%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۶
کی ام سی J7
۲,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۲
شاهین اتوماتیک
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۱
بک X3 پرو
۱,۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۵
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۹
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۴
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۹۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۵
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۷.۳۷
کیا اسپورتیج
۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۸
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۲۴
رانا پلاس
۹۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
کی ام سی ایگل
۱,۴۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۴
ساینا S
۷۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۷
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۷
کی ام سی X5
۲,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
تانک 300
۶,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۹
کوییک S
۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۳
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۷۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
اکستریم LX
۳,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۶
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۹
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۱
کی ام سی T9
۳,۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۳
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۸۲
فوتون تونلند G7
۳,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۴
سورن پلاس - XU7P
۹۷۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۷۸
اطلس GL
۸۲۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۱
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۶۵
شاهین GL
۱,۱۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۱۹
فونیکس آریزو 8
۳,۷۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۷
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰

راز آرامش در بازار خودرو

منتشر شده در 18 مهر 1402 ساعت 16:00
نویسنده آخرین خودرو
راز آرامش در بازار خودرو

طی ماه های اخیر بسیاری از ارکان نظام همت کرده بودند که بتوانند وعده های وارداتی را محقق کنند. اما نوسانات روزهای اخیر تمام محاسبات را برهم زد و بازهم آشفتگی ایجاد شد. به نظر می رسد دولت باید به دنبال پیدا کردن راز آرامش در بازار خودرو باشد.

به گزارش آخرین خودرو، سرپرست سازمان توسعه تجارت به صراحت از آغاز عرضه ۸ مدل خودروی وارداتی در هفته جاری خبرداد.با توجه به اینکه ضیغمی چندان اهل مصاحبه های مبتنی بر وعده نیست ، بسیاری منتظر آغاز عرضه ها بودند.

اما از ابتدای هفته به ناگاه قیمت ارز افزایش پیدا کرد و طبق سنتی قدیمی تمام بازارها از جمله خودرو تحت تاثیر قرار گرفتند.این در حالی بود که تمام نگاه ها به باز شدن سایت و آغاز ثبت نام برای ۸ مدل خودروی وارداتی خیره شده بود.

این خیره گی جای خود را به بازشدن دهان از تعجب داد و افزایش نرخ دلار، چراغ نوسان بازار را روشن کرد.

این در حالی است که بازار خودرو از اواسط اردیبهشت ماه با باور به ورود خودروهای وارداتی نو و کارکرده ، با آرامش منتظر مانده بود. حتی در این اواخر با توجه به سرعت طی مراحل تصویب آئین نامه واردات خودروهای کارکرده ، سرعت ریزش قیمت در محصولات شاخص بازار نیز بیشتر شده بود.ولی بازهم دلار شیطنت کرد و بازار را برهم زد.

این اثرگذاری به منزله این است که شدت نگرانی از آینده بیشتر از اعتماد به اثرگذاری تصمیم های خودرویی وزارت صمت است. چون تا کنون هیچ یک از وعده های آنان در این زمینه محقق نشده است.

در این میان ولی به نظر،این مساله و حساسیت بالای بازار به دلار را باید علاوه بر تصمیم های داخلی به عدم ارتباط عادی با دنیا نیز گره زد.

در واقع به محض آغاز نوسان و حرکت رو به افزایش قیمت ارز،این احساس به وجود می آید که سرمایه ها و قدرت خرید مردم درحال تحلیل است.بنابراین آنها به دنبال راهکار می گردند که با آن بتوان اثرات این کاهش را ختثی و یا حداقل کنند.

با این وجود معضل اصلی در این است که هنوز اقدام مثبتی در زمینه تنش زدایی و تعمیق روابط اقتصادی با دیگر کشورها دیده نمی شود.

این مساله باعث می شود که مردم نیز نتوانند افق چندان مثبت را حداقل در کوتاه مدت تصور و ترسیم کنند . به همین علت سراغ بازارهایی می روند که بتوانند تا حدی خودشان وضعیت خود را کنترل کنند.

البته احساس می شود دولت به هر ترتیبی مانع از سرعت گرفتن افزایش قیمت های بازار خواهد شد.اما تا چه اندازه توان دارد که ثبات را برقرار و نگهدارد؟

در این وضعیت به نظر می رسد که باید به جای خلق ابزارهای کنترلی برای اعمال و اجرا در بازار خودرو، باید به دنبال راه های تنش زدایی باشد. هر گاه میزان و عمق ارتباط جهانی بیشتر شود به همان اندازه اعتماد مردم به سیستم اقتصادی نیز بیشتر خواهد شد. این اعتماد باعث می شود که مردم وعده و سخنان خودرویی مسئولان را باور کنند.مثل اعتماد به واردات خودروهای کارکرده که تاحد زیادی مانع از هجوم تقاضا به بازار خودرو شد.

در هر حال این بار هم نوسان خوب یا بد جمع خواهد شد.اما باید امیدوار بود که دولت با پی بردن به راز تنش زدایی ، به دنبال برقراری ارتباط های جدید باشد تا بازار خودرو و باقی بازارها به آرامش و ثبات برسند.

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X