موضوعات داغ روز:

بک X3 پرو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی

BAC X3 Pro محصولی از خودروسازان بم است که یک هاچبک کراس کراس اقتصادی محسوب می شود و ویژگی های فنی متوسطی ارائه می دهد.

حجم موتور 1498 سی سی
قدرت 102 اسب بخار
گشتاور 142 نیوتن متر
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
منتشر شده در 19 خرداد 1403 ساعت 10:28
عکاس علیرضا پاداش
ویدئو رضا چوکامی

بک X3 پرو محصولی از خودروسازان بم است که یک هاچبک کراس کراس اقتصادی محسوب می شود و ویژگی های فنی متوسطی ارائه می دهد.

خودرو سازان بم که جز اولین شرکت های مونتاژ کننده خودرو های چینی در ایران بود و سابقه همکاری با شرکت های لیفان و جیلی را داشته است، بعد از وقفه ای چند ساله، خودرویی را با نام بک X3 پرو را وارد بازار ایران کرده است و قرار است کمبود خودرو های اقتصادی در بازه قیمتی کمتر از یک میلیارد تومان را تا حدی جبران کند. بک X3 پرو خودرویی اقتصادی و در کلاس هاچبک کراس است و برای اولین بار توسط کمپانی چینی جیلی تولید و با نام میپل X3 پرو آن را روانه بازار چین وارد شده است. وجود مشخصات فنی قابل قبول و امکانات رفاهی مناسب در کنار قیمت اقتصادی از عواملی بوده است که موجب شده این خودرو فروش به نسبت خوبی را در بازار چین تجربه کند. در ادامه بیشتر به این خودرو خواهیم پرداخت.

نمای رو به رو بک X3 پرو

طراحی بدنه

استفاده از المان های مینیمال در طراحی بک ایکس ۳ پرو، سبک طراحی خاصی را ایجاد کرده است که شاید مورد پسند عامه مردم نباشد. در نما جلو چراغ های اصلی طراحی خوبی دارند و به دور از پیچیدگی هستند و نوشته های Geely در آن به چشم می خورد. جلو پنجره بک X3 پرو از خطوط عمودی تشکیل شده و به وسیله نوار های کرومی رنگ به چراغ ها وصل می شوند. جالب است بدانید که این سبک از طراحی جلو پنجره را دیگر محصولات کمپانی جیلی می توان مشاهده کرد. چراغ های روشنایی روز درون سپر قرار گرفته و به وسیله نواری مشکی رنگ به یکدیگر متصل شده اند.

تست بک X3 پرو

نمای جانبی X3 پرو

در نمای جانبی، نا هماهنگی خط کاپوت و خطوط طراحی شده بر روی درب ها، نوعی سبک  طراحی است که در این خودرو چشم می خورد. از دیگر نکات طراحی این خودرو وجود شیشه های کوچک بین ستون A این خودرو و درب های جلو بک X3 پرو است که به منظور کاهش نقاط کور طراحی شده اند. وجود رینگ های آلومینیومی ۱۶ اینچی با طراحی مناسب موجب شده است این خودرو کمی اسپرت به نظر برسد.

نمای جانبی بک X3 پرو

نمای عقب بک X3 پرو

سبک طراحی نمای عقب بک X3 پرو با سبک طراحی در نما جلو هماهنگ است. به طور مثال در طراحی سپر عقب این خودرو و نحوه قرار گیری چراغ های مه شکن عقب از همان سبک طراحی استفاده شده است که در طراحی این خودرو در نمای جلو وجود دارد. در بین چراغ های عقب نوشته کرومی BAC توجه ها را به خود جلب می کند. همچنین طراحی باله عقب در قسمت بالا شیشه عقب موجب اسپرت به نظر رسیدن این خودرو می شود. ناگفته نماند نشان جدید خودروسازان بم را روی این خودرو می بینیم که توسط حسین وفایی انجام شده است. وفایی همان طراحی است که پیش تر طراحی نشان های کرمان موتور (KMC) و ویرا دیزل را هم انجام داده بود.

نمای عقب بک X3 پرو

مشخصات فنی بک X3 پرو

بک X3 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۰۴ اسب بخار و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را تولید کند. همچنین از طریق جعبه دنده ۸ سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می کند. از نکته های مثبت این خودرو می توان به هماهنگی خوب میان موتور و گیربکس اشاره کرد.

مشخصات فنی بک X3 پرو

بک X3 پرو در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق میله پیچشی نیمه مستقل بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق سیستم تعلیق آنچنان بروز نیست.

برند بک
مدل X3 Pro
کلاس بدنه کراس اوور
سال تولید ۱۴۰۲
حجم موتور 1498 سی سی
تعداد سیلندر ۴
تعداد سوپاپ ۱۶
فناوری موتور تنفس طبیعی
قدرت ۱۰۲ اسب بخار
گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ 11.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
گیربکس CVT
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب تویست بیم
طول ۴۰۰۵ میلی متر
عرض ۱۷۶۰ میلی متر
ارتفاع ۱۵۷۵ میلی متر
فاصله محوری 2480 میلی متر
وزن ۱۲۱۵ کیلوگرم
حجم باک ۴۵ لیتر
مصرف سوخت ۶.۱ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی
ابعاد رینگ و لاستیک ۲۰۵/60R16
برند نشان مادر جیلی
کشور سازنده ایران - چین

اما در این خودرو بسیار کارآمد ظاهر می شود و سواری به نسبت نرمی را فراهم می کند. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۶.۱ لیتر است. همچنین این خودرو دارای ۵ ستاره ایمنی از سازمان استاندارد C-NCAP است که امتیاز خوبی برای بک ایکس ۳ پرو به حساب می آید.

کابین و امکانات بک X3 پرو

با اینکه طراحی کابین بک X3 پرو، طراحی به نسبت ساده ای دارد و متریال پرمیوم نیستند. اما در عین سادگی، سبک طراحی بسیار درست و منطقی است. در بخش رودری های BAC X3 Pro ، به طور کامل از پلاستیک خشک استفاده شده است. فقط بر روی دستگیره های سرنشینان جلو از متریال پارچه ای نرم استفاده شده است. اما با اینکه در این بخش از متریال خشک استفاده شده است، وجود طرح های گرافیکی کار شده بر روی رودری ها جلوه مناسبی را به این بخش داده است.

فضای داخل بک X3 پرو

داشبورد BAC X3 Pro

در بخش داشبورد نیز مانند رودری ها از پلاستیک خشک استفاده شده است که برای یک خودروی اقتصادی چیز عجیبی نیست. همچنین در بخش میانی داشبورد از نوعی پلاستیک طرح دار با رنگ روشن استفاده شده است که جلوه خوبی را به داخل کابین بک ایکس ۳ پرو می دهد. در بخش سیستم مالتی مدیا ایکس ۳ پرو از یک نمایشگر ۸ اینچی استفاده شده است که کیفیت خوبی دارد. بسیاری از تنظیمات این خودرو مانند فعال یا غیر فعالسازی سیستم کنترل پایداری و یا حالت های مختلف رانندگی، از طریق این نمایشگر قابل دسترسی هستند.

فرمان بک X3 پرو

طراحی بخش سوئیچ کنترل و نحوه قرار گیری کلید استارت بک X3 پرو در کنار سوئیچ کنترل از دیگر نکات جالب طراحی این خودرو در بخش کابین است. غربیلک فرمان X3 پرو از نوع دی کات است و از روی دکمه های تعبیه شده بر روی آن می توان به سیستم مالتی مدیا و کروز کنترل دسترسی داشت. کلاستر این خودرو از نوع آنالوگ است و در میان عقربه های آن کامپیوتر کوچک سفری قرار دارد که اطلاعاتی مانند ساعت، میزان بنزین ، دما آب و… بر روی آن قابل نمایش هستند.

سرعت بک X3 پرو

کنسول ایکس ۳ پرو

طراحی کنسول وسط این خودرو بسیار ساده است. دسته دنده بک X3 پرو طرح خلبانی دارد و حس خوبی را به راننده منتقل می کند. در پایین این بخش جا لیوانی قرار گرفته است که امکان خوبی برای این خودرو است. صندلی های این خودرو طراحی خوبی دارند و تا حدی در بر گیرنده هستند. روکش صندلی ها از جنس چرم مصنوعی هستند و صندلی ها به صورت دستی تنظیم می شوند. فضای بخش عقب بک ایکس ۳ پرو با توجه به فاصله محوری ۲۴۸۰ میلی متری، فضای مناسبی است. متریال به کار رفته در این بخش مانند بخش جلو است. این خودرو امکاناتی مانند درگاه USB و کمربند ایمنی کودک در ردیف عقب را فراهم کرده است.

امکانات ایمنی و رفاهی

امکانات ایمنی دو کیسه هوا - سامانه کنترل پایداری الکتریکی - سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی
امکانات رفاهی استارت دکمه ای - فرمان کمکی برقی - تنظیم حالت رانندگی - تریم داخلی چرم مصنوعی - تهویه الکتریکی دستی - چراغ روشنایی روز - سنسور نور - دوربین و سنسور پارک عقب - رینگ آلومینیومی - سانروف برقی - سنسور پایش باد تایرها

مزایا و معایب بک X3 پرو

مزایا مصرف سوخت پایین - استهلاک کمتر نسبت به رقبا - فضای به نسبت جادار کابین - شتاب قابل قبول - جعبه دنده CVT بهتر از رقبا - پایداری مناسب
معایب امکانات رفاهی و ایمنی نه چندان پیشرفته - خشکی نسبی سواری در بخش عقب - طراحی نه چندان به روز

قیمت بک X3

قیمت بازار (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) ۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان
قیمت کارخانه (۱۴۰۴/۰۴/۱۱) ۱,۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان

رقبای X3 پرو خودروسازان بم

بک ایکس ۳ پرو به دلیل داشتن قیمت اقتصادی نسبت به دیگر خودرو های چینی بازار در کنار امکانات مناسب می تواند جز گزینه های اصلی در میان خودرو های زیر یک میلیارد تومان باشد. از رقبا این خودرو می توان به رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، X22 پرو، جک S3 و… اشاره کرد که حریف های قدری برای این خودرو محسوب می شوند.

آلبوم تصاویر

سوالات متداول

بک X3 پرو چه مشخصاتی دارد؟

کراس اوور بک X3 پرو دارای یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی است. این پیشرانه می تواند نهایت قدرت ۱۰۴ و گشتاور نهایی ۱۴۰ نیوتن متر را تولید کند. توان از طریق جعبه دنده ۸ سرعته CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

بک X3 پرو چه امکاناتی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی موجود در بک X3 پرو می توان به ؛ داشتن دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، چراغ روشنایی روز، ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور دنده عقب ، سیستم کنترل فشار باد تایرها ، سیستم کنترل پایداری، کروز کنترل و محدود کننده سرعت ، سیستم کنترل شروع حرکت در سر بالایی، سیستم کنترل پایداری و کشش، رینگ های ۱۶ اینچی آلومینیومی، نمایشگر ۸ اینچی سیستم مالتی مدیا ، سیستم کمکی ترمز اضطراری، سیستم کنترل دینامیکی حالت های مختلف رانندگی، کامپیوتر سفری، سانروف و… اشاره کرد.

رقبای بک X3 پرو چه خودروهایی هستند؟

از رقبا این خودرو می توان به رنو ساندرو، پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما، X22 پرو، جک S3 و… اشاره کرد که حریف های قدری برای این خودرو محسوب می شوند.

ویدیو های پیشنهادی

۲۵ Responses to “بک X3 پرو ؛ ویدیو تست و بررسی + مشخصات فنی”

  1. (Saeed(peugeot گفت:

    همه جوره من از x22 پرو بیشتر قبولش دارم چون ذات ماشین جیلی هست ….طراحی خوبی هم داره و من به شخصه میپسندم …..

    فقط اگر با قیمت مناسب عرضه بشه و خدمات خوبی بدن …‌‌میتونه به فروش خوبی برسه …..از همه مهم تر تیراژ داشته باشه ؛ ۱۰۰۰ تا ندن دست ملت ول کنن برن ….مثل بقیه محصولات شون ….

    قیمت هم زیر ۸۰۰ خوبه

    ۷۲
    ۳
    • بهروزی گفت:

      ماشین بسیار خوبی است تنها عیب آن باریک بودن سطح صندلی هاست که برای افراد بالای ۱۷۰ سانتیمتر قد ، در سفرهای طولانی کمی خسته کننده میشود اما برای افراد کوتاهتر و یا زنان بسیار مناسب میباشد.

      ۲
      ۰
    • بهروزی گفت:

      کاش در مورد صندلی های باریکش هم مینوشتید.

      ۰
      ۰
  2. حامد گفت:

    سلام ، بنظرم با شروع قیمت زیر ۸۰۰ حتما میتونه بازار اولیه رقابتی رو نسبت به x22 و s3 حتی x33 هم به دست بگیره و در صورت رضایت مشتریان در سال های بعد قیمت ها رو رقابتی تر عرضه کنه ، با توجه به شرایط اقتصادی ایران الان مهمترین عامل انتخاب قیمت مناسب هست..

    ۲۹
    ۲
    • مهیار گفت:

      فریم بدنه جیلی هاجچ بک رو گداشتن روی این
      خوب یک جیلی هاچ بک تمیز بخریم که بهتره تازه موتورش۱۸۰۰ اتوماتاش ۱۰ تا ایربگ داره همسایه ما چند ساله داره خیلی ام راضیه

      ۳
      ۱۴
  3. موسوی گفت:

    قطع به یقین از همین الان قافیه رو باخته سابقه بد شرکت بم خودرو در ایفای تعهدات خود و عرضه محصولی که از همین الان از رده خارج است مدیران خودرو خیلی جلو افتاده دیگه امثال بم و راین دوره اشان تمام شده

    ۲۱
    ۴۰
  4. عبداله گفت:

    سلام گیربکس دنده ای هم مونتاژ کند و مانیتور خیلی بالا هست وجلوی دید را گرفته و افتاب هم به ان اسیب میزند

    ۴
    ۲۰
  5. محمد گفت:

    اولا قیمتش بالاست سود بیست و شش درصد زیاده اینجوری می‌خواستین با بازار جهانی رقابت کنین فقط قیمت رو می‌برین بالا واقعآ متاسفم با این قیمت و شرایط کسی خریدار نیست

    ۱۵
    ۵
  6. jokovich گفت:

    جزو معدود ماشینهایی هست که ارزش خرید داره تو این زمان

    ۲۶
    ۴
  7. علی گفت:

    آقایان محترم شرکت خودرو بم لطفا اینجا قیمت نذارن و تعریف نفرمایید بیشتر از ۵۰۰ ت نمیارزه قشنگ کپی کوییک اتوماته و با موتور ضعیف و مردنی که داره خواهشن مردم رو با برند جیلی قول نزنید.این موتورها تو سفر و سربالایی و اقلیم مختلف ایران حیثیت و آبرو میبره حالا از ما گفتن بدون هیچ خصومتی

    ۸
    ۳۷
  8. سید مهدی چهلستونی گفت:

    خوب با این پول میشه دنا آبشنال خرید

    ۱
    ۲۳
    • مسیح گفت:

      نظر من راجع به خیلی از چینی ها همینه وقتی هم قیمت دنا اپشنال هستن ولی اپشن هاشونم کمتره(با این قیافه ها داغون)
      بعد دوستانی از ناف تگزاس و اروپا میان زیرش کامنت میذارن که اصن اینا قابل مقایسه نیستن با دنا
      انگار راجع به بنز میباخ حرف میزنن
      بابا ماشین چینیه زیاد فرقی با دنا ایرانی نداره اینقدر خود تحقیر نباشید

      ۲
      ۲۹
  9. حسین گفت:

    سلام،آقای دلاور چرا تست و بررسی ایکس ۳۳ کراس اتوماتیک و فرداد sx 5 رو نمیذارید؟

    ۶
    ۲
  10. صادق گفت:

    باسلام ۲۰۷اتوماتیک برنده شدم شهریور ۱۴۰۳ ولی آبان ۱۴۰۲ سه بار پیامک اومده که زودتر از موعد برم تکمیل وج کنم ومن متوجه پیام‌ها نشدم به نظرتون دوباره شهریور ۴۰۳ برام پیامک میاد یا اینکه اعتبارم سوخته

    ۲
    ۴
  11. ناشناس گفت:

    اگه میشه ویدیو تست و بررسی رقیب این خودرو یعنی جک s3 رو بزارید ممنون میشم.
    من بین این خودرو و جک s3 گیر کردم.

    ۸
    ۰
  12. حمید گفت:

    ماشین بسیار زیبایه همه جوره از ریقباش مثل ۲۰۷ و x22 بهتره

    ۲۳
    ۰
  13. حمید گفت:

    اگه تست تصادفات جیلی و دنا رو میدیدی اینجور در مورد دنا اظهار نظر نمیکردی..دنا یه ستاره استاندارد ایمنی اروپارو هم نداره..ولی جیلی تو انگلستان تاکسیه هنوز .از ۵ ستاره ۴ ستاره استاندارد رو گرفته..تو اروپا هم خیلی فروش رفته..تنها ماشین چینی که تو اروپا خوب فروش رفت همین جیلی بود..دنا رو حتی تو اروپا راه نمیدن واسه تست..
    اول سوار شو بعد در مورد جیلی نظر بده

    ۲۶
    ۰
  14. حمید گفت:

    جیلی جزو برندهای معرف و معتبر هستش قطعا کیفیت خوبی داره امیدوارم تامین قطعه و خدمات پس از فروش خوبی هم داشته باشه.

    ۱۷
    ۰
  15. بشیر گفت:

    سلام
    بین این و x33
    کدومش؟؟
    ارزش خرید کدوم بیشتره؟؟
    .
    مخصوصاً برای بعدش که بخوایم بفروشیمش
    کدومش رو بهتر میشه رد کرد و بیشتر توو بورسه؟؟
    .
    مرسی

    ۰
    ۰
  16. علی حیدری گفت:

    قطعا بک x3. تحقیق زیادی در این مورد این ماشین کردم اگر دنبال استهلاک کم و ماشین بی دردسر هستید بک ۳.
    البته x22 و۳۳ دو سه تا آپشن بیشتر از این ماشین دارند مثل ترمز پارک برقی اتوهولد و شارژ وایرلس. ولی عمده ترین ایراد موتور ۱ لیتری و ۳ سیلندرش هست

    ۸
    ۰
  17. toi گفت:

    سلام. من ۱۵ آبان ثبت نام کردم. کسی میدونه امسال تحویل میدهند یا نه؟

    ۲
    ۰
  18. فربد گفت:

    x33 cross از هر نظر ازین برتره

    ۰
    ۳

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.