لکسوس UX ؛ کراس اوور شهری و شیک ژاپنی


لکسوس UX کوچک ترین شاسی بلند از این برند با کیفیت است که فرزند کوچک تر خانواده شاسی بلند های لکسوس نسبت به اعضای بزرگ تر یعنی RX و NX می باشد.
از نظر سبک و ظاهر از همان اصول طراحی چشم نواز آن ها استفاده می کند. لکسوس UX فقط به صورت هیبریدی ارائه میشود. UX احتمالاً خریداران رقبای سنتی بنزینی و دیزلی مانند آئودی Q3، بی ام و X1، جگوار E-Pace و مرسدس بنز GLA را به سمت خود جذب می کند و در عین حال با ارتش رو به رشد شاسی بلند های هیبریدی مانند کیا نیرو و مینی کانتریمن SE مقابله میکند.

سیستم هیبریدی در لکسوس UX
تنها یک پیشرانه در بریتانیا برای لکسوس UX موجود است، یک موتور ۲ لیتری بنزینی و موتور الکتریکی، که قدرت ترکیبی ۱۸۲ اسب بخار را تولید می کند. سیستم هیبریدی بنزینی-الکتریکی به طور خودکار کارآمدترین ترکیب نیرو از موتور بنزینی و موتور الکتریکی را ارائه می کند و شتاب بسیار خوبی را در اختیار راننده قرار می دهد. ۸.۵ ثانیه طول می کشد تا UX از حالت سکون به سرعت ۹۹ کیلومتر در ساعت برسد.

لکسوس UX به عنوان یک هیبریدی خود شارژ از این نشان معرفی شده است. بنابراین در ترافیک که توقف و شروع مجدد دائما برای مدت طولانی رخ می دهد، خودرو فقط با استفاده از موتور الکتریکی پیش خواهد رفت و آن را به همراهی بسیار آرام برای رفت و آمد روزانه تبدیل می کند. با این حال، UX یک پلاگین هیبرید نیست، بنابراین نمیتواند تنها با استفاده از باتری خود سفرهای طولانی را انجام دهد. اما برای کسانی که به دنبال یک خودروی تمام الکتریکی هستند، میتوانند نسخه جدید لکسوس UX الکتریکی را انتخاب کنند. UX با چهار چرخ محرک یا E-Four در دسترس است. سیستم E-Four قدرت را بین محورهای جلو و عقب توزیع می کند تا رانندگی پایدارتر و حداکثر کشش را در جاده های خراب و در شرایط آب و هوایی نامساعد ارائه کند.
حتما ببینید : ویدیوی معرفی لکسوس LX570

عملکرد در رانندگی
در جاده، لکسوس UX عملکرد خوبی در اطراف شهر دارد . با توجه به این که یک کراس اوور شهری کمپانی لکسوس است ، با اندازه کوچک و شعاع گردش کم ، انتظار ها را برآورده می کند و برای پیمایش در خیابانهای شهر عالی است. در حالی که UX در حالت الکتریکی سریع نیست، اما برای عبور از شهر به اندازه کافی سریع می باشد. اما در جاده های باز، وقتی موتور بنزینی وارد مدار می شود، صدای زیادی تولید می کند و UX را به یک رقیب خوب برای رقبای سریعتر مانند ولوو XC40 D4 تبدیل میکند .

این خودرو در حالت الکتریکی بسیار آرام است، اما حتی با موتور بنزینی در حال کار هم، نرم تر و بی صدا تر از اکثر رقبا است. با بالا رفتن دور موتور متوجه سر و صدای زیاد موتور خواهید شد که مشخصه خودرو هایی با پیشرانه های هیبریدی و یا گیربکسهای CVT است. در بزرگراه، UX نسبتاً راحت است و تمایل دارد روی سطوح موج دار تقریبا بی حرکت باشد، اما وقتی صحبت از جذب دست اندازها و چاله ها در جاده به میان می آید، واقعاً در خارج از شهر مشکل دارد.
در حالی که لکسوس UX در جادههای پرپیچ و خم چابک است، اما برای رانندگی سریع مناسب نیست . برخلاف رقیب خود ب ام و X2 که در جاده های روستایی همراهی بسیار چابک تر و با ارزش تر است، UX به عنوان یک شاسی بلند اسپرت به نظر نمیرسد. اگرچه که جایگزین های ارزان تری نیز وجود دارد که به همان اندازه چابک هستند، مانند سئات Ateca .
فضای داخل کابین لکسوس UX
لکسوس UX همان فضای داخلی و طراحی مورد انتظار و با کیفیت بالا را حفظ می کند که با ظاهر شیک و متمایز لکسوس مرتبط است. این خودرو در سه تیپ موجود است، مدل پایه آن که یک UX ساده است و به دنبال آن F Sport و تاکومی. همچنین ۵ رده آپشن هم موجود است. ناوبری ماهواره ای ، سیستم تهویه مطبوع دو گانه و رینگ های آلیاژی ۱۷ اینچی، اتصال از طریق اندروید اتو و اپل کار پلی به تلفن هوشمند، همگی به صورت استاندارد در UX عرضه می شوند.

ارتقاء به F Sport همان طور که از نامش پیداست ، ویژگی های ظاهری اسپرتی به آن اضافه می کند تا ظاهری عضلانی تر به لکسوس UX بدهد که شامل رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی، صندلی های اسپرت و فرمان گرمکن دار ، به علاوه شیشه های عقب رنگی میشود. در F-Sport به شما این امکان داده می شود تا صدای موتور را هنگام فعال شدن حالت Sport S+ تنظیم کنید. در همین حال، نسخه برتر UX ، تاکومی، دارای تودوزی چرمی، صندلی های دارای تهویه ، نمایشگر چند رسانه ای ۱۰ اینچی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر هدآپ راننده، سانروف، نمایشگر نقطه کور و هشدار دهنده ترافیک عقب است. تمام تریمهای UX بصورت استاندارد با جدیدترین سیستم ایمنی + Lexus ارائه میشوند که شامل سیستم پیش از برخورد با تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری پویا ، دستیار علائم جاده و دستیار ردیابی خطوط میشود. نور بالای خودکار همراه با نور بالای تطبیقی آپشنال نیز در اختیار خریدار است، البته فقط برای بعضی از تیپ ها و رده های آپشنی.
راحت بودن در Lexus UX نباید مشکل باشد ، زیرا مواد بسیار باکیفیت در داخل کابین وجود دارد. از نظر فضا، UX به جای یک SUV با ارتفاع بلند، حسی شبیه به یک کوپه دارد ، زیرا شما کاملاً پایین می نشینید به طوری که به سختی بالاتر از یک هاچ بک به نظر می رسد، بنابراین هرکس که دنبال این نوع خودرو های مرتفع است، UX با این وضعیت مطابقت ندارد اما با این حال، فضایی دنج و بسیار دلپذیر دارد. رانندگان و سرنشینان جلو فضای پا و سر زیادی خواهند داشت اما قسمت عقب جا دار نیست. مسافران قد بلند هم برای فضای سر و هم برای پا ممکن است اذیت شوند ، در حالی که نشستن سه بزرگسال در عقب بسیار سخت و نسبتاً ناراحت کننده خواهد بود.

حتی نشستن و برخاستن از صندلی عقب به دلیل ورودی نسبتاً باریک درب کمی چالش برانگیز خواهد بود، اما اگر فضای بیشتری نیاز باشد، همیشه لکسوس NX بالا تر از UX در سلسله مراتب SUV لکسوس وجود دارد. چیزی که واقعاً لکسوس UX را ضعیف میکند فضای صندوق بار است، این فضا برای این کلاس کوچک است و فقط ۳۲۰ لیتر فضا دارد، ۱۵۰ لیتر کمتر از آنچه بی ام و X2 ارائه میکند. در همین حال، سخت افزار مکانیکی اضافی در نسخه چهارچرخ محرک UX فضای صندوق بار را حتی به ۲۸۳ لیتر کاهش میدهد که کوچکتر از صندوق عقب فورد فیستا است. کارایی صندوق نیز به دلیل لبه بارگیری صندوق که بالا است تحت تأثیر قرار می گیرد و مانور دادن وسایل حجیم در داخل و خارج از صندوق دشوار می شود

ارزش خرید
Lexus UX ممکن است به اندازه بی ام و X2 برای رانندگی الهام بخش نباشد، اما برای رانندگان شهری که به دنبال جایگزین هایی برای خودرو های با موتور معمولی هستند، UX یک انتخاب قانع کننده است. با این حال، با توجه به فضای سرنشینان و صندوق بار، شاسی بلند مناسب خانواده نیست، بخصوص زمانی که جایگزین های بهتری با موتور بنزینی و دیزلی مانند ولوو XC40 و یا حتی تویوتا RAV4 هیبریدی موجود باشد. با این حال، اگر فضای زیادی برای سرنشینان لازم ندارید در نظر داشته باشید ، که لکسوس UX میتواند گزینه خوبی به عنوان یک شاسی بلند کامپکت عالی باشد.