%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
هایما ۸S
۳,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
ری را
۱,۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
آریسان ۲
۷۸۹,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۵
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۲
سورن پلاس - XU7P
۹۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
کوییک S
۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۷
کی ام سی T9
۳,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۷
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
کی ام سی X5
۲,۵۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۳۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۴
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
رانا پلاس
۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۵
جک J4
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۶
اکستریم VX
۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۸
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۸۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۷
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۸
اکستریم LX
۳,۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

مقایسه سهند و رانا پلاس ؛ کدام را بخریم؟

منتشر شده در 17 اردیبهشت 1403 ساعت 14:00
نویسنده حسین باباپور
عکاس علیرضا پاداش
سهند و رانا پلاس

سهند و رانا پلاس دو سدان اقتصادی از خودروسازان داخلی هستند و ما در این مطلب به مقایسه این دو خودرو می پردازیم.

بازار سدان‌های کوچک و جمع‌وجور در ایران خیلی متنوع نیست و اصولا برخی محصولات مبتنی بر پایه پلتفرم خودروهای قدیمی، این بخش از بازار به‌ویژه در رده‌های قیمتی پایین‌تر را به‌طور کامل قبضه کرده‌اند. سهند نسخه فیس‌لیفت ساینا و از نوادگان پراید به حساب می‌آید و رانا پلاس نیز روی پلتفرم پژو ۲۰۶ توسعه پیدا کرده و حالا جای ۲۰۶ صندوقدار را در بازار ایران گرفته است. این دو سدان ایرانی به دلیل نزدیک بودن نسبی رنج قیمت و همچنین کلاس بدنه، می‌توانند رقبای همدیگر در بازار محدود خودرو کشورمان به حساب آیند. بنابراین مقایسه سهند با رانا پلاس را انجام دادیم تا نقاط قوت و ضعف این دو ماشین ایرانی نسبت به یکدیگر برای خریداران احتمالی آنها توضیح دهیم.

درباره سهند و رانا پلاس

سهند نسخه فیس‌لیفت و به‌روز شده ساینا S است که نخستین بار در سال ۱۴۰۱ از آن رونمایی شد. این خودرو در نمای جلو و عقب بدنه نسبت به ساینا کاملاً متفاوت شده و طراحی جدیدتری ارائه می‌دهد. موتور آن نیز به‌روز شده و با توان بیشتر و مصرف سوخت متعادل‌تر به خدمت مشغول است. اما به‌طور کلی پلتفرم و اتاق این ماشین ایرانی با ساینا تفاوت چندانی ندارد.

خرید سهند

در طرف دیگر رانا پلاس نیز چند سالی هست که جای رانا LX را گرفته است. این خودرو نسخه ایرانیزه پژو ۲۰۶ صندوقدار بوده و بر همان پلتفرم توسعه پیدا کرده است. رانا پلاس از پاییز ۹۹ جایگزین نمونه قبلی رانا شد و برخی تزیینات ظاهری و داخلی آن نسبت به رانای معمولی تفاوت داشت. از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ نیز رانا پلاس ارتقا یافته با امکاناتی همچون سیستم کنترل کشش و پایداری و…، به خط تولید ایران‌خودرو راه پیدا کرد.

خرید رانا پلاس

مقایسه طراحی سهند و رانا پلاس

اولین نکته‌ای که در مقایسه سهند با رانا پلاس از لحاظ طراحی بدنه توجه ما را به خود جلب می‌کند، طرح نسبتاً زیبا و متفاوت نمای جلو و عقب سهند نسبت به ساینا است. این خودرو با چراغ‌های متفاوت و سپرهای زیباتر پا به میدان گذاشته و گیرایی بیشتری نسبت به ساینا اس ارائه می‌دهد. به‌خصوص چراغ‌های کشیده و دوتکه نمای عقب نسبت به ساینا بسیار زیباتر شده و جلوه لوکس‌تری برای این ماشین اقتصادی به وجود آورده است. با این حال این سبک طراحی خیلی با پروفایل جانبی اتاق سهند که مربوط به خودروی تیبا با عمر بیش از۱۳-۱۴سال است، هماهنگ به نظر نمی‌رسد و همین نکته را می‌توان در اصطلاح باگ طراحی سهند دانست.

در طرف دیگر رانا پلاس نیز به عنوان نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ صندوقدار حضور دارد. المان‌های بدنه رانا پلاس گرچه قدیمی‌تر از سهند، به‌ویژه در نمای جلو و عقب هستند، اما هماهنگی بهتری با استایل اتاق این خودرو ارائه می‌دهند. بنابراین بسته به سلیقه مشتری، هر دو خودرو ظاهر نسبتاً متعادلی در رنج قیمتی خود دارند و خودروهایی تقریبا زیبا به حساب می‌آیند. اما به هر حال سهند المان‌های جدیدتری به‌ویژه در نمای جلو و عقب ارائه می‌دهد و همین موضوع می‌تواند تا حدودی طراحی آن را نسبت به رانا پلاس هیجان‌انگیزتر کند.

مقایسه مشخصات فنی

سهند سایپا از موتور به‌روز شده M15I استفاده می‌کند. این پیشران همان موتور M15 سابق است، با این تفاوت که تغییراتی در سیستم زمان‌بندی سوپاپ‌ها و سامانه خروج دود آن ایجاد شده است. بنابراین حالا این موتور می‌تواند ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن‌متر گشتاور را به گیربکس دستی ۵ سرعت انتقال دهد. البته نمونه اتوماتیک CVT سهند نیز در خط تولید سایپا-پارس‌خودرو قرار دارد، اما در اینجا نمونه دستی آن مورد نظر ماست. این موتور ۸ سوپاپ دارد و بنابراین میزان سروصدای تولیدی آن نسبت به موتور ۱۶ سوپاپ رانا پلاس بالاتر است.

سهند سایپا

موتور تیوفایو رانا پلاس ۱.۶ لیتر حجم سیلندر دارد که حدود ۱۰۰ سی‌سی نسبت به موتور سهند بزرگتر است. این پیشرانه ۱۶ سوپاپ می‌تواند معادل ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند و به‌واسطه گیربکس دستی ۵ سرعته، نیروی حاصل را به چرخ‌های جلو برساند. البته شرکت ایران خودرو، رانا پلاس با گیربکس ۶ سرعته و موتور ارتقا یافته تیوفایو پلاس را نیز در خط تولید دارد که در اینجا مورد نظر ما نیست.

بررسی رانا پلاس

با توجه به نزدیکی نسبی وزن هر دو خودرو به یکدیگر و توان بیشتر موتور رانا پلاس، شاهد شتاب و چالاکی بیشتری در محصول ایران‌خودرو نسبت به سهند سایپا هستیم. طبق تست‌های انجام شده، شتاب صفر تا صد رانا پلاس در شرایط استاندارد حدود ۱۱.۶ ثانیه است، اما این عدد برای سهند سایپا تقریباً نزدیک به ۱۲.۸ تا ۱۳ ثانیه خواهد بود.

هر دو خودرو از لحاظ هندلینگ و پایداری سر پیچ‌ها یا هنگام مانور دادن‌های ناگهانی دچار محدودیت هستند و پایداری آنها در حد سدان‌های بزرگتر نیست. با این حال در سرعت‌های عادی و طی رانندگی متعادل، نکته آزاردهنده‌ای از این نظر وجود نخواهد داشت. البته به نظر می‌رسد وضعیت پایداری سهند نسبت به ساینا کمی ارتقا پیدا کرده باشد و هندلینگ آن نسبت به گذشته در وضعیت اطمینان‌بخش‌تری قرار بگیرد.

از لحاظ مصرف سوخت نیز هر دو خودرو تا حدودی به هم نزدیک هستند. چراکه رانا پلاس حدود ۷.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف می‌کند، اما مصرف سوخت سهند پارس‌خودرو نزدیک به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. سایر جزئیات پیرامون مقایسه فنی رانا پلاس و سهند در جدول زیر به اطلاع شما رسیده است.

خودرورانا پلاسسهند سایپا
موتور۴سیلندر- ۱۶سوپاپ – تنفس طبیعی۴سیلندر- ۸سوپاپ – تنفس طبیعی
حجم موتور۱.۶ لیتر۱.۵ لیتر
توان خروجی۱۰۵ اسب بخار – ۱۴۲ نیوتن متر۹۰ اسب بخار – ۱۳۷ نیوتن متر
گیربکس۵ دنده دستی۵ دنده دستی
انتقال قدرتمحور جلومحور جلو
شتاب ۰-۱۰۰۱۱.۶ ثانیه۱۳ ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی۷.۳  لیتردر۱۰۰کیلومتر۷  لیتردر۱۰۰کیلومتر
بیشترین سرعت۱۹۰ کیلومتربرساعت۱۷۰ کیلومتربرساعت
وزن۱۱۳۳ کیلوگرم۱۱۱۰ کیلوگرم
حجم باک۵۰ لیتر۴۱ لیتر
ابعاد بدنه۱۴۵۳-۱۶۸۴-۴۲۹۲ میلیمتر۱۴۸۵-۱۶۷۷-۴۲۱۵ میلیمتر
فاصله محوری۲۴۴۵ میلیمتر۲۴۱۰ میلیمتر
حجم صندوق ۴۰۰ لیتر۳۷۰ لیتر

مقایسه کابین و طراحی داخلی

یکی دیگر از جنبه‌های مهم مقایسه سهند با رانا پلاس، بحث نوع طراحی داخلی و میزان فضای داخل کابین است. این خودروها از لحاظ طراحی کابین خیلی مدرن و امروزی به نظر نمی‌رسند. اما نکته اینجاست که سهند به عنوان یک خودروی جدیدتر از داشبورد متفاوتی با ساینا بهره می‌برد. طرح این داشبورد از لحاظ استایل کلی، اندکی به داشبورد رنو سیمبل شباهت دارد، با این تفاوت که در اینجا از دریچه‌های تهویه گرد و دایره‌ای شکل استفاده شده و قسمت میانی نیز با توجه به استفاده از نمایشگر ایستاده، با محصول رنو داچیا تفاوت دارد. به هر حال طرح داشبورد سهند نسبت به ساینا زیبایی بیشتری ارائه می‌دهد و در این رنج قیمتی احتمالاً رضایت نسبی مشتریان را به دنبال خواهد داشت. اما طراحی داشبورد رانا پلاس نسبت به رانای معمولی تفاوت خاصی نداشته و فرم جذابی در آن احساس نمی‌شود. نکته مثبت این کابین استفاده از غربیلک فرمان پژو ۲۰۷ است که باعث شده حس بهتری در راننده ایجاد شود.

کابین رانا پلاس

متأسفانه متریال کابین هر دو خودرو خیلی مرغوب نیست و پلاستیک خشک نسبتاً ارزان‌قیمت در فرایند ساخت داشبورد و تودری‌ها به کار گرفته شده است. همچنین میزان فضای پای سرنشینان عقب در رانا پلاس نسبتاً تنگ‌تر از سهند بوده و از این جهت محصول سایپا فضای طولی بیشتری در اختیار کاربران ردیف عقب خود می‌گذارد. اوضاع ظرفیت صندوق عقب هر دو خودرو نسبتاً به هم نزدیک است، با این تفاوت که رانا پلاس حدود ۴۰۰ لیتر درون صندوق عقب فضا خواهد داشت، اما حجم صندوق عقب سهند حدود ۳۷۰ لیتر گزارش شده است.

کابین سهند سایپا

مقایسه امکانات و آپشن‌های سهند با رانا پلاس

تا زمان نگارش این مطلب، شرکت سایپا دو تیپ اس و جی از سهند را معرفی کرده است. سهند اس به عنوان نسخه کم‌آپشن از امکاناتی همچون سانروف، مالتی‌مدیا ۷ اینچی، آینه‌های جانبی تاشونده برقی با گرمکن و دکمه‌های کنترل روی فرمان محروم است. اگر بخواهیم سهند S را در مقایسه با رانا پلاس ملاک قرار دهیم، این دو خودرو از امکانات آنچنانی برخوردار نیستند. با این حال رانا پلاس تجهیزاتی مثل کروز کنترل و دکمه‌های کنترل روی فرمان سود می‌برد که در سهند تیپ اس وجود ندارند. اما واضح است که سهند جی به دلیل برخورداری از امکانات متنوع‌تر نسبت به رانا پلاس، تجهیزات سطح بالاتری در اختیار شما قرار خواهد داد.

همچنین رانا پلاس ارتقا یافته با امکاناتی همچون سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، حسگر فشار باد تایرها از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه می‌شود که تمامی این امکانات در سهند تیپ اس و جی نیز وجود دارد. بنابراین در رانا پلاس‌های قبل از این تاریخ اثری از سیستم کنترل کشش و پایداری نیست و از این جهت در مقایسه با سهند کمبود خواهند داشت.

خودرو رانا پلاسسهند S
کروز کنترلداردندارد
کنترل پایداریاز نیمه دوم ۱۴۰۲دارد
کنترل کششاز نیمه دوم ۱۴۰۲دارد
سنسور پارک عقبدارددارد
ترمز ABSدارددارد
ترمز EBDدارددارد
دیلایتدارددارد
سنسور نورندارد دارد
دکمه های کنترل روی فرمانداردندارد
نمایشگر مالتی مدیانداردندارد
دوربین عقبنداردندارد
کیسه هوادارددارد
تهویه اتوماتیکنداردندارد
تنظیم برقی صندلی های جلونداردندارد
آینه تاشو برقینداردندارد
تنظیم برقی آینه های جانبیدارددارد

نتیجه‌گیری: سهند ارزنده‌تر است یا رانا پلاس؟

رانا پلاس بخریم یا سهند؟ این سوالی است که مشتریان قطعاً از خود و از کارشناسان خواهند پرسید. در پاسخ خلاصه به این سوال باید بگوییم که اگر یک خودرو با شتاب بیشتر، سروصدای کمتر موتور، برخوردار از کروز کنترل و دوام فنی مناسب از لحاظ موتوری می‌خواهید، رانا پلاس می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

قیمت سهند

در سوی دیگر سهند سایپا فضای پای بزرگ‌تری در ردیف عقب در اختیار شما می‌گذارد، نمای جلو و عقب آن تا حدودی زیباتر به نظر می‌رسد، امکانات آن در تیپ جی نسبت به رانا پلاس متنوع‌تر است، قیمت قطعات لوازم یدکی آن به دلیل اشتراک زیاد با موتورهای تیبا و ساینا، نسبت به رانا پلاس پایین‌تر است و تعمیرات آن ساده‌تر انجام می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد قیمت سهند نسبت به رانا پلاس در بازار کمی پایین‌تر باشد و از این جهت نیز صرفه اقتصادی بیشتری برای خریدار به دنبال دارد.

قیمت رانا پلاس

در نهایت با توجه به نوع اولویت‌ها، نیازها و معیارهای هر مشتری و تطابق آن با موارد فوق، می‌توانید بفهمید که سهند بهتر است یا رانا پلاس.

ویدیو معرفی سهند

ویدیو تست و بررسی رانا پلاس

ویدیو های پیشنهادی
  1. علیرضا گفت:

    با سلام و احترام
    با توجه به قیمت کارخانه و بازار و جدید تر بودن ظاهر و داخل سهند و آپشناش مخصوصاً تیپ G و کم دردسر بودن موتور و هزینه های نگهداری و جادار تر بودن فضای اطاق برگ برنده با سهنده

    ۴۲
    ۴۷
    • Mehrdad گفت:

      عزیز دلم فراوان بودن قطعات و کیفیت بالاتر قطعات و خدمات پس از فروش بهتر و عملکرد فنی بهتر و سیستم تعلیق نرم تر و تعادل بهتر و شاسی های محکم و قابل اطمینان بودن موتور tu5 و کلی حُسن دیگرو نمیگی؟
      شرط میبندم وقتی بیاد تو بازار از لحاظ عملکرد هیچ تفاوتی با سایناs نداره و فرمونش در سرعت های بالا می‌لرزه..
      خودم درحال حاضر ساینااس دارم و قبلا رانا داشتم. در مقایسه با رانا هیچی نداره فقط صفر هست…

      ۲۹
      ۳
    • داودی گفت:

      از لحاظ هزینه و اقتصادی بودن سهند

      ۱۰
      ۳
  2. نادر از اردبیل گفت:

    رانا بهتره پلت فورمش ۲۰۶ هه و تیو فایوه سهند تیبای بزک شدست

    ۱۶
    ۴
  3. رحمت مو سی زاده گفت:

    با سلام من سهند بجای شاهین جاکزین برسی تمام‌شده دی پارسال

    ۰
    ۴
  4. مهران گفت:

    اگه آقای میرسلیم اجازه بده واردات خودرو آزاد بشه بهتون میگم کدوم ماشین بهتره …

    ۸
    ۱
  5. محسن گفت:

    هر کس بره جای رانا سهند بخره میشه تو لیست بد سلیقه ترین ها جاش داد، با همه معایب و کاستی هاش، رانا پلاس از سهند سرتره، در نمونه پانامرای شیش دنده با موتور تیوفایو پلاس همکه میشه گفت سهند هیچ شانسی برای برتری نداره

    ۱۹
    ۳
  6. احمد مورفی د گفت:

    سلام قطعا قدرت موتور و نرمی قطعات موتور و کشش موتور رانا اما در عوضش ظاهر جذاب سهند فضای بازیابیم سهند بخصوص سرنشین عقب و زیبایی فضای داخلی کابین

    ۸
    ۳
  7. علیشمس گفت:

    تف بروی ساخت ماشیناتون ساینا و کویک هزار مدل ازش در اوردین یه مدل جدید تر بسازین البردها هرچی لگنه تابوته تحویل مردم میدین بااین زباله ها قیمت صد برابر

    ۸
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X