%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
فوتون تونلند G7
۳,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
اطلس GL
۹۰۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
کی ام سی T9
۴,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۱
اکستریم LX
۳,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
بک X3 پرو
۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
کی ام سی ایگل
۱,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۸
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۱
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۸۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
شاهین GL
۱,۲۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
ساینا S
۷۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۸۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
مزدا 3
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۳
کوییک S
۷۸۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۵
اکستریم VX
۶,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
کی ام سی X5
۲,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۲
ساینا S دوگانه سوز
۸۶۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۹
رانا پلاس
۱,۰۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۱
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۳
هایما ۸S
۲,۹۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
آریسان ۲
۸۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۷
جک J4
۱,۴۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
شاهین اتوماتیک
۱,۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰

فولکس واگن هشدار داد ؛ خودروهای کوچک بنزینی نفس‌های آخر خود را می‌کشند

منتشر شده در 02 دی 1404 ساعت 10:45
نویسنده سعید علیپور
فولکس واگن هشدار داد ؛ خودروهای کوچک بنزینی نفس‌های آخر خود را می‌کشند

کمپانی فولکس واگن که یکی از بزرگ‌ترین فعالان صنعت خودروسازی به حساب می‌آید، نسبت به آینده خودروهای درون‌سوز کوچک هشدار داده است. این شرکت آلمانی اعتقاد دارد به دلیل سختگیری‌های بسیار زیاد در زمینه آلایندگی، خودروهای بنزینی حاضر در این کلاس از چرخه حذف خواهند شد.

خودروسازان اروپایی این روزها نفس راحت‌تری می‌کشند؛ چراکه کمیسیون اروپا از طرح ممنوعیت فروش خودروهای جدید با موتور درون‌سوز از ۲۰۳۵ به بعد عقب‌نشینی کرده است. با این حال، این تغییر به ‌معنای آزادی عمل کامل نیست، زیرا شرکت‌ها همچنان موظف‌ هستند میزان انتشار آلایندگی ناوگان خود را نسبت به سطح سال ۲۰۲۱ تا ۹۰ درصد کاهش دهند. حتی پیش از رسیدن به میانه دهه آینده، خودروسازان باید به اهداف سخت‌ گیرانه‌ تر دی‌ اکسید کربن پایبند باشند؛ اهدافی که جدیدترین مرحله آن از سال جاری میلادی اجرایی شده و از ۲۰۳۰ به بعد نیز به ‌مراتب شدیدتر خواهد شد. از دید فولکس واگن مجموع این قوانین، آینده خودروهای کوچک درون‌سوز را تهدید می‌کنند.

فولکس واگن هشدار داد ؛ خودروهای کوچک بنزینی نفس‌های آخر خود را می‌کشند

هشدار فولکس واگن: خودروهای بنزینی کوچک آینده‌ای در اروپا ندارند

در چنین شرایطی، فولکس واگن به‌ عنوان پرفروش‌ترین برند خودرویی اروپا، صراحتاً اعلام کرده است که خودروهای بنزینی کوچک دیگر جایگاهی در آینده بازار اروپا ندارند. توماس شفر، مدیرعامل فولکس واگن، در گفت‌وگو با نشریه Auto Motor und Sport تأکید کرده مدل‌هایی مانند پولو به‌ طور کامل برقی خواهند شد. او با نگاهی واقع‌گرایانه گفته «آینده این کلاس، کاملاً الکتریکی است.»

به گفته آقای شفر، توسعه یک خودروی جدید با موتور احتراق داخلی در کلاس B برای تطبیق با قوانین سخت‌گیرانه آلایندگی، هزینه‌ای بسیار بالا دارد؛ هزینه‌ای که ناچاراً به مصرف‌کننده منتقل می‌شود و در نهایت، خودرو را از نظر قیمتی غیررقابتی می‌کند.

خداحافظی با موتور بنزینی در پولو؛ ID. Polo جانشین غیرمستقیم می‌شود

بر همین اساس، تنها مسئله زمان است تا پولو برای همیشه موتور بنزینی را کنار بگذارد و نسخه‌ای کاملاً برقی با نام ID. Polo به‌ عنوان جانشین غیرمستقیم آن وارد میدان شود. همچنین بازگشت فولکس واگن به کلاس A با خودروهای بنزینی کوچکی مانند آپ یا لوپو نیز کاملاً منتفی اعلام شده است.

خداحافظی با موتور بنزینی در پولو؛ ID. Polo جانشین غیرمستقیم می‌شود

این تصمیم در شرایطی اتخاذ شده که بازار اروپا در آستانه ورود موجی از خودروهای برقی مقرون‌به‌صرفه قرار دارد. طبق برنامه فولکس واگن، نسخه برقی پولو که از سال آینده عرضه می‌شود، در پایه‌ترین تیپ قیمتی حدود ۲۵ هزار یورو خواهد داشت.

خودروهای برقی اقتصادی فولکس واگن در راهند

در ادامه این مسیر، فولکس واگن قصد دارد در سال ۲۰۲۷ نسخه تولیدی کانسپت ID. Every1 را روانه بازار کند؛ خودرویی که قیمت پایه آن در حدود ۲۰ هزار یورو خواهد بود. هر دو رقم اعلام‌شده شامل مالیات بر ارزش افزوده (VAT) هستند، اما مشوق‌ها و یارانه‌های احتمالی برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این قیمت‌ها لحاظ نشده‌اند.

علاوه بر این، فولکس واگن روی یک کراس اوور برقی هم‌اندازه پولو با نام ID. Cross نیز کار می‌کند که چند ماه پیش نسخه مفهومی آن در نمایشگاه IAA Mobility معرفی شد. هر سه خودروی برقی جدید فولکس واگن قرار است بر پایه پلتفرم MEB+ ساخته شوند؛ پلتفرمی که به ‌طور اختصاصی برای خودروهای تمام برقی توسعه یافته است.

همزیستی موقت خودروهای بنزینی و برقی در فولکس واگن

با وجود توقف سرمایه‌گذاری روی خودروهای بنزینی کوچک جدید، فولکس واگن اعلام کرده که مدل‌های فعلی مجهز به موتور احتراق داخلی فعلاً در خط تولید باقی می‌مانند. هنوز تاریخ مشخصی برای پایان تولید پولو یا کراس ‌اوور هم‌خانواده آن یعنی T-Cross اعلام نشده و خودروهای بنزینی و برقی برای مدتی نامشخص به‌ صورت موازی عرضه خواهند شد.

همزیستی موقت خودروهای بنزینی و برقی در فولکس واگن

فولکس واگن، سلطان بازار اروپا در سال ۲۰۲۵

نگاهی به آمار فروش اخیر نشان می‌دهد فولکس واگن همچنان عنوان محبوب‌ترین خودروساز اروپا را در اختیار دارد. این برند تنها خودروسازی بوده که در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۲۵ موفق به عبور از مرز یک میلیون دستگاه فروش در اتحادیه اروپا شده است. طبق گزارش انجمن خودروسازان اروپا (ACEA)، فولکس واگن در این بازه ۱,۰۱۷,۷۸۱ دستگاه خودرو فروخته است.

با احتساب بازارهای خارج از اتحادیه اروپا مانند بریتانیا، ایسلند، لیختن ‌اشتاین، نروژ و سوئیس، مجموع فروش این برند به ۱,۲۰۸,۸۲۹ دستگاه می‌رسد.

تقاضای خودروهای برقی در اروپا همچنان رو به رشد است

در حالی که برخی معتقدند تقاضا برای خودروهای برقی رو به کاهش است، آمارها دست‌کم در اروپا چنین ادعایی را تأیید نمی‌کنند. طبق داده‌ها، تا پایان ماه اکتبر خودروهای برقی ۱۶.۴ درصد از بازار اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده‌اند؛ رقمی که در مدت مشابه سال گذشته ۱۳.۲ درصد بود.

با احتساب کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا، سهم خودروهای برقی تا پایان اکتبر به ۱۸.۳ درصد رسیده؛ این در حالی است که در سال گذشته، خودروهای فاقد موتور بنزینی و دیزلی تنها ۱۴.۸ درصد از بازار منطقه را تشکیل می‌دادند.

با توجه به این روند، انتظار می‌رود خودروهای برقی اقتصادی جدید فولکس واگن نقش مهمی در افزایش تقاضای بازار خودروهای الکتریکی در سال‌های آینده ایفا کنند و گذار صنعت خودرو اروپا به دوران بدون بنزین را سرعت ببخشند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X