونه کم آپشن و تیپ G سهند نسخه فول آپشن از این سدان است. در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست.
تصاویر مراحل تولید سهند S پارس خودرو







ماشین خوب و کاملیه تو کلاس خودش، امیدوارم زودتر پروژه کادیلا هم تو پارس خودرو تولیدش استارت بخوره و به بازار بیاد، جناب دلاور لطفاً یه تست و بررسی جامع و کامل از سهند و اطلس داشته باشید.
ماشین بسیار خوبیه قابل مقایسه با ساینا و اطلس نیست بسیار با کیفیت و خوب
ادم حس میکنه شهروند یک کشور آفریقایی داغونه وقتی میبینه هموطن هاش از این ماشین تعریف می کنن.
سلام. با ساینا فرقی نداره فقط سپر و داشبورد فرق داره از نظر ایرادی جزو پر ایردترین ماشین ها ساخت داخل هست خریدش با این قیمت ارزش نداره
سلام
خدا میدونه که اشغالی بیش نیست
بزرگوار این ماشین الان ۲۳۱ پرداخت کردیم و۲۳۱ دیگه هم گفتن باید پرداخت بشه البته اگه دبه نکنن به این قیمت بدن چیه این چرت پرتا نوشتی طرف یه سال صبر کرده با ۴۰ تومن سود بفروشه نفست ازجای گرم درمیاد
سلام ماشین بسیارلوکس وزیبایی هست
ای بابا دست بردارید از این موتور هشت سوپاپ. حیف نیست که محصول جدید رو با این موتور از رده خارج تولید میکنید؟؟ ضمنا این قیمت واقعا برای این خودرو زیاد هست. قیمت مدل پایه حداکثر باید بیست تا سی میلیون از ساینا بیشتر باشه. اطلس و سهند رو حرام کردید با این موتور از رده خارج.
الان فقط بدون سانروف تولید میشه
سایپا ودروغ دیگر
قرار بود سانروف ونمایشگر در سری اول هم باشه که تو تبلیغات هم بوده ولی الان نیست شهریور ثبت نام کردیم نصف مبلغ رو هم واریز کردیم قراره اسفند تحویل بدن . با این قیمت اینم از ماشینشون
مردم بدبخت وفلک زده مگه ما چه بدی کردیم که اینجوری تاوان میدیم
همون ساینا هست فقط چراغش عوض شده ،بنظر من این ۳۰۰می ارزه ،وگرنه با ۵۰۰یه سورن ۲سال کار تمیز گیر میاد خیلیم سرتر هست
من ثبت نام کردم بنام خانمم ، پشیمونم شدید ، آخه چطوری بدون مانیتور ، بدون سانروف ، بدون دکمه ، بدون روکش صندلی قیمتش از همون ماشین که این ها رو داره ، بیشتره ؟؟؟؟؟
تیبا بزک کرده این همه تبلیغ نداره
پارس خودرو با بیش از ۶۰ سال سابقه ی تولید ، این پتانسیل را دارد که اتومبیل هایی
با استانداردهای روز جهان تولید کند و کشورمان را از واردات و یا مونتاژ آشغالهای چینی بی نیاز سازد . این را باید به فال نیک گرفت .
بلندگو هم نداره ؟! یا خدا پس چی داره پونصد میلیون برای چی گرفتن از ما پس🤪😆
با این قیمت یک ساینا هیچ ارزش خریدی ندارد خدا لعنتشون کنه که برای آدم نه را راه پس میگذارندو نه راه پیش
با این قیمت یک ساینا هیچ ارزش خریدی ندارد خدا لعنتشون کنه که برای آدم نه راه پس میگذارندو نه راه پیش. من سه ماه است که ۲۳۱میلیون پول کارگری واریز کرده ام وپشیمانم و اگر انصراف هم بدهم حداقل دو ماه میکشد تا به همان۲۳۱میلیون خودم برسم
یه مشت آهن پاره که پنجاه ساله هنوز لنگ گلگیر و زه ماشین هستین و به عنوان آپشن میدین دست مشتری،واقعا اسم اینا اگه ماشین هست ،پس بنز و تویوتا و حتی خودروهای چینی اسم شون چیه؟
داشبوردش بدون مانیتور خیلی خیلی زشته قیمتشم خیلی بالاست اصلا با این امکانات نمیارزه اگر مدل فولش بیاد با قیمت مناسب به نظرم با توجه به امکانات بیشتر و استهلاک کمتر و طراحی بهتر و کابین جادارتر و سواری بهتر از رانا پلاس بهتره تنها مزیت رانا پلاس شتاب بهترشه اما در کل با این امکانات و قیمت و مشخصات خرید ساینا و کوییک به صرفه تره
اینقدرکارخانه ایران خودرو سایپا محرمانه و سری هستن سازمان انرژی هسته ای نیس چیه این عکسا آخه انگار تو سایت نطنزه
کلا چون هم خانواده تیبا محسوب می شود خوب هست یکی از موتورهای سگ کهر و مقاوم جهان موتور مگا میباشد و شرکت مگا موتور واقعا در ایران گل کاشته بنده قبلا خودروهای ایران خودرو داشتم و دارم ولی تابستان گرم ساینا استفاده می کنم واقعا عالی و از ابتدای حرکت کولر روش تا انتهای مسیر واقعا هم محکم و هم مقاوم سایپا دورد بر شما
کلا خودروهای کوییک و ساینا و تیبا و اطلس و غیره و غیره که موتور مگا روش نصب شده عالی عالی عالی آبروی شرکت کیا را واقعا حفظ کرده .
سلام دوستان
من هم برج ۲ پیش خرید کردم فکر کنم اواخر دی تحویل بدن
البته ساینا اس ۱۴۰۲ دارم
نمیدونم کدومش رو نگه دارم
منو راهنمایی بفرمایید
بینهایت متشکرم
سلام دوستان
من هم برج ۲ پیش خرید کردم فکر کنم اواخر دی تحویل بدن
البته ساینا اس ۱۴۰۲ دارم
نمیدونم کدومش رو نگه دارم
منو راهنمایی بفرمایید
بینهایت متشکرم
البته از ساینا رضایت کامل ندارم
دوستان من سهند دارم ویژگیهای آن را به شما می گویم خوب توجه کنید اولا موتور سهند موتور شاهین بدون توربو دریچه برقی و پمپ روغن و واتر پمپ و هیدرولیک شاهینی پلوس ها شاهینی دربها دارای ترمز تندری و رنگ تندری و دارای سیستم های هوشمند کشش کنترل و ضد لغزش و چراغ بدرقه و درایت و چراغهای تلسکوپی و پور نور و دارای سنسور نور و باران و سنسور تنظیم باد و بدنه مرتفع تر از ساینا و کوییک و صندلیهای بزرگ و مسلط به جاده و بدون صدا و شتاب و نرم و عدم برخورد با موانع با ۵ سر نشین موتور این خودرو ۴ لیتر روغن می خورد و کم مصرف در بنزین دارای سیستم vvt
سهند دارای داشبرد خیلی زیبا و بروز و بزرگ و کلاسیک و شیک و ساخته شده از بهترین مواد حتی بهتر از ۲۰۶ و فرمان دی کات روکش چرم و نرم در داشبرد و رودریهای این خودرو همه چیز در دسترس است . موتور و گیربکس این ماشین شاهینی است کافی است این من این را برانید تفاوت را زود احساس می کنید که این ماشین با ساینا و کوییک و تیبا فرق می کند . اینها را عرض میکنم چون خودم سهند دارم و تجربه رانندگی با این خودرو را برای شما گفتم چراغهای عقب این خودرو در شب بهترین نور پردازی ها را دارد.