تنها شاسی بلند آفرودی کشور چگونه مونتاژ می شود؟

در حال حاضر صنایع خودروسازی ایلیا تنها شاسی بلند آفرودی کشور را در خط تولید خود دارد. در این گزارش به سراغ فرایند تولید و مونتاژ شاسی بلند آفرودی یعنی دایون Y7 رفته ایم.
به گزارش آخرین خودرو، دایون Y7 نمونه ارتقا یافته دایون Y5 است. فعالیت تولیدی صنایع خودروسازی ایلیا با مونتاژ دایون Y5 آغاز شد و چند ماهی است که این شرکت خصوصی نمونه Y7 را جایگزین نسخه قبلی کرده است.
دایون Y7 به پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ ۴K22 مجهز است که توان تولید نهایت قدرت و گشتاور ۲۱۵ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک AT به چرخ ها می رسد و قابلیت دنده سبک و سنگین را برای این شاسی بلند دو دیفرانسیل داریم.
در دایون Y7 امکاناتی نظیر دو کیسه هوا، سانروف، استارت دکمه ای، صندلی برقی راننده، کروز کنترل، رینگ های ۱۷ اینچی آلومینیومی، سنسور نور و باران، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، تهویه الکترونیکی، نمایشگر لمسی، دوربین عقب و سنسور TPMS را دارد. قرار است در نسخه فول تر با نام دایون Y7 پلاس امکانات دیگری نظیر رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو و عقب هم اضافه شوند.


در حال حاضر دایون Y7 تنها شاسی بلند آفرودی و دو دیفرانسیل بازار ایران است که با ۷ صندلی به دست مشتریان می رسد. در محدوده قیمتی دایون Y7، پیکاپ های دو دیفرانسیل و آفرودی حضور دارند. صنایع خودروسازی ایلیا در چند هفته گذشته تیراژ تولید این شاسی بلند چینی را در کارخانه خود افزایش داده است. همچنین زیرساخت های تولید در این خودروساز خصوصی توسعه پیدا کرده است.
در توسعه انجام شده شاهد هستیم که داخلی سازی دایون Y7 افزایش پیدا کرده است و مونتاژ شاسی بلند آفرودی کشور با سرعت بیشتری انجام می شود. کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا با گسترش انبار قطعات و خطوط تولید توانسته تا جذب نیروی کار بیشتری را داشته باشد و از سویی سرعت تولید و تحویل دایون Y7 را افزایش دهد. با توجه به اینکه شاسی بلند Y7 یک محصول شاسی مستقل است، از خطوط هوایی در کارخانه صنایع خودروسازی ایلیا استفاده شده است. همچنین می بینیم که فرایند مونتاژ قطعات کابین و شاسی به صورت مستقل انجام می شود و فرایند تولید اصلی متفاوتی از هم دارند.
گفته می شود که بزودی صنایع خودروسازی ایلیا تولید دایون Y7 را مجدداً افزایش می دهد و برنامه دارد تا کراس اووری را هم به جمع تولیدات خود اضافه کند.
























کمپانی بی مسئولیت و دروغ گو
بنده ماشین صفر کیلومتر تحویل گرفتم ، متاسفانه مشکل دیفرانسیل داره و اصطلاحا میخونه . فردای روز تحویل به نمایندگی مراجعه کردم و مشکل دیفرانسیل تایید شد ولی با گذشت یک ماه اصلا معلوم نیست کی تعویض میشه و استفاده از ماشین هم بواسطه صدای زیاد موجب آبرو ریزی هست . تمام چراغهای پشت امپر خود بخود روشن میشه ، برف پاک کن اتوماتیک خراب هست و یسره کار میکنه ، گرم کن شیشه عقب و اینه خراب بود که نمایندگی تعمیر کرد ، ولی اصلا اون چیزی نبود که فکر میکردم ، کارخانه و شرکت باید به مسئولیت گارانتی که در قبالش کلی پول گرفتن عمل کنند ولی متاسفانه اینطور نیست .اگر یبار پشت این ماشین مینشستم و تست رانندگی وجود داشت هیچ وقت این اشتباه رو نمیکردم . اگر قبل از تحویل میدانستم دیفرانسیل میخونه تحویل نمیگرفتم ، ولی متاسفانه شرکت با امضا صورت جلسه تحویل غیر عادلانه امکان شکایت رو سلب میکنه . من از کجا باید میدونستم این ایراد بزرگ رو ، بهر حال امیدوارم لااقل شرکت در انجام تعویض دیفرانسیل عقب تسریع کنند
باسلام و احترام خدمت همه دوستان. بله ماشین بنده هم این مشکلات رو داره از همون لحظه اول تحویل بعداز طی مسافتی حدود ۱۰کیلومتر زوزه دیفرانسیل شروع شد واز شدت صدا نتونستم داخل ماشین بشینیم رانندگی کنیم .چراغهای پشت آمپر هم روشن شدن .به نمایندگی مراجعه کردیم گفتن که دو سه ماه وقت میبره تا دیفرانسیل جدید بیاد تعویض بشه و متاسفانه گفتن که از سه تا ماشین دوتاش مشکل دیفرانسیل عقب داره .
سلام دوستان عزیز
ضمن احترام به همه دوستان و نظراتشون
میخوام نظر شخصی خودم رو در مورد دایون y7 براتون بنویسم
بنده ۴۱ سالمه و ماشین بازم
و ماشینهای مختلفی خودم داشتم و یا دوستان و آشنایان داشتند و من از روی کنجکاوی و بدست آوردن تجربه رانندگی تستشون کردم
با توجه به حق انتخاب محدود در این بازار داخلی
و قیمت و کیفیت خودروهای موجود صفر کیلومتر
من این مطالب رو مینویسم
من برای بار اول با دایون y5 آشنا و سوار شدم
خیلی با ابهت و نرم و جادار و پرشتاب و قدرتمند بود و خیلی خوشم اومد
تصمیم به خریدش گرفتم
ثبت نام کردم برای y5
ولی بعد از چندین ماه با حدود ۵۰۰ میلیون گرونتر y7 پیشنهاد دادند و منم قبول کردم
چون موتور ۲۰۰۰ به ۲۴۰۰ سی سی توربو
ارتقا یافته
و شرکت تنظیمات موتور رو با بنزین معمولی سازگارتر کرده و نیازی نیست حتما بنزین سوپر بزنید یا اکتان گرانقیمت اضافه کنید
سیستم کنترل کشش و پایداری الکترونیک و سنسور نور و باران و سنسور باد لاستیک و … اضافه شده بود
که به نظر من منطقی بود این اختلاف قیمت.
واقعا ماشین بسیار پرقدرت و شتاب خوب نسبت به وزنش داره
بسیار مستحکم و ایمن و جادار و سواری نرمی داره
و یه شاسی بلند واقعی شاسی مستقل و دو دیفرانسیل آفرودی و ۷ نفره مثل پرادو ۶ سیلندر هستش
به نظر من در این رنج قیمت رقیبی براش نیست
و قطعا با شناخته تر شدنش و افزایش نمایندگی های خدمات پس از فروش ایلیا خودرو
طرفداران زیادی به خودش جلب میکنه
به قیمت های خیلی بالاتر صعود خواهد کرد