اینفینیت اکسپلورر ؛ ویدیو معرفی + مشخصات فنی
ایران روور قصد دارد اینفینیت اکسپلورر را تحت نشان اینفینیت که برند جدیدی از زیر شاخه های ایران روور است به بازار ایران عرضه کند.




ایران روور قصد دارد اینفینیت اکسپلورر را تحت نشان اینفینیت که برند جدیدی از زیر شاخه های ایران روور است به بازار ایران عرضه کند.
ایران روور که سابقه تجهیز، ارتقاء و جدیدا عرضه خودرو را داشته قصد دارد اینفینیت اکسپلورر را تحت نشان اینفینیت که برند جدیدی از زیر شاخه های ایران روور است به بازار عرضه کند. اینفینیت اکسپلورر همان چانگان هانتر پلاس است که این شرکت نام آن را به اکسپلورر تغیر داده و قرار است آن را به مونتاژ برساند. برای درک بهتر این موضوع بهتر است که بیشتر چانگان هانتر پلاس را بشناسیم.

پیکاپ هانتر چانگان بر روی پلتفرم مشترک گروه خودرو سازیی PSA در سال ۲۰۱۹ با همکاری پژو و سیترئن توسعه یافته است که در سال ۲۰۲۲ چانگان نسخه جدید این پیکاپ را با نام هانتر پلاس بروز رسانی کرد. این بروز رسانی شامل ارتقاء فنی و فیس لیفت سنگینی بود که چندین سطح این خودرو را بالاتر برد. در ادامه به برسی جزء به جزء این خودرو خواهیم پرداخت.
طراحی بدنه اکسپلورر
این پیکاپ نیز با ترند روز از المان چراغ های به هم پیوسته به واسطه دی لایت بهره می برد که دی لایت در ابروی چراغ ها نیز به کار رفته است. چراغ های اصلی شکل خشنی دارند و از ترکیب پروژکتور لنز و فناوری ال ای دی بهره می برند. جلو پنجره این خودرو اندازه بزرگی دارد و در طراحی آن المان های ورودی هوای مربعی شکلی بکار رفته است که یکی در میان از کروم کاری مستطیلی شکل بهره می برند. از نکات که در این خودرو که بسیار به چشم می آید کروم کاری سرتاسری به دور جلو پنجره بوده که در قسمت پایینی سپر ها به شکل جالبی به خارج آن ادامه یافته است. مه شکن ها نیز به صورت عمودی در داخل سپر به شکل بسیار زیبایی طراحی شده اند.

در نمای جانبی به رسم اکثر پیکاپ ها شاهد طراحی جعبه ای شکلی هستیم. کاپوت تقریبا به صورت تخت طراحی شده و فقط بر روی آن دو خط برجسته ریز قابل مشاهده است که با خط برجسته گلگیر ها و دو درب ترکیب شده و خودرو را عضلانی تر نشان می دهد.

به دور گلگیر ها و قسمت پایینی در های اکسپلورر فلاپ های تقریبا مربعی شکلی وجود دارد که با رینگ های ۱۸ اینچی و فاق لاستیک بلند نمای زیبایی به اشتراک می گذارد. کابین بار Infinite Explorer به صورت کامل توسط کف پوش محافظ کاری شده و حتی این محافظ تا قسمت درب قسمت بار نیز ادامه یافته است.
مشخصات فنی اینفینیت اکسپلورر
قلب تپنده اینفینیت اکسپلورر یک موتور ۲ لیتری T-GDI با کد فنی JL486ZQ5 است که می تواند ۲۳۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان و گشتاور تولیدی از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها انتقال داده می شود، یکی از ویژگی های خوب این خودرو قابلیت انتقال قدرت به صورت اتوماتیک آن است.

در بخش جلوی این خودرو تعلیق مک فرسون و در عقب نیمه مستقل بکار رفته است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می برد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۹ لیتر بنزین می سوزاند.
برند | اینفینیت |
مدل | اکسپلورر |
کلاس بدنه | پیکاپ |
سال تولید | ۱۴۰۴ |
حجم موتور | ۱۹۹۳ سی سی |
تعداد سیلندر | ۴ |
تعداد سوپاپ | ۱۶ |
فناوری موتور | توربوشارژ TGDI |
قدرت | ۲۲۶ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۰ نیوتن متر |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۱۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک AT |
انتقال قدرت | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | دابل ویشبون |
طول | ۵۳۵۰ میلی متر |
عرض | ۱۹۳۰ میلی متر |
ارتفاع | ۱۸۷۵ میلی متر |
فاصله محوری | ۳۱۸۰ میلی متر |
وزن | ۲۰۶۰ کیلوگرم |
حجم باک | ۸۰ لیتر |
مصرف سوخت | ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی |
ابعاد رینگ و لاستیک | ۲۶۵/60R18 |
شرکت عرضه کننده | ایران روور |
برند نشان مادر | چانگان |
کشور سازنده | چین - ایران |
کابین و امکانات Infinite Explorer
سه طیف رنگی طوسی، مشکی و نسکافه ای در کابین اینفینیت اکسپلورر به کار رفته که حس حال خوبی را انتقال می دهد. متریال بکار رفته در داشبورد سافت تاچ می باشد اما رودی ها از پلاستیک خشک ساخته شده اند و فقط در بخش های استراحت دست ترکیب فوم و چرم بکار رفته است. صندلی های این خودرو از لحاظ کیفیت فوم و رویه در سطح مناسبی قرار دارند و بنظر می رسد می توان انتظار دوام در کارکرد های بالا را از آن داشت.

با ورود به کابین اینفینیت اکسپلورر اولین چیزی که بسیار به چشم می آید طراحی لوکس و چشم نوار آن است که بیشتر انگار برای کراس اوور یا SUV سطح بالا طراحی شده است. کلاستر و مالتی مدیا به صورت یکپارچه می باشد که با زاویه ای بیش از دیگر خودرو ها به سمت راننده متمایل شده است. زاویه دارد بودن مالتی مدیا دسترسی به تنظیمات تهویه که به صورت نرم افزاری در مالتی مدیا است راحت تر می کند ولی دید سرنشین به مالتی مدیا را تا حد زیادی محدود کرده است.

فضای کابین در این خودرو در بخش جلو بسیار راحت بوده و با وجود صندلی راننده ۸ جهته و ۴ جهته سرنشین این راحتی بیشر نیز می شود، اما نقدی که به اینفینیت اکسپلورر است، کم بودن عرض صندلی عقب و ارتفاع بالای آن است که اگر زیر آرنجی عقب در آن وجود داشت شاید می شد از ان صرف نظر کرد. از جمله امکانات این خودرو می توان به چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور TPMS، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، دوربین نقطه کور، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، صندلی های برقی سرنشینان جلو، سردکن صندلی های جلو، تریم چرم مصنوعی، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.
امکانات ایمنی و رفاهی
امکانات ایمنی | ۶ کیسه هوای ده نقطه ای – سامانه کنترل پایداری و کشش – سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی – ترمز اضطراری خودکار – رادار خط خوان – رادار نقطه کور |
امکانات رفاهی | سامانه پایش فشار باد تایرها – سامانه کنترل حرکت در سراشیبی – دوربین ثبت وقایع – حالت های مختلف رانندگی – قفل دیفرانسیل خودکار – سنسور پارک جلو و عقب – دوربین ۳۶۰ درجه – کروز کنترل – استارت دکمه ای – فناوری LED چراغ ها – روف رک – سنسور نور – سنسور باران – آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن – نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا – پشت آمپر دیجیتال – صندلی های برقی جلو – گرم کن صندلی های جلو – تهویه اتوماتیک – سقف پانوراما – ترمز پارک برقی |
مزایا و معایب
مزایا | طراحی متفاوت نسبت به پیکاپ های بازار – کیفیت متریال راضی کننده – تنظیمات آفرودی کاربردی |
معایب | پکیج آپشن نه چندان کامل – داشتن رقیب وارداتی با نشان کمپانی مادر – پیشرانه توربو و دردسر های بنزین با کیفیت |
رقبا اینفینیت اکسپلورر
در چند سال اخیر پیکاپ ها در بازار ایران محبوبیت زیادی پیدا کرده اند حتی می توان در بین مشتریان این کلاس خودرو افرادی را دید که از این خودرو نه استفاده آفرودی نه باربری از این خودرو ها را دارند و صرفا بخاطر کلاس بدنه به دنبال خرید پیکاپ می روند. از جمله رقبای این خودرو می توان به کی ام سی تی ۹، موسو خان تیپ ساهارا، فوتون جی ۷ اشاره کرد.
آلبوم تصاویر









ایفینت اکسپلورر چه امکاناتی دارد؟
قلب تپنده اینفینیت اکسپلورر یک موتور ۲ لیتری T-GDIبا کد فنی JL486ZQ5 است که می تواند ۲۳۳ اسب بخار و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. توان گشتاور تولیدی از طریق گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها انتقال داده می شود، از ویژگی های خوب این خودرو این می باشد که قابلیت انتقال قدرت می تواند به صورت اتوماتیک نیز انجام شود. در بخش جلوی این خودرو تعلیق مک فرسون و در عقب نیمه مستقل بکار رفته است. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می برد و در هر صد کیلومتر به طور میانگین ۹ لیتر بنزین می سوزاند.
از جمله امکانات این خودرو می توان به چهار کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری و کشش، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی، سنسور TPMS، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، پشت آمپر دیجیتال، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور نور، سنسور باران، دوربین نقطه کور، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، صندلی های برقی سرنشینان جلو، سردکن صندلی های جلو، تریم چرم مصنوعی، کروز کنترل، آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، ترمز پارک برقی، دسته دنده الکتریکی، فرمان کمکی برقی و… اشاره کرد.
تنها پیکاپ حال حاضر در ایران که هم خدمات پس از فروش خوبی دارد و هم قدرت موتور و ظاهر خودرو برای تمام طیفها راضی کننده است ، پیکاپ فوتون جی ۷ میباشد
در حال حاضر تنها پیکاپ اتومات گیربکس آلمانی اصل را این پیکاپ دارا میباشد
با لوازم یدکی فراوان و تولید گسترده در تمام دنیا…
اگر برای لذت و رانندگی خوب و قدرت برتر مطلق به دنبال پیکاپی هستید فقط جی ۷ رو انتخاب کنید
آمیکو آسنا توربو اتومات و دنده ای هم فکر کنم خوب باشه البته خدماتشان و قطعات فکر کنم ضعیفتر ولی ایرادg7رادیاتورشه و قفل دف ضعیفتر.بهرحال چینه دیگه اون انتظار انگلیس آمریکا آلمان فرانسه و ژاپن ازش نمیره و کره هم که بزک دوزک گرون هستن.باور کنین صاحب داشتیم الان در سطح تولید روز اروپا مونتاژ میکردیم.