%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰

درخواست مدیرعامل مرسدس ‌بنز از اتحادیه اروپا؛ بازنگری در قوانین آلایندگی و جریمه

منتشر شده در 01 بهمن 1403 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
بازنگری قوانین آلایندگی

الا کلنیوس مدیرعامل مرسدس ‌بنز و رئیس انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، از اتحادیه اروپا درخواست کرده در جریمه‌های سنگینی که برای تخطی خودروسازان از استانداردهای جدید آلایندگی تعیین شده، بازنگری کند. آقای کلنیوس معتقد است این جریمه‌ها می‌توانند روند توسعه و تولید خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه را کندتر کنند.

قوانین جدید آلایندگی و ایجاد چالش‌های بزرگ

به گزارش آخرین خودرو، طبق قوانین جدید اتحادیه اروپا که از سال جاری اجرا می‌شود، خودروهای جدید باید به‌ طور میانگین کمتر از ۹۵ گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر منتشر کنند. در صورت عدم رعایت و تجاوز آلایندگی از حد مذکور، خودروسازان با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهند شد. این اعمال فشار در حالی است که برخلاف آمریکا و چین، فروش خودروهای برقی در اروپا در سال ۲۰۲۴ کاهش داشته و حدود ۶ درصد افت کرده است.

لزوم انعطاف‌پذیری در توافق سبز اروپا

آقای کلنیوس با تاکید بر ضرورت انعطاف‌پذیری در «توافق سبز اروپا» افزوده این قوانین بیش از حد سختگیرانه هستند و باید بر توسعه یک مدل تجاری پایدار و سودآور برای صنعت خودروسازی تمرکز شود. شاید بدانید بر اساس این توافق، میزان تولید آلاینده‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰ باید به صفر برسد.

درخواست مدیرعامل مرسدس ‌بنز

مدیرعامل مرسدس بنز در این باره گفته:

«به ‌ویژه صنعت خودروسازی باید راهکاری برای کاهش خطرات ناشی از عدم تطابق با قوانین بیابد. در این مرحله بحرانی که صنعت خودرو در حال تحول است، خطر پرداخت جریمه‌های سنگین برای تخطی از قوانین دی اکسید کربن می‌تواند بودجه‌های لازم برای تحقیق و توسعه و دیگر سرمایه‌گذاری‌ها را منحرف کند.»

پاسخ فعالان محیط زیست

سازمان غیرانتفاعی «حمل و نقل و محیط زیست» (به اختصار T&E) که نقش کلیدی در تصویب قوانین اخیر ایفا کرده، در واکنش به اظهارات الا کلنیوس گفته بیشتر خودروسازان با اجرای استراتژی‌های مناسب، از جمله معرفی مدل‌های جدید، می‌توانند ضمن هماهنگی با قوانین، مشمول جریمه نشوند.

طبق پیش‌بینی این سازمان، حتی در بدترین حالت، مجموع جریمه‌ها کمتر از ۱ میلیارد دلار می‌شود؛ از بین خودروسازان هم بیشترین سهم می‌تواند متوجه گروه فولکس‌ واگن باشد. این سازمان برای فولکس واگن راهکار داده و افزایش فروش خودروهای برقی و همکاری با خودروسازانی مانند تسلا را پیشنهاد کرده است. اینکه با چه روشی باید مشتریان را به خرید مدل‌های برقی فولکس واگن ملزم کرد، مشخص نیست!

قوانین آلایندگی و جریمه ها

تاثیر کاهش فروش خودروهای برقی در اروپا

هرچند کاهش فروش خودروهای برقی در سال ۲۰۲۴ در برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان محسوس بوده، اما داده‌های انجمن ACEA نشان می‌دهد این روند در تمامی کشورهای اروپایی یکسان نیست. طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان موسسه S&P Global Mobility فروش خودروهای برقی در اروپا در سال ۲۰۲۵ بیش از ۴۰ درصد رشد خواهد داشت.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X