موضوعات داغ روز:

فیس لیفت پژو ۲۰۷ ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 16 تیر 1404 ساعت 12:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
فیس لیفت پژو 207 ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو فیس لیفتی جدید برای هاچبک محبوب پژو ۲۰۷ متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی داخلی می پردازیم.

پژو ۲۰۶ محبوب ترین خودرو کلاس هاچبک در ایران است که در سال ۱۹۹۸ برای اولین بار به بازار معرفی شد. این خودروی فرانسوی بر اساس پلتفرم PF1 پژو توسعه یافته و یکی از موفق ترین ها در کلاس خود بود که توانست به بازار کشور های مختلف به صورت وارداتی و مونتاژی راه یابد. ایران خودرو به عنوان اصلی ترین شریک تجاری پژو در خاورمیانه که سابقه عرضه و تولید محصولی همانند پژو ۴۰۵ را داشت، در سال ۱۳۸۰ تصمیم به عرضه این خودرو گرفت. در ابتدا این خودرو در تعداد محدود به بازار ایران آمد اما بعد از مدتی مونتاژ و داخلی سازی آن در مجموعه ایران خودرو آغاز شد. به دلیل طراحی و مشخصات فنی مناسب در کنار نیاز بازار ایران به خودروی هاچبک، پژو ۲۰۶ توانست فروش بی سابقه ای را تجربه کند.

فرانسوی ها نمونه از این خودرو را با نام پژو ۲۰۶ پلاس را معرفی کردند که فیس لیفتی از نمونه اصلی به حساب می آمد. این خودرو در اروپا محبوبیت چندانی پیدا نکرد اما با ورود آن به برزیل و تغییر اسم به ۲۰۷ کامپکت توانست موفق ظاهر شود. ایران خودرو در سال ۱۳۸۹ با توجه به ظرفیت بالایی که برای تولید ۲۰۶ ایجاد کرده بود تصمیم به عرضه ۲۰۷ کامپکت بازار برزیل را گرفت. پژو ۲۰۷ به سرعت بخشی از بازار ایران شد و درحال حاظر نیز از پرتیراژ ترین محصولات بازار ایران است. با اعلام ایران خودرو قرار است پژو ۲۰۷ فیس لیفت شود از همین رو در آخرین خودرو با استفاده از ابزار های ویرایش تصویر سعی در فیس لیفت این خودرو داشته ایم.

برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت پژو ۲۰۷

در نمای روبه روی پژو ۲۰۷ فیس لیفت شده دیگر از آن چراغ های بزرگ و اغراق شده خبری نیست. خطوط طراحی در این بخش مقداری به سبک اولین سدان ملی کرمان موتور ایگل در آمده است. در بخش چراغ ها در این خودرو شاهد همان الگوی چراغ کشیده در دیگر محصولات این خانواده هستیم و مقداری هم طراحی آن به سبک رانا پلاس شده است. استفاده از جلوپنجره مشبک در این خودرو و قرار گیری نشان ایران خودرو در وسط آن مقداری هویت ایران خودرو را به پژو ۲۰۷ فیس لیفت بخشیده است. در بخش های کناری سپر مجرا های ورودی هوا را شاهد هستیم که در دیگر خودرو های داخلی شاهد چنین موردی نبودیم.

در نمای جانبی به دلیل فیس لیفت بودن وفا داری به نمونه اصلی کاملا مشهود بوده اما با اضافه شدن برخی از المان ها همانند رینگ های دو رنگ اسپرت این بخش خودرو را بسیار جذاب کرده است.

در نمای عقب شاهد تغییراتی گسترده هستیم که بسیار نمای عقب را اسپرت تر و زیبا تر نشان می دهد. وجود چراغ هایی با زاویه تیز و طیف تیره همراه با اسپویلر نمای عقب را از سادگی همیشگی ۲۰۷ خارج کرده و هماهنگ تر شده است. در کناره های سپر زائده های قرار گرفته و خودرو را اسپرت نشان می دهد.

ایران خودرو تصمیم دارد که تغییرات را نیز در کابین پژو ۲۰۷ ایجاد کند و به دلیل پتانسیل بالای اصلاح کابین آن می تواند بسیار از لحاظ زیبایی، ارگونومی و امکانات کابین این خودرو را ارتقاء دهد. کابین نسخه فیس لیفت شده آخرین خودرو ارتقاء های فراوانی به خود دیده. از جمله تغییرات محسوس کابین پوشش چرم داشبورد و دوخت آن است. افزوده شدن مالتی مدیا با سایز بزرگ و رابط کاربری ایران خودرو به مدرن بودن خودرو کمک کرده است. استفاده از فرمان دوشاخ که قبلا آن را در ری را دیده بودیم به زیبایی و دسترسی به اجزای امکانات این خودرو را ارتقاء داده است.

طراح: محمد مهدی مبینی

تغییرات فنی پژو ۲۰۷ فیس لیفت

پژو ۲۰۷  از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی ، ۴ سیلندر ، ۱۶سوپاپ (یا همان TU5 پلاس) بهره می برد که می تواند روی هم رفته ۱۱۳ اسب بخار و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل  کند. البته قرار است برای ۲۰۷ گیربکس دوکلاچه جایگزین شود و هنوز اطلاعات دقیقی از مشخصات نسخه نهایی در دسترس نیست اما ایران خودرو در برنامه های آتنی خود ذکر کرده که گیربکس دوکلاچه را روی ۲۰۷ فیس لیف خواهیم دید.

فیس لیفت پژو 207 ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو

از جمله امکانات این خودرو می توان به ۲ کیسه هوا،  تنظیم برقی آینه های جانبی، چراغ روشنایی روز، تنظیم دستی ارتفاع چراغ ها، چراغ روشنایی روز، سامانه پایش فشار باد تایرها، کروز کنترل، کامپیوتر سفری، ساعت دیجیتال و… اشاره کرد.

خواندنی: الوند کروزر ؛ زمانی که در ایران تویوتا ساخته می شد

ویدیو های پیشنهادی

۲۰ Responses to “فیس لیفت پژو ۲۰۷ ؛ رندر های اختصاصی آخرین خودرو”

  1. Amir98 گفت:

    کاش شما دیگه اصلا فیس لیفت نکنی
    بدی AI از شما بهتر طراحی میکنه

    ۵۸
    ۵
  2. ناشناس گفت:

    اولا اینکه اون ۲۰۷ قدیمی ها هم جلوش از این قشنگ تره دوما چرا آخرین خودرو جدیدا یاد گرفته برای طراحی کابین از برمون یا سر دنده ری را استفاده کنه ؟

    ۲۵
    ۳
  3. ایلیا چراغی گفت:

    عالی

    ۴
    ۲۳
  4. محمود گفت:

    حتی تو فوتوشاپ واسه دلخوش کُنک هم نمیتونیم نمای جانبی و اون درها رو عوض کنیم 😔✊

    ۲۰
    ۱
  5. Rez گفت:

    عالی شده ولی چرا جلوش اینقدر شبیه تسلا هست؟

    ۲
    ۲۲
    • حسین گفت:

      چرا ما بلد نیستیم قشنگ ترش کنیم اقا تو که داری هزینه میکنی برای قالب از طراح های بیرن استفاده کن پولو هدر نده قشنگش کن تجارزش کن

      ۰
      ۰
      • سعید گفت:

        برای طراحی زیبا نیاز که پلتفرمی که یک بار فیس لیف کردی کنار بزاری بری سراق نسخه جدید

        ۱
        ۰
      • Rez گفت:

        مشکلش چیه اگه قراره هر ده سال فیس لیفت کنند به جاش هر دوسال فیس لیفت ریز باشه کم هزینه تر و اشکالات به مرور درست میشه و زمان واسه آماده سازی دستگاه بیشتره.

        ۱
        ۰
  6. Rez گفت:

    عالی شده ولی چرا جلوش اینقدر شبیه تسلا هست؟عقبش هم ترکیب شدو و x3pro BAC شده.

    ۳
    ۸
  7. زکریا توکلی گفت:

    برای پیکان هم ک تازه ترند شده ی برسی بکنید اگه خوبه اونم ب شرکت رانت خوار ایران خودرو معرفی کنید شاید ی فکری برای ما جوونا کرد

    ۴
    ۰
  8. نادر سپانلو گفت:

    خیلی زشت شده
    اولا که طرح ۲۰۷ قبلی چه در بعد خارجی و چه طرح داخلی خیلی قشنگتر از این طرح بدترکیب هست

    ثانیا ۲۰۷ یک ماشین داخل شهری محسوب میشه، و گیربکس دو کلاجه برای مسیرهای پرترافیک مناسب نیست

    من مطمئنم این طرح درمقابل ۲۰۷ مثل فیس لیفت زانتیای ایرانیزه با شکست مواجه خواهد شد

    ۶
    ۳
    • هادی گفت:

      چی میگی😂😂😂😂😂😂
      مگه نمی بینی نوشته رندر اختصاصی ؟
      ایران خودرو که هنوز از ۲۰۷ فیس لیفت رونمایی نکرده.

      ۱
      ۰
  9. آقامجتبی گفت:

    این چه طراحی‌ایه آخه.
    جلوش شبیه روابط نامشروع ژیان با کی ام سی ایگل شده 🙂

    ۲
    ۰
  10. سعید گفت:

    جلوش خوب که نشده زشتم شده و از اونجایی که دمای پژو همیشه بالاست اون قسمت کاپوت که روی سپر قرار گرفته زیادی کشیده شده جلو هم زشت شده هم راه هوا نداره از نمای بغل بدرد نمیخوره از نمای عقب خوبه👍
    ولی در کل ماشین هایی ایرانخودرو همش شده پلاستیک شاسی هیچ کدومم بدرد نمیخوره
    با اینکه خودم دنا و ۲۰۷ دارم بنظرم ماشین های سایپا محکم تره پشت سپر همشون فوم ضربه گیر داره دیاق داره و قوطی سر شاسی بخوصوص شاهین و همه ی ماشین های ایرانخودرو سینی زیر موتور دزدین و شده پلاستیک عملا الکیه همشون پاکشون پلاستیک و پایین به سطح زمین و بدونه محافظه فلزی با ضربه ماشین مثل بمب میترکه سازمان همایت و استاندارد ریده با پول داره تایید میکنه این مدل پاک چه ایمنی داره

    ۰
    ۰
  11. مهرشاد گفت:

    دوستان ، فیس لیفت کار اصلی اش به روز رسانی نمای خودرو برای جذابیت بیشتر و رقابت با تولیدات جدید هست
    شما کاملاً به عکس عمل کردید، بیشتر به نظر میرسه مدل استاندارد فیس لیفتی از رندرهای شماست!

    ۰
    ۰
  12. مهران گفت:

    اون درها رو عوض کنید خیلی قدیمی شده

    ۱
    ۰
  13. سهراب گفت:

    متأسفانه تنها زیبایی این خودرو نمای جلویش بود با چراغها که خوشبختانه شما. ؟

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.