موضوعات داغ روز:

امتیاز دهی آخرین خودرو به KMC J7 – (6.1 از ۱۰)

منتشر شده در 16 اسفند 1403 ساعت 14:30
نویسنده آریا نجفی
عکاس علیرضا پاداش
امتیاز دهی آخرین خودرو به KMC J7

در این مطلب سعی داریم تا نگاهی به بخش های مختلف، نکات مثبت و منفی KMC J7 داشته باشیم و به عملکرد آن امتیاز دهیم.

خودروی KMC J7 یکی از محصولات جدید کرمان موتور است که به‌عنوان یک سدان لیفت‌بک اسپرت در بازار ایران عرضه شده است. این خودرو که در بازارهای جهانی با نام Sehol A5 Plus شناخته می‌شود، ترکیبی از طراحی مدرن، عملکرد فنی مناسب و امکانات رفاهی مطلوب را ارائه می‌دهد. در این مقاله، به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف این خودرو بر اساس امتیازات داده‌شده می‌پردازیم.

۱. قدرت موتور و شتاب‌گیری (۷.۵ از ۱۰)

قدرت موتور و شتاب‌گیری KMC J7

KMC J7 مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است که توسط یک گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه (DCT) تر به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این مشخصات، شتاب‌گیری خوبی را برای خودرو فراهم کرده و تجربه رانندگی پویایی را ارائه می‌دهد. بااین‌حال، حساسیت این موتور به کیفیت سوخت و نیاز به بنزین با اکتان بالا از چالش‌های آن است.

۲. نرم بودن و کیفیت سواری (۷.۵ از ۱۰)

نرم بودن و کیفیت سواری KMC J7

سیستم تعلیق این خودرو به‌گونه‌ای تنظیم شده که سواری نسبتاً نرمی را فراهم می‌کند. حضور موثر و مثبت مولتی لینک در محور عقب در کنار مک فرسون همیشگی در محور جلو باعث شده است تا سواری این خودرو در مسیرهای شهری و جاده‌های صافدلپذیر باشد، اما در جاده‌های ناهموار، ضربات تا حدودی به کابین منتقل می‌شوند که ممکن است برای برخی رانندگان آزاردهنده باشد.

۳. امتیاز دهی KMC J7 در بحث هندلینگ (۷.۵ از ۱۰)

هندلینگ خودرو در سطح قابل قبولی قرار دارد. فرمان برقی آن دقت خوبی دارد، اما ممکن است در سرعت‌های بالا کمی سبک‌تر از حد انتظار باشد. پایداری خودرو در پیچ‌ها مناسب است، اما وجود یک سیستم کنترل پایداری پیشرفته‌تر می‌توانست عملکرد بهتری ارائه دهد.

۴. طراحی ظاهری (۷.۵ از ۱۰)

طراحی ظاهری KMC J7

KMC J7 با طراحی مدرن و اسپرت، یکی از زیباترین سدان‌های بازار ایران محسوب می‌شود. جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های LED باریک و خطوط تیز روی بدنه، ظاهر تهاجمی و جذابی به آن بخشیده است. فرم لیفت‌بک صندوق عقب نیز به افزایش زیبایی و کارایی خودرو کمک کرده است.  کروم کاری های روی بدنه , طرح های فیبر کربن روی سپر و چراغ های به هم پیوسته و منحصر به فرد (سلیقه ای) و طراحی ارگونومیک و اسپرت این خودرو از نکات جذاب این سبک طراحی هستند. در مجموع اگر طرفدار سدان ها باشید بعید است ظاهرش را نپسندید.

۵. فضای داخلی و جادار بودن (۷ از ۱۰)

فضای داخلی و جادار بودن KMC J7

کابین J7 با توجه به فاصله محوری ۱۸۲۰ و طول ۴۸۷۰ فضای مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند. صندلی‌های جلو ارگونومیک و راحت هستند، اما در بخش عقب، ارتفاع سقف برای افراد قدبلند کمی محدود است. طراحی داشبورد مدرن بوده و از متریال باکیفیتی بهره می‌برد، اما در برخی قسمت‌ها، استفاده از پلاستیک سخت حس لوکس بودن را کاهش داده است  که البته ترکیب جیر یا از سال ۱۴۰۲ چرم با داشبورد حس خوبی از نظر متریال به کاربر می دهد. طراحی خاص و سوپر اسپرت صندلی های جلو در نگاه اول کاملا جذاب خواهد بود.

۶. آپشن‌ها و امکانات رفاهی (۶ از ۱۰)

آپشن‌ها و امکانات رفاهی KMC J7

J7 از امکاناتی مانند نمایشگر بزرگ لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، سانروف، سیستم تهویه دیجیتال و ورود بدون کلید , سقف پانورمای همراه با سانروف  و … بهره می‌برد. بااین‌حال، برخی امکانات مدرن مانند  گرمکن صندلی های عقب , تهویه دو کاناله , سردکن های صندلی , مموری صندلی و …در این مدل وجود ندارد که می‌توانست ارزش خرید آن را افزایش دهد.  البته حضور کول باکس در باکس میانی و صندوق عقب برقی , چراغ خوش آمد گویی  و … از آپشن های  جذاب این خودرو در این سطح قیمتی می باشد.

۷. ایمنی سرنشینان (۶.۵ از ۱۰)

این خودرو دارای ۶ ایربگ، سیستم ترمز ABS و EBD، کنترل کشش و کنترل پایداری است. بااین‌حال، عدم ارائه تست تصادف رسمی از موسسات معتبری مانند Euro NCAP باعث شده که سطح ایمنی آن به‌طور دقیق مشخص نباشد. نبود سیستم هشدار تصادف و ترمز اضطراری نیز از نقاط ضعف این بخش است.

۸. امتیاز دهی KMC J7 در عملکرد گیربکس (۴.۵ از ۱۰)

گیربکس KMC J7

گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه تر این خودرو در رانندگی عادی عملکرد مناسبی دارد، اما در ترافیک‌های سنگین و رانندگی پرفشار، ممکن است داغ شده و افت عملکرد داشته باشد. که این ایراد در بیشتر گیربکس های DCT شایع است. همچنین، تاخیر در تعویض دنده‌ها در برخی شرایط می‌تواند از نقاط ضعف این بخش محسوب شود. همین طور در بعضی گزارشات مالکان نسبت به گیج بودن گیربگس علی الخصوص در هنگام استفاده از دنده عقب گلایه کردند.

۹. سیستم‌های کمکی راننده (۲ از ۱۰)

J7  در مقایسه با رقبا، سیستم‌های کمکی رانندگی محدودی دارد. این خودرو فاقد سیستم‌هایی مانند ترمز خودکار اضطراری، هشدار خروج از خط و سیستم حفظ خودرو بین خطوط است که در بسیاری از رقبا وجود دارند. این موضوع می‌تواند برای خریداران حساس به ایمنی، نکته منفی محسوب شود. سنسور جلو در نسخه های مونتاژی حذف شده و هیچکدام از رادار های  هشدار دهنده از جمله رادار نقطه کور (BSD)، رادار تغییرلاین (LDW)، رادار تصادف جلو (FCW)، رادار تصادف عقب (RCTA)، رادار تابلوخوان (TSR) در این خودرو موجود نیستند که نبود سنسور هایی مثل نقطه کور یا جلو با توجه به حضور در رقیبان هم قیمت ضعف جدی محسوب می شود سیستم های پیشرفته تر مثل اتوپارک هم که با توجه به رده قیمتی عدم حضور منطقی دارند.

۱۰. کیفیت رنگ و بدنه (۵ از ۱۰)

کیفیت رنگ و بدنه KMC J7

کیفیت رنگ این خودرو در سطح متوسط قرار دارد و برخی گزارش‌ها از آسیب‌پذیری رنگ در برابر خط‌وخش حکایت دارند. همچنین، ضخامت بدنه در مقایسه با برخی رقبا کمتر بوده که می‌تواند در تصادفات از استحکام کلی خودرو بکاهد.  البته لازم به ذکر است که کیفیت پایین رنگ بدنه در بین خودروهای مونتاژی کشور در تمام شرکت های خصوصی موضوع تازه ای و نیست و اغلب این خودرو ها در زمینه ضخامت و کیفیت رنگ ضعف جدی دارند.

۱۱. امتیاز دهی KMC J7 در بحث وضعیت بازار کارکرده (۶.۵ از ۱۰)

به طور کلی بازار خرید و فروش و دست دوم خودروهای چینی همواره نسبت به خودرو های ایرانی، کره ای و ژاپنی ضعیف تر بوده اما به لطف اختلاف قیمت محسوس بین قیمت مصوب کارخانه و قیمت در بازار آزاد و همینطور استقبال نسبتا خوب از این خودرو و در نتیجه تیراژ بالا , بازار بدی برای این خودرو تجربه نخواهید کرد و خرید و فروش آن نسبتا روان است. یک نکته منفی و کمی خارج از عنوان تاخیر های نسبتا زیاد گروه کرمان موتور در تحویل این خودرو به مشتریان است.

۱۲. خدمات پس از فروش و لوازم یدکی (۵ از ۱۰)

کرمان موتور دارای شبکه خدماتی گسترده‌ای است، اما تأمین قطعات یدکی این خودرو به دلیل جدید بودن آن، ممکن است در برخی مناطق دشوار باشد. همچنین، هزینه قطعات و تعمیرات آن نسبتاً بالا است که می‌تواند برای مالکان هزینه‌بر باشد. در مجموع اگر نگران هزینه بالا و کمی معطلی نباشید می توانید از نمایندگی های کرمان موتور برای تامین قطعات و سرویس های خودرو استفاده کنید.

جمع‌بندی ؛ آیا KMC J7 ارزش خرید دارد؟

KMC J7 خودرویی با طراحی جذاب، توان فنی و محرکه مناسب ,سواری نرم و امکانات مناسب است. بااین‌حال، در بخش‌هایی مانند کیفیت رنگ و بدنه، سیستم‌های کمکی و هشدار دهنده رانندگی و حساسیت به کیفیت سوخت  و تا حدی عملکرد گیربکس در فشار نیاز به بهبود دارد. به طور کلی دیدگاه مثبتی می توان به این خودرو داشت و بنابر شرایط خرید آن انتخاب بدی نخواهد بود.

نمره نهایی: ۶.۱ از ۱۰

در صورتی که درباره امتیاز هر بخش نظر متفاوتی با ما دارید در بخش کامنت ها منتظر خواندن نظرات همراهان عزیز خواهیم بود.

ویدیوی تست و بررسی KMC J7

ویدیو های پیشنهادی

۲۴ Responses to “امتیاز دهی آخرین خودرو به KMC J7 – (6.1 از ۱۰)”

  1. مهدی گفت:

    این کار به انتخاب خودرو و مقایسه خودرو ها کمک میکند لطفا برای تمام خودرو ها این امتیاز گذاری را انجام دهید

    ۵۹
    ۰
    • فرشید مقصود گفت:

      من ۳۰۰۰با هاش رانندگی کردم واقعا لذت بخش جادار ارتفاع عالی ومسلط نرم شتاب خوب حتی سربالایی نسبت قیمت فوق العاده هست اشکال جزئی آیینه کمی بالاتر نضب میشد بهتربود

      ۶
      ۱
    • مهدی ج گفت:

      سلام و خدا قوت خدمت شما، و عرض تشکر بابت زحماتتون
      بنظرم بد نباشه که اگر ایرادی میگیریم به خودروی مورد بحث،عنوان بشه که آیا تو خودروهای هم سبک و هم قیمت اون ایراد هستش یا خیر

      ۴
      ۰
    • پرهام گفت:

      گیربکس شش سرعته دو کلاچه تر هست نه خشک

      ماشین خیلی خوبی هست
      ارتفاع پایین خودرو توی جاده های ناهموار
      آزار دهنده هستش
      گیربکس مقداری کند هستش در عملکرد
      یک باک در میان اکتان پتروتکس ۹۶ استفاده شود حتما
      سایر موارد عالی

      ۱
      ۰
  2. امیرحسین گفت:

    سلام
    لطفا بخش گیربکس رو اصلاح کنید
    گیربکس جی سون دو کلاچه تر هست نه خشک
    ما هم تو یک سال استفاده آزاری از گیربکسش ندیدیم
    ممنون

    ۴۳
    ۳
  3. علی گفت:

    دوست من j7 رو به خاطر مشکلات متعدد برقی و داشبورد مثل سوختن و مشکل usb ها ، مشکل در منو اینفوتینمنت ، خرابی لاستیک آب بندی سانروف و خدمات بد پس از فروش فروخت و الانترا ۲۰۱۷ خرید.

    ۲
    ۸
  4. سعید گفت:

    سلام ممنون این توضیحاتتون ولی از اینکه گیربکس این خودرو رو دوکلاجه خشک عنوان کردین تعجب میکنم چون دوکلاجه تر هست و اصلا داغ نمیکنه

    ۷
    ۰
  5. علی گفت:

    لااقل در طراحی ظاهری باید بالای ۹ بهش می‌دادید. بقیه بخشها هم خیلی سختگیرانه عمل کردید انگار با تویوتا مقایسه ش گردید.
    طراحش طراح معروف آلفا زومئو هست و اینه که خیایونهای کشور رو زیبا کرده . این خودرو و لاماری و دیگنیتی زشتی خیابانهای پر از ال ۹۰ و بعضی خودروهای بدقلق رو جبران می‌کنه.

    ۹
    ۲
  6. علی گفت:

    حتما اگه ال ۹۰ رو هم محک زدید در بخش زیبایی ظاهری صفر و یا منفی ۵ لحاظ بفرمایید. همینطور ارگونومی و ….

    ۳
    ۰
  7. حمید گفت:

    من خودم این خودرو را دارم و ۲ سال استفاده میکنم
    گیربکس دوکلاچه تر هست و بسیار هماهنگ ،
    ایرادی به این ماشین نمیتوان گرفت،
    افزودن آپشن های رفاهی گرم کن صندلی عقب ،سرد کن صندلی جلو ، صندلی برقی و کولر دوال ارزش خرید این خودرو را به شدت افزایش میده
    افزودن آپشن ایمنی ترمز خودکار و دستیار راننده این خودرو را به قیمت بالای ۳ میلیارد تومان تبدیل می‌کنه که به نظر من ارزنده است

    ۵
    ۳
  8. ناشناس گفت:

    مورد ۴ و ۵ را می‌شود ۱ نمره اضافه کرد ولی رنگ خودرو و خدمات پس از فروش را باید ۲ امتیاز و حتی ۳ امتیاز کم کرد.در ضمن در خدمات دوره ای و یا سرویس‌ها مشتری اجازه ورود به تعمیرگاه را ندارد و اصلا مشخص نیست چند درصد کارهایی که فاکتور می‌شود واقعی است مثلا ادعا می‌کنند که مکمل داخل باک ریخته شده ،در حالیکه بهتر است مکمل تحویل مشتری شود تا در زمان سوختگیری توسط راننده به باک اضافه شود یا جدیدا شرکت فراخوانی داشت بابت تعویض سیستم تهویه مطبوع که اقلا مشخص نیست واقعا تعویضی صورت گرفته؟ متاسفانه شرکت هم نه از طریق ایمیل و نه تلفن ونه… پاسخگو نیست و اصلا امکان برقرار ارتباط با آنها وجود ندارد.

    ۲
    ۱
  9. علی مرادی گفت:

    لطفا برای خودرو های هم رده هم بذارید مقایسه بتونیم بکنیم
    ممنون

    ۳
    ۰
  10. مهرداد گفت:

    ازشما اقای دلاور بعیده گیربکسش تر هست خدایی تعصبی ندارم ولی امتیازش کمه واسه گیربکس نسبت به گیریکس atخدایی شتاب خوبی داره خدمات گارانتیم عالیه

    ۴
    ۱
  11. مسعود گفت:

    والا من توی این ۶ ماه استفاده مشکلی از گیربکس ندیدم .. رانندگی با گیربکس دو کلاچه نیاز به دانش کامل نسبت به ماهیت و نحوه عملکرد این گیربکس‌ها داره که در صورت داشتن این دانش میشه بهترین عملکرد رو ازشون گرفت ..

    ۳
    ۰
  12. Saleh گفت:

    با سلام
    این بخش از سایتتون یک حرکت مثبت و گام بزرگی برای افراد در انتخاب صحیح تر خودرو مد نظرشون هست . امیدوارم این بخش با دقت زیاد ادامه دار باشه ..‌

    ۵
    ۰
  13. سجاد بیرانوند گفت:

    کرمان موتو یک شرکت کاملا دزد و از بی رقیبی در بازار ایران سو استفاده میکنه. یکساله ماشینو خریدم ماشین صدای باد از درها به داخل کابین میاد، لاستیکهای افتضاح که یکیشون سوراخ از زمان خرید…
    یکساله خدماتش حاضر نیست اینارو عوض کنه
    جریمه دیرکرد خودرو رو یکساله پرداخت نمیکنه

    نمیدونم از چه طریقی و کجا شکایت کنم. دوستان اگر راهی میدونید بهم بگید ممنون میشم

    ۲
    ۱
    • امیر ایزدی‌فر گفت:

      J7club رو در تلگرام سرچ کن، تاپیکهای مختلفی داره و میتونه مفید باشه. فقط حواست باشه درزمینه طرفداری از j7 بشدت عقده‌ای و بی‌جنبه هستن

      ۰
      ۲
  14. امیر ایزدی‌فر گفت:

    به نظرم یه کمی نسبت به j7 زیادی سخت گرفتین. یه کم که چه عرض کنم! مگه درکل چندتا سدان مونتازی داریم!؟ حتا اگر چینی‌های وارداتی و غیرچینی‌های قبل از ۲۰۱۸ رو هم درنظر بگیریم، باز نمره j7 اگر بالاتر از ۷ نباشه، قطعن نزدیک ۷ هستش.
    به نظرم بررسی و مقایسه شما هم اشکال داره و میشه بهتر بشه. مثلن سیستم کمک راننده که جزو موارد ایمنی هستش رو جدا از موارد ایمنی درنظر گرفتین و هم ارزش با مواردی مثل موتوری و فنی قراردادین. مگه چقدر از این سیستم‌ها میشه تو جاده‌های ایران استفاده کرد. یا ماشینایی که دارن چقدر قابل اطمینانه!؟

    ۲
    ۰
  15. امیر ایزدی‌فر گفت:

    به نظرم در زمینه‌های طراحی ظاهری، فضای داخلی و عملکرد گیربکس قطعن j7 میتونه نمره‌های خیلی بالاتری کسب کنه.
    عجیبه که در ۱۲مورد درنظرگرفته شده j7 درهیچ موردی نمره بالاتر از ۷.۵ نداره!
    پیشنهاد میکنم ارزش خرید هم جزو موارد بررسی درنظر بگیرین.
    سیستم‌های کمکی و ایمنی هم یک مورد باشه

    ۲
    ۰
  16. خسرو گفت:

    ولوم سیستم صوتی فقط روی فرمان هست .اگه سرنشین بخواهد صدارو کم وزیاد کنه باید به راننده بگه واین بنظرم یک عیب که ای خودرو داره

    ۰
    ۰
    • پرهام گفت:

      هم از روی فرمان و هم از روی نوتیفیکیشن مانیتور و هم از روی خود صفحه ی موزیک مانیتور لمسی میشه ‌کم و زیاد کرد
      با بلوتوث یا دانگل باشی از روی موبایل هم کم و زیاد میشه حتی نظرات واهی ندیم …

      ۲
      ۰
  17. ناصر سلطانی گفت:

    ماشین x5 کرمان را هم بزارید ممنون

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.