%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۴,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
رانا پلاس
۱,۰۵۴,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی T9
۴,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۰۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
آریسان ۲
۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۸
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
فونیکس آریزو 8
۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۱
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۴
هایما ۸S
۳,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۶
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
جک J4
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
شاهین GL
۱,۲۷۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

حراج مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله ۱۹۷۱ ؛ گوهر نایاب مشابه صفر با قیمت عجیب

منتشر شده در 26 آذر 1403 ساعت 12:05
نویسنده سعید علیپور
حراج مرسدس بنز 280 SE 3.5

حراجی معروف RM Sotheby’s برای فروش یک جواهر کلاسیک آماده می‌شود. این خودرو یک دستگاه مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله مدل ۱۹۷۱ است که در شرایط ایده‌آلی نگهداری شده و هرگز مورد بازسازی قرار نگرفته است. با توجه به وضعیت بسیار مناسب، گفته می‌شود این خودروی ۵۳ ساله یکی از بهترین نمونه‌های موجود روی کره خاکی به شمار می‌رود. پیش‌بینی شده این جواهر کلاسیک به خاطر شرایط استثنایی و البته محدودیت تولید با قیمتی در حدود یک میلیون دلار به فروش برسد.

تاریخچه خودرو

در این جواهر کلاسیک تقریباً همه چیز دست‌نخورده باقی مانده است. موتور و گیربکس این خودرو همان نمونه‌های نصب‌شده در کارخانه هستند؛ بدنه و کابین هم وضعیت فوق‌العاده خوبی داشته و هیچ تغییراتی در آنها صورت نگرفته است. در توصیف جذابیت‌های این مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله همین بس که گویی چند دقیقه قبل از خط تولید کارخانه خارج شده است!

تاریخچه مرسدس بنز 280 SE 3.5

پیشینه این مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله سالم و سرحال و نشان می‌دهد که ابتدا از یک نمایندگی در کلرادو خریداری شده است. جالب اینکه مالک اول با وسواس تمام از خودروی خود مراقبت کرده و حتی یک بار هم سقف تاشوی آن را پایین نیاورده است! در سال ۱۹۸۷، این خودرو به یک کلکسیونر به نام «کارل کلر» فروخته شده؛ طی ۱۶ سالی که این مرسدس بنز زیبا در اختیار آقای کلر بوده، وی تنها ۵۰۰ مایل (۸۰۵ کیلومتر) با آن رانندگی کرده است. در سال ۲۰۰۳ این خودرو به مالکی جدید واگذار شده، نکته منفی اینکه در سال ۲۰۰۸ با تصمیم این مالک سیستم اگزوز استاندارد با یک سیستم اگزوز ۲۹ هزار دلاری تعویض شده است. در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۲۲ این مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله منحصر به فرد دو بار دیگر مالک خود را عوض کرده است.

کابین مرسدس بنز 280 SE 3.5

یکی از نکات جالب درباره این خودرو اینکه با وجود دست به دست شدن چندین باره، همواره در گاراژ استراحت کرده، طوری که کارکرد آن فقط و فقط ۲۰,۱۹۲ مایل (معادل ۳۲,۴۹۵ کیلومتر) کیلومتر است. این رقم برای خودرویی که بیش از ۵۰ سال از تولید آن می‌گذرد، به‌ شدت پایین و البته استثنایی محسوب می‌شود.

قیمت حراج مرسدس بنز 280 SE 3.5

مشخصات فنی مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله

مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله به یک موتور هشت سیلندر ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قدرتی در حدود ۲۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۲۸۵ نیوتن‌ متر تولید می‌کند. از این خودرو در کل ۱,۲۳۲ دستگاه ساخته شده که ۳۴۷ دستگاه آن مدل ۱۹۷۱ (سال آخر تولید) است.

مشخصات مرسدس بنز 280 SE 3.5

ارزش کلکسیونی

این خودرو تنها یک وسیله نقلیه نیست، بلکه یک اثر هنری است که ترکیبی از طراحی بی‌نقص، تاریخچه‌ای منحصربه‌فرد و مهندسی آلمانی را به نمایش می‌گذارد. مرسدس بنز ۲۸۰ SE 3.5 کابریوله نمادی از دوران طلایی خودروسازی آلمان است که توجه کلکسیونرها و عاشقان خودروهای کلاسیک را به خود جلب می‌کند.

سال تولید۱۹۷۱
تعداد تولیددر کل ۱,۲۳۲ دستگاه، ۳۴۷ دستگاه مدل ۱۹۷۱
موتورهشت سیلندر ۳.۵ لیتری
قدرت۲۰۰ اسب بخار
گشتاور۲۸۵ نیوتن ‌متر
کارکرد۲۰,۱۹۲ مایل (۳۲,۴۹۵ کیلومتر)
قیمت پیش‌بینی‌شدهتا یک میلیون دلار
ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X