موضوعات داغ روز:

هونگچی H5 پلاک ملی گرفت ؛ پای لوکس ترین چینی به بازار باز شد

منتشر شده در 11 اردیبهشت 1403 ساعت 16:34
نویسنده محمدرضا پاداش
عکاس علیرضا پاداش
هونگچی H5 پلاک ملی

سرانجام و بعد از گذشت ماه ها از معرفی اولیه سدان لوکس بی ام کارز، بالاخره هونگچی H5 پلاک ملی دریافت کرد.

اوایل پاییز سال گذشته بود که BM Cars از اولین نمونه وارداتی از هونگچی H5 پرده برداشت. سدانی لوکس از برند کهنه کار چینی که به نوعی لوکس ترین سدان چینی بازار ایران به حساب می آید. هونگچی قدیمی ترین خودروساز چین و نماد خودروساز ملی این کشور محسوب می شود و به همین دلیل هم کیفیت و دوام متفاوتی را در محصولات این نشان نسبت به دیگر چینی ها می بینیم. حالا به تازگی نخستین نمونه های این خودرو شماره گذاری شده اند به زودی تحویل مشتریان می گردند. سدانی که قیمت ۲,۷۶۲,۰۹۶,۰۰۰ تومانی تحویل به مشتری را دارد و احتمالا در بازار آزاد قیمتی در محدوده ۴ میلیارد داشته باشد. البته حواله های نجومی ۷ تا ۹ میلیارد هم برای این خودرو در پلتفرم های خرید و فروش خودرو دیده می شود اما این قیمت ها برای یک سدان چینی بیشتر شبیه به شوخی به نظر می رسد.

نمایندگی بی ام کارز گودرزی که بیشترین عرضه خودروهای وارداتی BM Cars را در ایران دارد، نخستین نسخه های پلاک شده از این خودرو را به مشتریان تحویل می دهد. علاقه مندان همچنین می توانند برای بازدید این خودرو به نمایندگی گودرزی بی ام کارز واقع در شهرک گلستان در غرب تهران مراجعه کنند.

ویدیو معرفی هونگچی H5

مشخصات فنی هونگچی اچ ۵

قوای محرکه این سدان را یک پیشرانه ۲ لیتری توربو با پاشش مستقیم سوخت (GDI) تشکیل داده است که توان تولید نهایت قدرت ۲۲۲ اسب بخار و نهایت گشتاور 340 نیوتن متر را دارد. قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک AT ساخت آیسین ژاپن به چرخ های جلو می رساند. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است و با توجه به فاصله محوری ۲۹۲۰ میلیمتری در این سدان، سواری نرمی را با آن تجربه می کنید. مصرف ترکیبی هونگچی H5 حدود ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و شتاب صفر تا صد این سدان ۱۶۳۵ کیلوگرمی، ۷.۸ ثانیه اعلام شده است.

هونگچی H5 در بازار

کابین و امکانات

از جمله امکانات هونگچی H5 می توان به ۹ کیسه هوای ۱۱ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، رادار نقطه کور، رادار خط خوان، ترمز اضطراری اتوماتیک، سقف پانورامای برقی، صندلی های برقی جلو با گرمکن و سردکن، تهویه اتوماتیک دوکاناله، پاکسازی هوای کابین، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، تشخیص اجسام متحرکت اطراف خودرو، دوربین ثبت وقایع، فناوری LED چراغ ها، نور بالای اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رینگ آلومینیومی، تریم داخلی چرم، اپل کار پلی، نور پردازی کابین، تنظیم حالت رانندگی، جلو آمپر دیجیتال، استارت استاپ اتوماتیک، استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، سیستم صوتی حرفه ای، آینه حساس به نور، رانندگی بین خطوط و … اشاره کرد.

کابین هونگچی H5
ویدیو های پیشنهادی

۲۷ Responses to “هونگچی H5 پلاک ملی گرفت ؛ پای لوکس ترین چینی به بازار باز شد”

  1. رامین گفت:

    خاک بر ما ملت توسری خور که بنجلهای چینی رو به چند برابر قیمت جهانی از این دزدان سرگردنه می‌خریم و ماه ها هم تو صفیم و فقط جوک میسازیم

    ۱۳۶
    ۲۸
    • صادق گفت:

      خودرو های خوبشون مانند نیو ای تی ۹ رو میزارن برا خودشون ، بعد هر چی تیگو و هونگچی و هایما اشغال هست میدن ما. بعد اسمش هم میزارن روابط عالی چین و ایران…

      ۳۰
      ۱۳
      • رامین صفایی گفت:

        باید به حال این کشور و مردم گریست .
        ما باید صادرکننده اتومبیل به چین
        می بودیم ، نه اینکه وارد کننده آشغالهای چینی باشیم .

        ۱۱
        ۴
    • امیرحسین گفت:

      اینکه قیمت رو چندین برابر قیمت جهانی به ما قالب میکنن درست ولی وقتی درک و اطلاعاتی راجب هونگچی ندارین لطفا نظر ندین هونگچی قدیمی ترین خودروساز چینه حتی وقتی جک و گک و ام جی تازه داشتن خودرو میزدن تو چین اونم با هزاران باگ هونگچی خودروهای مقامات رو تولید میکرد و اونقد باکیفیت بودن که غیر قابل خرید بودن ، البته درک میکنم ماشینایی مثل ام وی ام رو به اسم بنز قالب کردن بهتون طبیعیه همچین نظری داشته باشین

      ۲۸
      ۱۱
    • حکمت گفت:

      ملت همیشه همین بودن، ایران الان یه نادر شاه کم داره

      ۲۶
      ۴
    • ناشناس گفت:

      اینکه بریم سانتافه اشغال شیش سال پیشو ده برابر قیمت بخریم خوبه؟

      ۱۷
      ۱۱
    • آرمان گفت:

      واقعا باید این دیدگاه عوض کنید،مخصوصا این روزها که ماشین های چینی به اروپا و ژاپن به تعداد زیاد دارن صادر میشن،بجای این حرفهای تکراری،یکم منطقی به واقعیت بازار نگاه کنید که قیمت درحال حاضر حرف اول میزنه و ماشین چینی با کمتر از نصف قیمت ماشین های کره ای و ژاپنی،یا ۲۰،۳۰درصد ارزان تر،امکانات بهتر داره و ارزش خرید قابل قبولی داره،نمیدونم چرا شماها فکر میکنی الان باید همه ایرانی ها بنز و بی ام و و لامبورگینی و فراری سوار میشدن،جمعیت امارات که همیشه نقطه مقایسه زندگی ما با اوناهست،۱.۲۰۰هزار بومی هستش،ایران نزدیک ۹۰میلیون
      ماشین های ارزون قیمت چینی برای قشر ضعیف جامعه تولید میشه،البته تو ایران برعکس هستش،چون مشکل جای دیگه است که نیاز به تغییر داره ولی متأسّفانه درحال حاضر شدنی نیست

      ۳
      ۲
    • Ahmad گفت:

      ببین دوست عزیز مشکل اصلی الان اینجا مردم هستن ن دولت چون طرف ۲ونیم میلیارد هونگچی خرید کرده الان ۷میلیارد اگهی کرده تا اونو بفروشه…خدا لعنت کنه همچین آدم های رو که به گرانی دامن میزنن

      ۳
      ۰
    • Saeed گفت:

      از الان قیمتش رو به شدت بالا گذاشتن که مثلا قیمتش بالا باشه تو بازار. ۶ میلیارد قیمت زدن تو دیوار چخبره. این خودشو بکشه نهایتش۲.۵ قیمتشه. با این قیمت فضایی هیچ وقت فروش خوبی رو تجربه نمیکنه.

      ۰
      ۰
  2. مجتبی واحدی گفت:

    واقعا تو این کشور همه چیز به مسخره گرفته شده…….قیمت بازار آزاد چهار برابر در ایران …. و هشت برابر دنیا…….کسی هم به کسی نیست……و همینطور عمرمان گرانی در پی گرانی رو به اتمام است

    ۲۲
    ۰
    • ناشناس گفت:

      عزیزم ادم نمیدونه قسم حضرت عباس وباورکنه یادم خروسو.چرا چون بعضی ازاعضای دولت البته انگشت شمارمثلا نماینده سنندج یازاهدان گرونی خودرورا تقبیح میکنند اما درعین حال دولت خودش هم دزده هم شریک قافله یعنی تواین مملکت بااین همه سازمان ونهادهای عریض وطویل یه نفریایه ارگانی نیست که فریادبزنه گناه این مردم چیست که دوشرکت مافیایی که کلا بازارعرضه وتقاضای خودرورادرانحصارخود گرفته واجازه هیچ تغییریا گشایشی دراین زمینه را نمیدهندومردم راگروگان گرفته اند .یه خودرو بنجلی چون پرایدفورغون رامیدن مردم چهارصدمیلیون ونمیذا رند اب خوش ازگلوی مردم بدبخت پایین بره .کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خودرا

      ۳
      ۰
    • Ahmad گفت:

      ببین دوست عزیز مشکل اصلی الان اینجا مردم هستن ن دولت چون طرف ۲ونیم میلیارد هونگچی خرید کرده الان ۷میلیارد اگهی کرده تا اونو بفروشه…خدا لعنت کنه همچین آدم های رو که به گرانی دامن میزنن

      ۱
      ۲
  3. امیر گفت:

    با بنزین ایران هم خوانی نداره چند برابر قیمت میفروشن، خریدار بیچاره دوسال بعد موتورشم باید بده تعمیر، طبق معمول این مردم هستند که طعمه ویژه خواران میشوند.

    ۱۲
    ۱
    • ناشناس گفت:

      آخه چرا با تعصب نظر میدی مگه فکر کردید بیاین برای یک ماشین نظر بد بدین ماشین خودتون بهتر میشه. مگه همین الان تو ایران بنز با موتور تویین توربو نداریم؟ اگه اون خراب نمیشه میخواد این خراب بشه؟ اصلا مگه همین الانشم موتور تیگو ها که tgdi هست خراب شده؟

      ۵
      ۳
  4. فرهاد گفت:

    با سلام و عرض ادب ، لطفاً به این خودروسازان بگوئید این خودروهای اشغال چینی رو وارد نکنند در ده سال آینده شاهد قبرستان این خودروهای بی کیفیت چینی در مملکت عزیزمان خواهیم بود ، این آقایان خودرو سازان با این کارشان هنوزم دارند به تقلبات خودشان ادامه میدهند چو میدانند اگر خودروهای با کیفیت آلمانی و ژاپنی از برند بنز و بی ام و و تویوتا و غیره رو از این دو کشور با قیمت واقعی وارد ایران بشه کسی دیگر این ماشینها بنجول ساخت خودشون و یک درجه بالاتر یا پایین تر این چینی‌ها رو نمیخوره آخه شرم و خجالتم خوب چیزیه تا کی این آقایان همینطوری می‌خوان دست تو جیب ملت کنند!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

    ۱۲
    ۱
    • ناشناس گفت:

      اینکه باید ماشین آلمانی و ژاپنی و.. وارد کنن قبول دارم. ولی همه چینی ها مثل هم خوردن. همین الان خیلی چینی ها تو بازار هست که لاستیکش به کل ماشینای کره ای و آلمانی میرزه. ماشین کره ای میخوای برو برات آوردن. النترا وارداتی بخر. صندلی با پارچه مخمل و تهویه دستی. ماشین ایرانی من اپشناش ازین بیشتر. موتور النترا هم تنفس طبیعی کم حجم. خوبهههه؟

      ۲
      ۴
  5. سیدی گفت:

    قیمت این خودرو توی چین بصورت تک فروشی برابر ۲۵ هزار دلار است ، برای وارد کنندگان که بالای ۵۰ خودرو فرارداد میبندند ۳۵ الی ۴۵ درصد تخفیفدر خودرو و حدود ۱۵ درصد در قطعات یدکی آن تخفیف ارائه میشه یعنی قیمت این خودرو برای وارد کننده بصورت نمایندگی برابر با ۱۵ هزلر دلار است. حالا چرا یکصد هزار دلار میفروشند جای سوال است که مافیای خودرو کمر به نابودی کشور بسته

    ۸
    ۰
    • (: گفت:

      بازار خودروی کشور از دم مشکل داره. همه چیش چند برابر قیمت جهانیه. کلا همه چی مشکل داره. این از آسفالت این از کیفیت بنزین اینم از ماشینای اشغال کره ای و ژاپنی و چینی و ایرانی….

      ۴
      ۰
  6. سیندرلا گفت:

    عزیزم ادم نمیدونه قسم حضرت عباس وباورکنه یادم خروسو.چرا چون بعضی ازاعضای دولت البته انگشت شمارمثلا نماینده سنندج یازاهدان گرونی خودرورا تقبیح میکنند اما درعین حال دولت خودش هم دزده هم شریک قافله یعنی تواین مملکت بااین همه سازمان ونهادهای عریض وطویل یه نفریایه ارگانی نیست که فریادبزنه گناه این مردم چیست که دوشرکت مافیایی که کلا بازارعرضه وتقاضای خودرورادرانحصارخود گرفته واجازه هیچ تغییریا گشایشی دراین زمینه را نمیدهندومردم راگروگان گرفته اند .یه خودرو بنجلی چون پرایدفورغون رامیدن مردم چهارصدمیلیون ونمیذا رند اب خوش ازگلوی مردم بدبخت پایین بره .کجای این شب تیره بیاویزم قبای ژنده خودرا

    ۰
    ۰
  7. تو معلومه از ماشین هیچی هالیت نمیشه هههه گفت:

    تو معلومه از ماشین هیچی هالیت نمیشه هههه

    ۱
    ۰
  8. راد گفت:

    باسلام
    بعنوان یک کارشناس خودرو و مترجم زبان چینی اعلام میکنم .
    سه گروه هستند که میخواهند تفکر خود را بعنوان یک موفقیت به شما تحمیل میکنند.
    اول کسانی که گوشی هاووی خریده‌اند
    دوم کسانی که ماشین چینی خریده‌اند
    سوم کسانی که پیام خبرنگاران بدون تخصص را باور میکنند

    ملت شریف ، کالای چینی بی کیفیت نخرید.
    چینی‌ها از یک کالا ده مدل جلوی بازرگان میگذارند.
    از ۱۰ سنت تا ۱۰۰ سنت( یک دلار)
    ۱۰۰ سنتی ، دارای گارانتی و کیفیت بالا مطابق با استانداردهای صنعت جهانی هستند.
    از ۱۰۰ سنت به پایین از کیفیت آن کاسته شده و هیچ تضمین و گارانتی ندارند. احتمال دارد در اولین استارت بسوزد و بشکند و خراب شود و همچنین کالای ۱۰ سنتی احتمال دارد تا اخر عمر دستگاه شما کار کند و هیچ ایرادی پیدا نکند.
    بازرگانان ما دنبال تخفیف زیاد در خرید به جهت سود چند برابری هستند و تولید کننده بخاطر اینکه کالای خود را تولید کرده و بفروش برساند ، ناچارا از کیفیت و متریال اولیه آن کم میکند.
    اما اداره استاندارد اروپائیان چنین اجازه ای به بازرگانان خود نمی دهد تا کالای نامرغوب وارد کنند و بایستی کالای خریداری شده با کالای نمونه اولیه ۱۰۰ درصد مطابقت داشته باشد. هیچ گونه وجه زیر میزی قبول نمی کنند و مطابق قانون طبق ضوابط عمل میکند.

    ۲
    ۱
  9. سید علی گدا گفت:

    چرا واقعا باید ماشن چینی اشغال وارد شود و به قیمت نجومی به فروش برسد اما ماشین ژاپنی وارد نشه ؟ خسته شدیم از این نظام که فقط به فکر جیب خودشه

    ۲
    ۱
  10. کیا گفت:

    فقط میتونم بگم ما مورد غضب خداوند قرار گرفتیم . نه اون دوره دنیا اومدیم که لذت ماشینهای لوکس آمریکایی رو بچشیم نه تو این دوره توان مالی داشتیم که خودروهای لوکس امروزی رو تهیه کنیم .
    فرض کنیم با دلار امروز باید این ماشین رو هر چند به اصطلاح لوکس و با کیفیت از یک برند چینی تازه به دوران رسیده که ۱۰۰ تا تکنولوژی رو از کارخانجات بزرگ دیگه کپی کرده رو که قیمت ۲,۵ میلیارد رقم خورده رو با قیمت ۶,۵ الی ۷ میلیارد تومان بخریم

    ۰
    ۰
  11. علی گفت:

    فقط خدا کنه که مثل بقیه چینیها، لنگش در نره

    ۰
    ۰
  12. علی گفت:

    سلام و خدا قوت دوستان از کجا باید از زمان ثبت نام باخبر بشیم ؟

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.