موضوعات داغ روز:

نسل جدید لکسوس ES در شانگهای معرفی شد؛ لوکس‌تر، مدرن‌تر و حالا برقی

منتشر شده در 03 اردیبهشت 1404 ساعت 16:00
نویسنده سعید علیپور

طبق انتظار و همانطور که از قبل اعلام شده بود، نسل جدید لکسوس ES در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ معرفی شد. این نسل از سدان سایز متوسط ژاپنی تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده و برای اولین بار، علاوه‌بر نسخه هیبریدی در نسخه تمام برقی نیز به فروش خواهد رسید. به گفته لکسوس، نسل هشتم ES از نظر عملکرد، آسایش کابین و کیفیت مواد به کار رفته پیشرفت‌های زیادی داشته، به همین خاطر در جلب نظر مثبت مشتریان موفق‌تر از گذشته عمل خواهد کرد.

مشخصات فنی لکسوس ES مدل ۲۰۲۶؛ پیشرانه‌های هیبریدی و تمام برقی برای سلایق مختلف

در مدل ۲۰۲۶، نسخه هیبریدی با نامES 350h  شناخته می‌شود. قلب اصلی این پیشرانه را موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. این نسخه در مدل‌های دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک روارد بازار خواهد شد. خروجی این نسخه مشابه با تویوتا کمری هیبریدی بوده و بین ۲۲۵ تا ۲۳۲ اسب بخار قدرت دارد.  

این نسل از لکسوس ES در نسخه تمام برقی نیز عرضه خواهد شد. مدل پایه نسخه برقی که در آن فقط چرخ‌های محور جلو محرک هستند، ES 350e نامگذاری شده است. موتور به کار رفته در این نسخه ۲۲۱ اسب بخار قدرت دارد و در صورت سفارش با رینگ‌های ۱۹ اینچی، امکان پیمایش مسافتی در حدود ۳۰۰ مایل یا ۴۸۰ کیلومتر فراهم خواهد بود.

اما نسخه ES 500e نیروی خود را از یک پیشرانه دو موتوره دریافت می‌کند. مجموع خروجی این دو موتور به ۳۳۸ اسب بخار می‌رسد. البته برخی نشریات اروپایی قدرت این نسخه را بین ۳۸۰ تا ۴۰۸ اسب بخار تخمین زده‌اند. در حال حاضر اطلاعاتی از برد حرکتی یا سرعت شارژ این نسخه‌ها هنوز منتشر نشده است.

ساخته‌شده بر اساس پلتفرمی جدید

لکسوس ES جدید روی پلتفرم TNGA-K توسعه یافته است. این پلتفرم هم با پیشرانه‌های درون‌سوز و هم پیشرانه‌های برقی سازگاری دارد. در این نسخه از پلتفرم TNGA، عرض محورهای افزایش یافته و برای نخستین ‌بار از سیستم تعلیق عقب چنداتصالی بهره گرفته شده است. به گفته لکسوس، در این پلتفرم مهندسان مجموعه‌ای از اصلاحات ریز را برای بهبود کیفیت سواری و دقت فرمان انجام داده‌اند. فرمان این نسل از ES به ستونی با دنده مجهز است تا در سرعت‌های بالا پایدارتر، در پیچ‌ها پاسخ‌گوتر و در سرعت پایین مانورپذیرتر باشد.

جثه‌ای بزرگ‌تر از رقبای مستقیم

نسل جدید لکسوس ES به میزان ۱۶۵ میلیمتر بلندتر از نسل قبل شده و فاصله محوری آن ۸۰ میلیمتر افزایش یافته است. در نتیجه، طول کلی خودرو حالا به ۵۱۴۰ میلیمتر رسیده که از رقبای مستقیم یعنی آئودی A6، ب ام و سری ۵ و حتی مرسدس E کلاس طویل‌تر است. لکسوس می‌گوید سرنشینان عقب اکنون ۷۷ میلیمتر فضای پای بیشتری دارند و ورود و خروج به ‌دلیل ارتفاع بالاتر صندلی‌ها آسان‌تر و راحت‌تر از قبل شده است.

طراحی خارجی لکسوس ES 2026

طراحی بدنه در لکسوس ES جدید تغییرات زیادی داشته و به‌نظر می‌رسد که با الهام از تویوتا C-HR و پریوس خلق شده است. همانند شمار زیادی از مدل‌های اخیر، چراغ‌های روشنایی در روز و چراغ‌های اصلی درون قابی مجزا قرار گرفته‌اند. نکته جالب توجه اینکه در سال‌های گذشته عادت کرده بودیم محصولات لکسوس را با یک جلوپنجره بسیار حجیم ببینیم، اما در این نسل خبری از چنین المانی نیست. در مقابل، سپر عضلانی‌تر و خشن‌تر از هر زمان دیگری بوده و در قسمت پایینی خود از یک ورودی هوای نسبتاً عریض میزبانی می‌کند.

در نمای جانبی ES 2026، شاهد بازی طراحان لکسوس با انواع خطوط و حجم‌ها هستیم. بدون شک شاخص‌ترین ویژگی این نما را باید خط برجسته موجود روی درها دانست که حس هیجان و پویایی را به بیننده القا می‌کند. همانطور که در تصاویر می‌توانید مشاهده نمایید، سقف این سدان ژاپنی با شیبی ملایم به صندوق عقب ختم می‌شود. این ویژگی سبب شده ES جدید استیلی مشابه با خودروهای کوپه داشته باشد.

در قسمت عقب هم، لکسوس ES مدل ۲۰۲۶ طراحی زیبا و هیجان‌انگیزی دارد. چراغ اصلی موجود در این بخش از نوع سرتاسری بوده و تا روی گلگیرهای عقب امتداد پیدا کرده است. این چراغ نام کمپانی را نیز در خود دارد. برآمدگی جذاب لبه صندوق عقب و سپر اسپرت از دیگر ویژگی‌های این نما هستند که باید به آنها اشاره کنیم.

فضای داخلی مدرن با فناوری‌های روز

لکسوس ES جدید در داخل کاملاً متحول شده و خیلی مدرن‌تر از قبل است. زیرمجموعه لوکس‌ساز تویوتا تأکید دارد سطوح مختلف در کابین این نسل با مواد نرم و با کیفیت پوشانده شده و لمس آنها حس خوشایندی به سرنشینان منتقل می‌کند.

اطلاعات مورد نیاز راننده در این خودرو از طریق یک نمایشگر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان ارائه می‌شود. سیستم سرگرمی هم به نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی تجهیز شده و در حالت استاندارد از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند؛ ضمن اینکه سیستم مسیریاب و اتصال بلوتوث هم به طور استاندارد موجود است. نکته نه‌چندان مثبت اینکه دکمه‌های سیستم تهویه لمسی هستند که احتمالاً کار با آنها را سخت خواهد کرد. کنسول وسط در این نسل ساده و خلوت طراحی شده و خبری از دکمه‌های پرتعداد روی آن نیست.

به گفته لکسوس، در ES جدید صندلی‌های عقب با روکش چرمی مصنوعی عرضه می‌شوند و امکان سفارش قابلیت خم شدن برای آنها وجود دارد. این قابلیت معمولاً در رقبای لوکس‌تر و بالارده دیده می‌شود. همچنین باید گفت این خودرو در تریم پرچمدار از امکانات و قابلیت‌هایی چون صندلی‌های عقب با قابلیت ماساژ، گرم‌کن، تهویه، زیرپایی و تکیه‌گاه قابل تنظیم بهره می‌برد. با چنین امکاناتی، نسل هشتم ES تجربه‌ای شبیه به سدان‌های فول‌سایز لوکس ارائه می‌دهد.

مطابق انتظار سیستم صوتی این نسل از برند معروف و با کیفیت مارک لوینسون انتخاب شده؛ سیستم‌های ایمنی نیز حضور پررنگی دارند که از جمله آنها می‌توان به سامانه پایش راننده و نوربالای تطبیق‌پذیر اشاره کرد.

زمان عرضه

در حالی که بازارهای اروپا و بریتانیا میزبان نسل جدید ES خواهند بود، بازارهای اصلی این سدان لوکس ژاپنی همچنان آمریکای شمالی و آسیا خواهند بود. اطلاعات بیشتر درباره مشخصات فنی، محدوده پیمایش، توان شارژ، قیمت و عملکرد قرار است تا پایان سال منتشر شود. این خودرو در نیمه دوم سال جاری به عنوان مدل ۲۰۲۶ وارد بازار جهانی خواهد شد.

ویدیو های پیشنهادی

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.