سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰

آیا سراتو سایپا ارزش خرید دارد؟ بررسی سراتو سایپا به همراه مزایا و معایب

منتشر شده در 17 تیر 1404 ساعت 09:00
نویسنده محمد باهری
آیا سراتو سایپا ارزش خرید دارد؟ بررسی سراتو سایپا به همراه مزایا و معایب

شرکت سایپا در گذشته یکی از نسل ها کیا سراتو را مونتاژ و عرضه می کرد. در این مطلب می خواهیم ببینیم که سراتو سایپا همچنان ارزش خرید دارد؟

مقدمه : وفادار به اصالت، بی‌ادعا اما خوش‌نام

در بازار پرآشوب و پرزرق‌وبرق خودروهای امروز ایران، گاهی یک گزینه قدیمی‌تر اما اصیل‌تر، بیشتر از ده‌ها رقیب تازه‌وارد ارزش بررسی دارد. یکی از این گزینه‌ها، بدون شک کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ سایپا است. خودرویی که اگرچه سال‌ها از طراحی و تولید اولیه‌اش در کره جنوبی می‌گذرد، اما همچنان به دلایل فنی، کیفی و خدماتی، در لیست خرید بسیاری از افراد باهوش بازار باقی مانده است. سراتو ۲۰۰۰ سایپا نه یک خودروی چینی تازه‌کار است و نه محصولی نوستالژیک مانند پژو ۴۰۵. بلکه یک سدان میانه‌سایز شهری‌ست که توازن جذابی از کیفیت مهندسی کره‌ای، سادگی و دوام مکانیکی، و خدمات گسترده بازار ایران را در خود دارد.

 بازار خودروی ایران در دهه ۱۳۹۰ شمسی و بازه زمانی پسا برجام یکی از بهترین دوره‌های خود را سپری کرد؛ دورانی که در آن خودروسازان ایرانی، به‌ویژه سایپا، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مونتاژ و تولید CKD اقدام به عرضه محصولاتی کردند که اصالتاً متعلق به برندهای جهانی بودند اما به‌صورت ناقص بومی‌سازی‌شده یا حتی از نظر امکانات و کیفیت، تقلیل‌یافته به دست مشتری ایرانی می‌رسیدند. یکی از این خودروها، کیا سراتو مونتاژی سایپا است؛ محصولی که برای مدتی نسبتا کوتاه مونتاژ شد اما تبدیل به یکی از برگ‌های برنده بازار شد. اکنون و پس از گذشت حدود ۱۰ سال قصد داریم ارزش خرید کیا سراتو مونتاژ سایپا را بررسی کنیم. آیا همچنان یک محصول با اصالت توانایی رقابت با تازه نفس های بازار را دارد؟ آیا مزایای آن همچنان می‌توانند خرید این خودرو را توجیه کنند؟

نگاهی دقیق به نسل سراتوی سایپا: نسخه‌ای از نسل دوم، با پیراهن ایرانی

آیا سراتو سایپا ارزش خرید دارد؟ بررسی سراتو سایپا به همراه مزایا و معایب

سراتو سایپا در واقع نسخه‌ای از نسل دوم کیا سراتو نسل دوم Cerato/Forteاست که در بازه زمانی حدود ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ توسط سایپا مونتاژ می‌شد. این نسل از سراتو از نظر طراحی، فاصله قابل‌توجهی با نسل سوم (Forte YD) داشت و بیشتر به نسل‌های قبلی شباهت داشت. با این حال، طراحی آن نسبت به محصولات هم‌رده داخلی در زمان عرضه، مدرن و جذاب محسوب می‌شد. نکته حائز اهمیت اینجاست که تولید این نسل در خط تولید کیا از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بود و در واقع پس از پایان آن شرکت سایپا مونتاژ این خودرو را آغاز کرد.

نمای ظاهری سراتو سایپا با وجود سادگی، از یک طراحی منطقی و متناسب برخوردار است. فرم چراغ‌ها، جلوپنجره باریک، سپرهای جمع‌وجور و خطوط بدنه نسبتاً ساده، همگی یادآور زبان طراحی کیا در اوایل دهه ۲۰۱۰ هستند. زبانی که در دوره خود بسیار مورد توجه قرار گرفت. اگرچه از نمای امروز و در مقایسه با خودروهای چینی تازه‌نفس، طراحی سراتو قدیمی به نظر می‌رسد اما هنوز هم در میان خودروهای کارکرده بازار چهره‌ای مقبول دارد و این ناشی از پختگی در طراحی است. سراتو نسل دوم (TD) از همان ابتدا با رویکردی محافظه‌کارانه اما هماهنگ طراحی شد. فرم چراغ‌ها، جلوپنجره سنتی کیا و خط کمربند نسبتاً ساده، همگی نشان‌دهنده تلاش برای خلق یک سدان بین‌المللی و بدون اغراق‌اند. این خودرو با طول حدود ۴.۵ متر، در کلاس C سدان‌ها قرار می‌گیرد و از نظر تناسبات بصری، هنوز هم حس سدان‌های معتبر را منتقل می‌کند. نه خسته‌کننده است، نه تهاجمی؛ بلکه دقیقاً همان چیزی‌ست که از یک خودروی خانوادگی انتظار می‌رود: بی‌حاشیه، اما شرافتمند. در نسخه‌های داخلی شاهد برخی تغییرات در ظاهر بودیم که از میزان اسپرت بودن و زیبایی آن کاسته بودند. از جمله حذف رینگ های ۱۷ اینچی، حذف خروجی اگزوز اسپرت و کاهش کیفیت رنگ بدنه که همگی از جذابیت ظاهری کم کرده بودند. اما با این حال همچنان سراتو چهره مقبول خود را حفظ کرده بود و از این طریق بین اقشار مختلف جامعه توانست به محبوبیت برسد.

آیا سراتو سایپا ارزش خرید دارد؟ بررسی سراتو سایپا به همراه مزایا و معایب

در داخل کابین هم سراتو سایپا، طراحی ساده و ارگونومی قابل‌قبولی ارائه می دهد.. کیفیت متریال در مدل‌های مونتاژی سایپا نسبت به نسخه‌های اصلی کره‌ای پایین‌تر است، اما فضا برای سرنشینان عقب مناسب و صندوق عقب نیز جادار است. در نسخه‌های فول ۲۰۰۰ آپشنال، تجهیزاتی مانند سانروف، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، استارت دکمه‌ای و سیستم تهویه اتومات به چشم می‌خورد که در زمان عرضه. آن را از رقبای ایرانی و حتی برخی چینی‌ها متمایز می‌کرد. مدل ۲۰۰۰ آپشنال عملاً نسخه‌ای تکمیل‌شده‌تر از نظر امکانات رفاهی و تجربه رانندگی است. مشخصات برجسته این نسخه شامل موارد زیر است:

گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با عملکرد نرم

استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید (Keyless)

سانروف برقی

کروز کنترل و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

غربیلک فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی

رینگ آلومینیومی و طراحی بدنه اسپرت‌تر

مدل ۲۰۰۰ آپشنال انتخابی ایده‌آل برای کسانی است که به‌دنبال خودرویی با ظاهر کره‌ای، امکانات رفاهی مناسب، عملکرد قابل قبول و استهلاک نسبتاً پایین هستند.

بررسی قوای فنی و تجربه رانندگی

بررسی قوای فنی و تجربه رانندگی سراتو 2000

قلب تپنده سراتو ۲۰۰۰ سایپا، موتور معروف G4GC از خانواده “Beta II” هیوندای است. این موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با حجم دقیق ۱۹۷۵ سی‌سی سال‌هاست که در بسیاری از محصولات هیوندای و کیا به‌کار رفته و از نظر دوام و سادگی، یکی از قابل‌اعتمادترین موتورهای غیرتوربوی بازار به شمار می‌رود.

مشخصات فنی پیشرانه:

قدرت: ۱۵۶ اسب بخار در ۶۲۰۰ دور در دقیقه

گشتاور: ۱۹۴ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه

سیستم سوخت‌رسانی: انژکتوری چند نقطه‌ای MPI

تایمینگ سوپاپ‌ها: DOHC با زمان‌بندی متغیر (CVVT)

نسبت تراکم: ۱۰:۱

این موتور با اینکه کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد اما از نظر استهلاک، قابلیت تعمیر، و دوام در شرایط سخت اقلیمی ایران امتحانش را پس داده. مصرف سوخت آن نیز در سیکل ترکیبی بین ۸.۵ تا ۹ لیتر در صد کیلومتر است که اگرچه زیاد نیست اما نسبت به برخی رقبا مثل موتورهای ۱.۵ لیتری توربوی امروزی چینی کمی پرمصرف‌تر محسوب می‌شود

سراتو سایپا ۲۰۰۰ از یک گیربکس ۶ دنده خودکار تیپ‌ترونیک بهره می‌برد که از نظر عملکرد، قابل قبول و نرم است. این گیربکس ساخت Powertech کره جنوبی است و در بسیاری از مدل‌های کیا و هیوندای به کار رفته. تعویض دنده‌ها در حالت معمولی نرم و کم‌تنش‌اند اما در شتاب‌گیری سریع کمی تأخیر حس می‌شود که البته برای گیربکس‌های اتومات تنفس طبیعی امری رایج است. در مجموع این گیربکس یکی از نقاط قوت فنی خودرو محسوب می‌شود چراکه برخلاف گیربکس‌های CVT یا دوکلاچه چینی نه حساس است، نه پرهزینه، نه پر ایراد.

سراتو ۲۰۰۰سایپا بیشتر از آنکه بخواهد شما را هیجان‌زده کند، تلاش می‌کند تا رانندگی‌ای بی‌دردسر و پیش‌بینی‌پذیر ارائه دهد. هندلینگ خودرو نسبت به هم‌رده‌های ایرانی و چینی برتر است. فرمان هیدرولیک آن با اینکه نسبت به فرمان‌های برقی امروزی کمی سنگین‌تر است، اما حس خوبی از سطح جاده به راننده منتقل می‌کند.

سیستم تعلیق خودرو ترکیبی از مک‌فرسون در جلو و اکسل نیمه‌مستقل در عقب است. این سیستم نرمی متوسطی دارد. نه خشک است، نه شناور. برای خیابان‌های شهری ایران مناسب است و در جاده تعادل خوبی بین راحتی و کنترل ایجاد می‌کند. هرچند حذف ترمزهای دیسکی عقب و سیستم ESP از سوی سایپا باعث شده پایداری خودرو در شرایط بحرانی افت زیادی نسبت به نمونه وارداتی داشته باشد و خشکی سیستم تعلیق هم در قسمت عقب سبب اعتراض برخی از مالکین بوده اما در کل و با توجه به رقبا و قیمتی که این خودرو دارد شاهد یک سواری معقول از سراتو سایپا هستیم.

بازار قطعات و خدمات : یک کره‌ای با قلب ایرانی

یکی از بزرگ‌ترین مزایای سراتو سایپا نسبت به خودروهای وارداتی یا چینی، دسترسی بسیار خوب به قطعات یدکی است. چه در بخش بدنه، چه فنی، بازار پر است از قطعات این خودرو. همچنین تعداد زیادی تعمیرکار، با سیستم فنی سراتو آشنایی کامل دارند. این یعنی:

هزینه نگهداری پایین‌تر

تعمیرات آسان‌تر

نگرانی کمتر بابت خرابی‌های خاص یا نایاب شدن قطعات

با این تفاسیر و توضیحاتی که داده شد به سراغ مهم ترین نقاط قوت و ضعف سراتو سایپا می رویم تا در خصوص خرید این خودرو جمع بندی بهتری داشته باشیم:

مزایای کیاسراتو ۲۰۰۰ سایپا:

پیشرانه مطمئن و بادوام: موتور G4GC با قدرت حدود ۱۵۶ اسب بخار که در نسخه‌های آپشنال، عملکردی نرم، کشش مناسب و هماهنگی خوبی با گیربکس ۶ سرعته دارد. این موتورها علی‌رغم مصرف سوخت کمی بیشتر نسبت به پیشرانه‌های مدرن توربو، بسیار بادوام و کم‌استهلاک هستند. ضمنا از لحاظ شتاب گیری نیز هرگز شما را ناامید نخواهد کرد و کاملا پاسخگوی نیازهای خانوادگی می باشد.

فراوانی قطعات فنی: یکی از دغدغه‌های اصلی در خرید خودروهای مونتاژی، تأمین قطعات است. خوشبختانه سراتو سایپا به‌دلیل استفاده از پلتفرم مشترک کیا/هیوندای و مونتاژ داخلی، با مشکل کمبود قطعات مواجه نیست. حتی بسیاری از قطعات یدکی اصلی یا طرح اصلی به‌راحتی در بازار یافت می‌شوند. این فراوانی باعث شده تا ضمن برطرف شدن دغدغه مالکین از حیث تامین قطعات، قیمت هم مناسبی هم برای این قطعات در بازار عنوان شود و مالکین با قیمت های غیرمنطقی مواجه نشوند. امروزه در بازار ایران کمتر خودروی مونتاژی یا وارداتی را می بینید که چنین امتیازاتی در بحث تامین قطعات داشته باشد.

ارزش برند کیا: با وجود مونتاژ داخلی، همچنان بسیاری از خریداران نام “کیا” را با کیفیت بالا، طراحی منطقی و دوام فنی گره زده‌اند. همین برندینگ به‌خودی‌خود می‌تواند عامل مثبتی در تصمیم‌گیری برای خرید باشد. حس اعتماد به نفس و تجربه مثبتی که از سوار شدن به خودرویی با برند کیا به شما دست می دهد نسبت به نام های داخلی و چینی های گمنام ارزشمند است.

پلتفرم و ایمنی مناسب: سراتو سایپا  بر پایه پلتفرم جهانی کیا TD توسعه یافته؛ پلتفرمی که پایه بسیاری از محصولات صادراتی کیا و هیوندای در اواخر دهه ۲۰۰۰ میلادی بوده و آزمون‌های ایمنی مختلفی را در بازارهای جهانی با موفقیت پشت سر گذاشته است. اگرچه نسخه مونتاژی ایران فاقد برخی تجهیزات ایمنی روز مانند ESP یا ایربگ جانبی است، اما ساختار کلی بدنه، مهندسی جذب ضربه و پایداری شاسی آن در حد استانداردهای جهانی کلاس C محسوب می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود در تصادف‌های واقعی حس امنیتی بهتر از بسیاری خودروهای داخلی یا چینی ارزان‌قیمت ارائه دهد.

معیاب کیا سراتو ۲۰۰۰ سایپا:

کیفیت پایین مونتاژ داخلی: نسخه‌های کره‌ای سراتو، در بازار ایران و جهان به نرمی، بی‌صدا بودن و کیفیت ساخت مشهور بودند. اما در سراتو سایپا، این ویژگی‌ها کم‌رنگ شد. فاصله مونتاژی قطعات، صداهای کابین بعد از مدتی، عایق‌بندی ضعیف، و کیفیت پایین برخی قطعات پلاستیکی، نقاط ضعف بزرگی برای سراتو سایپا هستند.

حذف و کمبود آپشن: سراتویی که در سال ۲۰۱۰ طراحی و وارد بازار جهانی شده است به طور طبیعی نسبت به خودروهای امروزی در بحث آپشن و تجهیزات رفاهی و ایمنی کمبودهای زیادی خواهد داشت. حالا این مورد را در کنار آپشن های حذف شده توسط سایپا در نسخه مونتاژی قرار دهید تا متوجه کمبودهای آن نسبت به خودروهای چینی امروزی که رقیب سراتو در بازار هستند بشوید. سراتو سایپا اگرچه امکانات پایه ای را دارد اما اگر به دنبال تجهیزات و آپشن های جذاب هستید فاقد آن هاست.

سواری نه چندان راحت: سیستم تعلیق نیمه مستقل در عقب، فرمان هیدرولیک سنگین، دامنه حرکتی پایین فنرها و حذف ESP همگی باعث شده اند تا کیفیت سواری سراتو سایپا آنچنان بالا نباشد و در این زمنیه نسبت به رقبای جدید چینی خود نتواند برتری قابل توجهی کسب کند. اگر قصدتان از خرید سراتو سایپا تجربه یک سواری نرم و متفاوت در جاده ها است نمی توانید به هدف خود برسید.

نتیجه‌گیری : آیا سراتو سایپا هنوز هم ارزش خرید دارد؟

سراتو سایپا را نمی‌توان یک خودرو لوکس یا مدرن دانست اما در میان خودروهای دست‌دوم بازار ایران هنوز هم یک انتخاب منطقی، مقاوم و کم‌دردسر است. گر از آن دسته خریدارانی هستید که به‌جای ظاهر پرزرق‌وبرق یا مانیتورهای بزرگ، دنبال یک خودروی واقعی، فنی، بادوام، با کیفیت مونتاژ قابل قبول و بازار خدمات گسترده می‌گردید، سراتو ۲۰۰۰ سایپا آپشنال یکی از بهترین انتخاب‌ها در بازه قیمتی خود است.

این خودرو ممکن است قدیمی به‌نظر برسد اما مثل یک ساعت سوئیسی است: اگرچه پر زرق‌وبرق نیست، اما همیشه کار می‌کند، دقیق است، و در بلندمدت شما را ناامید نمی‌کند. و این دقیقاً همان چیزی‌ست که در بازار خودرو ایران، به شدت کمیاب شده است. سراتو سایپا همان سدان آرام، مطمئن و بی‌حاشیه‌ای‌ست که اگر از آن توقع یک «هیجان‌زده» یا «برند لوکس» نداشته باشید، در درازمدت قدردان‌تان خواهد بود.

ویدیو های پیشنهادی

۲۱ Responses to “آیا سراتو سایپا ارزش خرید دارد؟ بررسی سراتو سایپا به همراه مزایا و معایب”

  1. مجید گفت:

    سال ۹۶ آپشنال صفر این خودرو اقساطی صد میلیون تومن بوده ،الان همین مدل بعد از ۸ سال کار حدود دو میلیارد تومنه

    ۲۵
    ۰
    • Hadi گفت:

      یک جوون ایرانی اینقدر بدبخت هست که خودرویی که ارزوشه داشته باشه چه در اوج زمان تولید چه بعد فروغ زمان توقف تولید حتی ده سال بغد اون نمیتونه خودرویی ک دوستش داره ارزوشه بخره.. حتی جنازشم نمیتونم بخرم اینقدر بدبختیم.. مافیا خودرو پدر جوون ایرانی دراورده

      ۲۱
      ۱
    • ایرانی گفت:

      اسفند ۹۴ با ۵۰‌ میلیون پیش پرداخت و ۴ فقره چک ۱۰ میلیونی با فاصله هر چک ۶ ماه یک دستگاه سراتو اتومات ۲۰۰۰ تحویل گرفتیم ، این خودرو تا کنون بدون هیچ مشکل و دردسر به خانواده ما سرویس مناسب داده و رضایت قطعی ما را جلب نموده ، طبق برآوردها هم اکنون قیمت این خودرو بین ۱ میلیارد ۲۰۰ تا ۱ میلیارد ۵۰۰ میباشد البته با توجه به شرایط خودرو و نوع کارکرد ، علی ایحال تشکر میکنم از سایپا بابت مونتاژ و فروش این خودرو و به افراد بخصوص برای استفاده خانواده توصیه میکنیم این چنین خودروی را .

      ۶
      ۱
      • محمد گفت:

        سال ۹۶ صفر خریدیم تا امروز بدون هیچ مشکلی کار کرده درسته آپشن کم داره اما واقعا ماشین خوب راحت پر شتاب و کم هزینه ای هست

        ۰
        ۰
    • اکبر گفت:

      این ماشین خیلی معمولی هست با قیمت الکی بالا…عمر مفید موتور نسبتا کمه چینی‌های مثل شاسی بلند دیگینیتی و فیدلیتی یا لاماری از این لگن کره ای خیلی بهترن‌. در کل کیفیت ماشینهای کره ای زیاد جالب نیست. اون ترمزهای کاسه ای مثل پیکان خیلی افتضاحه…محصولات دیگر سایپا مثل آریو و برلیانس این مشکلات رو نداشتند و از قیمت خیلی بهتری برخوردارند‌ با پول یک سراتو میتونید دو یا سه تا برلیان یا آریو بخرید….این قیمت برای سراتو واقعا خنده داره

      ۸
      ۲۰
      • حسین گفت:

        پس معلوم است که اصلا از ماشین سرت نمیشه،، بااین نظری که دادی که چینی درنظرت خوب وکره ای بد می‌باشد.عقل ودانش خودت را نشان دادی..دوتاباجناق من، دوتا آریزو صفر اسم نویسی کرده و پارسال گرفتند..بخدا هردوتا ماشینا حالا خرابن و نمایندگی گفته ۴ ماه باید ماشینا بخوابانید تا اگر قطعه اش اومد تعمیر کنیم.!!بنده هم سراتو ۲۰۱۰ کره ای دارم توی این ۱۱سالی که دارم یک قطره آب کم نکرده.تعمیرهم نمیخواد

        ۹
        ۳
      • مهدی گفت:

        هفت سال پیش ۲۰۰ تومن خریدم ،تا حالا هیچ مشکلی برایش ایجاد نشده، واقعا ماشین بی دردسری است.قابل قیاس با ماشینهای داخلی یا چینی نیست.

        ۴
        ۰
      • آرین گفت:

        شما خیلی اشتباه میگید

        ۰
        ۰
  2. بهنام گفت:

    راجب چی داری حرف میزنی؟ماشین ایران یه پرایده یه پژو یه سراتو چیز دیگه ام مگه هست راجبش حرف میزنی

    ۴
    ۱
  3. MahdI گفت:

    منطق:سراتوی وارداتی ۱۵۰,۰۰۰ تا کار تمیز با لاستیک نو (همین نسل) با قیمت ۱/۵ میلیاردی بخریم.
    واقعا نمی‌فهمم چرا سایپایی ۹۸صفر باید ۲/۸ میلیارد قیمت بخوره وقتی میشه ۲۰۱۷ با همین قیمت خرید.

    ۱۲
    ۰
    • اکبر بیات گفت:

      سلام من سال ۹۵ خریدم و هنوز هم دارم و بهترین گزینه است به نظر من تا بحال هزینه خاصی برای من نداشته با وصف ۱۶۵ کارکرهزار تا فقط از صندلیهای جلو و سفتی فرمان و ی مقدار خشکی ان رضایت کامل ندارم تشریح شما بسیار عالی ودرست هست متشکرم

      ۷
      ۰
  4. امیرعلی گفت:

    من به شخصه اگه بخام بخرم اریزو ۵ اس رو ترجیح میدم یا چیزای دیگه رو چون قیمتش واقعا گرونه

    ۸
    ۱۷
  5. masoud گفت:

    این همه پول واسه ماشینی که حتی کنترل پایداریم نداره در حد جوکه

    ۱۰
    ۱۶
  6. محمد گفت:

    سلام لطفا کیا موهاوی و کیا سورنتو را از همین دیدگاه بررسی کنین.با تشکر

    ۴
    ۰
  7. ناشناس گفت:

    درود دوستان، وقت بخیر
    ممکنه توی رنج قیمتی کیا سراتو (حدود یک و هفتصد تا یک و نهصد) ماشین‌هایی معرفی کنید که رقیب مناسبی برای این ماشین باشند و کیفیت خوبی داشته باشند؟ من زیاد از ماشین اطلاعات ندارم و یه مقدار دچار ابهام و تردید هستم توی این رنج قیمتی که عرض کردم چه گزینه‌ای مناسب تره. البته پژو ۲۰۰۸ هم مدنظرم هست به نظر شما سراتو بهتره یا پژو؟ ممنون میشم پیشنهاد خودتون رو بگید

    ۲
    ۱
    • M گفت:

      مزدا ۳. النترا. اکسنت.حتی ماکسیما. چینی جات صفر هم زیاد هست توی زیر ۲ تومن.

      ۴
      ۰
    • علیرضا گفت:

      سلام و احترام دوست عزیز
      به نظرم با مبلغ خیلی کمتر یه تارا v4 میتونی بگیری که از نظر سواری تقریبأ با سراتو یکیه از نظر آپشنی هم که تا گرمکن صندلی های جلو رو داره با تنظیمات برقی کامل صندلی های جلو و کیک سنسور در صندوق و یه گارانتی ۳ ساله، بیشتر از دو ساله دارمش و راضیم فقط همون اول چهار حلقه لاستیک کره ای بنداز زیرش تا کیفیت سواری و نرمیشو بیشتر حس کنی…

      ۲
      ۹
  8. قدرت طهماسبی گفت:

    هم رده وانت مزدا ، نیسان آبی ، بنز کله نارنجی

    ۳
    ۰
  9. سیمین احمدیان گفت:

    آپشنال مدل ۹۷ رو ۱۸۰۰ خریدم، واقعا اتومبیل راضی کننده ای هست، ظاهر مناسب با فنی عاااالی، هماهنگی موتور و گیربکس حرف نداره، کابین هم بسیار راحت…حالا حالا ها قصد عوض کردنش رو ندارم

    ۵
    ۱
  10. فرید گفت:

    مارا در مضام ریکس قرار داده اید سالها سرمایه مردم برای منافع شما ریکس انگاری شده.اینم خروجی بازار ریکسی مضحمل خواهد شد سرمایه دار پروری شکوفا مسؤل هم اصلحزدا. چی میشه جامعه ای با خروجی مجهول و ریکسی

    ۱
    ۰
  11. Sepehr گفت:

    باسلام بنده مدل ۹۷ داشتم متاسفانه اصلا الان ارزش خرید نداره به هیچ وجه،بنده دوره وره ۵۰۰ خریده بودم ولی الان شده ۱۶۰۰ ۷۰۰ تا به بالا بخدا ارزش نداره در مقابل خودرویی که هیچ امکاناتی نداره و بدتر از همه نداشتن esp ،فقط قطعات داره،همین ،والا با این مبلغ بتونید یه ازارا سالم پیدا کنید خیلی بهتره،

    ۲
    ۳

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X