%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰

اطلس پلاس اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

اطلس پلاس نمونه ارتقا یافته با جعبه دنده اتوماتیک است که امکانات قابل توجهی داشته و توسط شرکت سایپا عرضه و تولید می شود.

حجم موتور 1497 سی سی
قدرت 91 اسب بخار
گشتاور 137 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 04 مهر 1403 ساعت 10:29
عکاس علیرضا پاداش

اطلس پلاس نمونه ارتقا یافته با جعبه دنده اتوماتیک است که امکانات قابل توجهی داشته و توسط شرکت سایپا عرضه و تولید می شود.

معرفی اطلس پلاس

اطلس یکی از جدیدترین محصولات برند سایپا است که بر مبنای پلتفرم قدیمی X200 طراحی و تولید شده و عملا نسخه ارتقا و تغییر شکل یافته کوییک است. این خودرو در ابتدا قرار بود در چند تیپ S و G و E عرضه کند اما تیپ E که نسخه فول آپشن و اتوماتیک اطلس به شمار می رود با نام اطلس پلاس در بازار عرضه می شود. در ادامه می خواهیم نگاهی دقیق تر به این خودرو داشته باشیم و اطلس پلاس اتوماتیک را به طور کامل بررسی کنیم.

طراحی بدنه اطلس پلاس اتوماتیک

اگر بخواهیم نگاهی کلی به طراحی بیرونی اطلس پلاس بیاندازیم می توانیم بگوییم طراحی کلی این خودرو تفاوت چندانی با دیگر نسخه های این خودرو ندارد. نکته دیگری که می تواند نکته منفی برای این خودرو به حساب آید، استفاده از پلتفرم نه چندان بروز X200 است که در حقیقت همان پلتفرم تیبا است با این حال می توان گفت در میان تمام اعضای خانواده X200 بهترین طراحی دارد.

معرفی اطلس پلاس اتوماتیک

در نمای جلو این خودرو از چراغ های کشیده استفاده شده که طراحی خوبی دارد و چهره خوبی را به این خودرو داده است. از طرفی فرم طراحی جلو پنجره اطلس اتوماتیک در خطوط طراحی روی کاپوت باعث شده تا طراحی نمای جلوی این خودرو کمی خشن به نظر برسد که این موضوع می تواند به مذاق جوانان خوشایند باشد.

طراحی نماهای جانبی اطلس پلاس اتوماتیک، طراحی به نسبت ساده ای بوده و به سبک طراحی کوییک در نماهای جانبی بسیار نزدیک است. با این حال خطوط کرومی کار شده بر روی دستگیره و رکاب این خودرو در کنار رینگ های آلومینیومی توانسته کمی از سادگی طراحی این بخش ها بکاهد.

طراحی اطلس پلاس اتوماتیک

در طراحی بخش عقب اطلس پلاس از چراغ های دو قسمتی استفاده شده که جلوه بسیار خوبی را بخش عقب این خودرو داده است. نکته ای که در این قسمت می توان به آن اشاره کرد این است که نشان (+) در کنار نام اطلس قرار گرفته است که به نوعی سعی می کند تا با دیگر نسخه های اطلس تمایز ایجاد کند.

حتما بخوانید : ویدیو معرفی اطلس سایپا

مشخصات فنی اطلس پلاس

نیروی محرکه اطلس پلاس از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی یا همان M15GSI تامین می شود که می تواند روی هم رفته ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

مشخصات فنی اطلس پلاس اتوماتیک

با اینکه این خودرو نسخه ارتقا یافته کوییک محسوب می شود اما همچنان در چرخ های عقب از ترمز های کاسه ای استفاده شده که این موضوع می تواند نکته منفی برای این خودرو به حساب آید.

در محور جلو اطلس پلاس اتوماتیک از سیستم تعلیق مک فرسون استفاده شده و در محور عقب این خودرو سیستم تعلیق سیستم تعلیق توییست بیم دیده می شود.

برندسایپا
مدلاطلس پلاس
کلاس بدنههاچ بک کراس
سال تولید۱۴۰۳
حجم موتور۱۴۹۷ سی سی
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۸
فناوری موتورتنفس طبیعی
قدرت۹۱ اسب بخار
گشتاور۱۳۷ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰---
حداکثر سرعت۱۷۵ کیلومتر بر ساعت
گیربکسCVT
انتقال قدرتدیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبتوییست بیم
طول۴۰۲۰ میلی متر
عرض۱۶۸۵ میلی متر
ارتفاع۱۵۳۷ میلی متر
فاصله محوری۲۴۱۰ میلی متر
وزن۱۱۸۰ کیلوگرم
حجم باک۴۲ لیتر
مصرف سوخت۷.۳ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر
ابعاد رینگ و لاستیک۱۸۵/65R14
شرکت عرضه کنندهسایپا
برند نشان مادرسایپا
کشور سازندهایران

اطلس اتوماتیک دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۸ لیتر اعلام شده است که عدد بسیار خوبی برای این خودرو به حساب می آید.

طراحی داخل کابین و امکانات

با پا گذاشتن به داخل کابین اطلس پلاس اتوماتیک می توان سبک طراحی بسیار خوبی را در میان تولیدات سایپا مشاهده کرد و می توانیم بگوییم که به لطف تریم دو رنگ شاهد طراحی یکنواخت نیستیم. یکی از بخش هایی که تاثیر به سزایی در طراحی داخل کابین این خودرو داشته است، فرم طراحی دریچه های سیستم تهویه است که به صورت دایره ای شکل طراحی شده است و رنگ کرومی آنها جلوه بسیار خوبی را به داخل کابین اطلس پلاس داده است.

کابین اطلس پلاس اتوماتیک

نکته مثبت دیگری که در کابین اطلس پلاس اتوماتیک دیده می شود، سبک طراحی کلاستر آنالوگ این خودرو است که در دیگر خودرو های جدید سایپا دیده می شود و توانسته جلوه خوبی را به کابین این خودرو دهد.

با تمام این تفاسیر کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین این خودرو چندان بالا نیست که این موضوع می تواند نکته ای منفی در طراحی کابین اطلس اتوماتیک به حساب آید.

نکته منفی دیگری که می توان به آن اشاره کرد این است که فضای پای ردیف عقب نیز آنقدر زیاد نیست که با توجه به پلتفرم قدیمی اطلس پلاس اتوماتیک و همچنین کلاس طراحی این خودرو، نمی توان توقع زیادی از این خودرو داشت.

طراحی داخلی اطلس پلاس اتوماتیک

در کنار تمامی نکات مثبت و منفی این خودرو، نباید از امکانات ایمنی و رفاهی اطلس پلاس گذشت چرا که این خودرو نسبت به تمامی اعضای خانواده X200 بیشترین امکانات را داشته و اولین خودرویی در میان محصولات سایپا است که مجهز به رادار نقطه کور است. از دیگر امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، نشانگر تعویض دنده (GSI)، ایزوفیکس، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، خروجی USB، کفی سه بعدی، سنسور نور، سنسور باران، سانروف، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، تریم داخلی دو رنگ، شیشه دودی عقب، سنسور TPMS، دیلایت، کامپیوتر سفری، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنیدو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار نقطه کور
امکانات رفاهیسانروف برقی - تریم داخلی چرم و پارچه - فرمان کمکی برقی - کروز کنترل - محدودکننده سرعت - سنسور نور - رینگ آلومینیومی - آینه تاشو برقی - استارت دکمه ای - تهویه الکتریکی دستی - شیشه های عقب دودی - نمایشگر لمسی - سنسور پارک عقب - دوربین دنده عقب

مزایا و معایب

مزایاکیفیت مونتاژ بالاتر نسبت به کوییک و تیبا - امکانات رفاهی و ایمنی قابل قبول
معایبفناوری قدیمی پیشرانه - عدم توانایی حرکتی مناسب - حرکت های عرضی بیش از حد انتظار

قیمت اطلس پلاس اتوماتیک

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)۱,۰۱۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۸/۲۴)۹۶۸,۸۵۴,۰۰۰ تومان

رقبای اطلس پلاس اتوماتیک

با توجه به کلاس طراحی و بازه قیمتی اطلس پلاس اتوماتیک نمی توان رقبای چندانی برای این خودرو پیدا کرد و اصلی ترین رقیب این خودرو، پژو ۲۰۷ است که نسخه معمولی آن هم توان بیشتری تولید می کند و هم به جعبه دنده AT مجهز است اما آپشن های کمتری نسبت به اطلس پلاس ارائه می دهد. البته باید در نظر داشت که پژو ۲۰۷ با پیشرانه TU3 جدا از بخش آپشن در بخش قوای فنی نیز رقابت را به اطلس پلاس می بازد.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

اطلس پلاس اتوماتیک چه مشخصاتی دارد؟

نیروی محرکه اطلس پلاس از پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر ۸ سوپاپ تنفس طبیعی یا همان M15GSI تامین می شود که می تواند روی هم رفته ۹۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته مصنوعی CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

اطلس پلاس اتوماتیک چه امکاناتی دارد ؟

از جمله امکانات این خودرو می توان به؛ ۲ کیسه هوا برای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری، نشانگر تعویض دنده (GSI)، ایزوفیکس، سنسور پارک عقب، فرمان دی کات، خروجی USB، کفی سه بعدی، سنسور نور، سنسور باران، سانروف، کروز کنترل و محدود کننده سرعت، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، نمایشگر ۷ اینچی سیستم مالتی مدیا، تریم داخلی دو رنگ، شیشه دودی عقب، سنسور TPMS، دیلایت، کامپیوتر سفری، فرمان کمکی برقی، رادار نقطه کور و… اشاره کرد.

ویدیو های پیشنهادی

۷ Responses to “اطلس پلاس اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی”

  1. شارمین گفت:

    با گیربکس cvt و موتور ۸ سوپاپ عهد بوق هیچوقت به ۲۰۷ نمیرسه و بس

    ۹
    ۳۸
  2. مهرداد گفت:

    رقیب مستقیم و جدی برای ۲۰۶ تیپ ۲ هست

    ۲۰
    ۸
    • بی نام گفت:

      من فکر کنم عمرا بتونه با ۲۰۶ تیپ دو هم رقابت کنه چون ۲۰۶ یه ماشین فرانسوی هست عمرا به گرد پای ۲۰۶ هم نمی‌رسه بعد هم طراحی داخل و بیرون ۲۰۶ کجا و این کجا

      ۵
      ۴۲
  3. مهران گفت:

    من که کوییک پلاس اتومات داشتم فقط میدونم چه آشغالی میتونه باشه این ماشین چون موتور و گریبکس همونه،واقعا افتضاح، خدارو شکر که فروختم ولی خب دلم به حال خریدارش هم سوخت

    ۱۱
    ۲۵
  4. علی گفت:

    به نظرم سه سیلندر توربو با گیربکس دو کلاچه تر باشه بهتره، باربندش هم مثل مدل جدید کنن (مثل خودروهای چینی) و البته اگزوز هاش رو متقارن کنن یا از اگزوز های فیک استفاده کنن (اونم مثل خودروهای چینی) اینطوری میشه نسخه هیبریدیش هم ساخت (مخصوصا هیبریدی گازسوز)

    ۷
    ۲
    • احمدی گفت:

      آدمی نگاه به محصولات ۲۰۲۴ و۲۰۲۵ شرکت آلمانی بنزمیندازه یکلحظه متوجه میشی انگاری داری خفه میشی بعدش متوجه میشی از شدت حیرت بدن روند تنفس اتوماتیک وار خودشو قاطی کرد/ حقم داره خوب بدن بیچاره( حیرت آور اینکه مثلا برای سال ۲۰۲۴/ کارگاه تولید بنز میباخ/ محصول حیرت آور خودشو زده( واحد بنز ماشین های مسابقه ای که با لامبورگینی رقابت کنه محصول خودشو زده( بنز کوهستان محصول خودشو زده تا با لندرکوروس رقابت کنه/ واحد لاکچری بنز خودشو زده/ واحد سفرشی ها بنزهای خودشونو زدن/ کارگاهی که بنزهای ضد گلوله ضد بمب برای مقامات کشورها میسازند کار خودشونو کردن/ خلاصه که انگار که سایپای ما ۲۵۸۰ سال از شرکت بنز عقبتره

      ۱
      ۳
  5. خسروی گفت:

    سلام، ایکاش مجری محترم یکم به جای حاشیه رفتن فقط مشخصات فنی خودرو رو میدادن تا وقت مخاطبین کمتر تلف بشه…

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X