دو خودروی جدید از هوندا به گمرک ایران رسیدند

بر اساس تصاویر ارسالی از گمرک، دو خودروی جدید از هوندا به گمرک ایران رسیده است و به زودی عرضه این دو خودرو در سامانه انجام خواهد شد.
قبل تر خبر داده بودیم که یکی از شرکت های واردکننده برنامه دارد تا دو مدل جدید از هوندا را به کشور وارد کند و حالا نخستین نمونه های این دو مدل به خاک کشور رسیده است. این دو خودرو هوندا اینتگرا و هوندا ZR-V هستند که هر دو از مبدا چین به ایران می آیند. این دو خودرو به واسطه کلاس فنی و برند اصیل می توانند جایگاه خوبی در بازار وارداتی های کشور داشته باشند و بازار وارداتی ها را داغ تر کنند. البته هر دوی این دو خودرو با مشخصات و نام های دیگر هم وارد شده اند اما این نسختین نمونه های ساخت چین از این دو مدل هوندا در ایران هستند. در ادامه مشخصات این دو خودرو را بررسی می کنیم.

مشخصات هوندا اینتگرا
هوندا اینتگرا در واقع همان هوندا سیویک است که تحت جوینت ونچر هوندا-GAC به تولید می رسد. این در حالی است که نسخه تولیدی تحت جوینت ونچر دانگ فنگ- هوندا همان سیویک نام دارد. این خودرو بر اساس نسل ۱۱ هوندا سیویک ساخته شده و همان المان های فنی و طراحی را دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژ قرار دارد که توان تولید نهایت قدرت ۱۸۲ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و در کل مشخصات راضی کننده را در این خودرو می بینیم. سیستم تعلیق در جلو مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و مصرف سوخت ترکیبی ۶.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودرو می بینیم.

در این سدان امکاناتی نظیر رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، سیستم کنترل پایداری، سانروف، ورود بدون کلید، رادار خطی، هشدار خروج از خط، کروز کنترل آداپتیو، ترمز پارک برقی، اتوهلد، تهویه اتوماتیک، کلاستر دیجیتال، صفحه نمایش مالتی مدیا، ۹ کیسه هوا و… دیده می شود.
مشخصات هوندا ZR-V
قبل تر نام هوندا ZR-V را در خودروهای وارداتی مختص به جانبازان شنیده بودیم اما اینبار نسخه ای دیگر از آن در سامانه خودروهای وارداتی عرضه می شود. نسخه ای که در چین و تحت جوینت ونچر جی ای سی-هوندا به تولید می رسد و مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتر توربوشارژی است که در اینتگرا هم دیده می شود و خروجی فنی ۱۸۲ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را در این خودرو داریم.

در این کراس اوور مونتاژ چین امکانات کاملی نظیر ۶ کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، هشدار برخورد از جلو، دکمه SOS، استارت استاپ، دوربین عقب، اتوپارک، سیستم کنترل در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سرپایینی، کروز کنترل تطبیقی، تابلوخوان، سیستم هشدار خروج از خط و رانندگی بین خطوط، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فناوری LED چراغ ها، نوربالا اتوماتیک، کلاستر دیجیتال، مالتی مدیا لمسی، روکش چرم و پارچه صندلی ها، تهویه اتوماتیک و… را می بینیم.






این سیویک جدید خیلی شبیه مدل آمریکایی هست ،همونه؟از طرفیGAC جزو خوبای چینه و به نظرم سطح کیفی خودروش بالاست
به کجا رسیدیم. باید بریم آشغالای چین رو بگردیم با افتخار بیاریم و به عنوان خودروی جدید سوار بشیم.خلایق را هر چه لایق
زیر کاپوت ماشین و نمیدونم قلب تپنده و اینا رو میتونید از متنها حذف کنید مگر این که ۱.۵ نباشه! در بقیه موارد میدونم که موتور ۱.۵ هست و بین ۱۴۰ تا ۱۹۰ اسببخار بهزور ازش گرفتن که بعدش با بنزین ایران بشه سلطان ناک!