بی وای دی سانگ پلاس ؛ ویدیوی تست و بررسی + مشخصات فنی
بی وای دی سانگ پلاس کراس اوور پلاگین هیبرید چینی است که در دور جدید واردات با بی ام کارز به بازار کشور می آید.
1498 سی سی
195 اسب بخار
325 نیوتن متر
دیفرانسیل جلوبی وای دی سانگ پلاس کراس اوور پلاگین هیبرید چینی است که در دور جدید واردات با بی ام کارز به بازار کشور می آید.
شرکت بی ام اسپیس شاخه فناورانه گروه بهمن، دست روی یک کراس اوور کامپکت هیبریدی از شرکت معتبر BYD گذاشته و مدل محبوب بی وای دی سانگ پلاس را به ایران آورده است. در این مطلب به معرفی و بررسی بی وای دی سانگ پلاس، محصول وارداتی بی ام اسپیس میپردازیم.
درباره بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید
محصولات سری سانگ مجموعهای از کراس اوورهای کامپکت BYD هستند که نخستین نسل آنها در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شد. بعد از آن تیپهای متعدد و محصولات مختلف با اسم سانگ و پسوندهای گوناگون روانه میدان شدند؛ محصولاتی همچون سانگ پرو، سانگ مکس، سانگ پلاس و سانگ ال در این دسته از تولیدات گروه بی وای دی جا میگیرند.سانگ پلاس در سال ۲۰۲۰ با نسخه بنزینی به بازار چین و سایر کشورها معرفی شد، اما خیلی طول نکشید تا نمونه پلاگین هیبرید آن در سال ۲۰۲۱ به دست مشتریان برسد.

این خودرو یک کراس اوور کامپکت با قوای محرکه برقی-بنزینی است که از لحاظ ابعادی کوچکتر از بی وای دی تانگ بوده و در بازار استرالیا با نام Sealion یا همان شیر دریایی شناخته میشود. در بازار اروپا نیز این محصول بی وای دی را به اسم Seal U میشناسند. شرکت بی ام اسپیس نیز تصمیم گرفته است تا بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید را در سال ۱۴۰۳ به صورت وارداتی برای بازار ایران عرضه کند.

طراحی بدنه BYD SONG PLUS
محصولات کراس اوور بی وای دی بهویژه سری سانگ، به استثنای مدل جدید سانگ ال، از لحاظ استایل بدنه خصوصا در نمای جانبی، طی این سالها خیلی مدرن و متفاوت ظاهر نشدهاند. عموما در آنها شاهد یک سبک طراحی متعارف هستیم که بعضاً در بخش چهره یا نمای عقب دستخوش فیس لیفتهای مدرن شدهاند تا از حیث طرح چهره نسبت به محصولات دیگر برندها خیلی عقب نمانند و نمایی امروزیتر را به مشتریان ارائه دهند.

بی وای دی سانگ پلاس نیز تقریباً چنین حالتی دارد. اگرچه نمای جانبی آن نسبتاً متعارف و متعادل احساس میشود، اما بخش چهره این خودرو همچون تیری که از آینده شلیک شده باشد، به دوران ما رسیده و طرحی نسبتاً نوین و فانتزی ارائه میدهد. البته با توجه به پلاگین هیبرید بودن قوای محرکه سانگ پلاس و تصوری که در دنیای امروز از نوع طراحی خودروهای برقی در ذهنها شکل گرفته است، میتوان گفت نمای چهره این خودرو به خوبی با قوای محرکه آیندهنگرانه آن همخوانی دارد که میتواند مورد استقبال مشتریان هم قرار بگیرد.

مشخصات فنی بی وای دی سانگ پلاس
بی وای دی سانگ پلاس به قوای محرکه پلاگین هایبرید مجهز شده است و در نتیجه باید بدانید که دیگر صرفاً با یک نوع انرژی در این خودرو سر و کار ندارید؛ بلکه هم انرژی الکتریکی و هم انرژی فسیلی نیروبخش محصول جدید گروه بهمن هستند.

کندوکاو در بخش دماغه بی وای دی سانگ پلاس نشان میدهد که این کراس اوور چینی برای به حرکت درآوردن خود، یک موتور بنزینی تنفس طبیعی را در کنار یک موتور الکتریکی به کار گرفته است. موتور بنزینی بیشتر نقش ژنراتور و تامینکننده برق مورد نیاز جهت شارژ باتری قوای محرک الکتریکی را بر عهده دارد و میتواند ۱۰۹ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند تا توان کافی برای شارژ کردن باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی سامانه برقی فراهم شود.

وظیفه اصلی برای به حرکت درآوردن بی وای دی سانگ پلاس بر عهده موتور الکتریکی به قدرت ۱۹۵ اسب بخار و حداکثر گشتاور 325 نیوتن متر است که نیروی حاصل از آن از طریق سیستم انتقال قدرت EHS مختص خودروهای برقی هیبریدی به محور جلو منتقل میشود.
| برند | بی وای دی |
| مدل | سانگ پلاس PHEV |
| کلاس بدنه | کراس اوور |
| سال تولید | ۲۰۲۴ |
| حجم موتور | ۱۴۹۸ سی سی |
| ظرفیت باتری | ۱۸.۳ کیلووات ساعت |
| تعداد سیلندر | ۴ |
| تعداد سوپاپ | ۱۶ |
| فناوری موتور | پلاگین هایبرید |
| قدرت | ۱۹۵ اسب بخار |
| گشتاور | ۳۲۵ نیوتن متر |
| شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۸.۳ ثانیه |
| حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت |
| گیربکس | EHS (مخصوص خودروهای هایبرید بی وای دی) |
| انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
| تعلیق جلو | مک فرسون |
| تعلیق عقب | مولتی لینک |
| طول | ۴۷۷۵ میلی متر |
| عرض | ۱۸۹۰ میلی متر |
| ارتفاع | ۱۶۷۰ میلی متر |
| فاصله محوری | ۲۷۶۵ میلی متر |
| وزن | ۱۷۹۰ کیلوگرم |
| حجم باک | ۶۰ لیتر |
| مصرف سوخت | ۴.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر |
| پیمایش در حالت برقی | ۱۱۰ کیلومتر |
| ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۳۵/50R19 |
| شرکت عرضه کننده | بی ام اسپیس |
| برند نشان مادر | بی وای دی |
| کشور سازنده | چین |
این ترکیب از موتور برقی و بنزینی در نهایت میتواند با مصرف بنزین ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، پیمایشی در حدود ۱۰۵۰ کیلومتر برای این کراس اوور چینی به ارمغان بیاورند. تحت شرایط استاندارد و آزمایشگاهی، شتاب صفر تا صد بی وای دی سانگ پلاس چیزی نزدیک ۸.۳ ثانیه برآورد شده است. همچنین پیمایش مسافت در حدود ۱۱۰ کیلومتر درصورت فول شارژ بودن باتریها ممکن است و بعد از آن نیز میتوان به کمک موتور بنزینی آنها را مجدداً شارژ کرد و حرکت خودرو را تداوم بخشید.

امکان شارژ باتری این خودرو توسط برق خانگی وجود دارد و یک باک سوخت ۶۰ لیتری هم برای تامین انرژی موتور بنزینی در نظر گرفته شده است. خوشبختانه سیستم تعلیق در جلو از نوع مستقل مک فرسون و در عقب از نوع مستقل مالتی لینک است که هم میتواند هندلینگ خودرو را ارتقا ببخشد و هم اینکه کیفیت سواری آن را به سمت خشکی سوق ندهد.
طراحی کابین و امکانات بی وای دی SONG PLUS
داخل کابین بی وای دی سانگ پلاس با تریم متشکل از چندین رنگ مواجه خواهید شد که انصافاً زیبایی و هماهنگی بالایی برای فضای داخل اتاق این خودرو به وجود آورده است. نوع طراحی داشبورد خیلی مدرن نیست، اما المانها و تزییناتی که برای آن در نظر گرفته شده است، آن را در حد خودروهای مدرن قرار میدهد. بهویژه نمایشگر بیرون آمده از قسمت میانه بالایی داشبورد که قابلیت چرخش نیز دارد، در نوع خود بسیار فناورانه و تکنولوژیک به نظر میرسد؛ منتهی باید به کودکان هشدار بدهید که از آن آویزان نشوند.

در قسمت زیر نمایشگر مرکزی هم دو جایگاه شارژ بیسیم تلفن همراه وجود دارد که بسیار کاربردی است و طرح اهرم تعویض دنده به همراه کلیدهای اطراف آن نیز بر جذابیت بصری و کیفی کابین سانگ پلاس میافزاید. خوشبختانه صندلیهای جلو از نوع یک تکه به فرم اسپرت هستند که دربرگیرندگی و ارگونومی مطلوبی برای بدن سرنشینان به ارمغان میآورد.

متریال مرغوب به همراه تودوزیهای چرمی در قسمتهای مختلف کابین و رودریها مشاهده میشود که باعث افزایش رضایت کاربران خواهد شد. میزان فضای پا و سر در ردیف عقب بسیار مناسب است و افراد بزرگسال میتوانند در این قسمت با کمترین محدودیت حضور پیدا کنند. وجود پورتهای شارژ USB در ردیف عقب به علاوه دریچه تهویه اختصاصی هم بر ارتقای میزان رفاه سرنشینان ردیف دوم بی وای دی سانگ پلاس کاملا موثر است. فضای پشت صندلیهای ردیف عقب نیز حدود ۵۷۴ لیتر ظرفیت دارد که پنج تا شش چمدان مسافرتی را به راحتی پذیرا خواهد شد.

در بحث تجهیزات و امکانات رفاهی انتظارات زیادی از این ماشین هیبریدی جدید میرود و باید گفت که سانگ پلاس با ارائه مجموعهای متنوع از آپشنهای مختلف به خوبی به این انتظارات کاربران پاسخ داده است. اتوپارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، ایربگهای جانبی و پردهای و جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، کنترل هوشمند صوتی، نمایشگر مالتیمدیا ۱۲.۸ اینچی و … از جمله مهمترین امکانات BYD Song Plus DM-i محسوب میشوند.

تغیرات بی وای دی سانگ پلاس ۲۰۲۵ فول آپشن
درباره سانگ پلاس ۲۰۲۵: تیگارد موتور دو مدل بی وای دی سانگ پلاس و چین ال را در نسخه های جدید و به روز وارد بازار ایران کرده که نسبت به نمونه های قبلی تغییرات و بهبودهایی را تجربه کرده اند. در تازه ترین اقدام، این شرکت نسخه ۲۰۲۵ از بی وای دی سانگ پلاس را به کشور آورده که برخی از آنها به فناوری پیشرفته «تک چشم خدا» مجهز هستند. این سیستم که از جدیدترین فناوری های مربوط به رانندگی خودران در محصولات بی وای دی محسوب می شود، تنها در فول ترین تیپ های این خودروها مورد استفاده قرار می گیرد.
مشخصات فنی سانگ پلاس ۲۰۲۵ فول آپشن چیست؟ هرچند مشخصات فنی نسخه جدید سانگ پلاس تیگارد موتور با دیگر نمونه های وارداتی تفاوت زیادی ندارد، اما استفاده از نسل جدید قوای محرکه BYD باعث شده استهلاک و مصرف سوخت آن نسبت به نسخه ۲۰۲۴ کاهش یابد. در این خودرو، موتور بنزینی بیشتر نقش ژنراتور را ایفا میکند و وظیفه اصلی آن تولید برق برای شارژ باتری های سیستم محرکه الکتریکی است. این پیشرانه توان تولید ۱۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۶ نیوتن متر گشتاور را دارد و انرژی تولیدی آن صرف شارژ پک باتری ۱۸.۳ کیلووات ساعتی می شود. حرکت اصلی بی وای دی سانگ پلاس بر عهده موتور الکتریکی با قدرت ۲۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن متر است که از طریق سیستم انتقال قدرت EHS (همان E-CVT) نیرو را به محور جلو منتقل می کند. همچنین این نسخه از پروتکل شارژ GBT به صورت کامل (AC و DC) پشتیبانی می کند و برای استفاده از شارژ سریع، دیگر نیازی به مبدل ندارد.
سانگ پلاس جدید فول آپشن چه امکاناتی دارد؟ فول ترین نسخه بی وای دی سانگ پلاس به فناوری پیشرفته چشم خدا مجهز شده است. سیستمی که با استفاده از مجموعه ای از دوربین ها و اسکنرهای دقیق در اطراف خودرو، توانایی شناسایی کامل محیط اطراف را دارد. این سیستم با تحلیل لحظه ای داده ها به بهبود عملکرد سامانه های خودران و پیشگیری از تصادفات کمک می کند. قدرت و دقت عملکرد این اسکنرها در سطحی است که مشابه آن در هیچ یک از کراس اوورهای هم رده مشاهده نشده و سانگ پلاس را از نظر فناوری ایمنی در جایگاه بالاتری قرار می دهد. قابلیت چشم خدا در این خودرو توانایی پارک خودکار و خرج از پارک بدون راننده را به این خودرو می دهد.
در این تیپ از سانگ پلاس امکاناتی نظیر شش کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار خط خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانوراما، درِ صندوق عقب برقی، تریم داخلی چرم، صندلی های برقی جلو، فناوری LED چراغ ها، نور پردازی کابین، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل تطبیقی، اتوپارک، سردکن و گرمکن صندلی های جلو، تهویه اتوماتیک دو کاناله، رادار تابلو خوان، نور بالای اتوماتیک، رانندگی خودکار بین خطوط، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت دکمه ای، سامانه استارت استاپ، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سیستم خودران چشم خدا، شارژر وایرلس ۵۰ واتی، رادار نقطه کور و… دیده می شود.
تفاوت های ظاهری سانگ پلاس ۲۰۲۵ فول با دیگر نسخه ها چیست؟ پیش تر نیز در معرفی نسخه های جدید بی وای دی سانگ پلاس اشاره کرده بودیم که از نظر طراحی تفاوت چشمگیری با مدل های قبلی ندارد. تنها تغییر قابل توجه در نسخه های جدید، جایگزینی شعار BYD با لوگوتایپ نورانی این برند در بخش عقب خودرو است که جلوه مدرن تری به نمای پشتی می بخشد. طراحی این خودرو توسط ولفگانگ اگر طراح سابق لامبورگینی انجام شده است.
امکانات ایمنی و رفاهی
| امکانات ایمنی | شش کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی - رادار خط خوان - ترمز اضطراری اتوماتیک |
| امکانات رفاهی | سقف پانوراما - درِ صندوق عقب برقی - تریم داخلی چرم - صندلی های برقی جلو - فناوری LED چراغ ها - نور پردازی کابین - سنسور پارک جلو و عقب - کروز کنترل تطبیقی - اتوپارک - سردکن و گرمکن صندلی های جلو - تهویه اتوماتیک دو کاناله - رادار تابلو خوان - نور بالای اتوماتیک - رانندگی خودکار بین خطوط - ترمز پارک برقی - اتوهلد - استارت دکمه ای - سامانه استارت استاپ - نمایشگر لمسی - دوربین ۳۶۰ درجه - دوربین ثبت وقایع |
مزایا و معایب
| مزایا | طراحی جذاب - شتاب مناسب - امکانات رفاهی و ایمنی مناسب |
| معایب | عدم عرضه در نسخه دو دیفرانسیل و قوی تر |
رقبای بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید
کراس اوورهای هیبرید در ایران هنوز حضور جدی نداشتهاند اما طی یکی دو سال اخیر محصولاتی مانند: لاماری ایما هیبرید، تیگو ۸ e+ پلاگین هیبرید، هاوال H6 هیبرید، کی ام سی JS6 هیبریدی و… به بازار معرفی شدهاند که میشود آنها را نزدیکترین رقبای سانگ پلاس پلاگین هیبرید در ایران دانست.
آلبوم تصاویر



































سوالات متداول
بی وای دی سانگ پلاس پلاگین هیبرید به یک موتور بنزینی با قدرت ۱۰۹ اسب بخار جهت شارژ باتری و یک موتور برقی با توان ۱۹۵ اسب بخار و ۳۲۵ نیوتن متر گشتاور به عنوان پیشران اصلی مجهز است. این خودرو میتواند با یک مرتبه شارژ کامل باتری حدود ۱۱۰ کیلومتر پیمایش الکتریکی داشته باشد اما در حالت ترکیبی تا ۱۰۵۰ کیلومتر را با یک باک سوخت طی میکند. مصرف سوخت آن در حالت ترکیبی ۴.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و شتاب صفر تا صد این خودرو نیز ۸.۳ ثانیه برآورد میشود.
تجهیزاتی نظیر: سیستم اتوپارک، ترمز اضطراری اتوماتیک، کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در شیب، کیسههای هوای جانبی و پردهای و جلو، هشدار حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیقی، رادار کمکی در ترافیک، رادار تابلوخوان، تنظیم برقی صندلی ردیف جلو، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، نورپردازی کابین، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین ثبت وقایع، سانروف پانوراما، درب صندوق برقی، کنترل هوشمند صوتی، نمایشگر مالتیمدیا ۱۲.۸ اینچی و … از جمله مهمترین امکانات BYD Song Plus DM-i محسوب میشوند





آخه کدوم آدم عاقلی باور میکنه که مصرف سوخت یک تنه لش ۱۷۹۰ کیلوگرمی فقط
چهار و نیم لیتر در ۱۰۰ کیلومتر باشه ؟!!
این هم از اون دروغهای چینی ها برای فروش
این لگن پاره های آشغال به مردم می باشد .
فازت اوکیه قرصاتو شستی
این ماشین تو کل دنیا صدا کرده
از اروپا و آمریکا مشتری داره اسمش رو انگلیسی وارد کن نظر کارشناس بقیه کشور ها رو بین بعد حرف بزن
اینقدر استفاده از مغز سخته
پلاگین هیبرید میدونی چیه؟ این ماشین پلاگین هیبریده اصلا بنزین خاصی مصرف نمیکنه با برق بیشتر کار میکنه که همونم میزنی تو شارژ تامین میشه، پس بله آدم عاقل باور میکنه.
تمام بنزینی نیست ها
ماشین با کیفیتی هست که حواب داده تو اروپا…
اکثرا تو اروپا ازش راضی ان
تو شیرازم یکی از دوستام داره چون خیلی ازش راضیه
منم دارم یکیسو میخرم
وقعا قابل قیاس نیست با ماشین چینی و کره ای
تازه از خیلی از ماشینای ژاپنم بهتر جواب داده
برادر من چرا بی سوادی و ناآگاهیتو فریاد میزنی؟! لب فروبند تا …
مهم خدمات پس از فروش است و تضمین وادامه داشتن ان
انتظار داشتم در بحث رقبا اسم جیلی آزکارا باشه و اول چون فول ترین وارداتی که هیبرید هم هست فعلا آزکاراست
سلام
لطفا نوع پروتکل شارژ را هم بفرمایید
لطفا مقایسه این ماشین و هاوال h6هایبرید
لطفا ماشین اینو با هوال اچ ۶ هیبریدی و تیگو ۸پرو مکس ای پلاس و تیگو ۷ پرو مکس پلاس و لاماری ایما هیبریدی مقایسه کنید کدوماشون بهترن بتونم بخرمش ؟؟
شاه پسرمشخصه این ماشین با اونا قابل مقایسه نیست این پلاگین هیبرید اونا فقط هیبریدی یکی از پرفروشترین خودروها در جهانه
۱۰۰ در ۱۰۰ بی وای دی
این ماشین اونا رو قورت میده پسر جان
چند وقته که تو بازار آمده اما قیمتها خیلی پرت و پلاس میخوام یک دستگاه بخرم ولی واقعا مرددم ثبت نام ۲.۶۰۰ بوده تو بازار از ۳.۱۰۰ قیمت میدن تا زیر ۴ واقعا مانده ام چیکار کنم هیچ ثبات قیمتی نیست
این ماشین اپل کارپلی و اندروید اتو داره ؟
همچنین اتوپارک ؟
هیچ کدوم نداره
ولی تو کاتالوگ گروه بهمن اتوپارک رو نوشته.
شما این ماشین رو از نزدیک دیدی ؟
گروه بهمن هرگز
ایا اتو هلد و پدل شیفتر داره