ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۷
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۷
هایما ۸S
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ساینا S
۷۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۴۵,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
کوییک S
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۱
رانا پلاس
۱,۰۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۶,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۳
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۹۷
بک X3 پرو
۱,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
کی ام سی J7
۲,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۳
شاهین GL
۱,۲۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵
اطلس G
۹۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۹
اطلس GL
۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۲
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
اکستریم LX
۳,۷۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۹
کی ام سی T9
۴,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
آریسان ۲
۸۰۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
کی ام سی ایگل
۱,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
مزدا 3
۵,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰

ویدیوی تست تصادف فونیکس F7 در ایران

منتشر شده در 25 آذر 1404 ساعت 23:14
نویسنده آخرین خودرو

اولین تست رسمی مرکز تست تصادف AQS ایران با فونیکس F7 پرومکس برگزار شد. در این گزارش جزئیات و ویدیوی این تست تصادف جمع آوری شده است.

به گزارش پایگاه خبری آخرین خودرو، امروز مورخ ۲۵ آذر ۱۴۰۴ با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس پلیس راهور، وزیر صمت، وزیر راه، مدیران ارشد مرکز AQS و… اولین مرکز تست تصادف خودرو در ایران به صورت رسمی افتتاح شد. در حال حاضر تنها ۱۲ کشور جهان مرکز تست تصادف دارند. مرکز تست تصادف ایران با نام AQS هم با سرمایه گذاری سه همت و در شهر صفادشت احداث شده است. این مرکز که مجوزهای و استانداردهای جهانی را جهت فعالیت دریافت کرده است، با تجهیزات ساخت کشورهای اروپایی مانند آلمان و سایر کشورهای دارای فناوری مانند ژاپن همراه بوده و قابلیت برگزاری تست های تصادف مختلف را دارد. در این مرکز از آدمک های تست تصادف ساخت آلمان و ژاپن استفاده می شود که قیمت هر کدام فراتر از ۲۵۰ هزار دلار است. همچنین این مرکز توانایی سنجش ایمنی خودروها را بر اساس استانداردهای UNECE، استاندارد چین، FMVSS و… را دارد و می توانند بر اساس قوانین یورو انکپ، سی انکپ، لاتین انکپ، جِی انکپ و… تست ها را برگزار کند.

ویدیوی تست تصادف فونیکس F7 در ایران

باید توجه داشت که بر اساس قوانین جهانی تنها تست های فرا استانداردی (که با پسوند NCAP) شناخته می شوند، اجبار در انتشار نتایج تست ها را دارند و تست های جهانی مرجع مانند فدرال موتور و UNECE شامل حال قواعد محرمانگی اطلاعات می شوند و تنها کمپانی های خودروساز در صورت تمایل می توانند محتوای تست ها را منتشر کنند.

با این حال با توجه به اینکه اولین تست تصادف این مرکز با فونیکس F7 پرومکس انجام شده است، در گزارش های عمومی ویدیوی این تست قرار گرفته و با توجه به اعلام شرکت مدیران خودرو و مرکز AQS، این کراس اوور مونتاژی و چینی توانسته تا تست برخورد ۴۰ درصد از رو به رو را با امتیاز بالا پشت سر بگذارد. عملکرد صحیح کیسه های هوای رو به رو، بازشدن درها پس از تصادف، میزان اتصال اجزای باکس سرنشین، نتایج مطلوب اعلام شده توسط سنسور ربات ها و… از دلایلی است که می تواند ایمنی یک خودرو را در تست برخورد ۴۰ درصدی از رو به رو نشان دهد. این تست در تمام کشورهای جهان بر اساس قوانین تابعه آن کشور با سرعت ۵۶ یا ۶۴ کیلومتر بر ساعت برگزار می شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. پرهام گفت:

    تیگو۷ مونتاژ ایران از چین ضعیف اینجا مشخص بود که چقدر عقب ماشین بالا میره.

    ۴
    ۴
  2. مسعود گفت:

    درصد و سرعت ۵۰ یا ۶۰ و غیره دیگه چه جور مسخره بازی هست!! مثل آدم مطابق E -NCAP گزارش بدید و ستاره بدید تا بفهمیم داستان چیه!

    ۶
    ۱
    • میلاد گفت:

      به به دمشون گرم. آفرین که همچین اتفاقی رو رقم زدن و تست خودرویی داخل کشور هم افتتاح شد و شدیم یکی از اون ۱۲ تا کشور

      ۴
      ۴
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X