موضوعات داغ روز:

شوخی دلال ها با بازار خودرو ؛ ری را بالای ۲ میلیارد؟!

منتشر شده در 25 آذر 1403 ساعت 12:54
نویسنده محمدرضا پاداش
ری را بالای 2 میلیارد

تحویل اولین سری از کراس اوور ری را دیروز شروع شد و حالا می توان اولین آگهی های فروش کراس اوور ملی ایران خودرو را دید که در برخی از آن ها حتی بالای ۲ میلیارد است!

صبح دیروز طی مراسمی اولین سری از ری را های تولیدی تحویل نخستین مشتریان این کراس اوور ملی شد. در مراسم دیروز روند توسعه محصولات ملی جدید ایران خودرو توضیح داده شد و آهنگ تولد ری را به سبک پیکان در این مراسم اجرا شد. پس عملا ری را با سر و صدای زیادی با ایران خودرو سرانجام به بازار رسید و اولین کراس اوور ملی کشور سرانجام به خیابان ها آمد. این خودرو با قیمت ۱ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به دست مشتریان رسید و حالا اولین آگهی های فروش این خودرو را می توان در پلتفرم های خرید و فروش خودرو دید. نکته جالب این است که دلالان قیمت فضایی ۲ تا ۲.۵ میلیارد را برای این محصول در نظر گرفته اند که این قیمت بیشتر شبیه به شوخی به نظر می رسد. قیمت گذاری نجومی برای یک محصول ایرانی در حالی صورت گرفته که رقبای چینی ری را در محدوده ۱.۵ میلیارد قیمت گذاری می شوند. بر همین اساس باید گفت قیمت منطقی ری را در همین محدوده خواهد بود و قیمت بالای ۲ میلیارد برای این کراس اوور کاملا غیر واقعی و خیالی به نظر می رسد. پس اگر به دنبال خرید این کراس اوور در بازار آزاد هستید، منتظر ادامه روند تحویل و تعدیل قیمت آن بمانید و اسیر هیجان ورود به بازار این خودرو نشوید.

قیمت ری را
نام خودروقیمت کارخانه (تومان)قیمت منطقی بازار (تومان)
ری را۱,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ تا ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰

در ادامه می توانید تست و بررسی کراس اوور ملی را مشاهده کنید.

مشخصات فنی و ویدیو تست

اولین کراس اوور ملی ایران خودرو مجهز پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ با فناوری Dual VVTI یا همان EFP است که قرار است بر روی محصولات دیگر ایران خودرو مانند دنا جوانان و یا نسخه هایی از تارا نیز قرار گیرد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE به چرخ های جلو منتقل کند. جالب است که جعبه دنده به کار رفته در ری را، نسل هفتم گیربکس های DAE است که فناوری هیوندای پاورتک را داشته و قابلیت خلاص شدن بعد از سه ثانیه در این نسل دیده می شود.

گرمکن صندلی های جلو، ۴ کیسه هوای، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت های مختلف رانندگی، دسته دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و د حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن هایی است که در تیپ پایه ری را دیده می شود.

ویدیو های پیشنهادی

۴ Responses to “شوخی دلال ها با بازار خودرو ؛ ری را بالای ۲ میلیارد؟!”

  1. سهیل میر مقیصی گفت:

    مگه دوهزارو هشت چنده یا لوین و کرولا ، من خودم اگه داشتم حتمن کرولا رو میخریدم ، دو اینکه خوب اینم همه جیزش چینیه دیگه ، یه نگاه به فرمون و کلاستر و دریچه ها و اهرم دنده و دکمه های ترمز و شیشه بالابر و…. همه واسه کشور دوست و برادر چینه ، یه سر اگه به قطعه سازا بزنی به خصوص اونیاییکه کمی پیچیده ترن ، همه فقط سرهم میکنن قطعاتی رو که از چین میاد نه تولید ، شاهین و اریا سایپا هم‌همین داستان رو دارن ، همشون اینقدر پیشرفت کردن که تند و تند خودرو جدید میدن بیرون !!!!

    ۵
    ۰
  2. ناشناس گفت:

    من منظورتون از دلال نمی‌فهمم.
    دلال یعنی ملت!
    تنها کشوری تو دنیا هستیم که ملت از حکومت فاسدتر هست!

    ۳
    ۲
  3. آرمان گفت:

    اینا دلال نیستن،مردمی هستن که از گرونی خوشحال میشن و فکر میکنن زرنگ هستن! آخه ما تنها مردم دنیا هستیم که از گرونی ها خوشحال میشیم
    دلال اونایی هستن که میخوان قیمت بازار ۱میلیارد و ۶۰۰میلیونی به عنوان قیمت منطقی و عادلانه برای ماشینی که ۱میلیارد هم ارزش نداره،جا بندازن

    ۲
    ۰
  4. ناشناس گفت:

    دقیقا دلال همان کسی است که قیمت ۱.۶۰۰ را منطقی می داند قیمت منطقی این خودرو زیر ۱ میلیارد است چیزی در حدود بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون.

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.