موضوعات داغ روز:

اگر سهند طراحی متفاوتی داشت ؛ رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو

منتشر شده در 22 دی 1403 ساعت 13:30
نویسنده محمدرضا پاداش
عکاس محمد مهدی مبینی
رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو

سهند سدان جدید پارس خودرو و در واقع فیس لیفت ساینا است و ما در این مطلب طراحی این سدان را زیر تیغ جراحی برده ایم.

سهند یکی از محصولات جدید بازار خودرو ایران است که توسط پارس خودرو به عرضه می رسد. سدانی بر مبنای پلتفرم X200 سایپا که قبل از آن محصولاتی نظیر تیبا، ساینا و کوییک روی آن توسعه داده شده بود. این خودرو به نوعی فیس لیفت ساینا در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا به حساب می آید و خط طراحی مشابه با اطلس دارد و المان های مشترکی در آن با شاهین و آریا هم دیده می شود. تا به امروز تیپ دنده ای از این خودرو با نام سهند S به بازار آمده اما پارس خودرو برنامه دارد تا در آینده ای نزدیک نسخه اتوماتیک و دوگانه سوز آن را هم به بازار بیاورد. اما ما در این مطلب به سراغ طراحی سدان پارس خودرو رفته ایم و طراحی متفاوتی از آن را متصور شده ایم. دقت داشته باشید رندرهای اختصاصی آخرین خودرو تنها تصوری از طراح ما از یک الگوی متفاوت از سدان پارس خودرو است و هیچ تایید رسمی ای برای این طراحی ها وجود ندارد.

سدان پارس خودرو با طراحی متفاوت

طراح ما در آخرین خودرو الگوی جلوپنجره را تغییر داده و ورودی هوا باریک تر طراحی شده است. همچنین نشان پارس خودرو از روی جلوپنجره به بالای آن منتقل شده و سپر هم باز طراحی شده و مه شکن ها کوچک تر طراحی شده اند. اما تغییر اصلی در بخش پایین چراغ است که مجموعه چراغ جدیدی در آن قسمت اضافه شده تا طراحی مدرن تری را در جلوی این سدان داشته باشیم و در کنار آن رینگ ها هم بصورت آلومینیومی تراش خودرو طراحی شده تا سهند چهره ای بهتر داشته باشد.

طراحی سدان پارس خودرو

یکی از مهم ترین تغییرات در طراحی های ما، دو رنگ شدن بدنه است. در طرح پیشنهادی ما سقف و مجموعه ستون ها مشکی رنگ شده تا طراحی اسپرت تری را در سهند داشته باشیم. چراغ های عقب بصورت به هم پیوسته طراحی شده اند و گرافیک داخل چراغ تغییر کرده است. سپر باز طراحی شده و الگوی برجسته تری نسبت به نسخه تولیدی دارد و به طور کلی تمامی این تغییرات باعث شده تا طراحی عقب در رندر های سهند بسیار متفاوت با چیزی باشد که در نسخه تولیدی می بینیم.

رندر کابین سدان پارس خودرو

در داخل کابین سعی شده تا الگو ها زیر و رو شود و المان های مدرن را در سدان اقتصادی پارس خودرو داشته باشیم. اگرچه این خودرو در تیپ S یکی از کم آپشن ترین خودروهای تولید بازار است اما ما در این طرح ها تیپی از سهند را متصور شده ایم که هم اتوماتیک است و هم فول آپشن. فرمان طراحی D کات پیدا کرده و دسته دنده خلبانی یا الکترونیکی را در این سدان می بینیم که طراحی نزدیک به ری را را دارد. طراحی داشبورد به طور کلی تغییر کرده و دریچه های تهویه دیگر دایره ای نیستند و عمودی طراحی شده اند و مالتی مدیای لمسی بزرگی را در یک پنل یکپارچه با کلاستر می بینیم.

طراح : طراح : محمد مهدی مبینی

مشخصات فنی و امکانات سهند S

زیر کاپوت سهند یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15GSI را داریم که خروجی های فنی ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور را ثبت می کند. قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود و این دقیقا همان مشخصاتی است که در تیپ G و همچنین سایپا اطلس دیده می شود. همچنین این پیشرانه در نسخه های جدید کوییک هم استفاده می شود و از نظر فنی ارتقا داشته است. در این پیشرانه تغییرات فنی باعث شده تا بهبود عملکرد در راندمان گشتاور را داشته باشیم اما این را فراموش نکنید که همچنان با پیشرانه ای با مهندسی ساده و قدیمی نسبت به استاندارد های روز دنیا طرف هستیم.

در سهند S امکاناتی نظیر کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سیستم کنترل پایداری، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سیستم پایش میزان فشار باد تایرها (TPMS)، نشانگر تعویض دنده GSI، فرمان هیدرولیک، آینه های جانبی برقی و سنسور دنده عقب بکار رفته است و خبری از امکاناتی مثل رینگ ۱۴ اینچی آلومینیومی، کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کاور صندلی چرم و پارچه، تریم داخلی دو رنگ، آینه های تاشو برقی با گرم کن، سانروف، صفحه نمایش مالتی مدیا ۷ اینچی، دوربین دنده عقب، آنتن کوسه ای و دو بلندگوی عقب در این تیپ نیست. البته ویدیو فوق مربوط به سهند G است که نمونه فول تر از سهند به حساب می آید و هنوز به بازار نیامده است.

ویدیو های پیشنهادی

۲۷ Responses to “اگر سهند طراحی متفاوتی داشت ؛ رندرهای اختصاصی از سدان پارس خودرو”

  1. رضا گفت:

    دوست عزیز ، زشت زشته حالا شما هر چقدر میخوای آرایشش بکن …

    ۴۹
    ۲۰
    • ناشناس گفت:

      بابا این ماشین همون پلت فرم تیباست کم جلو عقبش دست بزنید
      نمیشه سر پیچ پنجاه کیلومتر بیچوند چپ میشه بعد شما هی بیاین جلو عقبش تغییر بدین
      دی لایت و مانیتور و اتومات همون تیبای بیریخت بدون طراحیه

      ۹
      ۶
    • حمید گفت:

      دوستان به قول قدیمی‌ها خر همان خره فقط پالونش عوض شده،جمهوری اسلامی تکنولوژی خلاقیت نداره فقط استاد مهندسی معکوس هستن.

      ۹
      ۴
    • حسین گفت:

      صد البته که با این بازار انحصاری فروش هم داره ، شما این ماشین و تو اروپا ن ببخشید تو افغانستان هم نمیتوانید بفروشید

      ۷
      ۰
  2. پرهام گفت:

    سر دنده پژویی شل کرده

    ۱۲
    ۲
  3. اسین گفت:

    خیلی حیفه که سایپا چسبیده به ساخت خودروهای کوچولو و ریزه میزه که روی جاده مدام رقص بندری میرن. البته جز شاهین

    ۳۱
    ۳
    • Rashid گفت:

      بفرمایید اتاق با چراغ‌های عقب اصلا همخانی ندارد واقعا مسخره اس

      ۱۴
      ۱
    • ایوب گفت:

      والله حقیقتش اینه که خودروساز های ما نمیخان زیاد وقت بذارن
      این طراحیها روی سهند بسیار عالی و زیبا هستند
      تمرکزشون فقط رو قیمته با کمترین تغییر تا میتونن ببرن بالا

      ۰
      ۱
  4. خدا قاضیست گفت:

    😞ماشین ایرانی نخرید مثله من مشکل می‌خورین هر کسی می بینم ماشین خریده هزاران مشکل از ایرانخودرو بگیر تا سایپا یکله مشکل می‌خورن حالا برقی باشه یا چیزهای دیگش…خلاصه همشون لگنن بهشون افتخار نکنید همین دنا که سوار هستن خیلیا مشکل دارن به دروغ و قیمت پولی که دادن مجبورن راضی باشن…منم سهند خریدم مشکل لرزش دنده داره ولی شتابش خوبه و تنظیم کلاچش مهمه…خلاصه اگر پول دارید برید ماشین L90 یا همون تندر۹۰ بگیرید بهترین ماشینه و ما خودمون داریم یکبار تعمییر نشده ولی ماشین های جدید همش توی تعمییرگاهن یا توی نمایندگی…کلا همشون یکین می‌گم افتخاری نداره چی سواری مهم جنس خوب باشه لگنم باشه

    ۱۹
    ۴
    • مجید گفت:

      سلام ماشین های خارجی خیلی گرون هستند و اکثر مردم مجبورند سوار پراید تیبا ساینا و کوییک و سمند پارس باشند
      کی دوست نداره سوار هیوندا ،مزدا ،هندا ،بنز و بی ام و نشه

      ۵
      ۰
    • اهورا گفت:

      راست میگی ولی انقد پول ایران بی ارزشه و انقد ماشین خارجیا گرونن که ما مجبوریم همین آشغالا رو سوار شدیم چینیا هم که باز گرونن چند ماه ت

      ۱
      ۱
  5. احمد گفت:

    خر همون خره فقط پالون عوض شده

    ۱۶
    ۲
  6. amir گفت:

    طرح اصلیش زیبا تره

    ۱۴
    ۹
    • محمد گفت:

      کدام عقل سالمی پول داده ب المان پلتفرم x200 برا ما طراحی کنه رو چه حسابی اینو تولید کردن حالا هی بیا رندر و متد روز رو بیار رواین پلتفرم بنظرتون از کار اول اشتباه تر نیست؟ نظر شخصیم لحیم کردن افتابه ست

      ۲
      ۰
  7. مومنی گفت:

    از دارندگان عذرخواهی میکنم و قصد جسارت ندارم.
    اما در مدتی که خودروهای سایپا (بجز شاهین) سوار بودم ، روم نمیشد یه جلسه یا مهمانی برم و سه تا کوچه بالاتر پارک میکردم و میگفتم با آژانس اومدم . یا اگر با ماشینم دیده میشدم میگفتم ماشین همسرم هست و خودم ماشین دیگه ای دارم.
    چون واقعاً ماشینهای سایپا پرستیژ ندارن و تداعی کننده مسافر کشی و اسنپ هستند.
    باز ماشینهای ایران‌خودرو جدا از اشغال بودنشون میشه باهاشون یه جلسه یا مهمانی رفت. اقلا فکر میکنند ماشین شرکت رو سوار شدی.

    ۹
    ۲۷
    • سامان گفت:

      طرز فکرت را عوض کن برادر. ۲۰۶ با تیبا ۲ فرق چندانی نداره. همچنین تارا با شاهین و….. و….. شخصیت در خود آدم و رفتار و فکرشه. حالا میخواد بنز سوار باشه یا ماشین ارزون قیمت.

      ۱۸
      ۰
    • مجتبی گفت:

      انسانیت به نوع و مدل خودرو نیست

      ۸
      ۰
    • ایلیار توتونچی گفت:

      شرط می بندم نهایتش پراید۸۵ نقره ای داری ، جایی که بخاطر ماشینت خجالت می کشی،نری سنگین تری

      ۸
      ۰
  8. سهیل گفت:

    حداقل به جای اینکه ماشینای تکراری مثل دنا و تارا بررسی کنید سهند s رو بررسی کنید

    ۳
    ۲
  9. Caracal گفت:

    خر همون خره فقط پالانش عوض شده

    ۰
    ۰
  10. مهرداد گفت:

    تا زمانی که درها و گلگیرهای زشت باشه فرقی نداره. مثل اینه که زیباترین لباسها رو تن کوژپشت نوتردام کنی

    ۲
    ۰
    • امید زارع گفت:

      این ماشین خیلی آشغاله الکی پولتون دور نریزید فقط سپر داشبردش فرق داره با ساینا سریع بعد خرید پشیمون میشید

      ۰
      ۰
  11. محمد گفت:

    کلا پلتفرم این خودرو زشته

    ۳
    ۰
  12. فرشاد گفت:

    طراحی شما زیباتره فقط بغل دربها خیلی ساده است کاش یه خطی برجستگی مثل مثلا دنا پلاس داشت و از داخل رودریها و دستگیره طوری طراحی میشوگد ک کمی جای مسافر بیشتر بشه البته کوییک قشنگتره ولی تکسوز رودن نقص کوییک است کلا تو ایران نباید تکسوز تولید بشه با توجه ب بنزین نامرغوب

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.