%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰

تارا جی تی ؛ فیس لیفت اسپرت تارا

منتشر شده در 13 مرداد 1404 ساعت 16:30
نویسنده آرام عزیزی
تارا جی تی ؛ فیس لیفت رندر آخرین خودرو

امیر عباسی از طراحان باسابقه در خودروسازی داخلی برای تارا رندر هایی در نسخه جی تی در نظر گرفته، در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت.

اولین ایده های تولید خودروی جی تی که بیشتر مورد علاقه جوانان است در بین خودرو سازان داخلی در زمان اوج ایران خودرو در سال ۱۳۸۷ صورت گرفت. ایران خودرو ایده تولید خودروی جی تی یا همان جوانان را با سمند که در آن زمان پرچم دار محصولات ایران خودرو به حساب می آمد اجرای کرد. سمند جی تی قرار بود در سال ۱۳۸۸ به تولید انبوه برسد اما هیچگاه خطوط تولید ایران خودرو رنگ آن را به خود ندید. این خودرو داری کیت بدنه و موتور تقویت شده پارس ElX بود که توانای تولید ۱۳۰ اسب بخار را داشت.

تارا جی تی از نسخه از تارا است که احساس نیاز به آن در بین محصولات ایران خودرو وجود دارد. ایران خودرو نمونه جدید از تارا را با موتور EF7 پلاس توربو مشترک با ری را در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی کرد؛ اما نظر اکثر بازدیدکنندگان و مخاطبان در صفحات مجازی به تمایل سلایق مشتریان به فیس لیفت این خودرو اشاره داشت. یکی از طراحان ایرانی با توجه به تقویت موتور تارا در نسخه جدید ظاهر این خودرو را با استفاده از ابزار های ویرایش تصور فیس لیفت کرده است که در ادامه به برسی آن می پردازیم.

برسی تغییرات داخلی و خارجی فیس لیفت تارا جی تی

این طراح با سابقه به طراحی اصلی تارا که برگرفته از پژو ۳۰۱ است وفادار بوده و تغییرات در این خودرو را به فیس لیفت در بخش های جلو و عقب محدود کرده و المان های اسپرت را به آن افزوده است. در نمای روبه رو شاهد همان خط طراحی یوز در تارا جی تی هستیم. جلوپنجره مقداری به محصولات کیا همانند اپتیما شبیه بوده که در بخش هایی از آن الگو های قرمز رنگی به جلوه اسپرت بودن خودرو کمک کرده است. نوشته TARA GT بر روی جلوپنجره این خودرو نقش بسته که در خودروهای اسپرت چنین الگویی رایج به حساب می آید. چراغ های اصلی دارای امضای نوری فلش مانند در بخش داخلی کاسه چراغ هستند که به هویت بصری اسپرت بودن تارا جی تی می افزاید.

در نمای جانبی این خودرو دارای تغییرات محسوسی نیست و تنها بخش های پلاستیکی به شکل رنگ پیانوای براق درآمده اند که با سقف مشکی خودرو در هماهنگی است. به نظر می رسد اندازه رینگ ها تغییر پیدا کرده و مقداری بزرگ تر شده، بزرگ تر بودن اندازه رینگ در خودرو های اسپرت نسبت به معمولی رایج بحساب می آید.

در نمای عقب الگو های طراحی همانند بخش جلو نسبت به نسخه اصلی یکسان است اما با افزوده شدن چاشنی های از اسپرت بودن. در این خودرو چراغ هم پیوسته به چشم می خورد اما با تغییراتی در اجرا. نشان ایران خودرو در مرکز چراغ های اصلی این خودرو به چشم می خورد که در طراحی های جدید خودروسازان چینی مرسوم شده است. طراح این خودرو در تارا جی تی اسپویلر عقب افزوده که دو خروجی اگزوز فیک به شکل مربع بر روی آن قرار گرفته است. در کل طراحی تارا جی تی در رندرها چنان پیچیده نیست و از ساختار های ساده در آن استفاده شده که قطعا قابلیت اجرایی و الگو گیر از آن در فیس لیفت تارا وجود دارد.

در نمای داخل همانند خارج خودرو سعی بر این نشده که طراحی کاملا جدید اجرا شود بلکه تغییراتی در دیزاین آن اتفاق افتاده و همانند خارج خودرو قابلیت اجرایی برای ایران خودرو را دارد. فرمان به طور کلی تغییر پیداکرده و ارگونمی آن در کنار قابلیت دسترسی به امکانات آن افزایش یافته است. رودری های تارا جی تی در این خودرو بسیار شبیه به کراس اوور ری را شده اما با تغییراتی محسوس در طراحی. تغییرات دیگری نیز در داشبورد رخ داده که با دقت در تصاویر دیده می شوند.

تارا توربو ؛ مشخصات فنی + امکانات

پیشرانه مورد استفاده در این خودرو همان پیشرانه ای است که قبلا در محصولات نظیر ری را استفاده شده بود. در واقع این پیشرانه یک موتور بنزینی ۱.۶۵ لیتری توربوشارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۴۰ نیوتن متر را تولید کند. با اینکه این پیشرانه به لحاظ ساختاری شباهت های بسیاری با موتور EF7 توربو دارد اما به دلیل بهره مندی از سیستم Dual VVTI و برخی تغییرات مهندسی، بازدهی بالاتری داشته و شتاب بهتری را از خود به نمایش می گذارد. لازم به ذکر است که جعبه دنده استفاده شده در این نسخه تارا از نوع ۶ سرعته AT که از فناوری نسل هفتم بهره مند است و توسط شرکت DAE تامین می شود.

تارا توربو در نمایشگاه خودروی شیراز رونمایی شد

در بخش طراحی کابین این خودرو تفاوت و یا ارتقا خاصی را نسبت به دیگر نسخه های تارا شاهد نیستیم. به طور کلی سبک طراحی داخل کابین تارا، سبکی عامه پسند است و نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی، سبک طراحی بروزتری را از خود به نمایش می گذارد. از طرفی کابین تارا توربو به دلیل بهره مندی از فاصله محوری ۲۶۵۲ میلی متری، فضای به نسبت خوبی را در اختیار کاربر قرار می دهد و به همین دلیل می تواند برای استفاده خانوادگی مناسب تر باشد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. هادی گفت:

    ملت این رندره ها.
    از طرف ایران خودرو نیست.
    نیاین اینجا چرت و پرت بنویسین که ایران خودرو فلانه و اول ماشیناشو تحویل بده بعد ماشین طراحی کنه و ……..

    ۳۶
    ۵
    • amir گفت:

      این رندر به طور کلی خوبه و طراحی داخلیش منطقی و جالبه…ولی جلوش منو بیشتر یاد ماشینای اشکودا و فلوکس والگن مینداره

      ۱۳
      ۰
  2. علیرضا گفت:

    ولی همیشه جای شکر داره که آخرین خودرو توی تیم دیزاین و طراحی ایران خودرو نقشی نداره

    ۳۰
    ۶
    • هادی گفت:

      این یکی مال آخرین خودرو نیست.
      واسه امیر عباسی عه.

      ۳
      ۱
    • ابی گفت:

      متاسفانه تارا ماشینی است که نسبت به قیمتش باید گفت شرم اوره
      موتوری ضعیف با گیربکس تنبل، داشبورد واژگون می بسیار افتضاح و پر از اشتباه، بدنه حلبی، کالری بسیار پر صدا و ضعیف،ترم داخل اتاق مشکی و ناجور، با کلی وسایل غیر قابل استفاده.

      ۹
      ۱۷
    • امین گفت:

      اتفاقا دمشون گرم !!! این طراحی خیلیییییی از شترگاوپلنگ ساخت ایرانخودرو بهتره !! حداقلمثل ماشینای با اصالت شده و اینکه عقب و جلوش باهم میخونه. طراحی واقعا عالیه و باتوجه به پیکربندی و قطعات مهندسی شده خودرو تارا امکان پیاده کردن این طراحی رو تارا کاملا به نحوه احسن وجود داره . دم طراحتون گرم !!!

      ۱۰
      ۳
    • نویدی گفت:

      فیس لیفت بسیار کلی برای تارا نیاز هست

      ۲
      ۰
  3. کیان گفت:

    وقتی میدن تو بازار با قیمت ۱۳۰۰ به بالا
    جماعتی ک درحد ۲۰۷ و اینا پول دارن نمیتونن بخرن ک …
    پس هیچ فرقی نمیکنه واسه ماها

    ۴
    ۱
  4. مسعود گفت:

    بیاین یک کارزاری راه بندازیم واسه اینکه آخرین خودرو دیگه ماشین ها رو فیس لیفت نکنه

    ۲
    ۸
  5. Dariush گفت:

    آقا جان مادرتون دست و دارین
    میرین به هوش مصنوعی میگین از ترکیب چند تا ماشین براتون تا ا رو فیس لفت کنه بعد میان این و تو شبکات اجتماعی پخش میکنین؟!
    به پنج ثانیه نمی‌کشه تا بفهمی این طراحی ترکیبی از خودروهای دیگست
    بعد اون آقا طراح با سابقه ست؟!
    با یه متقلب؟!
    یکم دقت کنین براحتی مشخصه از چه خودروهایی هم در داخل هم در خارج خودرو استفاده شده
    صد رحمت به چینی های کپی کار حداقل الان دیگه کمتر کپی میکنن

    ۳
    ۴
  6. Rez گفت:

    خیلی خوبه ولی بهتر بود چراغهای جلو کشیده‌تر و جلو پنجره بزرگتر بود.

    ۴
    ۰
    • مهدیار گفت:

      تا زمانی که آشغالهای داخلی رو ملت میخرن اینا با وقاحت تمام قیمت خودروهارو چندبرابر قیمت تمام شده به ملت میچپونن فقط با تحریم ایران خودرو و سایپا و سایر خودروسازهای داخلی توسط مردم میشه راه حل درستی بوجود آورد

      ۴
      ۰
  7. جعفر گفت:

    لاشه ۴۰۵ وسمند بهتر از تارا است..

    ۵
    ۱۴
  8. حسنقلی گفت:

    ولی ایرانخودرو پسنده.فقط یه چراغ عوض کرده طبق معمول و یه اسم جدید داده به ماشین😂

    ۶
    ۱
  9. مهدی گفت:

    شماها چقدر قشنگ از این ماشین‌هاتعریف خوبی میکنین
    کاشکی به جای اسم رقیب دنا و شاهین ، میگفتین رقیب بنز و پورشه 🤣 داداش با حلبی بدنه چیکار کردین ، کمی از اون بدنه حلبی هم تعریف میکردین و قیمت نجومی و فضاییش رو هم میگفتین که بی شک این ماشین رو تو کارخونه قراره یک‌ونیم میلیارد بفروشین 😉🤣

    ۵
    ۲
  10. متین گفت:

    از این یکی خوشم اومد.کاملا حرفه ای طراحی شده

    ۲
    ۳
  11. alireza گفت:

    با وجود اینکه سعی شده فیس لیفت در حدی باشه که قالب های بدنه تغییر نکنن که قابلیت اجرایی داشته باشه ولی تغییرات کاملا قابل توجهی رو رقم زده و نسبت به طراحی فعلی تارا این طرح خیلی پخته تر و جذاب تره. منتها به طراحی داخلی هم باید بیشتر توجه میشد چون خیلی شلوغ به نظر میاد

    ۳
    ۲
  12. ناشناس گفت:

    اومدم کامنت بخونم و بخندم ….. خیلی خوب بود

    ۲
    ۱
  13. ایرانی گفت:

    رندر قابل قبولیه.

    ۲
    ۲
  14. دکترشکاری گفت:

    مردم یکسال ماشین نو نخرید

    ۲
    ۰
  15. دکترشکاری گفت:

    مردم فهیم عزیزآیاوقت اون نرسیده که درمقابل شرکتهای خودروسازبایستیم؟!

    ۲
    ۰
  16. ناشناس گفت:

    عالی بود بنظرم اقایونی که میگین بده این چیش بده ؟ها این طراحی بروز داره امکانت خوب داره دیگه چی میخواین میخواین بیان براتون سوپر اسپرت در بیارن؟ شما به همین سوپر اسپرتشم راضی نیستین باید واستون فضاپیما طراحی کنن 😂 آقا این چیزیه که واقعا از دست ایران خودرو بر میاد اگه می تونین برین خودتون طرح بزنین ببینیم چی میزنین

    ۰
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X