شریک خارجی جدید ایران خودرو به زودی معرفی می شود

قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در نشست تبیین رویکرد های جدید ایکو از مذاکرات با شریک خارجی جدید خبر داد.
پس از آن که مدیریت شرکت ایران خودرو دست خوش تغییر شد و مدیریت جدید در سمت خود مستقر شد، انتظار می رفت که به سرعت برنامه های ریزی های لازم را جهت بهبود اوضاع انجام داده و سیاست های درست و اصولی را جهت تولید محصولی بهتر و با کیفیت، به اجرا در آورد. در همین راستا شرکت ایران خودرو گردهمایی را با عنوان ( نشست تبیین رویکرد های جدید ایکو در حوزه خدمات پس از فروش ) برگزار کرده و در این نشست، مدیران این شرکت در مورد سیاست های جدید شرکت ایران خودرو توضیحاتی را ارائه کردند.
شریک خارجی جدیدی در کنار ایران خودرو قرار خواهد گرفت
در این جلسه، حسن قره ئی، قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در جایگاه سخنران حاضر شد و موضوعات مهمی را در مورد سیاست های آینده ایران خودرو مطرح کرد. یکی از مهم ترین موضوعاتی که توسط وی مطرح شد، موضوع آغاز همکاری با شریک تجاری خارجی جدید است. حسن قره ئی در این باره گفت : در طی این سال ها، با اینکه ایران خودرو همکاری های مختلفی را با شرکت های خارجی انجام داده است با این حال تاکنون شریک خارجی قدرتمندی در کنار ایران خودرو حضور نداشته است. به همین دلیل مدیریت جدید بنا دارد تا در کنار توجه و تمرکز بر روی تولیدات داخلی، شریک تجاری قدرتمندی را در کنار خود داشته باشد تا در حوزه خودرو های مونتاژی نیز پر قدرت تر ظاهر شود.
وی در ادامه گفت : با توجه به اینکه شرکت ایران خودرو زنجیره تامین مناسب تری نسبت به بسیاری از شرکت های داخلی دارد، حضور شریکی تجاری خارجی قدرتمند در کنار ایران خودرو می تواند جایگاه برند ایران خودرو را توسعه دهد و ما می توانیم در سال آینده شاهد محصولی بسیار خوب از ایران خودرو با همکاری شریک تجاری خود، باشیم.
حسن قره ئی در ادامه افزود : در حال حاضر مقدمات همکاری با شریک تجاری خارجی انجام شده و در مرحله عقد قرار داد هستیم که در صورت نهایی شدن قرارداد، شریک تجاری جدید در آینده معرفی خواهد شد.
عرضه محصولی جدید در سال های آینده
موضوع مهم دیگری که قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در این نشست به آن اشاره کرد موضوع ارتقا کیفیت محصولات فعلی ایران خودرو و عرضه محصولی جدید در سال های آینده بود.
حسن قره ئی در نشست تبیین رویکرد های جدید ایکو گفت : ایران خودرو در این سال ها توانسته ۵ پلتفرم اختصاصی تولید کندو برنامه ریزی هایی برای پوشش دهی محصولات ایران خودرو به لحاظ کلاس بندی و سگمنت خودرویی صورت گرفته است. همانطور که می دانید تا پیش از این پروژه تولید خودروهای هیبرید نظیر؛ ری را هیبرید، تارا هیبرید و… در دستور کار قرار گرفته بود. به همین دلیل مدیریت جدید ایران خودرو تمرکز خود را بر روی تولید و به سرانجام رساندن این پروژه ها کرده و در آینده نه چندان دور محصولات هیبرید ایران خودرو روانه بازار خواهند شد.

قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در ادامه گفت : با اینکه ایران خودرو محصولات متنوعی در سبد محصولات خود دارد، اما همواره محصولات آن در کلاس و سگمنت C مورد توجه قرار گرفته اند. اما اکنون خودرو نظیر تارا در بازار با قیمتی کمتر از قیمت شاهین پلاس در بازار خرید و فروش می شود به همین دلیل سعی داریم تا با ایجاد تغییراتی در تارا این کاستی را برطرف کرده و جایگاه واقعی خود را در بازار بدست آوریم.
حسن قره ئی در ادامه از تولید محصولی جدید در سگمنت C خبر داد و گفت : برنامه داریم تا سال ۱۴۰۵ محصولی جدید را در کلاس و سگمنت C و با ابعادی مشابه تویوتا کرولا را تولید و در بازار عرضه کنیم و ما در حال حاضر در این ابعاد و سگمنت هیچ محصول داخلی نداریم و ایران خودرو با تولید این محصول به عنوان تنها تولید کننده کشور در این کلاس ابعادی قرار خواهد گرفت.
افزایش کیفیت محصولات ؛ تمرکز اصلی هیئت مدیره جدید
حسن قره ئی به عنوان قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در مورد بحث افزایش کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش ایران خودرو سخنانی را به میان آورد.
وی در این باره گفت : همانطور که می دانید بخش عمده ای از سود خودروسازان جهانی از طریق خدمات پس از فروش تامین می شود و خدمات پس از فروش نیز برای شرکت ایران خودرو جایگاه ویژه ای داشته است. با این حال با استقرار مدیریت جدید برای آنکه توجه بیشتری به حوزه کیفیت و خدمات پس از فروش شود تغییرات گسترده ای در ساختار سازمانی صورت گرفته است و بخش نظارت بر کیفیت از زیر مجموعه حوزه قائم مقامی به زیر مجموعه حوزه مدیر عاملی منتقل شده است که در نتیجه آن معاون کیفیت اختیارات بیشتری خواهد داشت. از طرفی بازرسی های قبل از تحویل، از بخش فروش به بخش کیفیت منتقل شده تا خودرو با کیفیت تری به مشتری تحویل داده شود.
قائم مقام حوزه استراتژیک و توسعه محصول ایران خودرو در پایان گفت : تمرکز تیم اقدام سریع ایران خودرو نیز بر روی مسئله کیفیت خواهد بود و سخت گیری های بیشتری بر روی تامین قطعات خواهیم داشت. همچنین قرار است تلاش هایی برای ارتقا کیفیت محصولاتی نظیر؛ ری را، تارا و دنا صورت گیرد تا مشتریان رضایت بیشتری از محصولات ایران خودرو داشته باشند.
منظور همون دانگفنگه که میخواد با همکاری اون پژو رو وارد و مونتاژ کنه، شریک جدیدی نیست.