موضوعات داغ روز:

تست و بررسی کراس اوور پلاگین هیبرید وارداتی؛ مشخصات BYD SONG PLUS بی ام کارز

منتشر شده در 18 بهمن 1403 ساعت 15:00
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

بی وای دی سانگ پلاس یکی از کراس اوور های پلاگین هیبرید وارداتی است که توسط شرکت بی ام کارز وارد بازار ایران شده است.

همان طور که می دانید شرکت BYD در سال های اخیر پیشرفت بسیار چشم گیری داشته و محصولات حتی در بازار های کشور های اروپایی نیز عرضه می شود. در ایران نیز شرکت های وارد کننده بسیاری به سراغ محصولات BYD رفته اند و قرار است محصولات مختلفی از این برند را در بازار ایران عرضه کنند. با این حال شرکت بی ام کارز، به عنوان بازوی گروه بهمن در امر واردات، جزو اولین شرکت هایی بود که به سراغ محصولات بی وای دی رفت و برای شروع BYD SONG PLUS را در بازار ایران عرضه کرد.

بررسی بی وای دی سانگ پلاس

در این قسمت از تست و بررسی خودرو های بازار ایران، فرصتی پیدا کردیم تا به سراغ این کراس اوور پلاگین هیبرید وارداتی برویم و زیر و بم، نکات مثبت و منفی این خودرو را بیان کنیم و بی وای دی سانگ پلاس را به چالش بکشیم. قبل از آن که به سراغ مشخصات و امکانات این خودرو برویم لازم چند نکته را در مورد بی وای دی سانگ پلاس بدانیم.

قبل از هر چیزی لازم است بدانیم که بی وای دی سانگ پلاس یک کراس اوور کامپکت با قوای محرکه برقی-بنزینی است که از لحاظ ابعادی کوچکتر از بی وای دی تانگ بوده و در بازار استرالیا با نام Sealion یا همان شیر دریایی شناخته می‌شود. در بازار اروپا نیز این محصول بی وای دی را به اسم Seal U می‌شناسند. سانگ پلاس در سال ۲۰۲۰ با نسخه بنزینی به بازار چین و سایر کشورها معرفی شد، اما خیلی طول نکشید تا نمونه پلاگین هیبرید آن در سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد.

BYD SONG PLUS

در ادامه نگاهی به مشخصات فنی و امکانات این خودرو خواهیم داشت.

طراحی کلی کراس اوور پلاگین هیبرید بی ام کارز

در بخش های بیرونی این کراس اوور پلاگین هیبرید وارداتی شاهد سبک طراحی خاص و منحصر به فرد هستیم که در این سبک طراحی در بسیاری از محصولات جدید برند BYD دیده می شود و می توان امضای طراحی خودرو های میان رده بی وای دی است. طراحی چراغ های جلو و عقب با اینکه طراحی نسبتا مدرنی به شمار می رود اما بر خلاف طراحی بسیاری از خودرو های چینی، می توان به راحتی با آن ارتباط برقرار کرد.

طراحی بی وای دی سانگ پلاس

داخل کابین بی وای دی سانگ پلاس با تریم متشکل از چندین رنگ مواجه خواهید شد که انصافاً زیبایی و هماهنگی بالایی برای فضای داخل اتاق این خودرو به وجود آورده است. نوع طراحی داشبورد خیلی مدرن نیست، اما المان‌ها و تزییناتی که برای آن در نظر گرفته شده است، آن را در حد خودروهای مدرن قرار می‌دهد. به‌ویژه نمایشگر بیرون آمده از قسمت میانه بالایی داشبورد که قابلیت چرخش نیز دارد، در نوع خود بسیار فناورانه و تکنولوژیک به نظر می‌رسد.

نمای پشت بی وای دی سانگ پلاس

مشخصات فنی BYD SONG PLUS

بی وای دی سانگ پلاس DM-i یا همان پلاگین هیبرید به یک پیشرانه بنزینی ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی مجهز است. این پیشرانه ۱۰۸ تا ۱۱۰ اسب بخار را با گشتاور 135 نیوتن متر تولید می کند. اما وظیفه اصلی پیشرانه بنزینی سانگ پلاس، تامین انرژی الکتریکی برای باتری ها و قوای محرکه برقی است. سانگ پلاس پلاگین هیبرید یک پیشرانه برقی ۱۹۵ تا ۱۹۷ اسب بخار را در اختیار دارد که گشتاور ۳۲۵ نیوتن متر را تولید می کند. ترکیب توان پیشرانه الکتریکی، پیشرانه بنزینی و مدار بازیافت انرژی به چرخ های جلو منتقل می شود.

مشخصات فنی بی وای دی سانگ پلاس

ی وای دی سانگ پلاس ظرفیت باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی را دارد و قابلیت شارژ باتری ها با برق شهری برای مالکان فراهم است. همچنین این خودرو می تواند در شرایط بهینه بدون روشن شدن پیشرانه بنزینی مسافت ۱۱۰ کیلومتر را طی کند. از طرفی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت سانگ پلاس پلاگین هیبرید ۷.۹ ثانیه اعلام شده است. در صورت رانندگی بهینه و پر بودن ظرفیت باتری ها با برق شهری، این کراس اوور پلاگین هیبرید وارداتی، مصرف سوخت ۰.۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را خواهد داشت.

کراس اوور پلاگین هیبرید بی وای دی سانگ پلاس

امکانات ایمنی و رفاهی کراس اوور پلاگین هیبرید بی ام کارز

این خودرو به لحاظ آپشن و امکانات در بازار های جهانی در تیپ های مختلفی تولید و عرضه شده و شرکت بی ام کارز نیز یکی از تیپ های فول آپشن بی وای دی سانگ پلاس را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرده است. از جمله امکانات ایمنی و رفاهی که در این کراس اوور پلاگین هیبرید دیده می شود می توان به ؛ سیستم اتوپارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، کیسه‌های هوای جانبی و پرده‌ای و جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، کنترل هوشمند صوتی، نمایشگر مالتی‌مدیا ۱۲.۸ اینچی و… اشاره کرد.

بررسی کابین بی وای دی سانگ پلاس
ویدیو های پیشنهادی

۱۹ Responses to “تست و بررسی کراس اوور پلاگین هیبرید وارداتی؛ مشخصات BYD SONG PLUS بی ام کارز”

  1. امیر حسین گفت:

    کاش سیگال رو هم بیارید

    ۱۰
    ۲
  2. مهرشاد گفت:

    به لحاظ فنی و متریال بسیار جلوتر از تسلا ست، نکته جالب اینکه ارزون تر هست تمامی مدل هاش از تمامی مدل های تسلا

    ۲۰
    ۷
    • MILAD گفت:

      سلام و خسته نباشید بابت توضیحات کاملی که دادین برای این ماشین.
      فقط جسارتآ این مدل وارداتی نسخه فول این ماشین نیست که تو ایران اومده.
      نسخه فول رادار نقطه کور-شارژر وایرلس-سیستم صوتی برند و هدآپ را داره.
      چینی بودن نوشتار دکمه ها و دستیار صوتی خودرو هم بخاطر سفارش مصرف داخل چین.نسخه صادراتی در دنیا به زبان انگلیسی ارائه شده.

      ۳
      ۰
  3. Mazyar گفت:

    سلام خیلی تست و بررسی خوبی بود. کارتون حرف نداشت. لطفا هر چی وارداتی و مونتاژی که در بازار هست رو تست کنید و لطفا فصل ۳ رو هم شروع کنید.

    ۱
    ۱
    • هادی گفت:

      فصل ۳ رو سال بعد از فروردین شروع می کنن.
      فقط امیدوارم یه تغییر اساسی تو فصل سه باشه‌.
      بنظرم به عنوان مجری دوم آقای پاداش یا آرمین کیمایی رو اضافه کنید‌.باحال میشه‌.
      واسه اول فیلم هم لطفا یه تیتراژی ، آخرین خودرو تقدیم می کنیدی چیزی درست کنید همینجوری نرید سر فیلم !
      آهنگ هاتون ولی جذابن با اینکه بی کلامن.
      ممنون از آقای چوکامی و دلاور.

      ۰
      ۱
  4. رضا معین الدین گفت:

    سلام ، بابت ویدیوی خوب بی وای دی سپاسگزارم ، کیفیت سواری این ماشین نسبت به کراس اور های وارداتی جدید مثل اسپورتیج ، هاوال و اوتلندر برام سوال هست ، کمک می کنید ؟

    ۰
    ۱
  5. رشیدی گفت:

    از نظر بنده هاوال h6 از این خودرو جذابتره و جوان پسندتره و هم حدود ۴۰۰ میلیون ارزانتره

    ۳
    ۳
  6. محمدرضا محمودی گفت:

    چراباید ماشین به این خوبی عملکرد ضعیفی تو پیچها وجاده داشته باشه که نتونی از سواری لذت ببری واسترس زا باشه

    ۰
    ۱
  7. علی محمد فرقدانی گفت:

    سلام
    من خیلی اخبار این خورو رو پیگیری میکنم نمایشگاه خورو رو هم رفتم از نزدیک دیدم مدل جدید ش مصرف سوحت کمتر شده همه چیز خوبه فقط ایراد همون ظرفیت کم صندوق و نداشتن زاپاس هست .

    ۰
    ۱
  8. بهراد گفت:

    خب این ماشین خوب عالی باکیفیت اما مگه میشه خرید کرد اون سامانه که شده در و دکان دولت برای بلوکه کردن پولهای مردم و بعد هم ماشینهای به درد بخور توسط دلالهایی که همکار و شریک با سامانه هستند در بازار آزاد با دو سه میلیارد افزایش قیمت توی بازار ازاد بفروش میرسند پس فرقی به حال مردم عادی نمیکنه اومدن یا نیومدن این ماشین یا ماشینهای دیگه

    ۱
    ۱
  9. حمید گفت:

    در مورد سیستم صوتی هم می گفتید خب

    ۰
    ۱
  10. رضا فیروزی گفت:

    اصلا حسین صحبت میکنه ما همش ذهنمون جا های بد بد میره مثلا با دوستِ پسرت میری جایی که نیاز به چراغ داشته باشی که چشمت ببینه..، هرکاری میکنیم که مثبت در نظر بگیرم نمیشه البته که حسین نیتش مثبته ما خراب میگیریم. خخخخ ای حسین شیطون

    ۰
    ۳
  11. آرش میرزائی گفت:

    دوستانی که این ماشین را دارند لطفا بدون تعصب بگند، این ماشین بهتر است یا هاوال اچ ۶ هیبرید ؟

    ۰
    ۰
  12. محمد گفت:

    ونوسیا وی آنلاین دی دی آی پلاگین هایبرید از این هم بهتره هم ارزون تر

    ۲
    ۶
  13. رضا میرسلیمان گفت:

    ۸ سال پیش که اشاره کردید استادان روابط بین الملل ما در دولت و صنایع، دنبال …. فولکس و bmw و بنز و رنو بودند و رابطه با چین را گند زدند بهش.

    ۰
    ۰
  14. کاوه عربانی گفت:

    دوستان قیمتش هم در ایران خیییلی فضائی هستش یعنی۴میلیاردو۵۰۰میلیون تومن

    ۱
    ۰
  15. علی دقیق گفت:

    سلام ۸ ساله بی وای دی s6 سوارم عالی عالی انشالله در صدد هیبرید هم هستم یعنی اگر پول جور کنم حتما میخرم چون میدونم چیه و باطن کارش چیه محم و اسوار

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.