%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰

ثبت سفارش ۳ هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

منتشر شده در 06 اردیبهشت 1404 ساعت 19:00
ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

تصاویر ارسالی جدید از مگاموتور نشان می دهد مراحل کالیبراسیون پیشرانه کراس اوور ملی سایپا در حال انجام است.

به تازگی تصاویر جدیدی از مگاموتور به دستمان رسیده که نشان می دهد مراحل انجام تست های مختلف برای کالیبراسیون پیشرانه کراس اوور ملی سایپا در حال انجام است و به زودی باید شاهد عرضه سایپا آریا به بازار باشیم. بر اساس شنیده ها به تازگی ثبت سفارش ۳ هزار عددی برای این پیشرانه انجام شده و محموله آن از چین و کمپانی DAE راهی ایران خواهد شد. البته شنیده های دیگر از بخش کیفیت و مهندسی گروه خودروسازی سایپا حاکی از آن است که گویا مجموعه برقی این کراس اوور مشکلاتی دارد و هنوز این مشکلات رفع نشده است. یکی از دلایل تاخیر در عرضه این کراس اوور ملی هم عدم تطبیق پذیری سیستم برق با پیشرانه شناسایی شده است. البته باید دید سایپا چه توضوح یا واکنش رسمی ای در این خصوص خواهد داشت. در ادامه مشخصات پیشرانه کراس اوور ملی سایپا را بررسی می کنیم.

پیشرانه N20 ؛ ۲ لیتر و تنفس طبیعی

پیشرانه کراس اوور ملی سایپا که با کد فنی N20 در این شرکت شناخته می شود در واقع یکی از پیشرانه های توسعه داده شده توسط میتسوبیشی است که توسط شرکت DAE به تولید می رسد. این پیشرانه قابلیت تطبیق با توربوشارژ را هم دارد اما قرار است در مرحله اول نوع تنفس طبیعی را در آریا ببینیم.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

پیشرانه N20 یک موتور ۲ لیتر (۱۹۹۸ سی سی) چهار سیلندر خطی است که شانزده سوپاپ دارد و فناوری DVVT یا همان فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ های ورودی و خروجی را دارد. فناوری MPI را در پاشش سوخت این پیشرانه داریم و نسبت تراکم ۱۱/۵:۱ است. با این مشخصات، پیشرانه N20 می تواند توان تولید نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و نهایت گشتاور 204 نیوتن متر را داشته باشید. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته ساخت DAE به چرخ های جلو می رسد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که پس از عرضه آریا، نسخه GDI از این پیشرانه قرار است در نسخه متفاوتی از آریا و همچنین شاهین جوانان به کار رود.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟

آریا ؛ محصولی که خیلی دیر می آید

پیش از عرضه ری را، پیش بینی می شد سایپا آریا زودتر به عرضه برسد. چراکه طراحی بیرونی خودرو نهایی شده بود و حتی نمونه های اولیه تولید شده بودند. اما در زمان مدیریت عامل قبلی سایپا، تصمیم بر تغییر پیشرانه و طراحی داخلی این محصول شد و همین باعث شد تا آریا خیلی دیرتر آماده ورود به بازار شود. البته حالا هم که مدتی است طراحی داخلی و پیشرانه نهایی شده باز هم مشکلات برقی گریبانگیر مهنسین سایپا است و باید دید تیم فنی سایپا چه زمانی مشکلات کراس اوور ملی آریا را برطرف خواهند کرد.

ثبت سفارش 3 هزار پیشرانه برای کراس اوور ملی سایپا ؛ چرا سایپا آریا عرضه نمی شود؟
ویدیو های پیشنهادی
  1. بهزاد گفت:

    انقدر عرضه‌ش نکردند که دیگه طراحیش قدیمی شد و از مد روز فاصله گرفت، البته اگر دیر عرضه بشه ولی درست و اصولی ساخته بشه بهتر هست تا اینکه با عجله بسازند و مثل ری‌را کلی مشکل داشته باشه مجبور بشن ساختش رو متوقف کنن دوباره ایرادات رو برطرف کنن.

    ۷
    ۰
  2. بهمن شیخلر گفت:

    در صورت امکان پیش ثبت نام فراهم گردد

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X