%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰

سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

منتشر شده در 17 خرداد 1404 ساعت 11:30
نویسنده آرام عزیزی
سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

در این مطلب آخرین خودرو به برسی مزایا و معایب سابرینا پلاس یا همان بیجینگ U5 سدان اقتصادی بازار می پردازیم.

بایک (BAIC) یکی از خودرو سازان بزرگ چین است که در زمینه تولید خودروهای سواری، تجاری و الکتریکی فعالیت دارد. یکی از زیر مجموعه ‌های مهم این شرکت، برند بیجینگ (BEIJING) است که در سال ۲۰۱۹ معرفی  شد. مدل‌ هایی مانند بیجینگ EU5، Beijing U5 Plus و بیجینگ X7 از جمله تولیدات شاخص این برند هستند. اولین نسل Beijing U5 در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. این خودرو بر اساس پلتفرم SAAB 9-3 توسعه یافته بود که پس از ورشکستگی ساآب (SAAB) به مالکیت بایک درآمد. در نهایت، پس از چهار سال، بایک تصمیم گرفت نسخه فیس ‌لیفت این مدل را تولید کند و در سال ۲۰۱۸ آن را روانه بازار کرد. اما این پایان کار این خودرو نبود؛ در سال ۲۰۲۱ بار دیگر فیس ‌لیفت شد و با نام Beijing U5 Plus روانه بازار شد که در مقایسه با مدل قبلی، طراحی ظاهری و کابین جدیدی دارد.

مشخصات فنی و امکانات سابرینا پلاس

سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

زیر کاپوت سدان جدید بایک یک پیشرانه ۱.۵ لیتر ۴ سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که توان تولید ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود و مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو در محدوده ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع تورشن بیم است و نباید از آن انتظار هندلینگ و راحتی خودرویی با سیستم تعلیق مولتی لینک داشت.

سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

از جمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می توان به ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فرمان کمکی برقی، فناوری LED چراغ ها، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، سامانه کنترل کشش، سامانه کنترل پایداری، سنسور TPMS، حالت رانندگی اسپرت، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین دنده عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی و…  اشاره کرد.

مزایا و معایب سابرینا پلاس

مزایا

سابرینا پلاس چه مزایا و معایبی دارد؟

نبود دردسرهای پیشرانه توربو: یکی از دردسر های که امروزه اکثر خودروها با موتور توربوشارژر در داخلی ایران با آن درگیر هستند کیفیت پایین بنزین در ایران است. پیشرانه های توربو علل خصوص هنگام ترکیب شدن با قابلیت پاشش سوخت مستقیم نیاز به سوختی باکیفیت دارند که در جایگاه های داخل کشور چنین سوختی در دسترس نیست. موتور محرک ۱۵۰۰ سی سی سابرینا پلاس به دلیل تنفس طبیعی بودن حساسیت بالای با کیفیت سوخت داخلی ندارد و این موضوع می تواند در بحث مزایا و معایب سابرینا پلاس مزیتی برای آن حساب شود.

متریال باکیفت کابین: متریال استفاده شده در کابین این خودرو ترکیبی از سافت تاچ و پلاستیک خشک است. رویه بالایی داشبورد را کاملا متریال سافت تاچ تشکیل داده و هر چهار رودری از ترکیب متریال نرم و پلاستیک خشک تشکیل شده اند. با اینکه این خودرو در رده اقتصادی قرار دارد اما با این وجود کیفیت متریال به کار رفته در آن بالا بوده که در کنار طراحی خوب کابین در این بخش راضی کننده به حساب می آید.

امکانات ایمنی و رفاهی مناسب: این خودرو هرچند در رده قمیتی بالای قرار ندارد اما از پکیج آپشنی بهتری نسبت به رقبایش بر خوردار است. از امکانات ایمنی و رفاهی متمایز کننده سابرنیا پلاس ۴ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، سانروف، فناوری LED چراغ ها، سنسور پارک جلو و عقب، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی دو رنگ هستند.

معایب

سابرینا پلاس ؛ ویدیوی معرفی + مشخصات فنی

قوای فنی نه چندان قوی: توربو نبودن پیشرانه این خودرو هرچند می تواند برای آن در بخش استهلاک و نگهداری مزایای فراوانی ایجاد نماید اما همین موضوع نیز باعث شده که در مقابل رقبایش مغلوب شود. پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی سابرینا ۱۱۱ اسب بخار توان دارد که نمی تواند انتظارات اسپرت را به خوبی برآورده کند. در این رده قیمتی و کلاسی دنا پلاس توربو اتوماتیک ایران خودرو قوی ترین توان را ارائه می دهد.

نبود گستردگی خدمات پس از فروش نسبت به رقبا : همانطور که پیداست این سدان رقبایی از دو خودروساز بزرگ کشور را دارد. اگرچه قیمت نهایی این محصول بالاتر از این رقبا محاسبه می شود اما در نهایت می توان آن را رقیب خودروهایی نظیر شاهین پلاس و تارا اتوماتیک V4 دانست. هر دو رقیب در بحث خدمات پس از فروش گستردگی بیشتری را در سطح کشور دارند و همین باعث می شود سابرینا پلاس در این موضوع مهم عقب تر از رقبا باشد.

سابرینا پلاس؛ ویدیو معرفی

ویدیو های پیشنهادی
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X