مشتریان چانگان های وارداتی تجمع کردند

مشتریان چانگان های وارداتی در اعلام نارضایتی خود به خاطر قیمت گذاری جدید این خودروی چینی، مقابل سازمان مرکزی ملی رقابت (شورای رقابت) تجمع کرده اند.
به گزارش آخرین خودرو، در پی افزایش تعرفه واردات خودرو سایپا قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و تیپ ۳ را تغییر داد. اما این تغییر به شکلی است که برای مشتریان سایپا شفاف نبوده و بسیاری از متقاضیان اولین سری خودروهای وارداتی، نسبت به عملکرد این شرکت انتقاد دارند. برای همین مشتریان چانگان های وارداتی مقابل مرکز ملی رقابت تجمع کرده اند. به گفته اکثر مشتریان خودروهای وارداتی سایپا، این شرکت بیش از حد تعیین شده قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و تیپ ۳ را تعیین کرده است. همچنین برخی مشتریان سایپا می گویند که با توجه به تکمیل وجه انجام شده، پرداخت هزینه اضافی خلاف قواعد است. از سویی برخی دیگر از مشتریان به روند طولانی واردات خودرو انتقاد دارند و برای همین تجمع هایی را تشکیل داده اند.
چند روز قبل در برنامه پشت پرده آخرین خودرو به موضوع افزایش قیمت چانگان های وارداتی پرداختیم. ابتدا باید بدانیم که ترخیص قطعی چانگان های وارداتی سایپا به تازگی آغاز شده و بر اساس قانون، پس از تکمیل مستندات استاندارد، مجوزهای رسمی و… امکان ترخیص قطعی خودروهای وارداتی فراهم می شود. پس اگر خودرویی پیش از کسب مجوزهای رسمی ترخیص شده است، به اصلاح با ترخیص موقت به بیرون گمرک آمده و مبنای محاسبات گمرکی آن خودرو در زمان تکمیل مدارک خواهد بود.
لذا می توان گفت که با توجه به صدور مجوزهای رسمی چانگان CS35 پلاس وارداتی، محاسبه تعرفه های جدید برای این خودرو از سوی گمرک قانونی بوده و عملاً در فرایند این محاسبات تخلفی رخ نداده است. همچنین باید بدانیم که پس از افزایش ۱۵ درصدی نرخ گمرک بر اساس قیمت FOB، هزینه های دیگر مانند مالیات بر ارزش افزوده، نرخ درصدی پشتوانه خدمات، بیمه، کارمزد فروش، هزینه نقل و انتقال قانونی، حقوق دولتی، مالیات شماره گذاری و… افزایش پیدا می کند.
نکته دیگر در این باره اخذ مجوزهای قانونی برای تغییر قیمت چانگان CS35 پلاس تیپ ۲ و ۳ توسط سایپا است و باید امروز این پرسش را مطرح کنیم که دستگاه های قانونی مربوطه، بر اساس چه فرمولی قیمت جدید خودروهای وارداتی چانگان را تایید کرده اند؟
همچنین با وجود اینکه در قرارداد خودروسازان و واردکنندگان بندی در مورد افزایش نرخ تعرفه ها وجود دارد، اما این پرسش مطرح می شود که چرا سایپا پیش از ترخیص قطعی و اخذ مجوزهای قانونی عرضه، دعوتنامه ای را برای مشتریان سایپا صادر کرده است و چرا بر خلاف صحبت های اولیه مسئولان، مشتریان باید مابه التفاوت ها و هزینه های دولتی را به حساب خودروسازان واریز کنند؟
اگر قرار باشه مجلس و رییس جمهور یه ملمکت با تجمع سه جفت آدم قیمت و گرانی رو پایین بیاره این همه مردم از گشنکی و خودکشی نمی مردند
آخه خدا لعنتتون کنه کی این چانگان را اعلام کردن برای فروش که عامه مردم خبر دار نشدن معلوم اینهایی که نوشتن کی هستن
کدوم همه آدم به خاطر کشنگی خودکشی کردن؟ ملت که کلن در حال رستوران گردی و پاساژ گردی و مسافرتای خارجین
شما نفست از جا خوبی بلند میشه .خبر نداری .شما فقط پاساژ میبینی کاش چشات خیلی جاها میدید اینا همه مردم نیستن که شما دیدی
اونهایی که در رستوران و پاساژ دیدید چند درصد مردمند
واقعا همین نظرات شماست که این بلاها رو بر سر ماها اورده
واقعا راست میگه همه دارن خرج میکنن مثل چی تو بانک بودم طرف داشت فحش میداد کنار ما بعد رفت یکی دو میلیارد سپرده درست کرد دیگه مردم هر چی بهشون بدی بازم میگم فقیریم در حالی ک اینطور نیست
فقط میتونم بگم . کاش فقط یک درصد انسانیت را دیده بودی
مگه اسم این خودروها، خودروهای اقتصادی نبود؟
قرار بود با مبلغ حدود ۱۱ هزار یورو به دست مردم برسه که با مالیات و عوارض زیر مبلغ ۸۵۰ میلیون تومان بود به یکباره ۵۰۰ میلیون افزایش قیمت؟؟؟
چرا شعار سال رو رعایت نمی کنند
خود گرده را تدبیر نیییییست.
خلایق هرررررچه لایق
لیاقت بعضیا همون سگیه که بغلشون هست، چون مثل همون سگ وحشی و هار هستن
شما ۵۰۰اسفند دادی مگه قیمت قطعی بوده که الان طلبکاری هر قیمتی که تعیین کنند جنابعالی بریزی ۳۰۰ میلون سو میکنی اینکه تجمع ندارد ماشین خوب پول خوب میخواد
الان دولت و حکومت و وزارت و شورا و مجلس و همه یکدست علیه ملت نادان هستند که فردا در هر رای گیری و راهپیمایی و محکوم کردن معترضین به دزدان مملکت حاضرن
از ماست که بر ماست
باید دیوانه شد و گر تا به حال دیوانه نشدیم برای پوست کلفت مان است در کشوری که بعد از ۴۳ سال هیچوقت نمیتوانی در سطح کشور یک سیاست یکنواخت و کنترل همه ابعاد را توسط دولت مردان پیشبینی کنی حاصلش همین است اگر اینها خودرویی که وارد کرده اند و هیچ دخالتی در تولید آن ندارند و پول پیش هم گرفته اند به موقع تحویل نمیدهند باید هم مشکوک شد یکی از همین دلایل آن است که احتمالا میخواهند تحولی در قیمت خودرو در بازار آزاد بدهند سپس بهانه ای برای افزایش آن داشته باشند که سود بیشتری نصیب دلالان و خود دولت شود وگرنه هر طور هم که فکر کنی به نتیجه ای نمیرسی که چرا تحویل نمیدهند کلا در هیچ مورد اقتصادی نمیتوانی پیش بینی و یا ثباتی را در نظر بگیری چون همه چیز از کنترل آقایان مومن و معتقد از دستشان در رفته و تا میتوانند زورش را به ملت میاورند
اگه شرف داشتین که ندارین هیچکدومتون اثلا هبچ ماشینی ثبت نام نمیکردین یه مشت دلال که فقط به فکر جمع کردن پول هستن خدا نگذره که عامل بدبختی هستبن
الکی سر و صدا کردن .موقع ثبت نام کسی نتونست نام نویسی کنه و بین خود و اشنا ها تقسیم شد .حالا هم میخوان با سر و صدا مفت تر به چنگ بیارن و گرون تر بفروشن
تا زمانی که مدیران نالایق و کم دانش در این کشور مدیریت میکنند ارزانی و در واقع فروش با قیمت مناسب را در کشور از سر باید ببریم بیرون چون وقتی که سواد و دانش حداقل باشد چگونه میشود کشور و مجموعه تحت مدیریت را به نحو احسن هدایت کرد خدایا این ملت چه گناهی مرتکب شدند که اینگونه مستوجب عذاب هستند هر چند خود کرده را تدبیر نیست