ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۳
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۲
اکستریم VX
۶,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵
رانا پلاس
۱,۰۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
ری را
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۷
اطلس GL
۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین GL
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
کوییک S
۷۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۱
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
ساینا S
۷۸۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
آریسان ۲
۸۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۸
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۴
اکستریم LX
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۵۵
هایما ۸S
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
شاهین اتوماتیک
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۴,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷
مزدا 3
۵,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰

موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

منتشر شده در 23 آذر 1404 ساعت 08:00
نویسنده سعید آقازاده
موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت یاماها اف FZS 150 یکی از موتور سیکلت‌های ارائه شده توسط کبیر موتور در کلاس استریت فایتر است که ما به ارائه اطلاعاتی درباره آن می‌پردازیم.

یاماها برندی است که نیاز به توضیح ندارد و در حال حاضر موتور سیکلت‌های متعددی را وارد بازارهای جهانی کرده است. تاسیس یاماها موتور به سال ۱۹۵۵ باز می‌گردد و پس از این سال شاهد موتورهای مختلفی در کلاس‌های مختلف بودیم که توسط این شرکت چند ملیتی ژاپنی تولید شده است. بدون اغراق می‌توان گفت یاماها یکی از برترین شرکت‌ها در زمینه تولید موتور سیکلت بوده و علاوه بر تولید موتورسیکلت به تولید آلات موسیقی، تجهیزات ورزشی و تجهیزات الکترونیکی نیز مشغول است. یکی از موتور سیکلت‌های تولید شده توسط این شرکت موتور سیکلت یاماها زد اس ۱۵۰ نام دارد که در ایران توسط کبیر موتور عرضه می‌شود و تا حدود یکی از موتورهای پرطرفدار بازار است. کلاس این موتور استریت بوده به طور کلی طراحی مهندسی شده‌ای دارد. نسخه هیبریدی یاماها اف زد اس ۱۵۰ در بازارهای جهانی عرضه شده، ولی ما در این مقاله به نسخه بنزینی آن خواهیم پرداخت که در ایران حضور دارد. به طور کلی ما در این مقاله قصد داریم به طراحی ظاهری این موتورسیکلت پرداخته و اطلاعات جامعی را درباره انجین، تجربه سواری و رقبای موتور سیکلت یاماها FZS 150 در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی ظاهری موتورسیکلت یاماها FZS 150

موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت یاماها FZS 150 طراحی عضلانی دارد و در بخش‌های مختلف آن شاهد یک طراحی هندسی هستیم که می‌تواند تجربه متفاوتی را برای شما فراهم کند. در نمای جلویی این موتور سیکلت شاهد یک طراحی تهاجمی هستیم و چراغ جلو از نوع ال ای دی بوده و با طراحی تیز خود جذابیت بصری را به نمای جلو بخشیده است. چراغ‌های راهنما بالاتر از کله چراغ جلو در سمت راست و چپ تعبیه شده‌اند و شاهد یک فرمان لوله‌ای هستیم. آینه‌ها به شکل زاویه‌دار و هندسی روی فرمان تعبیه شده‌اند و تا حدودی به بسیاری از آینه‌های موتور سیکلت‌های مختلف شباهت دارند. فرمان به صورت قوس‌دار طراحی شده و در سمت راست و چپ آن شاهد کلیدهای استارت، کلید چراغ جلو، کلید راهنما، بوق و همچنین کلید نور پایین به نور بالا هستیم. صفحه کیلومتر یاماها زد اس ۱۵۰ یک صفحه کیلومتر دیجیتالی بوده که اطلاعاتی مثل میزان سرعت، مسافت طی شده، ساعت، میزان بنزین و موارد ضروری را همراه با چراغ‌های هشدار در اختیار راکب قرار می‌دهد.

باک این موتور سیکلت طراحی عضلانی دارد و یکی از بخش‌های جذاب طراحی یاماها FZS 150 به حساب می‌آید که ۱۱.۳ لیتر نیز ظرفیت آن است. زین این موتور سیکلت یک زین یک تکه چرمی است که تا حدودی راحت به نظر می‌رسد و ارتفاع آن ۸۰۰ میلی‌متر گزارش شده که در بخش ترک نشین شاهد فضای محدودتری هستیم، ولی در حالت کلی طراحی زین برای استفاده روزمره مناسب به نظر می‌رسد. در انتهای زین موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ شاهد دستگیره‌ای همرنگ بدنه هستیم که برای حفظ تعادل ترک نشین تعبیه شده است.

موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

در نمای جانبی این موتور سیکلت فلاپ‌های سه بعدی و اشکال هندسی متعددی دیده می‌شود که به جذابیت نمای جانبی افزوده و طراحی تهاجمی‌تری را به آن بخشیده است. اگزوز موتور سیکلت یاماها FZS 150 طراحی نسبتا متفاوتی دارد و با ابعاد متوسط در سمت راست موتور سیکلت تعبیه شده است و رینگ‌های آن جذاب به نظر می‌رسند. در نمای عقب شاهد چراغ خطر ال ای دی هستیم و چراغ‌های راهنما در بخش تعبیه پلاک در سمت راست و چپ قرار داده شده‌اند و کمی پایین‌تر شاهد شبرنگ‌ها در سمت راست و چپ هستیم که در بسیاری از موتورسیکلت‌ها نیز به همین شکل دیده می‌شود. شاسی‌های این موتور از نوع فولاد آلیاژی هستند و جرم خشک آن ۱۲۷.۷ کیلوگرم گزارش شده و حداکثر جرم مجاز فنی ۳۰۰ کیلوگرم است.

ابعاد موتور سیکلت یاماها FZS 150 به شرح زیر است:

طول: ۱۹۹۷ میلی‌متر، عرض: ۷۷۰ میلی‌متر، ارتفاع: ۱۰۹۷ میلی‌متر.

مشخصات فنی موتور سیکلت یاماها FZS 150

موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ از یک انجین تک سیلندر، ۴ زمانه، هوا خنک و همچنین سیستم تحریک سوپاپ sohc بهره می‌برد که ۱۴۹ سی‌سی ظرفیت دارد. این انجین قادر است توانی معادل ۹.۳ کیلووات یا به عبارتی ۱۲.۵ اسب بخار را در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه تولید کرده و در نهایت به گشتاوری معادل ۱۳.۲ نیوتون متر در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه برسد. نسبت تراکم انجین این موتور سیکلت ۹.۶ به یک گزارش شده و شاهد سیستم سوخت رسانی انژکتور برقی و کنترل سوخت به وسیله کامپیوتر مرکزی هستیم. سیستم روغن کاری موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ پاشش پرفشار روغن بوده و شاهد یک استارتر برقی همراه با جعبه دنده ۵ سرعت هستیم. جعبه دنده پنج سرعته با استفاده از کلاچ خیس صفحه روغنی نیروی تولید شده توسط انجین را با زنجیر به چرخ عقب انتقال می‌دهد.

حداکثر سرعت گزارش شده برای این موتور سیکلت ۱۰۱ کیلومتر بر ساعت است و شاهد مصرف سوختی معادل ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستیم. موتور یاماها FZS 150 از یک باتری ۱۲ ولت و ۷ آمپر ساعتی بهره می‌برد و سیستم تعلیق آن در بخش جلو از نوع تلسکوپی و در بخش عقب از نوع تک کمک روغنی است. در بخش سیستم ترمز شاهد ترمز جلوی دیسکی همراه با سیستم ترمز abs هستیم و در بخش عقب نیز از ترمز دیسکی استفاده شده است. سایز تایر جلوی این موتور سیکلت برابر با ۱۰۰/۸۰ بوده و در تایر عقب شاهد ابعادی معادل ۱۴۰/۷۰ هستیم که هر دو تایر روی رینگ‌های نسبتا جذاب ۱۷ اینچی سوار شده‌اند.

تجربه سواری و رانندگی با موتور سیکلت یاماها FZS 150

موتور یاماها FZS 150 ؛ مشخصات فنی + تجربه رانندگی

به طور کلی موتور سیکلت یاماها FZS 150 موتور سیکلت خوش ساختی محسوب می‌شود و می‌تواند برای سواری در داخل شهر مناسب باشد، چرا که زین آن برای استفاده روزمره مناسب طراحی شده و به طور کلی ارتفاع مناسبی دارد. حالت فرمان به صورت ارگونومیک طراحی شده و می‌تواند در طول سواری هندلینگ مناسبی را در اختیار راکب قرار دهد و علاوه بر آن وزن این موتور نیز چندان سنگین نیست و در هندلینگ تاثیر منفی نمی‌گذارد. عملکرد سیستم تعلیق نیز قابل قبول به نظر می‌رسد، چرا که ضربات را در جاده‌های ناهموار به خوبی دفع کرده و همراه با ترمزهای دیسکی و همچنین ترمز abs عملکرد مناسبی را ارائه می‌دهد. مصرف سوخت موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ اقتصادی محسوب می‌شود، چرا که تنها ۲.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند. سرعت موتور سیکلت در مقایسه با بسیاری از موتور سیکلت‌های کلاس استریت فایتر تا حدودی کمتر به نظر می‌رسد، ولی در حالت کلی با یک انجین ۱۵۰ سی سی روبرو هستیم و نمی‌توان انتظار سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت را داشت. ابعاد تایرها در این موتور سیکلت مناسب طراحی شده و می‌تواند در جاده‌های لغزنده عملکرد متعادلی را ارائه دهد. در حالت کلی با توجه به آنچه که گفتیم طراحی موتور یاماها FZS 150 برای ترافیک‌های شهری و سواری در داخل شهر مناسب بوده و می‌تواند تجربه سواری قابل قبولی را ارائه دهد.

رقبای موتورسیکلت یاماها FZS 150

اگر قصد داشته باشیم موتور سیکلت‌هایی را به عنوان رقبای موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ معرفی کنیم باید موتورهای NA180 و TRX150 را نام ببریم که تا حدودی در همین رنج قیمتی هستند. البته توجه داشته باشید که در این موتور سیکلت شاهد سیستم abs هستیم و تا حدودی مصرف سوخت آن نسبت به موتورهای ذکر شده اقتصادی‌تر بوده و این مزیت‌ها باعث می‌شوند تا یاماها FZS 150 نسبت به رقبای نام برده در جایگاه بالاتری قرار بگیرد.

مزایا و معایب موتور یاماها FZS 150 و جمع بندی

مزایا: طراحی ظاهری نسبتا جذاب، مصرف سوخت اقتصادی

معایب: محدودیت فضا در زین ترک نشین، سرعت تقریبا محدود

در پایان باید بگوییم که موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ که توسط کبیر موتور عرضه می‌شود محصولی از کمپانی یاماها بوده که در کلاس استریت فایتر تولید شده است. این موتور سیکلت طراحی ظاهری تقریبا جذابی دارد و با وزن مناسب خود می‌تواند تجربه سواری قابل قبولی را ارائه دهد. در بخش ترک نشین شاهد محدودیت فضا هستیم و سرعت آن نیز تقریبا محدود به نظر می‌رسد، ولی در حالت کلی با مصرف سوخت اقتصادی و استهلاک پایین می‌توان این موتور را به عنوان یک گزینه محبوب و مناسب برای استفاده شهری قلمداد کرد.

نظر شما درباره موتور سیکلت یاماها اف زد اس ۱۵۰ چیست؟ به نظر شما آیا این موتور سیکلت با این حجم ارزش خرید دارد؟

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X