فولکس واگن تیگوان جدید ؛ نسلی نو و ویژگی هایی جذاب


فولکس واگن تیگوان جدید در اروپا رونمایی شد. این خودرو سال آینده با نسخه ای با فاصله محوری بیشتر به ایالات متحده خواهد رفت.
در اروپا، فولکس واگن تیگوان جدید با آپشن هاى پلاگین هیبرید، هیبریدی ملایم و توربو دیزل در دسترس خواهد بود که در نسخه پلاگین هیبرید تا حدود ۱۰۰ کیلومتر برد پیمایشی را در حالت تمام الکتریکی ارائه می کند. نسل سوم فولکس واگن تیگوان در اروپا رونمایی شد. این خودرو سال آینده با نسخه ای با فاصله محوری بیشتر به ایالات متحده خواهد رفت. طراحی بیرونی آشنا به نظر مى رسد، با نکاتی که ID.4 الکتریکی را تداعی می کند، به ویژه جلو پنجره بالایی بسته آن. این مدل بر روی پلت فرم MQB Evo با دیفرانسیل جلو به صورت استاندارد و چهار چرخ محرک به عنوان یک آپشن ارائه می شود.

تنوع پیشرانه در فولکس واگن تیگوان جدید
حداقل در اروپا، فولکس واگن چند گزینه پیشرانه جدید را معرفی می کند. انتخاب برای ایالات متحده هنوز یک راز است. دو گزینه پلاگین هیبریدی با خروجی کلی ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) یا ۲۶۸ اسب بخار (۲۰۰ کیلو وات) وجود دارد. این مدل ها همچنین از باتری ۱۹.۷ کیلو وات ساعتی استفاده می کنند که می تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را فقط با برق طی کند. اکنون خودرو شارژر AC 11 کیلو وات را پشتیبانی می کند و می تواند تا ۵۰ کیلو وات را با اتصال به شارژر سریع DC بپذیرد.

گزینه های مجهز به پیشرانه هیبریدی ملایم نیز وجود دارد. یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ به یک باتری لیتیوم یونی ۴۸ ولتی و یک استارتر/ژنراتور ۴۸ ولتی متصل می شود. همچنین قابلیت غیر فعال کردن سیلندر می تواند به موتور اجازه دهد روی دو پیستون کار کند. نسل سوم تیگوان همچنین دارای یک موتور توربو شارژ ۲ لیتری چهار سیلندر است که ۲۰۱ اسب بخار (۱۵۰ کیلو وات) یا ۲۶۲ اسب بخار (۱۹۵ کیلو وات) نیرو تولید می کند.


همچنین گزینه های توربو دیزل نیز موجود می باشد. یک موتور ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۴۸ اسب بخار (۱۱۰ کیلو وات) یا ۱۹۰ اسب بخار (۱۴۲ کیلو وات) وجود دارد. ارتقاء های فنی شامل یک سیستم کنترل شاسی تطبیقی بهبود یافته می باشد. این سیستم با قفل دیفرانسیل الکترونیکی کار می کند. همچنین دو میل سوپاپ با الگوریتم کنترل تطبیقی وجود دارد.
کابین و امکانات
در داخل، فولکس واگن یک طرح نمایش پشت آمپر دیجیتال جدید و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی به روز را معرفی می کند. طراحی گرافیکی MIB این شرکت از آنچه قبلاً در ID.4، ID.5 و ID.7 استفاده میکرد، پیروی می کند. رانندگان می توانند بین حالت های نمایشی کلاسیک، پیشرو، ناوبری و R-Line را انتخاب کنند. سیستم های ایمنی موجود تیگوان شامل کروز کنترل تطبیقی، کمک شروع در سر بالایی، کنترل فاصله پارک، کمک حفظ خطوط، کمک تغییر مسیر و غیره است.

جزئیات فنی در مورد تیگوان مخصوص ایالات متحده هنوز در دسترس نیست. انتظار می رود که این اطلاعات نزدیک به عرضه خودرو در ایالات متحده اعلام شود.
چه معمولی و تکراری شده بیرونش
مشکل خودروهای هیبریدی یا برقی سرعت پیشرفت این فناوری ها است که بسرعت مدل های قبلی را از دور خارج می کند خودروهای با پیمایش بیشتر و باطری های قوی تر عملا مدل های امروزی را فاقد ارزش خرید خواهد کرد.