%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۳
رانا پلاس
۱,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی J7
۲,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۹
اکستریم VX
۶,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
کی ام سی T9
۴,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۵
اطلس GL
۹۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۸۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
شاهین اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۶۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
فونیکس آریزو 8
۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
اکستریم LX
۳,۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۸
هایما ۸S
۳,۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۱
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
آریسان ۲
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۸
کوییک S
۷۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳
فوتون تونلند G7
۳,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
ری را
۲,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۱
اطلس G
۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
ساینا S
۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹۸
کی ام سی ایگل
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰

مرسدس بنز و معرفی نسخه‌ای جدید از یونیماگ به مناسبت ۸۰ سالگی؛ هم لوکس، هم جان سخت

منتشر شده در 30 آذر 1404 ساعت 12:00
نویسنده سعید علیپور
یونیماگ

شاخه اسپشل تراکس (Special Trucks) شرکت مرسدس بنز به مناسبت هشتادمین سالگرد تولد یونیماگ، از یک کانسپت خاص و متفاوت رونمایی کرده است. این نسخه در کنار حفظ قابلیت‌های آفرودی، از کابینی بسیار لوکس و امکانات بیشتر سود می‌برد. در ساخت این نسخه، مرسدس با شرکت فنی مهندسی Hellgeth Engineering همکاری کرده تا یونیماگ حتی در دامنه کوه‌ها نیز مثل یک هتل پنج ستاره باشد.

هم جان سخت، هم لوکس و با کیفیت

فرانزیسکا کوسومانو، مدیرعامل مرسدس بنز اسپشل تراکس، این کانسپت را نمادی از نوآوری و اشتیاق می‌داند. به زبان ساده‌تر، یونیماگ همچنان از صخره‌ها بالا می‌رود، اما حالا این کار را با روکش چرمی، نورپردازی محیطی LED و ضربات کمتر به ستون فقرات سرنشینان انجام می‌دهد. طرفداران قدیمی مرسدس شاید به یاد پروژه «Funmog» بیفتند؛ مدلی که حالا شکل پخته‌تری به خود گرفته است.

یونیماگ

مشخصات فنی دست‌نخورده؛ همان یونیماگ واقعی

در بخش فنی، فلسفه اصلی یونیماگ تغییری نکرده و دقیقاً همین نکته اهمیت دارد. این کانسپت بر اساس یونیماگ U 4023 ساخته شده و به اکسل دروازه‌ای، شاسی با انعطاف پیچشی بالا، سیستم چهارچرخ محرک انتخابی و قفل دیفرانسیل طولی و عرضی در هر دو محور مجهز است.

پیشرانه قدرتمندتر؛ شش سیلندر به‌جای چهار سیلندر

نیروی محرکه این نسخه ویژه یونیماگ توسط موتور شش سیلندر مرسدس بنز OM 936 تأمین می‌شود. این پیشرانه که جایگزین موتور چهارسیلندر قبلی شده، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. مرسدس بنز وعده داده که این تغییر، بهبود قابل توجهی در کشش، توان یدک‌کشی و نرمی عملکرد سیستم انتقال قدرت به همراه دارد.

مشخصات فنی دست‌نخورده؛ همان یونیماگ واقعی

طراحی ظاهری مدرن با فناوری‌های جدید

از نظر بصری، یونیماگ جدید با رنگ خاکستری مات، رینگ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی و سیستم نورپردازی LED مدرن، ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کرده است. آینه‌های جانبی سنتی جای خود را به سیستم MirrorCam داده‌اند. این سیستم مبتنی بر دوربین دیجیتال و نمایشگرهای داخلی بوده و به گفته مرسدس، هم در مسیرهای شهری و هم در شرایط سخت آفرود کارایی بالاتری دارد.

کابین چهار نفره با چرم، نورپردازی و جزئیات لوکس

یونیماگ جدید دو کابین است و ظرفیت ۴ سرنشین را دارد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، این نسخه مفهومی با چرم باکیفیت، دوخت دارای رنگ متضاد، نورپردازی محیطی LED و کف‌ پوش‌ های چرمی تزئین شده است. با این اوصاف باید گفت کانسپت یونیماگ مثل یک نیروی کار قدرتمندی است که حالا کت‌ و شلوار سفارشی بر تن دارد؛ همچنین اگرچه گل و لای کماکان ویژگی جدایی‌ناپذیر این خودرو خواهد بود، ولی دیگر بیشتر شبیه تجربه‌ای آرامش‌بخش است تا یک خطر شغلی!

مشخصات فنی دست‌نخورده؛ همان یونیماگ واقعی

آفرود خالص با ظاهر شبیه مدل‌های شاسی‌بلند

از نظر مکانیکی، این خودرو همچنان یک یونیماگ تمام عیار است؛ اما از نظر ظاهری، قامت و چهره آن به شاسی بلندهای لوکس نزدیک‌تر شده؛ برای کسانی که همیشه فکر می‌کردند یونیماگ به قدرت بیشتر و پلاستیک خشک کمتر نیاز دارد، این کانسپت پاسخی مستقیم و حساب‌شده به شمار می‌رود.

یونیماگ

آزمون واقعی در سال آینده

این پروژه صرفاً یک نمایش تبلیغاتی نیست. مرسدس بنز اعلام کرده که سال آینده این خودرو در محل کار یک مشتری واقعی به کار گرفته می‌شود تا داده‌های میدانی برای مرحله توسعه جمع‌آوری شود. به عبارت دیگر، یونیماگ لوکس باید ثابت کند که علاوه بر ظاهر جذاب، همچنان می‌تواند نان خود را در شرایط سخت دربیاورد!

یونیماگی برای صعود و تشریفات

کانسپت یونیماگ یک بیانیه روشن است؛ خودرویی که هم از شیب‌های تند بالا می‌رود و هم آماده یک شام رسمی بعد از آن به نظر می‌رسد. پیشخدمت پارکینگ از کف‌ پوش‌ های چرمی لذت می‌برد و طبیعت‌ گرد حرفه‌ای اکسل دروازه‌ای آن را تحسین می‌کند. شاید جایی در دل بیابان‌های عربستان، احتمالاً کسی حالا دقیقاً می‌داند به خودرویی دقیقاً مثل این نیاز دارد.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X