کاتالوگ نهایی پارس نوآ منتشر شد

پارس نوآ سدان ملی پارس خودرو است که به زودی به بازار کشور می آید و حالا این شرکت کاتالوگ نهایی این خودرو را منتشر کرده است.
پارس خودرو به تازگی کاتالوگ نهایی پارس نوآ را منتشر کرده که این نشان می دهد سدان ملی پارس خودرو سرانجام به بازار می آید و به زودی عرضه این خودرو آغاز خواهد شد. این سومین کاتالوگی است که از این سدان منتنشر می شود و به نظر می رسد نسخه نهایی از مجموعه کاتالوگ های عجیب پارس خودرو باشد. سدان پارس خودرو در ابتدا قرار بود با نام کادیلا به بازار بیاید اما با گذشت زمان و دریافت بازخورد منفی نسبت به این نام، پارس خودرو سدان جدید خود را P90 نامید. البته در آن زمان هم حس می شد که P90 نام نهایی ال ۹۰ ایرانی نباشد و در همان زمان نام پارس آرین هم برای این سدان مطرح می شد. اما سرانجام شرکت پارس خودرو نام پارس نوآ را برای ال ۹۰ ایرانیزه در نظر گرفت. سدانی که در رده اقتصادی بازار قرار می گیرد و قرار است جانشینی برای رنو L90 باشد که هنوز هم در بازار محبوبیت خودش را دارد.

همانطور که این خودرو ۳ بار نام گذاری شده، این سومین کاتالوگی است که از سدان پارس خودرو منتشر می شود. البته در کاتالوگ جدید تغییری نداریم و فقط وزن خودرو از ۱۱۵۵ کیلوگرم به ۱۲۰۵ کیلوگرم افزایش یافته است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی و امکانات این خودرو می پردازیم.
کاتالوگ نهایی پارس نوآ

مشخصات فنی پارس نوآ
سدان ملی پارس خودرو به پیشرانه ME16 مجهز است که قبل تر در شاهین پلاس هم دیده بودیم. پیشرانه ای مشابه با موتور TU5 پلاس که ساختار یکسانی با آن دارد و همان رفتار را هم نشان می دهد. این پیشرانه با حجم ۱.۶ لیتر (۱,۵۸۷ سی سی) توان تولید نهایت قدرت ۱۱۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۱۵۰ نیوتن تر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. این دقیقا همان مشخصاتی است که در نسخه دنده ای شاهین پلاس (محصول آینده سایپا)، دیده می شود.

سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع نیمه مستقل ساده است. ترمز های جلو دیسکی و ترمز های عقب کاسه ای هستند و تمام این مشخصات نشان می دهد که پارس نوآ یک سدان کاملا اقتصادی است. پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو ۵ را دارد و باک ۴۷ لیتری را در این خودرو داریم و مصرف سوخت ترکیبی در این سدان حدود ۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش است.
کابین و امکانات

طراحی داخلی در این خودرو همان طرح و الگویی را دارد که در تندر ۹۰ هم دیده بودیم. یعنی همان طرح های ساده و اقتصادی که نه المان مدرنی دارد و نه المان لوکسی. البته در وسط صفحه نمایشی را داریم که در ال ۹۰ دیده نمی شد. در این سدان امکاناتی نظیر دو کیسه هوای روبرویی، سیستم تهویه الکتریکی دستی، تریم داخلی دو رنگ، شیشه دودی عقب، تنظیم برقی آینه های جانبی، سنسور دنده عقب، سنسور نور، سنسور باران، سیستم کنترل پایداری، دوربین دنده عقب و فرمان کمکی برقی دیده می شود.





کاش یهکم قیافه داشت ولی تو اکثر چیز ها میتونه با تارا دستی رقابت کنه
تارا مقابل ال ۹۰ اصلا حرفی برا گفتن ندارم حتی در مقایسه با پارس وپژو باز هم چه از شتاب وچه از نظر استحکام اصلا قابل قیاس نیست بذار ۴سال از تولیدش بگذره بعد میشه مقایسه کرد ال ۹۰ تولید سال ۸۶ هنوز تعمیرگاه نرفته تارا اتومات که هیچ دنده ای هم فقط بزک شده
فقط در یک کلام میگم خاک عالم بر سر تولید کنندگان .این همه جیب ملت رو با قیمتهای گذاف خالی میکنن ماشین نه میلیونی بدون تغییر در فریم داخلی وداشپورت نهصد میلیون قیمت گذاشتن .لااقل پول صد دستگاه رو ندادن یکی از طراحان ایرانی که در شرکتهای بنز وبی ام دبیلیو یاشرکتهای خصوصی بعنوان طراح کار میکنن یه طرح خوب تحویلشان بدن .اینا فقط دنبال خالی کردن جیب مردم هستن نمیخوان هزینه کنن از همون قالب ۲۵ سال قبل برای تولید تمام قطعات این ماشین استفاده کردن .یعنی حتی بخاطر اسم خودشان هم طرح این ال ۹۰ رو تغییر ندادن مثل پراید چراغهاش رو عوض کردن واسمش رو دداشپورت هم همون داشپورت خشک وبی قواره فقط یه مانیتور ۴میلیونی اضافه شده کلا متاسفم
سدان ملی چینی
ال ۹۰ وساندرو مخصوصا عالی هستن.هیچ خودرویی نمیتونه جایگزینش بشه
ال ۹۰ که کیفیت داره و خواهان داره
چون شرکت رنو مهندس ناظر گذاشته بود داخل خط تولید ایران خودرو
حالا ماشینی که بخواد خود ایران خودرو تولید بکنه معلومه چی میخواد از آب در بیاد
حالا وقت مقایسه نیست
پنج سال بذار کار کنه
بعد…..
بدرد نخور
همشون اشغالن حیف پول که به این لگناداد.
سلام.برنامه ندارید از نسخه نهاییش ویدئو تولید کنید؟
سلام شرایطش مهیا بشه حتما
کی میاد بازار و قیمت نهایی چقدر است؟
همون ال ۹۰ را برداشتید پارس نوآ کردید؟؟!!عجب هنرمندید،، ال ۹۰ را با تغییرات در ظواهر داخل وخارج شد پارس نوآ؟! معنی تولید وطراحی و خودکفایی و تولیدات ملی وووو را فهمیدیم، والا اگر خودتان با طراحی وتولید صفر تا صد،خودتان ژیان بهاری تولید کنید که اتاقش را هم کابینت سازها بسازند بهتراست تا اینجور ادعای داشتن صنعت خودرو کنید، هرچه دیرتر شروع کنید بیشتر عقب مانده میمانیم، مردم دوچرخه موتوری تولید کامل خودمان را حاضرند سوار شوند ولی اینجوری خودرو تولید نکنید که همه اش تحقیر وذلت ووابستگی وتقلیدکاری وکپی کاری ومهندسی معکوس ووووو باشید
ماشین های تولید داخل اتومات ۸۰ودنده ۵۰درصد به چین وابسته هست کلیه سنسورها سولوازم الکتریکی الکترونیکی همه چینی هستن
با نمکه
اگر با قیمت مناسب بیاد بازار ، گزینه خوبیه
دارن مسخرمون میکنن انگار.. ی اقای مهندسی ک مدیر این پروژه بود اومد گفت از لحاظ ایمنی کیفیتو بالا بردیم.. دوتا ایربگ داشت همون ددتا رو داره بدنه و شکل ماشین دقیقا همونه.. ب خاطر فاصله محوری بد همه تندر ها سر پیچ با سرعت صد تا ب راحتی چپ میکردن اونم تغیر ندادن ی کنترل پایداری اضافه کردن ک بعید میدونم کارایی داشته باشه
بیشتر۲۵۰ میلیون نمی ارزه
امتیاز اصلی ال نود بخش فنی و موتورش بود که این هیچکدومش رو نداره، ال نود اگه تعمیرگاه نمیرفت به خاطر کیفیت ساخت بالا و قطعات با کیفیت و مهندسیش بود، این که همون شاهینه در لباسی مشابه ال نود، اینا فقط اومدن ارزونتر درش بیارن از بدنه و قطعات داخلی ال نود که خیلی ساده بودن و با کمترین هزینه ساخته میشدن استفاده کردن، در کل خر همونه (شاهین یا تیبا) پالونش رو عوض کردن
جلو عقب با طرح جدید
اما کابین همان طرح قدیم !! ؟؟