%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰

گیربکس DHT در لاماری ایما هیبرید چگونه عمل می کند؟

منتشر شده در 12 تیر 1403 ساعت 13:33
عکاس علیرضا پاداش
گیربکس DHT در لاماری ایما هیبرید

گیربکس DHT یکی از سیستم های انتقال قدرت جدید و پیشرفته صنعت خودرو است که در لاماری ایما هیبرید دیده می شود.

با گسترش برقی سازی در صنعت خودروی جهان و افزایش تولید خودروهای برقی و هیبرید، سیستم های انتقال قدرت هم به روز رسانی شده اند تا بیشترین بازده را در عملکرد خودروها داشته باشیم. گیربکس DHT یکی از سیستم های انتقال قدرت جدیدی است که این روز ها نام آن را زیاد می شنویم. سیستمی مختص به خودروهای هیبرید که نوع جدید و مدرنی از انتقال قدرت را ارائه می دهد. لاماری ایما هیبرید یکی از خودروهای وارداتی جدید است که به این نوع گیربکس مجهز است. گیربکس DHT در این کراس اوور ساخته کمپانی مگنا آلمان است که از جمله تولید کننده های مطرح و مدرن گیربکس در دنیا به شمار می رود. اما در این مطلب می خواهیم گیربکس های DHT را دقیق تر بشناسیم و از مزایای این نوع سیستم انتقال قدرت بگوییم.

تست و بررسی لاماری ایما هیبرید

گیربکس DHT ؛ سیستمی مختص به هیبرید ها

نام DHT خلاصه شده عبارت انگلیسی Dedicated Hybrid Transmissions است که معنای گیربکس مختص به خودروهای هیبرید را می دهد. نکته مهم در مورد این سیستم انتقال قدرت آن است که گیربکس های DHT تنها نمونه برقی سازی شده از CVT ها با نام e-CVT نیستند و در واقع عملکردی متفاوت تر را ارائه می دهند. البته در کلیات شاید شباهت هایی بین این دو نوع گیربکس باشد اما در عمل DHT ها بازده بهتری دارند چراکه به طور خاص برای هیبرید ها بهینه سازی شده اند. این گیربکس می تواند در شرایط مختلف ۹ حالت رانندگی را ارائه دهد و ترکیبات مختلفی از موتورهای برقی و بنزینی را در مدار قدرتی قرار دهد. البته بیشتر تعویض حالت ها به صورت خودکار انجام می شود و شاید راننده متوجه جزئیات آن ها نشود اما توزیع قدرت و گشتاور به نحوی انجام می شود تا بیشتری پیمایش را در کنار بهترین عملکرد داشته باشیم. نکته مهم در مورد این نوع گیربکس آن است که معمولا میزان استهلاک در گیربکس DHT از نوع e-CVT کمتر است و همین باعث می شود طول عمر این سیستم ها بیشتر باشد.

گیربکس DHT مخصوص هیبرید

عملکرد هوشمند بر پایه بازده بیشتر

گیربکس DHT به صورت هوشمند مدار قدرتی را تنظیم می کند. این سیستم انتقال قدرت می تواند امکان بازیافت انرژی را دهد و همزمان در سرعت های میانی پیشرانه برقی را در مدار قدرت قرار دهد. برای ساده تر شدن نوع عملکرد می توان گفت که گیربکس های دی اچ تی در بازه های مختلف زمانی و تا جای ممکن پیشرانه برقی را وارد بازی می کند تا مصرف سوخت تا جای ممکن پایین بیاید و در کنار آن بازیافت انرژی را هم تنظیم می کند تا باتری های خودرو دوباره شارژ شوند. نکته مهم دیگر این است که در خودروهای پلاگین هیبرید با ظرفیت باتری بالا، پیمایش تمام برقی هم برای گیربکس DHT تعریف شده و این همان چیزی است که در گیربکس های قدیمی تر دیده نمی شد. عملکرد این نوع گیربکس در لاماری ایما هیبرید هم باعث شده تا میزان مصرف سوخت در این کراس اوور تا جای ممکن کاهش پیدا کند و میزان پیمایش خودرو هم در بالاترین حالت باشد و این نتیجه بکارگیری گیربکس DHT مگنا در کراس اوور آرین پارس موتور است.

عملکرد گیربکس DHT

ترکیب پیشرانه ها بصورت هوشمند

همانطور که می دانید در خودروهای هیبرید پیشرانه ها به دو صورت موازی و سری کار می کنند. گیربکس DHT حالت های مختلف را بسته به وضعیت خودرو، بین این دو حالت تغییر می دهد. برای مثال در زمان شروع به حرکت فقط پیشرانه برقی در مدار است و پس از آن دو پیشرانه به صورت ترکیبی عمل می کنند. در بازه هایی فقط پیشرانه بنزینی را داریم و در بازه هایی پیشرانه بنزینی شارژ باتری را انجام می دهد. تغییر مدام حالت های مدار قدرتی این امکان را می دهد که راندمان با گیربکس های DHT بالاترین حالت ممکن را داشته باشد. نکته مهم و قابل توجه این است که تغییر حالت های مذکور بصورت هوشمند انجام می شود و راننده درگیر تغییر و مدیریت حالت انتقال قدرت نیست.

بررسی گیربکس DHT

مزایای گیربکس DHT

گیربکس های DHT کامپکت تر از نسل های قبل سیستم های انتقال قدرت هیبرید هستند و وزن کمتری دارند. همین باعث می شود جانمایی در طراحی ساده تر باشد و عملکرد کلی خودرو بهبود داشته باشد.

در این نوع گیربکس همیشه پیشرانه بنزینی را در بازه راندمان ایده آل وارد مدار می کنند. این یعنی پیشرانه بنزینی بهترین عملکرد ممکن را با مدیریت DHT ارائه می دهد.

گیربکس DHT بهبود عملکرد فنی را در کنار مدیریت مصرف سوخت به ارمغان می آورد. مدیریت هوشمند ترکیب پیشرانه های برقی و بنزینی باعث می شود تا شتاب اولیه و ثانویه بالا باشد و در کنار آن مصرف سوخت تا جای ممکن کاهش پیدا کند.

ویدیو های پیشنهادی

۲ Responses to “گیربکس DHT در لاماری ایما هیبرید چگونه عمل می کند؟”

  1. عادل گفت:

    لاماری فوق‌العاده جذابه

    ۶
    ۲
  2. محسن گفت:

    سلام. بین لاماری هیبریدی و هاوال شما کدوم یک رو پیشنهاد میدید ؟

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X