%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰

هوندا و این بار فراخوان برای ۷۲۰ هزار خودرو به دلیل نقص در پمپ سوخت

منتشر شده در 28 مهر 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
نقص در پمپ سوخت

همین چند روز قبل بود که هوندا به دلیل مشکلات مربوط به سیستم فرمان برای ۱.۷ میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی خود فراخوان صادر کرد. حالا به فاصله خیلی کوتاهی، خودروساز بزرگ ژاپنی مجدداً ۷۲۰ هزار دستگاه از محصولاتش را این بار به خاطر نقص در پمپ سوخت به نمایندگی‌های خود فراخوانده است.

مدل‌های مشمول فراخوان هوندا کدامند؟

به گفته هوندا، بیش از ۷۰۰ هزار خودروی تولیدی بین سال‌های ۲۰۲۳، ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ در آمریکا ممکن است پمپ سوخت معیوبی داشته باشند که نیاز به تعویض دارد. این خودروها شامل آکورد و آکورد هیبریدی مدل ۲۰۲۳-۲۰۲۴، سیویک سدان و سیویک هیبریدی سدان مدل ۲۰۲۵ و همچنینCR-V  هیبریدی مدل‌ ۲۰۲۳-۲۰۲۵ می‌شوند. هوندا اعلام کرده در این خودروها احتمال ترک برداشتن پمپ از داخل وجود دارد. در صورت بروز این اتفاق، سوخت به بیرون نشت می‌کند، بدیهی است که این امر می‌تواند به وقوع آتش‌سوزی منجر شود.

خوشبختانه هوندا تاکنون هیچ گزارشی از تصادف یا آسیب‌دیدگی ناشی از این نقص دریافت نکرده است. دارندگان مدل‌های مشمول این فراخوان باید خودروهای خود را به نمایندگی‌های هوندا ببرند تا به صورت رایگان پمپ سوخت معیوب آن‌ها تعویض شود. مالکان این خودروها از ابتدای دسامبر از طریق اطلاعیه‌ای اختصاصی در جریان فراخوان قرار خواهند گرفت.

نقص پمپ سوخت خودرو هوندا

مشکلات مکرر هوندا در سال ۲۰۲۴

فراخوان اخیر تنها یکی از مشکلات متعددی است که امسال گریبان‌گیر هوندا شده؛ شاید بدانید در ماه آوریل، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) تحقیقی درباره بیش از ۳ میلیون هوندا آکورد و CR-V آغاز کرد. این تحقیق به دلیل مشکلات احتمالی در سیستم ترمز اضطراری خودکار کلید خورد. نکته تأمل برانگیز اینکه این مشکل تاکنون باعث ۳۱ تصادف و ۵۸ مورد مصدومیت شده است.

ناگفته نماند در دور جدید واردات خودروهای خارجی، محصولات هوندا نیز عرضه شده است. باید منتظر ماند و دید که واکنش شرکت‌های واردکننده به این فراخوان و دیگر فراخوان‌هایی که تولیدات شرکت هوندا را در بر گرفته، چه خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. کوروش احمدی گفت:

    خب سوالی که برام پیش اومده این هست که اگر هر کدوم از خودروهایی که به کشور وارد شدند مشمول فراخوان و تعویض بشن، تکلیف چیه؟ نمایندگی رسمی که ندارن توی ایران، درنتیجه خودرو باید به خارج از کشور برده بشه تا مورد بازیابی قرار بگیره که عملا این کار غیرممکنه. پس اگر هر یک از این خودروها به چنین مشکلی برخورد کرد، چه تدبیری براش اندیشیده شده؟

    ۴
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X