%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰

دعوای  شهرداری با  اسنپ و تپسی به مرحله اقدام رسید

منتشر شده در 29 مهر 1404 ساعت 13:30
نویسنده متین شیری
دعوای  شهرداری با  اسنپ و تپسی به مرحله اقدام رسید

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به فعالیت تاکسی‌ها در پلتفرم‌های اینترنتی گفت: «فعالیت تاکسی‌ها و خودروهای شخصی پلاک شهرستان، در تاکسی اینترنتی غیرقانونی است.»

چرا شهرداری تهران درس عبرت نمی‌گیرد؟

شهرداری تهران در سال ۱۳۹۵ با پلتفرم «کارپینو» وارد بازار تاکسی‌های اینترنتی شد، اما بعد از چهار سال، در سال ۱۳۹۹ این پلتفرم با ناکامی و شکست مواجه شد. حال این‌بار، شهرداری تهران می‌خواهد با ورود به شکلی ناشیانه‌تر، دوباره به این بازار ورود کند و در آن قانون سازی نماید.

روش جدید و تغییر مرجع مجوز تاکسی اینترنتی

تغییر مرجع ارائه مجوز تاکسی اینترنتی از اتحادیه کسب‌وکارهای فضای مجازی به وزارت کشور و شهرداری‌ها، به معنای واقعی کلمه دو مفهوم بیشتر نمی‌تواند در اذهان متبادر سازد:

۱. نظارت کلان و نظارت اتحادیه فعلی ضعیف است.

۲. شهرداری تهران نیت و تمایلی نسبت به این پلتفرم‌ها دارد.

چراکه اگر قرار بر اجرای قانون باشد، شهرداری قانون‌گذار نیست و خود نیز جزو مجریان قوانین است. در هر حال، تاکسی های اینترنتی هم موظف به رعایت قوانین هستند و این موضوع هیچ ارتباطی با تغییر مرجع اعطای مجوز به آن‌ها ندارد.

دولتی شدن تاکسی اینترنتی در شرایط فعلی؛ برابر با خودکشی است

واقعیت این است که نفوذ هر نهاد دولتی به هر بازاری به‌عنوان بازیگر، به معنای نابود کردن خود آن نهاد، بازار، مردم و کوچک کردن اقتصاد کشور است. شهرداری تهران نیز با تجربه‌ای که در «کارپینو» داشته، به‌خوبی آگاه است که رقابت با اسنپ و تپسی کار آسانی نیست؛ مگر آن‌که بتوان آن‌ها را محدود کرد.

حرف حق چمران درباره پلاک شهرستان و اسنپ و تپسی

چمران: «فعالیت خودروهای پلاک شهرستان در تهران ممنوع است.»

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد کسانی که در تاکسیرانی کار می‌کنند، نباید در اسنپ و تپسی کار کنند و با پلاک شهرستان هم در تهران نمی‌شود کار کرد و قانوناً چنین اجازه‌ای نباید داشته باشند.

وی افزود: «اگر کسی تاکسی دارد و از امتیاز ورود به محدوده شهر استفاده می‌کند، باید با نرخ مصوب تاکسی به شهروندان خدمت‌رسانی کند، نه در قالب پلتفرم‌ها.»

چمران تأکید کرد: «از سازمان تاکسیرانی خواسته‌ایم این موضوع را بررسی و مطابق قانون اقدام کند. اگر این کار غیرقانونی است، صراحتاً اعلام کنند تاکسی‌ها اجازه نام‌نویسی در اسنپ و تپسی را ندارند. متأسفانه مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که هم به ضرر مردم تمام می‌شود و هم به ضرر رانندگان تاکسی.»

وی ادامه داد: «برخی خودروها با پلاک شهرستان وارد تهران شده و در تاکسی‌های اینترنتی یا به‌صورت شخصی مسافرکشی می‌کنند. این موضوع نیز خلاف قانون است.»

پیامدهای ورود پلاک شهرستان به تهران و تاثیر بر بازار رانندگان تاکسی اینترنتی

واقعیت این است که هر دو مورد از حرف‌های چمران درست است و بی‌راه نیست، اما چند نکته دیگر نیز باید برای تحقق این موضوع بررسی و عملیاتی شوند. ورود خودروهای پلاک شهرستان به تهران و ثبت‌نام و سپس فعالیت در این تاکسی‌های اینترنتی، ابتدا بازار رانندگان فعلی را کوچک می‌کند و نکته بعدی این‌که برخی از این رانندگان می‌توانند در شهرهای خودشان مشغول به کار شوند.

نکته‌ای که در مورد فعالیت تاکسی‌ها در این پلتفرم‌ها وجود دارد، درست است، اما باید از چند نظر مورد بررسی قرار گیرد.

راه‌های فرار رانندگان و چالش‌های قانونی

سالیان طولانی است که ما شاهد ارائه قول‌نامه، سپس کد رهگیری و به احتمال زیاد به‌زودی کدی از سامانه املاک توسط افرادی هستیم که به هر دلیلی خواهان و نیازمند کار و فعالیت در تهران هستند، اما ساکن تهران نیستند.

این موضوع در مورد رانندگان تاکسی اینترنتی هم قطعاً رخ خواهد داد و آن‌ها پلاک خودروهای خود را به پلاک تهران تغییر خواهند داد.

حال سؤال این است که آیا بهتر نیست به‌جای وضع این قوانین در شرایط فعلی و جنگ یا رقابت بیهوده با تاکسی‌های اینترنتی، به فکر ایجاد بستری برای اشتغال یا حتی افزایش مستمر و مداوم همین پلتفرم‌های حمل‌ونقل اینترنتی در تمام نقاط کشور باشیم تا این رانندگان خود با اشتیاق به شهرهای خود بازگردند و در کنار خانواده خود باشند؟ یا حداقل این بستر را فراهم کنیم، بعد چنین قانونی بگذاریم؟

تجربه بارها ثابت کرده است که این شیوه قانون‌گذاری تنها هزینه را به‌صورت مقطعی افزایش خواهد داد و بس.

آیا شهرداری تهران خود پلتفرمی برای تاکسی‌ها راه‌اندازی می‌کند؟

اگر هدف اصلی این است که تاکسی‌ها در پایانه‌ها و خطوط شهری مشخص‌شده حضور داشته باشند تا مردم با هزینه مشخص و معین از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، پس تمام تمرکز و تلاش شهرداری و شورای شهر باید بر حضور تاکسی اینترنتی در خطوط باشد، نه این‌که به‌زودی شاهد خروج آن‌ها از خطوط و حضورشان در اپلیکیشن‌هایی جدید باشیم.

مدل جهانی همکاری دولت و بخش خصوصی در تاکسی اینترنتی

در اغلب کشورهای جهان، حمل‌ونقل عمومی تاکسی در قالب همکاری و هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در کنار یکدیگر اداره می‌شود. بدین نحو که دولت قوانین را تسهیل می‌کند، اما نظارت را با دقت انجام می‌دهد و فعالیت و رقابت و افزایش کیفیت را به بخش خصوصی می‌سپارد. در این بین، اگر شهرداری، شورای شهر و تمام عوامل حاکمیتی مرتبط با این موضوع می‌توانستند و می‌خواستند تا با تعامل با این پلتفرم‌ها، امکانات و توانایی‌های یکدیگر را به‌شکل مکمل و هماهنگ استفاده کنند، قطعاً بهترین نتیجه حاصل می‌شد.

اما اکنون باید شاهد نتیجه این دعوا باشیم.

سخنی با آقایان چمران و زاکانی درباره نظارت بر تاکسی اینترنتی

آقای چمران، شما فرمودید:

«اگر کسی تاکسی دارد و از امتیاز ورود به محدوده شهر استفاده می‌کند، باید با نرخ مصوب تاکسی به شهروندان خدمت‌رسانی کند، نه در قالب پلتفرم‌ها.»

سؤال من و بسیاری از مردم این است که تاکسی‌هایی که تنها برای ورود به طرح ترافیک توسط ادارات دولتی، بانک‌ها و حتی تعدادی از مردم خریداری می‌شوند، چگونه نظارت می‌شوند؟

آیا زمان آن فرا نرسیده که تاکسی و راننده تاکسی به‌عنوان یک شغل رسمی شناخته شوند؟

آیا زمان آن فرا نرسیده است که تاکسی‌ها به جی‌پی‌اس متصل شوند و موظف باشند تا حداقل در هر روز، ساعات مشخص و قابل‌توجهی را در خطوط تعیین‌شده فعالیت کنند و در صورت خروج، توسط جی‌پی‌اس رصد شوند؟

آیا وقت آن نرسیده که برای نوسازی تاکسی‌ها، رانندگان به جای مالک تاکسی بودن، راننده یا اجاره‌کننده آن باشند تا هم از تاکسی‌های به‌روز استفاده کنند و هم شهر بتواند از دست تاکسی‌های فرسوده نفسی بکشد؟

ویدیو های پیشنهادی

۵۹ Responses to “دعوای  شهرداری با  اسنپ و تپسی به مرحله اقدام رسید”

  1. مصطفی گفت:

    با تردد هر پلاک در شهر خود موافقم حداقل‌ هم برای کاربران راننده تهران بهتره هم حداقل‌ بار کوچکی از ترافیک حجیم تهران کاسته میشه

    ۹۵
    ۲۳
    • هموطن گفت:

      همین کارها را کردید بیمارها زیاد می شوند در مورد پلاک نمی‌دانم ولی با این بهانه راننده اسنپ درجا مالیت و عوارض شهرداری و بقیه هزینه ها را می پردازد یعنی مالیت و عوارض شهرداری در هر سرویس درجا کسر و از کارمند هم بیشتر می پردازد و شغل هم ایجاد می‌کند کجایش بده

      ۳۹
      ۲
      • مهدی گفت:

        سلام
        جوانان ده شصتی سنگ‌های زیرین آسیاب شدند
        مدیریت این نیست که ایده ای را مطرح کنی و خود نمره ۲۰ به خودت بدی !!! چه کسی بهتر از شخصی که مستقیم درگیر کاری است راجع به خم و چم آن کار می تواند نظر دهد کسی که از دور نگاه می کند؟ یا همان شخص
        میشد برای بیمه رانندگان تاکسی هر روز درصدی را مانند کسر کمیسیون برداشت و آینده آنها را تضمین کرد
        البته هم باید راننده باشن هم استاد تعمیرکار تا نون هم بخورند و زندِگی کنند

        ۱۵
        ۲
      • حجت گفت:

        بجای اینکه تحصیلات برای رانندگان بزارن کمسیون کمتر کنن خدایی چه خبر ۲۰درصد اسنپ ۲درصد مالیات ۱درصد عوارض شهرداری انصاف کجاست رانند تو این ترافیک سنگین هزینه ماشین تعمیرات

        ۵۸
        ۱
      • علی گفت:

        به همه راننده ها توصیه میکنم یک هفته کار نکنند فقط یک هفته ببینم کی می خواد مسافر جالبه جا کنه با این قیمت زیر خط زجر تورم نرخ لوازم خودرو افسار گسیخته است اما کرایه ها ی پایین با بیست و سه در کمسیون در اسنپ سود اصلی را اداره مالیات شهرداری واسمون می‌بره و کلیه هزینه ها مال راننده است چرا قانونگذار در این مورد حرفی نمیزنه مگه ما از کشور دیگه ای هستیم اگر اسنپ وتاکسی اینترنتی نباشه ما قطعا در آمد بالاتری را تجربه خواهیم کرد الان راننده چهار شریکدر آمدی داره پلیس به واسطه تخلف‌های نا خواسته مالیات وشهرداری خود اسنپ وتپسی اما هیچ شریکی در هزینه ها نداریم فقط شعار خالی

        ۹
        ۱
      • سعید گفت:

        شهرداری و شورای شهر فقط به فکر چپاول کردن حالا نوبت اسنپ و تپسی از طرح زوج و فرد آلودگی هوا دل‌های مختلف از راننده اسنپ و تپسی نی‌کنیم نیستید به فکر اشتغال جوونا مردهای خانواده نیستید بیایید یهویی ماشینامون بگیرید

        ۶
        ۰
    • isa گفت:

      داخل زوج و فرد و بخصوص طرح ترافیک و منطقه ۱۲ در قرق پلاک شهرستانه تهرانو همینا قفل کردن چون همشون میدونن دوربین‌ها کار نمیکنه پلیس هم که کاری نداره باهوشون ، چمران هم که ناراحته چون شورا وسط بازاره و ترافیک اذیتش میکنه وگرنه دلش بحال ما نمیسوزه

      ۳۹
      ۳
    • دارا گفت:

      لطفا به شرایط سختگیرانه راننده های تاکسی در شهرهایی مثل لندن توجه کنید اولا تاکسی باید از بهترین ماشین تولید داخلی باشد دوما باید راننده ها زیر نظر شهرداری و پلیس در رده سنی بین ۲۵ تا ۴۵ سال و متاهل باشند و دوره های مربوط به اورژانس و نقشه شهر را برای اطمینان از مسیرها آزمون بدهند وتاکسی مجهز به سیستم رد یاب و تحت کنترل مرکز تاکسی رانی باشد راننده ساکن همان شهر باشد و از خدمات تعمیرگاههایی زیر نظر شرکت های مجاز تاکسی رانی بهرهمند شوند و مسافر بتواند بصورت آنلاین با مرکز تاکسی رانی در ارتباط باشد

      ۲۲
      ۱۹
    • ناشناس گفت:

      اول مسیولین مردمی که کوچ کردن تهران و الان خودشونرو تهرانی و واسه شهرستانها تصمیم میگیرن رو اخراج کتید بعد ادعای تهرانی بودن و کارایی کنید بعدشم طرف از اطراف میخواد مسافر ببره تهران یا هز سهرستانهای دیگه باید از تهران ماشین ببرتشون اونجا و طرف بخاطر بیکفایتی و فساد شما مسئولین و بخاطر هوا فروشیها و وساخت و سازهای بی سروته خالی برگرده اونجور کسی نمیاد مسافر بدبخت باید چند برابر بده

      ۱۷
      ۲
    • ناشناس گفت:

      هر چی پلاک شهرستانی هست باید از سطح شهر تهران حذف بشه وس ما تهرانی ها رو کنند ا بس که گرون میگیرند ماکه راضی نیستیم که شهرستانی ها تهران کار رو اسنپ و تاکسی کار کنند

      ۶
      ۰
      • ناصرغيبى گفت:

        این اسنپ وتپسى فقط به فکر خودشان هستند که چطور مسافران خود را از دست ندهند با این همه تورم وگرانى درخصوص لوازم ماشین دست مزدها حتى خورد و خوراک چطور باید درامد داشته باشیم فقط درفکر گول زدن راننده گان هستند اصلا دزدها علنى شده فقط باید راننده گان اتحاد داشته باشند فقط فقط ۳ روز کار نکنند تا کرایه ها به حدى برست تا راننده ها یک لقمه نان حلال ببرند سر سفره زندگىشان

        ۱
        ۰
  2. مرتضی گفت:

    آقایان مسئول که برای راننده تاکسی بخاطر ففط یک امتیاز که آنهم اگر معاینه فنی خودرو منقضی شده باشد آن امتیاز ویژه را ندارد شاخ و شونه میکشید !
    آیا به فکر معیشت راننده تاکسی هستید و شده یکبار از یک راننده تاکسی دعوت کنید و در شورای شهر از او سئوال کنید با اینهمه گرانی چطور خودرویتان را سر پا نگه میدارید و خورد و خوراکتان چطور است و ….و یا فقط نرخ مصوب برایتان مهم است تا مردم را ترغیب کنید و دوباره رای بگیرید و به شورای شهر برگردید !؟
    اسنپ و تپسی آش دهن سوزی برای من راننده تاکسی نیست اما در شرایط بد بهتر از شرایط بدتری است که شما برای ما ترسیم میکنید .

    ۷۴
    ۵
  3. کوروش گفت:

    اگر کرایه های شهرستان به قیمت تهران و کلان شهرها بود هیچ راننده ای حاظر نبود از شهرش جدا شود و برای درآمد بیشتر به پایتخت برود .شما کرایه های شهرهای کوچک را بالا ببرید بعد خود رانندها به شهرستان هایشان باز میگردنند.الان من خودم داخل نیشابور اسنپ کار میکنم و کرایه ها بسیار پایین است و گاهی اوقات مجبور میشوم به مشهد برم و اونجا کار کنم چون در اونجا با مسافت کمتری بیشترین کرایه را نسبت به نیشابور میگیرم .ولی اگر کرایه در شهر خودم بالا باشد دیگه به مشهد نمیرم .پس مشکل از مدیریت اسنپ و تپسی هست . مطمئن باشید اگر کرایه زیاد شود مسافر هم راضیتر میشود چون زودتر ماشین گیرش میاد نه که الان من هر مسافری که سوار میکنم شکایت میکنم که رانندها خیلی دیر درخواست‌ها رو قبول می‌کنند و راضی هستن کرایه بیشتر بدن ولی ماشین زود گیرشان بیاید

    ۷۳
    ۱۲
    • ابراهیم گفت:

      اگر هزینه های تهران ها هم مثل شهرستان باشه این حرف شما درسته

      ۳۱
      ۱۰
      • مسعودمباشری گفت:

        اینجا ایران است عزیز خیالت راحت خیلی چیزها تو پایتخت از شهرستان پایین تر وگرنه هرچی قیمت تو تهران هست تو شهرستان اگه قیمت بیشتر نباشه کمتر نیست

        ۲۰
        ۱۴
        • سیدرضا گفت:

          واقعا هزینه زندگی در تهران با حتی شهرستانهای بزرگ یکی میدونی؟خیلی فرق داره تو ماشین بخوابی و با فلافل بگذرونی یا با خانواده تو تهران کرایه نشین باشی

          ۱۰
          ۴
      • نازنین گفت:

        انگار شهرستان قیمت ماشین یا بنزین یا خرح اصطلاک وچیزای دیگه ارزونتره که کرایه پایین تره !!!؟اصلا نمیصرفه با کرایه ۲۵ ت کار کرد

        ۱۸
        ۲
    • .علیرضازاده گفت:

      رانندگان شهرستان اصولاً جا ومکان ندارندویاهمه پل‌های پشت سرراخراب
      وبه حاشیه تهران کوچ کرده اند وبه هر
      قیمتی تن می‌دهند کسی که درفلان شهربا۵۰تومن کیفورمیشده بادیدن کرایه صدویابیشترهرسفری راقبول میکندبدون آگاهی ازشهرومشکلات بعدی ،هنوزمرگ آن دخترک عبرت نشده؟؟؟

      ۱۳
      ۳
    • عادل گفت:

      عرض ادب و احترام خدمت همکاران عزیز، شهرستانی های گرامی حتی اگر کرایه هم اندازه شود بازهم مثل شهرهای بزرگ قطعا مسافر نخواهید داشت شما فقط کسانی که در فرودگاه و جاهای امن پارک کردن و خوابیدن داخل خودرو را ببینید همه از اسنپ و تپسی با پلاک شهرستان شورشو دراوردن آنقدری که پول کرایه ازاینور شهر به اونورشهر شده اندازه پول ی بستنی البته شغل دومی ها که در راه رفت و برگشت اداره فقط کار نمی‌کنند بلکه روزهای تعطیل هم از ساعت اول مشغولند جوری که با دیدن قیمت پایین کرایه شوکه میشیم بدبختی اینه که اکثرا طمع کار هستند وگرنه کسانی که وضعیتشان زیاد خوبم نیست زیاد نمیان جوریکه روزگارشان بگذره کارمیکنن خواهش میکنم این موردها را شرکت های اسنپ و تپسی در نظر بگیرند هرچند که برای شما فقط درآمد خودتون مهمه چیزای دیگه مهم نیست اصلا درآخر شهرداری چه خدماتی به ما میده طرح مجانی میده برای چه خدماتی از کرایه ما کسر میشه پس مالیات بر ارزش افزوده چرا کم میشه بالاخره یکیش و نمیشه بعضی ها دولوپی بخورند بعضی ها نتونن خرج خانواده شون بدن شرمنده زن و بچه اشون بشن

      ۶
      ۰
    • ‌احسان گفت:

      فقط میتونم بگم این دوستمون حرف حق و کلی بصورت واضح‌تر بیان کرده است

      ۲
      ۰
  4. ههههه گفت:

    به نظرم آقای چمران حرفش درسته با اینکه باهاش هم عقیده نیستم ولی این شکلی که اسنپ گرفته کل ایران رو داره واسه خودش می‌کنه .ی پلتفرم راه اندازی شده ودر همه حوزه ها ورود کرده مشکل این جاست که جامعه باید با سیاستهای اقتصادی افراد مختلف باشه نه اینکه این روش رو اسنپ پیشه کرده..هزارتا پسوند بهش اضافه کرده و داره جولان میده.. هر شرکت موفقی با نظرات کارکنانش مشخص میشه که اونم مشخصه..به عنوان ی راننده که از ابتدای شروع اسنپ فعالیت داشتم بعد از ده سال ماشین فرسوده میشه و ی کسی مثل شرکت اسنپ سواستفاده می‌کنه وبه داده های راننده توجه نمیکنه که خودش و سرمایه که داشت رو از دست داده و نه بیمه کرده نه ی خودرو با شرایط بهش واگذار می‌کنه تا راننده ای که ده سال فعالیت داشته بتونه ادامه بده ..ولی چون سواستفاده می‌کنه وهمه رو فریب میده با خودش میگه کسانی هستند که با تبلیغات دروغ سرشون کلاه بزارم واز اونا سواستفاده کنم و هم خودشون هم سرمایه شون رو کم کم به خاطر درامد زایی شرکت اسنپ از دست بده ومستحلک بشه ..این کار اسنپ محکم هست واز بی قانونی در این زمینه سواستفاده می‌کنه..تو این مدت ده سال فعالیت من تنها چیزی که می‌دونم اسنپ نداره شرافت کاری هست

    ۳۰
    ۸
    • ناشناس گفت:

      چون عقل و شعور و شرفت مثل همون یارو پشمکی که بهش میگی چمرانه که پست مقام رو با خون برادرش عوض کرد ، اون یکی هم که تصویر خود گویاست..

      فقط ب ی ش ر ف باشی سوار میشی ، نزدیک ۷ میلیون خانواده و خانوار نون خونشون به اسنپ و تپسی بسته شده،
      مردم محترم و دلسوز فقط از این دو شرکت استفاده میکنن،

      ۲
      ۵
    • رضا نیایی گفت:

      سلام.بنده بارها ،حتی بگویم سالها ،ایراد و پیشنهاد خودم را بصورت کتبی به دفاتر ذیصلاح شهری ارایه کرده ام .منافع آقایان در بی نظمی وعدم شفافیت است .اگر روشی که بنده اعلام کرده ام عملی شود ،نزدیک به ۸۰درصد از کارمندان حوزه ی حمل و نقل شهری بیکار میشوند .
      قبول کنیم که نمی‌خواهند .
      متشکر.

      ۱
      ۰
  5. داریوش آریا گفت:

    راه مقابله با اسنپ و تب سی این نیست جناب شهردار و شورای شهر تهران راه مقابله بهتر فکر کردنه نسبت به اسنپ و تپ سی هستش یک اهرم قوی در دست شهرداری تهران هست که می تونه با استفاده از اون از اسنپ و تپ سی پیشی بگیره چنانچه راغب بودید من درخدمتم برای مشاوره

    ۲
    ۱۱
  6. M گفت:

    در همه موارد این ادعا ها قابلیت اجرایی ندارد و اگه اجرا شود خیلی ها ممکنه به ناحق حقشون ضایع بشه نمونش خود بنده دانشجوی شهر دیگه هستم و در تایم خالی ام با تاکسی های اینترنتی کار میکنم و از آنجایی که بیشتر تایم ام در شهری که دانشگام هست سپری میکنم بخاطر بحث محل زندگی و زمان و فاصله از شهر خودم مجبورم برای کار در تاکسی اینترنتی همون شهر فعالیت کنم با اینکه پلاکم برا شهر خودم هستش و با این طرح دیگه مجبورم بمونم تو خونه تا وقتی که برگشتم شهر خودم باز فعالیت کنم که هم ضربه به جیب خودمه و هم در بلند مدت بخاطر کاهش درآمد در هزینه های روزمرگی خودم و ماشین و تحصیلاتم دچار مشکل میشم پس بعضیا که پلاک شهرستان هستن ممکنه در اصل ساکن موقت یا حتی ساکن دائم جدید شهر باشند ولی خب پلاک ماشینشون تغییر نکرده

    ۴
    ۴
    • امیر گفت:

      با سلام .دوستان فکر میکنند تاکسی در خط مشخص، کار کنه بعد از ۸ ساعت چقدر درامد داشته که یک مقدار ان را برای استهلاک ماشین باید بگذارد کنار مثل پول بنزین ولنت وروغن ماشین وچقدر بااین تورم لجام گسیخته در جیبش باشه .شما در نظر بگیرید هر خط معمولن چند تا تاکسی کار میکنه مثلا ۵۰ عدد نصف یک طرف خط ونصف دیگه در ان طرف خط برگشت وشما نفر ۲۵ باشید ودر نظر بگیرید در بهترین حالت ممکن هر ۱۰ دقیقه یه ماشین پرشود چند ساعت دیگه نوبت شما خواهد شد کم کم چهار ساعت وبر عکس چهار ساعت در طرف دیگر یعنی در هر ۸ ساعت یکبار رفت وبرگشت داشتید ایا جواب استهلاک ماشین را میدهد کرایه منزل وخرج خوردوخوراک چه میشود الا بقیه پس خواهشن کمی عقلای فکر کنید ماشین توی خط یعنی مرگ.یا علی

      ۶
      ۳
      • امیر گفت:

        سلام . جناب چمران وجناب زاکانی بایید تاکسی ها را باپلتفرم جدید داخل شهر قرار دهید وپلاک غیر تاکسی را در حاشیه سامان بدهید یعنی در واقع بیرون طرح ترافیک

        ۶
        ۰
  7. مصطفی گفت:

    به تو ربطی ندارد تو باید زباله جمع کنی و خیابان آسفالت کنی و گل بکاری و آبیاری کنی رزق و روزی مردم دست خداست نه تو .نان مردم را آجر نکن که نفرین راننده که بدون بیمه و تنها درآمد او از این راه است بد جور گریبان تو را میگیرد انشاالله

    ۲۱
    ۶
    • حمید گفت:

      سلام آقای چمران و زاکانی شما خودتون حقوق بگیر هستید سرماه حقوقتون به حسابتون میاد منه راننده تاکسی مستاجر هستم این ماه به حضرت عباس قسم نتونستم حق بیمه تامین اجتماعیمو واریز کنم بیماری قلبی دارم بیماری دیابت دارم شما چطور شخصیتی هستین و چطور مسئولی هستین به فکر زیر دوستاتون نیستین و همش فرمایش می‌فرمایید کدوم خیابون الان مسافر هست که منه راننده تاکسی تلفنی تهران سوار کنم هر کس تو خیابون میبینی یا تو خونه نشسته به فکر آسایش خودشه گوشیو ورمیداره اسنپ و تپسی درخواست ماشین می‌کنه هم شما آقای زاکانی و چمران باید از اسنپ و تپسی تشکر کنید آبروتونو حفظ کرده شما که ادعا دارین مسئولین قبل از اسنپ و تپسی باید به فکر این می بودین که تاکسی که ریختین تو خیابونا بجایش چیزی درست میکردین جوابگوی راننده ها میشد مثل قدیم نیست مسافر بیاد کنار خیابون واسته دست بلند کنه و راننده هم سوار کنه اون دوران گذشت.

      ۵
      ۲
      • داوود گفت:

        به نام خدا.
        آنچه را برای خود میپسندید برای دیگران بپسند وانچه را برای خود نمی پسنذی برای دیگران نپسند. اقایان مسول فقط دو روز با تغییره چهره برید راننده اسنپ و تپ سی بشید بعد قضاوت کنید. همیشه و هر لحظه خدا ناظر اعمال ماست

        ۰
        ۰
  8. سیدحیدر گفت:

    پس با این وجود پباک تهرانی ها نباید در شهر های دیگه کار کنند حالا انگار کار اسنپ یا هر پلتفرم تاکسی اینترنتی میلیونی در امد داره که داره این میگه .بعد این فقط حرفه .همه سفرها در هر پلتفرمی .شهرداری سهم داره به لیست هزینه های هر سفری دقت کنید

    ۸
    ۵
  9. غلام گفت:

    اگه چمران و زاکانی دلشون برای تاکسی ها میسوزه اولین کار این است که رانندگی را جزو مشاغل سخت و زیان آور حساب کنند دوما حق بیمه راننده‌ای تاکسی را کم کنند اسنپ و تپسی هم بلد کار خودشو انجام بده

    ۱۲
    ۲
    • ,احمد محمدی گفت:

      قصه اصلی سر پولو و مقامه _ شهرداری مجددا داره با یه سرمایه گزار برای تاکسی اینترنتی شهر تهران قرارداد میبنده _ آقایان زاکانی و چمران اصلا شهر تهران رو بخدا سپردن و فقط دارن سیاسی کاری می‌کنند. زاکانی از وقتی شهردار شده همسرش رو طلاق داده و چهارتا زن صیغه کرده …چمران هم دنباله اونه …اصلا قدمی برای شهر تهران برنمی‌دارند لعنتتون کنه

      ۳
      ۲
  10. ابراهیم گفت:

    اگر هزینه های تهران ها هم مثل شهرستان باشه این حرف شما درسته ولیکن هزینه‌های مثل کرایه خانه و خانوار در شهرستان به مراتب کمتر از تهران میباشد

    ۴
    ۳
  11. محسن گفت:

    دلم برای رییس جمهورم رییسی تنگ شده. شیر تنهایمان گذاشت و الان کفتارهای گشنه صدا میدهند . باید یک شیر دیگر بیاید میدان تا این کفتارها رهایمان کنن…

    ۶
    ۱۶
  12. ابراهیم گفت:

    اگر هزینه های تهران ها هم مثل شهرستان باشه این حرف شما درسته ولیکن هزینه‌های مثل کرایه خانه و خانوار در شهرستان به مراتب کمتر از تهران میباشد
    من خودم راننده تاکسی اینترنتی هستم کرایه ها در تهران هم در بعضی موارد پایین است

    ۱۰
    ۱
    • نام گفت:

      چقدر این مرد همه را آزار می دهد. راننده ها قوی باشید و اتحاد کنید که در کارش موفق نشه. دولت حسود به بخش خصوصی.

      ۳
      ۰
    • حمید گفت:

      آقای زاکانی و چمران ما رانندگان تاکسی تهران هممون پشت فرمون پوسیدیم ناراحتی قلبی گرفتیم سکته کردیم دیسک کمر گرفتیم اگر واقعا شما مسئولین و دلسوز قشر ضعیف جامعه راننده تاکسی ها هستین به ما سختی کار بدید سختی کار شامل ما هم بشه ما این تقاضا رو داریم من از طرف تمام رانندگان تاکسی تقاضا دارم سختی کار شامل ما رانندگان تاکسی بشه من خودم سکته کردم با این وضع دارم رانندگی میکنم با هر وعده غذا دارو میخورم با سه تا رگ گرفته پشت فرمون رانندگی میکنم اسنپ و تپسی نباشه من ول معطلم پول دارومو نمیتونم دربیارم از شما عزیزی که اینو منتشر میکنید تقاضا دارم عرایض بندرو منتشر فرمایید تورو به خدای محمد عرایض بندرو منتشر کنید من قبلاً کارپینو ثبت نام کردم من نتونستم با کارپینو کار کنم مسافر بهم نداد آدم بدجوری حرف میزنه که عملی باشه میخواین این همه تاکسی رو سرگردون کنید؟ اسنپ و تپسی آبروی تاکسی داران رو حفظ کرده من از اسنپ و تپسی تشکر میکنم اگه نباشه کنه راننده باید گدایی کنم با اینکه با اسنپ کار میکنم به حضرت عباس (ع) این ماه پول بیممو نتونستم بریزم دستتون درد نکنه .

      ۰
      ۱
    • رحمان گفت:

      اصلاً همه جا گل و بلبل است همه دنبال امتیاز هستند نه رانندگان راضی هستند نه مسافران اسنپ هر روز یک گزینه برای دریافت پورسانت به پلتفرم اضافه می‌کند و هیچگونه تعهدی ندارد

      ۶
      ۰
  13. امیر گفت:

    با سلام .دوستان فکر میکنند تاکسی در خط مشخص، کار کنه بعد از ۸ ساعت چقدر درامد داشته که یک مقدار ان را برای استهلاک ماشین باید بگذارد کنار مثل پول بنزین ولنت وروغن ماشین وچقدر بااین تورم لجام گسیخته در جیبش باشه .شما در نظر بگیرید هر خط معمولن چند تا تاکسی کار میکنه مثلا ۵۰ عدد نصف یک طرف خط ونصف دیگه در ان طرف خط برگشت وشما نفر ۲۵ باشید ودر نظر بگیرید در بهترین حالت ممکن هر ۱۰ دقیقه یه ماشین پرشود چند ساعت دیگه نوبت شما خواهد شد کم کم چهار ساعت وبر عکس چهار ساعت در طرف دیگر یعنی در هر ۸ ساعت یکبار رفت وبرگشت داشتید ایا جواب استهلاک ماشین را میدهد کرایه منزل وخرج خوردوخوراک چه میشود الا بقیه پس خواهشن کمی عقلای فکر کنید ماشین توی خط یعنی مرگ.یا علی

    ۱
    ۱
  14. بت شکن گفت:

    من ۹ سال است تو تهران اسنپ کار میکنم این چمران هر بار تو هر مجلسی رفته گفته پلاک شهرستان غیر قانونیه بنزین و گاز و مواد مصرفی شکم چمران از شهرستان تامین میشه پس اونم غیر قانونیه در ضمن ویلا های نوه و فامیلشان تو شمال غیر قانونیه اون همه مسیول بالا سر چمران حرفی نگفت اما این گیر داده به شهرستان

    ۵
    ۳
  15. عباس گفت:

    امیدوارم همو بدرید واز،شرتان راحت بشیم بیسوادای دوزاری

    ۵
    ۳
  16. ع.ل گفت:

    میگه ایا وقت آن نرسیده که راننده تاکسی باشند یا اینکه تاکسی رو اجاره کنند بخاطر تاکسیهای بابک زنجانی هست.که میخواد به رانندگان حقوق بده .الان ادارات وشرکتهای از تاکسی‌ها وشخصیها استفاده می‌کنند که خرج خودرو تحمیل نشوند.بعد شما خودرو چند میلیاردی بدید دست راننده.همه شعار از خصوصی سازی میکنند اینها میخوان تاکسی رو دولتی کنند

    ۱
    ۱
  17. محسن گفت:

    خب پلاک شهرستان درسته نباید فعالیت کنه اما بستری براش مشخص شده همین درآمد رو تو شهر خودش داشته باشه طرف مگه مریضه این همه راه بیاد تو تهران دور از خانواده کار کنه خب مجبوره چون نرخ کرایه تو شهرستان خیلی پایینه ن نرخ کرایه حتی درآمد و حقوق پایین تره برای همین مهاجرت می‌کنند ک درآمد خوب داشته باشند .. ولی بهترین کار خارج کردن تاکسی از تاکسی آنلاین و تاکسی باید وظیفه خودش ک مسیر مشخص اونم با کرایه منصفانه کار کنه بعد تاکسی های ک اشخاصی ک گرفتن فقط برای استفاده از امکاناتش مثل طرح رایگان و خیلی چیزای دیگه اونا رو پس بگیرید و جلوی سواستفاده رو بگیرید .. حرف زیاده اینجا نمیشه همشو زد فقط حداقل بدون در نظر گرفتن منفعت خودتون تصمیم درست بگیرید

    ۲
    ۴
  18. فرخ گفت:

    خدا لعنت کند ادم بد را به جای حل مسئله صورت مسئله پاک میکنند ماشین من پلاک تهران وساکن تهرانم ولی شهرستانی اگر مجبور نباشد امکان ندارد در تهران تن به کار سختی چون مسافر کشی بزند ودر سرما وگرما داخل ماشین بخوابد افسوس مدیران ارشد چسمانشان بسته است دلیل ان هم اینه چون سواد مسئولیتی که قبول کردن ندارند

    ۱
    ۲
  19. مرادبیک گفت:

    شما از یک چیزی ایراد گرفتی بعد خودت به عنوان پیشنهاد مطرح میکنی؟ “وقت آن نرسیده است که…..” اصلاخوندی قبل بارگزاری؟
    این رپرتاژآگهی توسط اسنپ یا تپسی نیست؟

    ۱
    ۱
  20. فاضل گفت:

    انا لله و انا الیه راجعون

    ۱
    ۱
  21. ,احمد محمدی گفت:

    قصه اصلی سر پولو و مقامه _ شهرداری مجددا داره با یه سرمایه گزار برای تاکسی اینترنتی شهر تهران قرارداد میبنده _ آقایان زاکانی و چمران اصلا شهر تهران رو بخدا سپردن و فقط دارن سیاسی کاری می‌کنند. زاکانی از وقتی شهردار شده همسرش رو طلاق داده و چهارتا زن صیغه کرده …چمران هم دنباله اونه …اصلا قدمی برای شهر تهران برنمی‌دارند لعنتتون کنه

    ۲
    ۱
  22. دکتر حرحریچی گفت:

    باید راننده های شهرستان که بیشتر بی کلاس و دزد وشیاد هستند را باید اعدام کرد

    ۴
    ۱
  23. حمید گفت:

    اگر تپسی و اسنپ نباشه راننده تاکسی شرمنده خانوادشه باید کاسه ی گدایی دستش بگیره خواهش میکنم الکی تصمیم نگیرید منه راننده تاکسی بنظر شما اومدم خیابون مسافر نگیرم نون درنیارم باید دزدی کنم؟ اگه میخواین راننده تاکسی درآمد داشته باشه حقوق بدید راننده در اختیار شهرداری باشه وگرنه هیچ مشکلی با این وضع حل نمیشه آقای چمران و زاکانی شما نفستون از جای گرم در میاد به فکر قشر بدبخت راننده تاکسی باشید اجازه بدهید راننده تاکسی با اسنپ و تپسی همکاری کنید تازه شما باید از راننده تاکسی تشکر کنید اگر اینطوری باشه ما مسئولی به نام های شما نمی‌خوایم دوست نداریم شما مسئول مملکت بشید چون شما فقط مسئول شدید مردم و عذاب بدید آقای چمران و زاکانی منه راننده تاکسی که دارم کار میکنم به دولت مالیات میدم آقای زاکانی به عنوان شهردار عوارض میگیره خجالت بکشید شرم کنید به راننده تاکسی گیر ندهید به حد کافی همشون پشت فرمون پوسیدن عوض اینکه به راننده برسید سوپسیت بدهید دارید راننده تاکسی رو اذیت میکنید به اسنپ و تپسی میگید تاکسی نباید اسنپ و تپسی کار کنه به نظر شما بریم گدایی کنیم؟ یا ماشینامونو ببریم جلو تاکسیرانی آتیش بزنیم؟ شب میخابین صبح یه تصمیم میگیرین به فکر قشر ضعیف تاکسی دار نیستید اگر خدارو میشناسید دست بردارید ازین کار کدوم اتحادیه تاکسی به من سرویس میده به حضرت عباس از بس درآمد ندارم بیمه تامین اجتماعیمو نتونستم واریز کنم شرمنده زنو بچم هستم . شما چرا مردم و عذاب میدید کرایه اسنپ تپسی پارسال که می‌رفتیم از الان کمتر شده اگر راننده تاکسی میخواین رفاه باشه مالیات و عوارض شهرداری رو حذف کنید. عوض اینکه ماهانه کمک مالی میکنید برامون محرومیت ایجاد میکنید شمارو مسئول کردن مردم و عذاب بدید؟ چرا منه راننده تاکسی باید عوارض شهرداری بدم؟ مسافر میبرم عوارض شهرداری کم میشه مالیات کم میشه کمیسیونم باید بدم این چه بدبختیه؟ کدوم امکانات رو در اختیارم گذاشتید که دارید اذیت میکنید راننده تاکسی رو.

    ۳
    ۰
  24. حمید گفت:

    منه راننده تاکسی صبح میرم سرکار از ماشینم نمیتونم پیاده شم الکی خیابونا و میچرخیم مسافرم نیست اگه اسنپ تپسی نباشه ولی معطلیم باید غاز بچرونیم الکی تصمیم نگیرید آقای شهردار آقای چمران و آقای زاکانی سر هر ورودی شهر فروش طرح ترافیک رو گذاشتین ماشین شخصی وارد میشه مسافر راننده تاکسی رو سوار می‌کنه منه راننده تاکسی نمیتونم بگم چرا شما مسافر منو سوار میکنی ماشین معلولین پیاده میشه با پلاک معلولین رانندش سالمه معلول نیست و مسافر سوار می‌کنه هیچ خودتون میدونین چیکار دارین میکنین هرکیم حرف میزنه خفش میکنید یا ماشینهای مارو بگیرید پولمونو بدید یا کاری به ما نداشته باشید و به ما حقوق بدید صبح تا شب از شهرداری یا شورای شهر حقوقمونو بگیریم و کار کنیم. منه راننده تاکسی شرمنده خانوادم هستم خدا انشالله شمارو شرمنده خانوادتون بکنه یاعلی.

    ۴
    ۰
  25. ناشناس گفت:

    لعنت به اسنپ و تپسی .با تبلیغات دروغین راننده گان رو با ماهی ۶۰ ۷۰ ملیون تومن درآمد گول میزنن و با کمیسیون‌های زیاد در آخر استهلاک ماشین .بیماری روح و جسم .ودر آخر بدهکاری جهت تعمیر ماشین برای راننده گان زحمت کش به ارمغان میارن ولی خودشون سود کلان میبرن مدیران بی لیاقت اسنپ و تپسی فقط به فکر سود خودشون هستن وهیچ پشتیبانی به جز ثبت تیکت مزخرف ندارن کرایه ها بسیار کم و کمیسیون .ارزش افزوده .عوارض شهرداری .اتوبان .بنزین .استهلاک تماما به عهده رانندگان میباشد هیچ نظارتی بر فعالیت به ظاهر قانونی ولی در باطن دزدی کامل از رانندگان بر رکارشون نیست خوب شد رقیب جدیدی از راه میرسه

    ۲
    ۲
  26. مجید گفت:

    ایکاش یه فکری بحال مجردا میکردن. من الآن ۴۸سالمه میخوام رو تاکسی کسی کار کنم، تاکسیرانی میگه باید متأهل باشی و این قانون یه زمانی هست یه زمانی نیست. در دهه۸۰ نبود. خب من اگه میتونستم ازدواج کنم میرفتم رو تاکسی کسی درصدی بخوام کار کنم؟ الان من که مجردم، یک بار پام به کلانتری نرسیده، از شورای محل تا دادسرا و پلیس میتونن تحقیقات کنن،چرا نباید راننده تاکسی بشم؟ یعنی مجردا قابل اطمینان نیستن؟ اونم من که دیگه وارد میانسالی شدم.. چرا شورای شهر، شهرداری، به تاکسیرانی یه راهکار نمیدن که حداقل یک معرفی نامه بدن، شورای محل یا پلیس و دادسرا صلاحیت شخص رو تأیید کنن بعد بتونه بشه کمک راننده و بیمه داشته باشه؟ اگه من درآمد داشته باشم، خب میتونم تشکیل خانواده بدم وقتی ندارم چکار کنم؟ این چه وضعیتیه هرکس میشه رئیس به دلخواه قوانین و شرایط رو تغییر میده.. نه دولت و وزارت کار براش مهمه نه شهرداری و تاکسیرانی و شورای شهر.. ایکاش شهرداری این شرط رو بر میداشت.. با وجود کمک راننده یه تاکسی دو شیفت میتونه فعال باشه.. این درد و مشکل رو به کی و کجا باید گفت؟

    ۱
    ۰
  27. مجید گفت:

    اینا دعوای ختنه سوران هست همش دعوای پول هست اینها از درآمد ناچیز راننده بکنن نه که کم در میارن

    ۰
    ۰
  28. پارسا گفت:

    حالا یکی شهرستان ماشینش رو پلاک کرده وتهران خونه اجاره کرده بازن بچه ساکن تهران هست نباید کار کنه میخواهید برای ایرانیهای خودمون هم محدودیت بزارید خوب ایرانی ایرانی هست هرجای مملکتش بخواهد کار میکنه نکنید تخم نفاق نکارید

    ۱
    ۲
  29. کازرونی گفت:

    شهرداری همیشه دنبال پول مفت میگرده و شرط میبندم داعم سعی داره جیب مردم، راننده ها، و شرکت های حمل و نقل رو خالی کنه و واقعا هم تونسته به مرحله ی اقدام برسونه، درود بر اون موش هایی که واقعا موش هستند نه آن موجوداتی که ادای موش درمیاورند

    ۱
    ۰
  30. مرتضی گفت:

    گرگ‌ها به جان هم افتاده اند بیچاره راننده ها بی که به اجباراز مشاغلی که داشتند جذب این شرکت‌های استسمار گر شدن بدون هیچگونه حمایت وایندهای جانم

    ۱
    ۰
  31. هادی گفت:

    سلام وقتی راننده اسنپ بین شهری زده رفته شهر دیگه نمیتونه خالی برگرده شهرشون که با این کرایه های کم مجبوره چندتا بین شهری بره تا به ترمینال برسه یا از تو دل شهر برای شهر خودش بزنه

    ۱
    ۰
  32. هادی بانی گفت:

    سلام وقتی راننده اسنپ بین شهری زده رفته شهر دیگه نمیتونه خالی برگرده شهرشون که با این کرایه های کم مجبوره چندتا بین شهری بره تا به ترمینال برسه یا از تو دل شهر برای شهر خودش بزنه

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X