%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۶
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۷۰۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۹
شاهین GL
۱,۲۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۶
کی ام سی J7
۲,۹۳۵,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۴,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵
رانا پلاس
۱,۰۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۵۱۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۲,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
کوییک S
۷۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۶
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
اطلس GL
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۵۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۴
ساینا S
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۳۶۴,۰۰۰,۰۰۰
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۱
تارا اتوماتیک - V4
۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۱
ساینا S دوگانه سوز
۸۸۸,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم LX
۳,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۵,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۴
اطلس G
۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۵۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۳۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۲
فوتون تونلند G7
۳,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۱
آریسان ۲
۸۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
جک J4
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۴
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۸۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۶
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۳۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۷
کی ام سی X5
۲,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۶
هایما ۸S
۳,۱۶۰,۰۰۰,۰۰۰

آیا ایپکو هم به سرنوشت جتکو دچار خواهد شد؛ برنامه ایران خودرو چیست؟

منتشر شده در 26 فروردین 1404 ساعت 16:30
نویسنده آرام عزیزی
پلتفرم های ایران خودرو را بهتر بشناسم ؛ برنامه مدیریت جدید برای پلتفرم ها

به تازگی ایران خودرو شرکت جتکو را منحل کرد و به نظر می رسد به زودی شاهد انحلال دیگر زیرمجموعه های ناکارآمد این خودروسازی باشیم.

یکی از چالش های خودرویی سال ۱۴۰۳ خصوصی سازی ایران خودرو بود. ایران خودرو را می توان بزرگ ترین خودرو ساز خاورمیانه در نظر گرفت که در طی سالهای بعد انقلاب مدیریت آن از بخش خصوص به مدیریت دولتی رسید. مدیریت دولتی ایران خودرو در طی سالها با سیاست گذاری های نه چندان درست، ایران خودرو را به شرکتی زیان ده تبدیل کرد. در نهایت و با کش قوس های فراوان در مجمعی که در زمستان ۱۴۰۳ برگذار شد با وجود تمامی سنگ اندازی ها مدیریت ایران خودرو به دستان مدیریت خصوصی افتاد. بعد از نشستن مدیران جدید بر کرسی مدیریت، تغییرات ساختاری جدی در ایران خودرو صورت گرفت. تغییراتی که مدیران جدید در پیش گرفته اند به گفته خودشان در راستای سود ده کردن و افزایش کیفیت محصولات می باشد. یکی از مواردی که در نتیجه مدیریت اشتباه دولتی در شرکت ها ایجاد می شود، ایجاد شرکت های زیر مجموعه فراوان با اهداف مختلف است. در ایران خودرو نیز طی سالها شرکت های زیادی تاسیس شده، این شرکت ها هزینه های بالایی دارند و برای کل مجموعه چندان سودزا نیستند.

انحلال جتکو آغاز راه انحلال در ایران خودرو

آیا ایپکو هم به سرنوشت جتکو دچار خواهد شد؛ برنامه ایران خودرو چیست؟

شاید برخی تصور کنند که آغاز راه انحلال های ایران خودرو از انحلال شرکت آپکو آغاز شده است اما انحلال آپکو به دوره مدیریت قبلی ایران خودرو بر می گردد. جتکو که مسئولیت نوآوری و توسعه فنی گروه صنعتی ایران‌ خودرو بر عهده داشت به ایستگاه انحلال رسید. کارمندان و مهندسان این بخش از ایران خودرو به دیگر قسمت های شرکت انتقال داده شده اند و ساختمان آن نیز به مجموعه ایران خودرو پریمیوم و تعمیرات گیربکس واگذار شده است. یکی از دلایل انحلال این شرکت هزینه های بالای آن و سوده نبودن جتکو بوده است.

انحلال ایپکو در راه است؟

شرکت ایپکو بنا بر حس نیار به واحد تحقیق و توسعه موتور با پیشنهاد مهندسین و اساتید دانشگاه های کشور که یکی از آنها مصطفی میرسلیم بود تاسیس شد. این شرکت به صورت رسمی اولین پروژه خود را به عنوان انژکتور کردن موتور پیکان با همکاری پیچیده ولو فرانسه و فیات ایتالیا آغاز کرد. این شرکت در نهایت به زیر مجموعه ای ایران خودرو در آمد. بنظر می رسد ایران خودرو برای متمرکز کردن واحد های تحقیقاتی و توسعه خود این شرکت را نیز منحل خواهد کرد. انحلال این واحد ها و انتقال آنان به یک بخش به عنوان مرکز جامع تحقیقات می تواند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهد و تداوم و هماهنگی مهندسی در مجموعه های ایران خودرو افزایش یابد.

ویدیو های پیشنهادی
  1. بهلول گفت:

    خودم توی این شرکت کار کردمو واقعا انحلالش یک جشن ملی طلب میکنه.
    آقای میرسلیم هم با دوستانش در ساحل آفتاب بگیرن

    ۷
    ۴
  2. حجت‌اله براهنی گفت:

    ایران‌خودرو موتور می‌خواد چیکار؟ چین هست دیگه. همه رو از اونجا وارد می‌کنه! کم کم مونتاژ رو هم می‌ذاره کنار و میشه یه وارد کننده صرف

    ۸
    ۱
  3. رضا گفت:

    با انحلال ایپکو موافقم
    ولی بعید می‌دونم یه پیستون از نزدیک دیده باشی که این حرفو می‌زنی

    ۲
    ۰
  4. حاج بهرام گفت:

    انشالله تمام شرکتهای قارچی ایرانخودرو منحل شوند تا کارکنان هم شرایطشون بهتر بشه. اقایون برای پولشوییو حیاط خلوتشون این شرکتها تاسیس کردن که بتونن اقا زاده هاشون رو مدیر عامل و … کنند

    ۲
    ۲
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X