موضوعات داغ روز:

نسخه آفرودی کراس اوور ملی ؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو از ری را آفرودی

منتشر شده در 11 دی 1403 ساعت 16:30
نویسنده محمدرضا پاداش
عکاس محمد مهدی مبینی
نسخه آفرودی کراس اوور ملی

ری را نخستین کراس اوور ملی صنعت خودروی کشور محسوب می شود و ما در این رندر ها سعی کرده ایم نسخه آفرودی این کراس اوور را متصور شویم.

ری را در ابتدا با نام پروژه K125 در ایران خودرو تعریف شد . کراس اووری که بر مبنای پلتفرم نسل دوم پژو ۲۰۰۸ توسعه داده شد و طراحی این خودرو توسط طراحان ایرانی انجام شد. سرانجام پس از مدت ها انتظار در هفته پایانی آذر ۱۴۰۳ این خودرو تحویل نخستین مشتریان شد و حالا به بازار آمده است. دو دلیل باعث می شود ری را از دیگر محصولات داخلی متمایز باشد : اول آنکه این خودرو نخستین کراس اوور تولید داخل است و دوم اینکه در حال حاضر فول آپشن ترین خودروی تولید داخل به حساب می آید. حالا ما در آخرین خودرو به سراغ طراحی و رندر گیری از نسخه آفرودی کراس اوور ملی رفته ایم و سعی کرده ایم چهره ری را آفرودی را متصور شویم. البته به ندرت برای کراس اوور های با این سایز و تک دیفرانسیل نسخه آفرودی در نظر گرفته می شود اما ما فرض را بر این گرفتیم که در آینده نسخه ای AWD هم از این خودرو به بازار بیاید.

نسخه آفرودی ری را

در نسخه آفرودی کراس اوور ملی سپر حذف شده و سپری آفرودی فلزی جایگزین آن شده است. سینی فلزی در زیر اضافه شده و پرژکتور ها و لایت بارها رت روی سپر، روی کاپوت و در قسمت بالا اضافه کرده ایم. ارتفاع کلی خودرو و فاصله از سطح زمین بیشتر شده و در کنار، رکاب به این کراس اوور اضافه شده است و رینگ های جدید به همراه تایر های آفرودی آل ترین باعث شده تا چهره خشن تری را در ری را آفرودی داشته باشیم. در قسمت بالا باربند و آفتابگیر اضافه شده و سعی شده تا ری را یک آفرودر کاملا مجهز به نظر برسد.

ری را آفرود

در عقب به سبک بسیاری از SUV ها زاپاس روی در قرار گرفته و سپر فلزی جایگزین شده است. خروجی های اگزوز بالاتر آمده و جایی برای تخته وافل و گالن بنزین اضافه شده است. در داخل سعی کردیم تا تغییرت بیشتر باشد به طوری که گویا با کابین یک خودروی کاملا جدید طرف هستید. طراحی فرمان و داشبورد کاملا تغییر کرده و دریچه های تهویه هم بصورت گرد طراحی شده اند. اما نظر شما در مورد رندر نسخه آفرودی کراس اوور ملی چیست؟ به نظر شما این خودرو پتانسیل آفرودی شدن را دارد؟

کابین کراس اوور ملی ری را

طراح : محمد مهدی مبینی

در ادامه می توانید ویدیو تست و بررسی این خودرو را مشاهده کنید :

مشخصات فنی و ویدیو تست و بررسی ری را

این کراس اوور مجهز پیشرانه ۱.۶۵ لیتری توربو شارژ با فناوری Dual VVTI یا همان EFP است که قرار است بر روی محصولات دیگر ایران خودرو مانند دنا جوانان و یا نسخه هایی از تارا نیز قرار گیرد. این پیشرانه قادر است نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید و نیروی تولید شده را از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT ساخت کمپانی DAE به چرخ های جلو منتقل کند.

گرمکن صندلی های جلو، ۴ کیسه هوای، تهویه اتوماتیک، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کمکی کنترل حرکت در سراشیبی، شیفتر پشت فرمان، حالت های مختلف رانندگی، دسته دنده الکتریکی، اتوهلد، صندلی شش حالته برقی راننده، صندلی دو حالته برقی و دو حالته دستی شاگرد، سنسور نور، سنسور باران، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، شارژر وایرلس، سانروف برقی، نورپردازی داخل کابین و… از جمله امکانات و آپشن هایی است که در این کراس اوور دیده می شود.

ویدیو های پیشنهادی

۳۰ Responses to “نسخه آفرودی کراس اوور ملی ؛ رندرهای اختصاصی آخرین خودرو از ری را آفرودی”

  1. فردین گفت:

    نتیجه ای که گرفتم اینه که کارشناس واردتر وخوش صحبت کن تر وتوضیح ده بهتر هم توکشور بود که شما رفتید این گیجال رواوردید

    ۵
    ۵
    • هادی گفت:

      چرا شما اینقدر با نشان فارسی مشکل داری؟؟ یک عادت به لغت انگلیسی نیست؟؟ این یک نقد و نقص وارد بر نقدهای شماست
      به نظرم باید تشویق هم کنی تازه
      به نظرم مثلا نشان پارس خودرو روی ال نود ایرانی خیلی عالی بود که شما بهش خندیدی
      هرچند که این نشان ری را رو منم نمیپسندم و فارسی بودنش رو عاششششششششقشم

      ۱
      ۳
  2. رادین گفت:

    همین مونده😒

    ۲
    ۰
  3. محمود گفت:

    چقدر زشته آخه این ماشین به ریخت و قیافه اش که آفرودی باشه ۲۰۶ از این بهتره

    ۱۵
    ۳
  4. حسام گفت:

    خدا شفات بده
    فرض میکنی دو دیفرانسیله
    منم فرض میکمم ماشینم لندکروزه
    خدایا همه رد دادن

    ۷
    ۱
  5. علی گفت:

    مال خودرو بانک قشنگ تر بود🤣🤣

    ۳
    ۱
  6. ناشناس گفت:

    هیچ‌دستی بهش نزن
    خودس تو‌نسخه اصلی قشنگ تره

    ۵
    ۰
  7. مهدی گفت:

    آخه خودرو آفرود دیفرانسیل جلو من تنها کسی نیستم که فک میکنه این واقعا احمقانه و …. بازیه

    ۶
    ۰
  8. ایمان چراغی گفت:

    عالیه

    ۰
    ۱
  9. حسین گفت:

    انتظار دارم ریرا وانت بزنن ولی ریرا افروییییدی نه

    جان ما یادشون نده،از فردا ریرا رو با قیافه افرویییدی هم باز باید تحمل کنیم

    ۴
    ۱
  10. محمود گفت:

    باسلام
    اولا هنوز قرعه کشی ایران خودرو انجام نشده دوباره ثبت نام میکنه !چرا؟
    دوما چرا ری را رو در فروش جای نداده؟
    ودرپایان اگر ماشینهای خارجی وارد کشور بشه کی محصولات ایرانخودرو وسایپارو میخره که به نسبت خیلی هم گران است.

    ۰
    ۲
  11. فرهان گفت:

    ری را چیه که میخواد،آفرود داشته باشه،
    ری را=ریدان خودرو

    ۲
    ۰
  12. ناشناس گفت:

    خیلی مسخره است ری رای آفرودی…..
    باعث خنده است خودروی افروی حتما باید شاسی مستقل و چهار چرخ محرک باشد….

    ۳
    ۰
  13. احمد گفت:

    هیچی به این زباله نمیاد حیف وقتی که برای رندر کردن این زباله بزاری…….

    ۲
    ۱
  14. رامین صفایی گفت:

    پنجره جلوی کاپوت ماشین زیبا نیست و باید
    اصلاح شود . در ضمن لاستیک زاپاس در داخل ماشین جاسازی شود و بیرون ماشین نباشد .

    ۲
    ۰
  15. افشین گفت:

    آفرود تک دیفرانسیل؟؟!!!!!!

    ۰
    ۰
  16. روشن گفت:

    سلام دستمریزاد به طراحان و صنعتگران ایران اما اینهمه تعریف و تمجید از ماشین دیده نشده ریرا نتیجه اش دوبرابرشدن قیمت انست
    لطفا هیچکس را از بازار آزادریرا نخرید تا به قیمت مناسب برسد.

    ۲
    ۰
  17. مریم گفت:

    سلام. لطفا بازار ریرا را کنترل کنید این چه وضعیه

    ۱
    ۰
  18. مریم گفت:

    سلام. قیمت ریرا خیلی خوبه

    ۰
    ۳
  19. مریم گفت:

    سلام. لطفا فکری به حال قیمت ها بکنید

    ۱
    ۰
  20. حجت اله براهنی گفت:

    آدم احساس می‌کنه بچه‌ی یکی از آشناهاتون تازه فوتوشاپ یاد گرفته و از روی اجبار دارید نقاشیاشو اینجا می‌ذارید!

    ۱
    ۰
  21. ایمان گفت:

    بنظر من بهتر است از نماد اسب روی فرمان از نماد خر استفاده کنید و دیگر اینکه چراغهای جلو پایین رو حذف یا تغییر دهید ، با تشکر فراوان

    ۲
    ۲
  22. امیررضا گلباف گفت:

    لااقل یک آدم با جثه معمولی آورده بودین تا سایز ماشین مشخص بشه!!! نه این فسقلی!!!!

    ۱
    ۱
  23. پیام گفت:

    اولا این طرحه کسیم کاری نداره تک دف یا دو دفه کسیم کاری نداره ریراست یا اسکالید.بعدش چرا خیلیا توهین میکنن به شخص؟خجالت نمیکشین تو زندگیتونم اینجور دهنتون بازه؟
    هرکاری هر رندری هر تست بررسی کلی زمان وقت هزینه داره ک تهش شماهای بی لیاقت رایگان تماشا کنین و بخونین.
    واقعا واسه این جماعت متاسفم.
    تشکر فراوان از تیم عالی اخرین خودرو

    ۳
    ۲
  24. حمید گفت:

    هر چی فکر میکنم ..بیریخته

    ۲
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.