%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم TXL
۴,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اکستریم LX
۳,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
اکستریم VX
۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۸
سهند E - اتوماتیک
۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فردا 511
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
فوتون تونلند G7
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
هایما ۸S
۲,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
کوییک S
۶۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۵
سورن پلاس - XU7P
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
کی ام سی J7
۲,۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ساینا S
۶۰۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۸۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
شاهین GL
۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
آریسان ۲
۶۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین اتوماتیک
۱,۱۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۷۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۵۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۷۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
اطلس GL
۷۰۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
مزدا 3
۴,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۲۷۴,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم TXL
۴,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اکستریم LX
۳,۶۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
اکستریم VX
۶,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی T9
۳,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
جک J4
۱,۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۸
سهند E - اتوماتیک
۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
فردا 511
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S اتوماتیک
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
فوتون تونلند G7
۲,۹۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
هایما ۸S
۲,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
کوییک S
۶۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۵
سورن پلاس - XU7P
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۳
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
کی ام سی J7
۲,۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۳
ساینا S
۶۰۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
رانا پلاس
۸۷۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۸
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
شاهین GL
۹۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۶
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۰۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۹
کی ام سی ایگل
۱,۳۵۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۴۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۱۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۵
آریسان ۲
۶۶۲,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۷۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۶
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۰۸
شاهین اتوماتیک
۱,۱۹۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۰۷۳,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۷۵۷,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۸۷۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۳
اطلس GL
۷۰۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۶
مزدا 3
۴,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰

دنا پلاس هیبرید ؛ رندر اختصاصی آخرین خودرو

منتشر شده در 22 مهر 1404 ساعت 15:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس محمد مهدی مبینی
دنا پلاس هیبرید ؛ رندر اختصاصی آخرین خودرو

طراح تیم آخرین خودرو رندر طراحی برای فیس لیفت دنا پلاس هیبرید متصور شده است در ادامه به برسی تغییرات این خودروی داخلی می پردازیم.

دنا پلاس از محصولات ایران خودرو است که درصد بالایی از تیراژ تولید این شرکت را به خود اختصاص داده است. طراحی نهایی دنا به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد و این خودرو هرچند از خطوط طراحی نسبتا جذاب و عامه پسندانه ای پیروی می کند اما نیازمند بروزرسانی در سال ۱۴۰۵ است. با در دست گرفتن مدیریت ایران خودرو توسط بخش خصوصی انتظار می رود فیس لیفت این خودرو به زودی انجام شود. طراح آخرین خودرو با استفاده از ابزار های ویرایش تصور ظاهر این خودرو را در نسخه دنا پلاس هیبرید بروز کرده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

طراحی دنا پلاس هیبرید

طراحی خود دنا پلاس ترکیبی از خطوط شکسته و تیز است که جلوه ای اسپرت و نمایی جذاب به این خودرو می دهد، طراح آخرین خودرو سعی بر این داشته در دنا پلاس هیبرید از همان خطوط طراحی مرسوم در دنا پلاس پیروی کند و به نسبت خطوط برجسته، المان های اسپرت بیشتری نسبت به نسخه اصلی در این خودرو بکار ببرد.

در بخش جلو دنا پلاس فیس لیفت چراغ ها نسبت به نمونه اصلی باریک تر شده اند و در داخل کاسه چراغ آن از امضاء نوری استفاده شده است. جلو پنجره این خودرو به سبک محصولات کیا در آمده ولی طراحی آن همانند ری را کراس اوور ایران خودرو است. در بخش های کناری سپر ورودی های هوا قرار گرفته که نمای اسپرت بیشتری به این خودرو بخشیده است.

در نمای کناری دنا پلاس فیس لیفت تفاوت گسترده ای نسبت به نسخه اصلی دیده نمی شود ولی از رینگ های با گرافیک جدید استفاده شده که بیشتر به اسپرت بودن دنا پلاس کمک می کند از تفاوت های دیگر دنا پلاس هیبرید و بنزینی وجود پورت شارژ باتری ها برروی گلگیر می باشد. دلیل اصلی نبود تفاوت های چشم گیر در این خودرو و نمونه جدید به زات فیس لیفت بودن خودرو برمی گردد که طراح نمی تواند برخی از اجزا را تغییر دهد. در نمای عقب طراحی چراغ های اصلی به کلی تغییر پیدا کرده و به نسبت بروز شده است؛ در این بخش از چراغ های با گرافیک به نسبت بالا تر استفاده شده که همانند دیگر بخش های خودرو رگ و ریشه های اسپرت تری در خودرو استفاده شده است. بر روی سپر عقب دیفیوزر به کار رفته که در نمونه های خود مالکان دنا پلاس شخصی سازی می کنند رایج است.

کابین دنا پلاس نیز همانند ظاهر این خودرو به دلیل الگوی قدیمی که دارد و ارگونمی ضعیف نیازمند بروز رسانی بوده که در نسخه هیبرید این بخش از خودرو نیز تغییر پیدا کرده است. به رسم اکثر خودرو های جدید در دنا پلاس هیبرید نیز از کلاستر و مالتی مدیا یکپارچه استفاده شده اما مالتی مدیا چندین درجه به سمت راننده متمایل شده که به دید بهتر راننده کمک می کند.

طراح: محمد مهدی مبینی

دنا پلاس توربو اتوماتیک ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

از دنا پلاس هیبرید مشخصات فنی توسط ایران خودرو اعلام نشده و در ادامه به بررسی مشخصات فنی دنا پلاس توربو اتوماتیک می پردازیم. دنا پلاس توربو 6AT به پیشرانه EF7 توربو یا همان TC7 مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۵ نیوتن متر تولید می کند. حداکثر گشتاور این پیشرانه از ۲۲۰۰ تا ۴۸۰۰ دور در دقیقه تولید می شود و سیستم توربوشارژر در این محدوده بیشترین بازدهی را دارند. جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT دنا پلاس توربو توسط کمپانی DAE تولید می شود. این جعبه دنده توان را به چرخ های جلوی این سدان ملی می رساند.

این خودرو به چهار کیسه هوا، صندلی های برقی ۸ جهته جلو، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه ردیف عقب، زیر آرنجی جلو و عقب، حالت اسپرت و برفی جعبه دنده، نمایشگر لمسی، اپل کارپلی، اندروید اتو، سنسور نور، سنسور باران، آینه های تاشو برقی، چراغ روشنایی روز، رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، تریم داخلی پارچه ای، سانروف برقی، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، شیشه های عقب دودی و… مجهز است.

ویدیو های پیشنهادی

۱۹ Responses to “دنا پلاس هیبرید ؛ رندر اختصاصی آخرین خودرو”

  1. مهرشاد گفت:

    تو رو خدا دست از سر این هوش مصنوعی بردارین…این چیه آخه؟ نمای جلو یه قطعه پلاستیکی شبیه اسباب بازی اضافه شده که اصلا با خطوط تیز و خشن دنا پلاس خصوصا در کناره ها هماهنگی نداره…نمای عقب یکی از نقاط قوت دنا پلاس بود که برداشت مستقیمی از مرسدس بود، در رندر شما کاملا سردرگم و بی هویته…

    ۲۹
    ۹
    • هادی گفت:

      تو فرق بین تصویر طراحی شده با هوش مصنوعی و رندر رو نمی دونی ؟
      اینو با هوش مصنوعی طراحی نکردن.
      رندر هست.

      ۱۵
      ۱۶
      • هادی گفت:

        اونایی که دیسلایک زدن.
        و با حرفم مخالفت کردن.
        متاسفم براتون.
        چقدر نادون و بی فکر هستید شما ها.
        حداقل یکم تحقیق کنید.

        ۹
        ۱۸
      • ساسان گفت:

        بنده خدا اینا فقط فتوشاپ هست با ابزار کلون فتوشاپ قسمتی از یک ماشین دیگه را الصاق کرده اند به ی عکس دنای بی نوا ، همین

        خود دنا از این تلاش ابلهانه ای که کردن بهتر است ، انگار که یکنفر بره با هر اشغالی که دستش اومد و از فروشگاه خرید ماشینش را تزئین کند و یک بر چشم بد لعنت هم پشت شیشه بچسباند کلی خنددیدم به به این همه نبوغ!

        ۱
        ۲
    • ناشناس گفت:

      اگه اینقدر با تکنولوژی و هوش مصنوعی مشکل دارین خب نگاه نکنین! کسی مجبورتون نکرده همه جا نظرهای کارشناسی شدتون رو به نمایش بذارین!

      ۶
      ۶
    • Mobini گفت:

      طراحی کار بنده هست و هوش مصنوعی استفاده نشده

      ۳
      ۸
  2. قدرت طهماسبی گفت:

    ضعف های دنا را حتما حتما برطرف کنید ، مثل کمبود جا در داخل ، تعویض صندلی ها با نوع بهتر و اسپورت و نصب دوربین ۳۶۰ درجه و ترمز اضطراری ، سنسور ترمز اضطراری و …

    ۱۳
    ۱
    • Amiiir گفت:

      دوست عزیز اینا یدونه چراغ عوض میکنن کلا اسم ماشینم عوض میکنن اونوقت کمبود جا در داخل رو برطرف کنن اسمش همون دنا بمونه؟ اونوقت میگن خودروی قرن

      ۹
      ۴
  3. سالی گفت:

    بە جای این طراحی از طول بیش از اندازه کاپوت کم می‌کردید و یکم داخل رو ابعاد بیشتر می‌کردید که حداقل طرف هم صندلی جلو و هم صندلی عقب راحت تر بشینه.

    ۱۱
    ۰
  4. سالی گفت:

    در مورد ماشین های چینی هم با این قیمت گران که وارد میکنند لطفا یا هیچی نگید، چون چند برابر قیمت به مردم میدن این ماشین های آشغال رو و بجای این آپشنال از بدنه ماشین و کیفیت بگید. که آیا بدنه چقدر مقاوم هست، مثل کاغذ پاره نمیشه که. حداقل به اندازه شاهین آشغال ایران مقاوم هستند یا نه.

    ۵
    ۱
  5. محمد عباسی گفت:

    همه طراحی هاتون درب و داغون

    شما هم مث ایرانخودرو و سایپا فقط سر و ته ماشین رو دست میزنین و دوتا چراغ عوض میکنین

    اسمشم میزارین طراحی،اونا هم میزارن پلاس😂

    ۹
    ۲
  6. نوذر گفت:

    به نظر من دنا برای افراد چاق و قد بلند اصلأ خوب نیست واقعا فضای داخل خودرو کمه

    ۱۰
    ۰
  7. محمد گفت:

    خدا بخیر کنه.تولید بنزینیش را یه عمر تحمل کردیم هنوز درجه یک نشدن ،خدا به دادبرسه هیبریدشو

    ۲
    ۰
  8. هوم گفت:

    من دنا پلاس توربو اتوماتیک دارم خدایی خیلی کم جا هست برا همه چه راننده چه سرنشین و یکی دیگه صندلی های قدیمی باور کنید چ در مورد راحتی و جادار بودن چه راحتی صندلی ها پراید راحتره این همه هزینه کنی رو صندلی های قدیمی دنا قدیمی بشینی

    ۸
    ۱
  9. رندرپلاس مکس پرو چینی گفت:

    رندر به تصویر خروجی کامپیوتری میگن که شما مدل سازی سه بعدیش رو کرده باشین و با نرم افزاری های سه بعدی بر پایه CAD مثل اتوکد ، سالید ورکس و کتیا خروجی گرفته باشین. نه که عکس دنا رو داده باشین چت جی پی تی بگین فیس لیفتش کن

    ۴
    ۰
  10. میرزا قشم شن خان گفت:

    خواهشا از این سمند بکشید بیرون…. دنیا داره کجا میره، ما این سمند رو ول نمیکنیم. البته من خودم سمند ۹۵ خیلی خیلی تمیز دارم چون خارجه هستم و خیلی کم ازش استفاده میکنم. خیلی هم راضی هستم… البته نه تو سربالایی های جاده فیروز کوه…..
    خلاصه اینکه انشاالله مهندسین ایرانی بلاخره بعد از سالها که از ساخت و مونتاژ اتوموبیل در ایران میگذره، یه خودروی ملی واقعی و نه ف ی ک به بازار روانه کنن…..

    ۱
    ۱

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X