تیپ جدید شاهین به بازار آمد


گروه خودروسازی سایپا به تازگی تیپ جدید شاهین را با نام GL به بازار عرضه کرده است. این خودرو صرفاً به شبکه نمایندگی ها واگذار شده و ارتباطی به تعهدات مشتریان تیپ G شاهین ندارد.
به گزارش آخرین خودرو، چند وقتی است که سایپا برنامه ای را برای تولید نسخه ساده تر شاهین دنده ای G آغاز کرده است. یکی از پروژه های سایپا برای ارزان سازی شاهین، حذف سانروف برای تیپ های پایه است. حال این شرکت خودروساز جهت بازارسنجی تعدادی شاهین دنده ای GL را تولید کرده و به صورت سبدی این خودروها را در اختیار نمایندگی ها قرار داده است.
شاهین دنده ای GL در بحث قوای محرکه و اکثر امکانات تفاوتی با شاهین G ندارد و تنها سانروف از این خودرو حذف شده است. پیگیری های خبرنگار آخرین خودرو نشان می دهد که حذف سانروف در شاهین تنها برای تیپ GL بوده و متقاضیان شاهین دنده ای، همان تیپ G (دارای سانروف) را از سایپا تحویل می گیرند. اما این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک شاهین GL هم در کنار شاهین G به فروش برسد.

در حال حاضر دلالان قیمتی بیش از ۵۳۰ میلیون تومان را برای شاهین GL اعلام می کنند. همین عدد نشان می دهد که در بحث قیمت های اعلامی، شاهین دنده ای بدون سانروف حدود ۴۰ میلیون تومان از نمونه G ارزان تر است. اما بررسی ها نشان می دهد که شاهین GL با قیمت ۵۲۰ میلیون تومان هم خریدار ندارد. در شرایط رکود فعلی بازار، خرید و فروش گسترده ای برای این خودرو ثبت نشده است.
گفتنی است که در آینده نزدیک شاهین اتوماتیک CVT و شاهین پلاس هم به جمع تیپ های این سدان سایپایی اضافه خواهند شد.
مشخصات سایپا شاهین GL
سایپا شاهین GL که تیپ جدید این سدان ملی بوده به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ و ۸ سوپاپ مجهز است. این پیشرانه ۱۰۹ اسب بخار قدرت را با گشتاور 178 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی هم توان را به چرخ های جلوی شاهین GL می رساند.
دو کیسه هوا، رینگ آلومینیومی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، آینه های تاشو برقی، سنسور نور، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، نمایشگر لمسی، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز و… از جمله امکانات تیپ جدید سایپا شاهین با نام GL است.

بنطرم بعصی چیزای دیگه هم حدف کنن تا قیمت بیاد پایین تر.و هرکسی هرچی دوس داشت انتخاب کنه.
به شخصه مخالف امکاناتی که خیلی کم استفاده میشن برای خودروی اقتصادی هستم که کاربردی نیستن مثل نور روز، گرم کن صندلی،
آینه های تاشو برقی، سنسور باران، سنسور نور
اقا ۴ هزار نفر توی بله منتطر پست های جدیدتون هستن اونوقت بدون هیچ اطلاعیه ای بی خبر ولمون کردید، فک کردم کلا سایت تعطیل شده که پست جدید نمیزارید بعد ده روز میبینم سایت خبر حدید گداشته .
بخاطر شما از کانال های خودروی دسگه بیرون اومدیم اگر قرار نیست محتوا بزارید اعلام کنید.
با تشکر
آقایون سایت آخرین خودرو، اسم رو که از رو ناچاری گذاشتید و به شعور ما توهین کردید، من به خاطر شما سایت…. رو کلا ول کردم چون با اخبار حاشیه ای بودار و جانب دارانه نسبت به بعضی خودروسازای خصوصی واقعا دیگه مسخرسو درآورده بود، حالا شما دل به کار بدید دیگه، نکنه فیلتون یاد هندستون کرده؟
فقط ی بدنش میمونه دیگه ک
شاهین علاوه بر موتور ۸ سوپاپ توربو یک عیب دیگر دارد که خیلی مهم است و ان داشبورد زمخت قسمت سر نشین جاو است که به پای سر نشین می زند و ظریف نیست و به پایین شکم داده باید سایپا فکری برای باز طراحی داشبورد شاهین کند اصلا دلچسب نیست .
چراغ های جلوی شاهین مثل چشمان وزغ هستن و کشیده به سمت بالا نیستن .
دور هلالی چرخ های بدنه اسپرت و برجسته نیستن باید در نسخه پلاس باز طراحی شوند .
چراغ های مثلثی عقب شاهین باید بصورت بیضی شکل طراحی شوند و در گوشه های درب صندوق عقب قرار گیرند تا اسپرت تر بنظر بیایند .
جلو پنجره شاهین باید عریض تر شود و چراغ های جلو تیز تر و باریکتر شوند.