آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس هیبرید ؛ رندر اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 15:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
دنا پلاس هیبرید ؛ رندر اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو رندر طراحی برای فیس لیفت دنا پلاس هیبرید متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی داخلی می پردازیم.

دنا پلاس از محصولات ایران خودرو است که درصد بالایی از تیراژ تولید این شرکت را به خود اختصاص داده است. طراحی نهایی دنا به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد و این خودرو هرچند از خطوط طراحی نسبتا جذاب و عامه پسندانه ای پیروی می کند اما نیازمند بروزرسانی در سال ۱۴۰۵ است. با در دست گرفتن مدیریت ایران خودرو توسط بخش خصوصی انتظار می رود فیس لیفت این خودرو به زودی انجام شود. طراح آخرین خودرو با استفاده از ابزار های ویرایش تصور ظاهر این خودرو را در نسخه دنا پلاس هیبرید بروز کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی دنا پلاس هیبرید

طراحی خود دنا پلاس ترکیبی از خطوط شکسته و تیز است که جلوه ای اسپرت و نمایی جذاب به این خودرو می دهد، طراح آخرین خودرو سعی بر این داشته در دنا پلاس هیبرید از همان خطوط طراحی مرسوم در دنا پلاس پیروی کند و به نسبت خطوط برجسته، المان های اسپرت بیشتری نسبت به نسخه اصلی در این خودرو بکار ببرد.

در بخش جلو دنا پلاس فیس لیفت چراغ ها نسبت به نمونه اصلی باریک تر شده اند و در داخل کاسه چراغ آن از امضاء نوری استفاده شده است. جلو پنجره این خودرو به سبک محصولات کیا در آمده ولی طراحی آن همانند ری را کراس اوور ایران خودرو است. در بخش های کناری سپر ورودی های هوا قرار گرفته که نمای اسپرت بیشتری به این خودرو بخشیده است.

در نمای کناری دنا پلاس فیس لیفت تفاوت گسترده ای نسبت به نسخه اصلی دیده نمی شود ولی از رینگ های با گرافیک جدید استفاده شده که بیشتر به اسپرت بودن دنا پلاس کمک می کند از تفاوت های دیگر دنا پلاس هیبرید و بنزینی وجود پورت شارژ باتری ها برروی گلگیر می باشد. دلیل اصلی نبود تفاوت های چشم گیر در این خودرو و نمونه جدید به زات فیس لیفت بودن خودرو برمی گردد که طراح نمی تواند برخی از اجزا را تغییر دهد. در نمای عقب طراحی چراغ های اصلی به کلی تغییر پیدا کرده و به نسبت بروز شده است؛ در این بخش از چراغ های با گرافیک به نسبت بالا تر استفاده شده که همانند دیگر بخش های خودرو رگ و ریشه های اسپرت تری در خودرو استفاده شده است. بر روی سپر عقب دیفیوزر به کار رفته که در نمونه های خود مالکان دنا پلاس شخصی سازی می کنند رایج است.

کابین دنا پلاس نیز همانند ظاهر این خودرو به دلیل الگوی قدیمی که دارد و ارگونمی ضعیف نیازمند بروز رسانی بوده که در نسخه هیبرید این بخش از خودرو نیز تغییر پیدا کرده است. به رسم اکثر خودرو های جدید در دنا پلاس هیبرید نیز از کلاستر و مالتی مدیا یکپارچه استفاده شده اما مالتی مدیا چندین درجه به سمت راننده متمایل شده که به دید بهتر راننده کمک می کند.

طراح: محمد مهدی مبینی

دنا پلاس توربو اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

از دنا پلاس هیبرید مشخصات فنی توسط ایران خودرو اعلام نشده و در ادامه به بررسی مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک می پردازیم. دنا پلاس توربو 6AT به پیشرانه EF7 توربو یا همان TC7 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و سیستم توربوشارژر در این محدوده بیشترین بازدهی را دارند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT دنا پلاس توربو توسط کمپانی DAE تولید می شود. این جعبه دنده توان را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رساند.

این خودرو به چهار کیسه هوا، صندلی های برقی ۸ جهته جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، زیر آرنجی جلو و عقب، حالت اسپرت و برفی جعبه دنده، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سنسور نور، سنسور باران، آینه های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، تریم داخلی پارچه ای، سانروف برقی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، شیشه های عقب دودی و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی
  1. مهرشاد گفت:

    تو رو خدا دست از سر این هوش مصنوعی بردارین…این چیه آخه؟ نمای جلو یه قطعه پلاستیکی شبیه اسباب بازی اضافه شده که اصلا با خطوط تیز و خشن دنا پلاس خصوصا در کناره ها هماهنگی نداره…نمای عقب یکی از نقاط قوت دنا پلاس بود که برداشت مستقیمی از مرسدس بود، در رندر شما کاملا سردرگم و بی هویته…

    ۳۵
    ۱۱
    • هادی گفت:

      تو فرق بین تصویر طراحی شده با هوش مصنوعی و رندر رو نمی دونی ؟
      اینو با هوش مصنوعی طراحی نکردن.
      رندر هست.

      ۱۹
      ۲۱
      • هادی گفت:

        اونایی که دیسلایک زدن.
        و با حرفم مخالفت کردن.
        متاسفم براتون.
        چقدر نادون و بی فکر هستید شما ها.
        حداقل یکم تحقیق کنید.

        ۱۱
        ۲۲
      • ساسان گفت:

        بنده خدا اینا فقط فتوشاپ هست با ابزار کلون فتوشاپ قسمتی از یک ماشین دیگه را الصاق کرده اند به ی عکس دنای بی نوا ، همین

        خود دنا از این تلاش ابلهانه ای که کردن بهتر است ، انگار که یکنفر بره با هر اشغالی که دستش اومد و از فروشگاه خرید ماشینش را تزئین کند و یک بر چشم بد لعنت هم پشت شیشه بچسباند کلی خنددیدم به به این همه نبوغ!

        ۲
        ۴
    • ناشناس گفت:

      اگه اینقدر با تکنولوژی و هوش مصنوعی مشکل دارین خب نگاه نکنین! کسی مجبورتون نکرده همه جا نظرهای کارشناسی شدتون رو به نمایش بذارین!

      ۷
      ۷
    • Mobini گفت:

      طراحی کار بنده هست و هوش مصنوعی استفاده نشده

      ۴
      ۹
  2. قدرت طهماسبی گفت:

    ضعف های دنا را حتما حتما برطرف کنید ، مثل کمبود جا در داخل ، تعویض صندلی ها با نوع بهتر و اسپورت و نصب دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز اضطراری ، سنسور ترمز اضطراری و …

    ۱۶
    ۱
    • Amiiir گفت:

      دوست عزیز اینا یدونه چراغ عوض میکنن کلا اسم ماشینم عوض میکنن اونوقت کمبود جا در داخل رو برطرف کنن اسمش همون دنا بمونه؟ اونوقت میگن خودروی قرن

      ۱۳
      ۴
  3. سالی گفت:

    بە جای این طراحی از طول بیش از اندازه کاپوت کم می‌کردید و یکم داخل رو ابعاد بیشتر می‌کردید که حداقل طرف هم صندلی جلو و هم صندلی عقب راحت تر بشینه.

    ۱۳
    ۰
  4. سالی گفت:

    در مورد ماشین های چینی هم با این قیمت گران که وارد میکنند لطفا یا هیچی نگید، چون چند برابر قیمت به مردم میدن این ماشین های آشغال رو و بجای این آپشنال از بدنه ماشین و کیفیت بگید. که آیا بدنه چقدر مقاوم هست، مثل کاغذ پاره نمیشه که. حداقل به اندازه شاهین آشغال ایران مقاوم هستند یا نه.

    ۵
    ۱
  5. محمد عباسی گفت:

    همه طراحی هاتون درب و داغون

    شما هم مث ایرانخودرو و سایپا فقط سر و ته ماشین رو دست میزنین و دوتا چراغ عوض میکنین

    اسمشم میزارین طراحی،اونا هم میزارن پلاس😂

    ۱۰
    ۲
  6. نوذر گفت:

    به نظر من دنا برای افراد چاق و قد بلند اصلأ خوب نیست واقعا فضای داخل خودرو کمه

    ۱۱
    ۰
  7. محمد گفت:

    خدا بخیر کنه.تولید بنزینیش را یه عمر تحمل کردیم هنوز درجه یک نشدن ،خدا به دادبرسه هیبریدشو

    ۳
    ۰
  8. هوم گفت:

    من دنا پلاس توربو اتوماتیک دارم خدایی خیلی کم جا هست برا همه چه راننده چه سرنشین و یکی دیگه صندلی های قدیمی باور کنید چ در مورد راحتی و جادار بودن چه راحتی صندلی ها پراید راحتره این همه هزینه کنی رو صندلی های قدیمی دنا قدیمی بشینی

    ۹
    ۱
  9. رندرپلاس مکس پرو چینی گفت:

    رندر به تصویر خروجی کامپیوتری میگن که شما مدل سازی سه بعدیش رو کرده باشین و با نرم افزاری های سه بعدی بر پایه CAD مثل اتوکد ، سالید ورکس و کتیا خروجی گرفته باشین. نه که عکس دنا رو داده باشین چت جی پی تی بگین فیس لیفتش کن

    ۴
    ۰
  10. میرزا قشم شن خان گفت:

    خواهشا از این سمند بکشید بیرون…. دنیا داره کجا میره، ما این سمند رو ول نمیکنیم. البته من خودم سمند ۹۵ خیلی خیلی تمیز دارم چون خارجه هستم و خیلی کم ازش استفاده میکنم. خیلی هم راضی هستم… البته نه تو سربالایی های جاده فیروز کوه…..
    خلاصه اینکه انشاالله مهندسین ایرانی بلاخره بعد از سالها که از ساخت و مونتاژ اتوموبیل در ایران میگذره، یه خودروی ملی واقعی و نه ف ی ک به بازار روانه کنن…..

    ۲
    ۲
  11. ناشناس گفت:

    من فکر میکنم تنها مطلب قابل تامل موجود در این صفحه کامنتهای کاربران است که بیان گر اینه که داریم به کجا میریم!
    وگرنه جدای یکسری مشکلات موجود ، اگر واقع بین باشیم و البته هم اطلاعات کافی داشته باشیم میدانیم که محصولاتی که ایرانخودرو در ایران پیاده سازی و ایرانزه کرد محصولات پژو هستند این سیستم به خوبی در ایران پیاده شده و چند دهه تلاش و زحمت مطالعه و هزینه پشت ان بوده است.

    اگر این واقعیت را بدانیم که خود پژو فاصله خیلی بزرگی با ایرانخودرو ندارد ( حتی اکنون) امروز تنها چند آیتم بروز تر در محصولات خودش بکار برده که جدید تر است اما هیچکدام ماحصل خودش نیست، موتور پژو ۲۰۸ ورژن ۲ را که BMW برای انها ساخت. و هچنین پلتفرم های جدیدتری را که بعد از پلتفرم های در دسترس ایرانخودرو بود ساخت اگر دسترسی به چنین شرکتهایی را از پژو بگیریم واقعا پژو چه چیزی برای گفتن در قیاس با ایرانخودرو میتوانست داشته باشد.

    خوب یا بد من خیلی پژو را متفاوت با IKCO نمیبینم.
    ولی خوب چیزی که زیاد جلو چشم باشه باعث میشه اولین اشغالی که شکلش با اون فرق کنه عزیز تر بشه.
    ولی تجربه نشون داده خیلی از ماشین های قدیمی محصول بسیار بهتری از این چینی های به ظاهر جدید! بوده اند و هستند منتها گذر زمان این را برای عده ای البته ثابت کرد اما شاید برای عده ای همچنان قفل ان باز نشده تا بفمند

    ۱
    ۰
  12. رضا گفت:

    به همین خیال باشید که شرکت خصوصی کروز کهشرکت ملی ایرانخودرو رو بالاکشیده براتون همچین داشبوردی بزنه!

    ۱
    ۰
  13. ساسان گفت:

    یک فتوشاپ کار جدید بیارید !
    خط مرز بین گلگیر جلو با سپر ،در دنای آبی بالا صفحه ۲ تایی است!! حتی بلد نبوده از ابزار مُهر فتوشاپ درست استفاده کنه!

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X