موضوعات داغ روز:

ال ۹۰ ایرانی به نمایشگاه مشهد آمد ؛ پارس تندر P90 چه مشخصاتی دارد؟

منتشر شده در 28 شهریور 1403 ساعت 19:26
عکاس علیرضا پاداش

ال ۹۰ ایرانی یکی از خودرو هایی است که قرار است به زودی عرضه شود. در این مطلب نگاهی به ال ۹۰ در نمایشگاه خودرو مشهد خواهیم داشت.

در بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد محصولات جدیدی از برند های مختلف رونمایی و معرفی شد اما محصول جدید شرکت پارس خودرو توانسته توجه بسیاری ار بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. این خودروی جدید پارس تندر P90 نام دارد که در واقع نسخه ایرانیزه و نسبتا به روز شده ال ۹۰ است که در بازار ایران بسیار پر طرفدار است.

این خودرو قرار است در خط تولید پارس خودرو به تولید برسد و در کنار سهند با نشان اختصاصی شرکت پارس خودرو و احتمالا با نام پارس خودرو آرین در بازار عرضه شود. در ادامه بیشتر به مشخصات و امکانات این خودرو خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی

ال ۹۰ ایرانی از یک پیشرانه چهار سیلندر، ۱۶ سوپاپ، ۱.۶ لیتری بهره می برد که این پیشرانه توسط مگا موتور تولید شده و ME16 نام دارد و به لحاظ ساختاری شباهت های زیادی با موتور TU5 دارد. این پیشرانه می تواند نهایتا ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور تولید کرده و از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دنده دستی به چرخ های جلو منتقل کند.

مشخصات ال 90

سیستم تعلیق محور جلوی تندر P90 از نوع مک فرسون بوده و در محور عقب این خودرو سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود.

طراحی کلی ال ۹۰ ایرانی

به طور کلی بدنه این خودرو، تنها به لحاظ شاسی و پلتفرم به ال ۹۰ شباهت و طراحی بقیه قسمت ها با ال نودی که قبلا می شناختیم متفاوت است. در بخش جلو پارس تندر P90 طراحی به مراتب بروزتر و جذاب تری را نسبت به ال ۹۰ های قدیم شاهد هستیم و می توانیم بگوییم که در این قسمت ارتقا خوبی را شاهد هستیم. از طرفی طراحی چراغ های عقب نیز تغییر کرده و چهره مناسب تری را به این خودرو داده است.

تندر P90 در نمایشگاه مشهد

اما طراحی کلی و دیزاین داخل کابین پارس تندر P90 بسیار شبیه به تندر پلاس است که چند سال قبل توسط پارس خودرو تولید می شد و به جز تغییرات اندک در بخش غربیلک فرمان و اضافه شدن سیستم مالتی مدیا و همچنین تغییراتی در بخش پنل سیستم تهویه و پشت آمپر، شاهد تغییرات چشم گیر دیگری نیستیم.

پارس تندر 90 در نمایشگاه

امکانات ایمنی و رفاهی تندر پارس P90

محصول جدید شرکت پارس خودرو، نسبت به محصولات تولید داخل امکانات خوبی دارد. هر چند که بازه قیمتی که این خودرو در آن عرضه می شود مشخص نیست اما به لحاظ مشخصات و با همین امکانات نیز می تواند در مقابل رقبای خود حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

کابین ال 90

این خودرو در حال حاضر به امکاناتی نظیر؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو،  فرمان Dکات، کنترل صوتی از روی فرمان، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، رینگ ۱۵ اینچی آلومینیومی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، شیشه دودی عقب، تریم داخلی دو رنگ، تنظیم برقی آینه ها، سنسور و دوربین دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران و صفحه نمایش ۷ اینچی مالتی مدیا، چراغ روشنایی روز و… مجهز است.

بیست و چهارمین نمایشگاه خودرو مشهد از روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه کار خود را آغاز کرده و تا روز شنبه ۳۱ شهریورماه ادامه می یابد. بازدیدکنندگان می توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند. رسانه آخرین خودرو در این نمایشگاه برای پوشش خبری حاضر است و سعی بر انتشار جدیدترین و جذاب ترین اخبار این رویداد خودرویی دارد.

ویدیو های پیشنهادی

۲۳ Responses to “ال ۹۰ ایرانی به نمایشگاه مشهد آمد ؛ پارس تندر P90 چه مشخصاتی دارد؟”

  1. عماد گفت:

    آقا یه سوال، ارتفاع قسمت عقبش چرا اینقدر بالاس؟ ال نود پایینتر بود از این

    ۱۶
    ۳
    • Farhad گفت:

      عوضش دماغه جلوش خیلی پایینتر از ال ۹۰ هست …خریدی موقع پارک مواظب باش به جدول نخوری…راستی آب کم داره تو عکس مشخصه ضد یخ رنگش تابلوعه …اب بریز حتما…داشبوردش قشنگ نیست و فرمونش خیلی زشته کاش غربیلک بهتری میزاشتن کلا سایپا ماشیناس فرمون خوشگلی ندارن…نمیدونم چرا طراحیش خیلی فیکه و قشنگ معلومه خواستن ادا درارن … طراحی شاهین خیلی پخته اس هم جلو و هم عقب ..ولی داشبورد و غربیلک خوبی نداره اونم

      ۱۵
      ۹
    • Amir Hossien گفت:

      سلام ، ببینید ال نود در فرانسه که تولید شد دو تا هدف مهم داشت ، یکی اینکه خودرو ای اقتصادی و با دوام فنی بالایی باشه که خرج نزاره رو دست صاحبش و اینکه مخصوص کشاورز های فقیر اون زمان باشه ، برای همین صندوق عقبش رو پایین تر طراحی کردن و بزرگ که اگه کشاورزان خواستن توش وسایل بزارن راحت تر باشن ، اما این خودرو به اون دلایل تولید نشده که کلا طراحیش رو تغییر دادن فقط از نمای بقل و داخل یک مقدار شبیهه

      ۹
      ۱
      • بی تو به سر شد گفت:

        اصلا هیچ وقت مورد پسند من نبود .هرگز ازش لذت نبردم.یه گاری به تمام معنا ولی از حق نگذریم استهلاکش به لطف پیشرانه k4m کم بود که حضرات این مزیت را هم ازش گرفتن قیافت سرشو بخوره هندلینگشم چون جعبه ای بود درحد افتضاه بود سر پیچ تو جاده احساس ناامنی به ادم القا میکرد. ازونور صندلیهاش واقعا جالب نبود و واقعا ناراحت. این هم از نسخه ی بروز شده شکه یک جفت چراغ کاملا ناهماهنگ با فرم جعبه ای کل بدنه اونم از گرافیک داخل چراغ ادم شک میکنه که طراح از عمد خواسته یه …زده باشه.البته توقعی نباید داشت این طفلی قرار بود جایگزین پیکان بشه که با همکاری بازار خودرو ایران کم مونده بود خودروی لوکس حسابش کنن😂 چند تا بچه شاسی بلندم بهش میگفتن🤣

        ۳
        ۲
    • مجید خانی گفت:

      من فک میم شاسی از جلو واقعا عفبش به حلوش نمیخوره مضخرفن طراحان کی آن میارن خداییش

      ۶
      ۳
      • ناشناس گفت:

        همه می دانند که ال نود بخاطر کیفیت موتوری و مقدار مصرفش شناخته شده .

        ۸
        ۰
      • مهدی گفت:

        باز هم یک طراحی زشت عقب اینبار برای ال نود ایرانی تمام خودروهای داخلی عقبشون زشت تر از جلو هست و ناهماهنگی زیادی دارد به جز دنا پلاس که کمتر از بقیه ناهماهنگی دارد

        ۲
        ۴
      • متین گفت:

        آقا انصاف داشته باشیم.ال ۹۰ ذاتا ماشین زشتیه.هر چقدر هم بخواین بروزش کنین از لحاظ ژنتیکی ماشین زشتیه.مثلا اروپا خواست زیبا ترش کنه ساندرو رو طراحی کرد.آیا ساندرو خوشگله؟خدایی ۲۰۶ از اون خوشگل تره. به نظرم اینقدر به طراح های بدبخت داخلی گیر ندیم.زیبا سازی ال ۹۰ پروژه ای بود که خود اروپا هم از پسش بر نیومد و نتیجه ش شد ساندرو

        ۲
        ۱
    • ال نود قرار بود دران دوران نوه میلیون فروخته شود همه مس گفت:

      ال نود در آن زمان همه مسولان کشور آمدن گفتن خودر ارزان نوه میلیون قیمت نهایی وبا صرفه بعد گفتن ای بابا ملت ما گوس….وصف میکشند.فرو کنیم کی به کی مملکت مگر صاحب داره یا داشته کردن شانزده میلیون.وراست گفتن ملت صف ای هم در صف خریدن دوبرابر این هم همان

      ۳
      ۰
    • محمد مهدوی گفت:

      سلام این همه تغییرات دادن هیچ تغییری توی نمای جانبی نداره، ای کاش سانروف هم گذاشتن، دسگیره آسان باز شو، تغییر در آینه مثل سهند، تغییر روی درب عقب مثل دنا پلاس و استفاد از خط لچکی روی پنجره درب عقب، تغییر درب باک مثل تیبا با سهند، داشت بهتر می شد.

      ۱
      ۰
  2. مسعود گفت:

    این ماشین رو مردم بخاطر دوام فنے عالے مےخریدن و قیافہ زشتش رو تحمل مےکنن، الان قیافہ زشتش موندہ و بدون فنے با دوام، دیگہ براے چے باید اینو خرید؟?

    ۵۰
    ۲
  3. کامران قدرت اله گفت:

    سلام من که ده ساله ال نود دارم و خیلی هم راضی هستم ولی چرا اینقدر قطعات آن گران است

    ۱۶
    ۰
  4. DB23 گفت:

    خیلی ماشین شیری هستش . ممنون

    ۸
    ۴
  5. ایران ما گفت:

    فاجعه …چرا این جلو داشبورد رو عوض نمیکنن

    ۵
    ۲
  6. ناشناس گفت:

    ته انبار هرچی از ال ۹۰ قدیمیا بوده گذاشتن روش. لامصبا یه زیر آرنجی بش اضافه میکردین

    ۴
    ۰
  7. مهران گفت:

    والا ال نود از اول پلت فرم جذابی نداشت،الان هم گروه رنو کلا از پلت فرم جدیدی برای داچیا لوگان یا همون ال نود های جدید و البته داستر و ساندرو جدید استفاده میکنه.
    تنها نکته ال نود بحث دوام فنی بالاش بود،که اون هم تغییر کرد..من نمیخوام ندیده قضاوت کنم،ولی فکر میکنم شاهین پلاس اگر دنده دستی داشت(که احتمالا بخاطر وجود این ماشین این اتفاق نیافته) یا تارا دنده دستی هماهنگی ظاهری و داخلی بیشتری داشته باشن،همین الان در فیلم خیلی واضحه که قاب ایربگش خوب جا نخورده.
    جالبه قالب پوسته داشبورد با تندر پلاس و ساندرو مشترکه ولی و دقیقا از همون قالب های اصلی رنو استفاده شده ولی وقتی نظارت رنو نیست این باگ مونتاژی واضح دیده میشه.
    باز هم قیمت اعلامی سایپا و پارس خودرو خیلی مهمه،اگر مثل سهند s قیمت گذاری کنن.مشتریا سمت دیگه ای میرن.

    ۴
    ۱
  8. سالار گفت:

    باسلام لااقل دنده اتومات می‌ساختند ال۹۰ کلا ماشین خوبیه

    ۱
    ۰
  9. اکبر گنجی گفت:

    فقط باید وارداته ماشین آزاد بشه با قیمته دبی و امارات تا مردم واقعا بتونن یه ماشینه خوب سوار بشن این آشغالهای ایران خودرو و سایپا فقط ارابه مرگ هستن هیچ آپشنه خاصی ندارن و قیمته خون باباشونم میگیرن

    ۳
    ۰
  10. فرشید گفت:

    من که هیچ وقت این ماشین رو نمیخرم. از هر زاویه ای که نگاه میکنم به دلم نمیشینه. کابینش هم که هیچ تعریفی نداره. اولویتم اول تارا، بعد ۲۰۷، بعد شاهین و در نهایت رانا پلاس

    ۴
    ۰
  11. عباس گفت:

    تا کی به بهانه حمایت از تولید داخل باید سوار این فرغونهای مرگ اور بشیم ..بد بخت ترین کشورهای دنیا از بهترین برندهای خودروسازی دنیا استفاده میکنند اونوقت ما؟!!!!

    ۱
    ۰
  12. ایرانی گفت:

    نا امید کننده س

    ۱
    ۱
  13. سید گفت:

    تندر پلاس هیچ وقت در پارس خودرو تولید نشد، بلکه در ایران خودرو بود، جای تعجبه واقعا برای اطلاعات نویسنده ش!

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.