%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰

اسلام‌پناه ؛ از نامه ایران‌ خودرو درباره توقف تولید پژو پارس بی خبرم

منتشر شده در 15 اسفند 1402 ساعت 14:27
نویسنده آخرین خودرو
نامه توقف تولید پژو پارس

درحالی رییس سازمان استاندارد از تداوم تولید پژو پارس خبر داد که ایران خودرو اعلام کرد تولید این خودرو امکان‌پذیر نیست. حال امروز رییس سازمان استاندارد از نامه ایران خودرو اظهار مبنی بر توقف تولید پژو پارس بی اطلاعی کرد.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از مهر، مهدی اسلام پناه امروز رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه مردم دار، در واکنش به نامه ایران خودرو مبنی بر توقف تولید پژو پارس به دلیل عدم انطباق با استانداردهای ۸۵ گانه و عدم صدور مجوز از سوی این سازمان، اظهار بی اطلاعی کرد.

وی گفت: اگر ایران خودرو به ما نامه‌ای ارسال کرده است، حتماً پاسخ را خواهد گرفت.

اسلام پناه تصریح کرد: مصاحبه‌ام با صدا و سیما در خصوص چگونگی روند تولید پژو پارس فصل‌الخطاب بود.

بازی جدید نامه‌نگاری

بر این اساس در توضیح بیشتر ماجرای توقف، عدم توقف و دوباره توقف تولید خودروی پژو پارس باید گفت که با توجه به عدم انطباق خودروی پژو پارس با استانداردهای ۸۵ گانه مقرر شده بود که تولید این خودرو صرفاً تا نیمه اسفند امسال صورت گیرد؛ در ادامه به دلیل درخواست‌های متعدد سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش اعلام کرد که تولید این خودرو تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

مجدد هفته گذشته مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گویی تاکید کرد که به صورت مشروط تولید این خودرو در فروردین سال ۱۴۰۳ نیز صورت خواهد پذیرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفته بود که تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین‌المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت که به احتمال زیاد نتایج آزمون استاندارد فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص می‌شود.

با این حال ۱۲ اسفند ماه ایران خودرو در نامه‌ای به سازمان ملی استاندارد اعلام کرد که مجوز شفاف درباره امکان تداوم تولید پارس با استانداردهای فعلی باید صادر شود چرا که پارس استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ نمی‌کند.

در نامه ایران خودرو خطاب به اسلام‌پناه آمده بود که نظر به اینکه مصاحبه تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ جنابعالی با رسانه ملی در خصوص ادامه تولید خودروی پژو پارس با رعایت استانداردهای بین‌المللی به لحاظ فنی و عملیاتی برای این شرکت نیازمند شفاف سازی بیشتر است به استحضار می‌رساند.

۱- رویکرد و خط مشی کلان مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو ارتقا کیفیت و ایمنی محصولات تولیدی و به تبع آن رضایت‌مندی مشتریان و اهتمام ویژه به رعایت مقررات حوزه استاندارد است.

۲- پیرو ابلاغیه شماره ۱۲۵۶۱ مورخ ۱۴۰۲/۶/۲۷ آن سازمان محترم در خصوص نحوه اجرای الزامات رفع تعلیق شده استانداردهای ۸۵ گانه و نیز بر اساس نامه شماره ۱۴۰۲۴۱۵۳۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۷/۶ ایران خودرو اعلام شد خودروی پارس در سرفصل بن سازه قدیمی ابلاغیه فوق‌الذکر سازمان استاندارد قرار داشته و قابلیت ارتقا به الزامات تعلیقی را ندارد لذا خاتمه تولید محصول پارس تا انتهای سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی به آن سازمان اعلام شد بر همین اساس طی نامه شماره ۱۴۰۲۴۱۵۸۰۹ مورخ ۱۴۰۲/۷/۱۰ اعلام شد تا انتهای سال جاری ۵۵ هزار دستگاه خودروی پارس تولید و مابقی اولویت‌های ثبت نامی در سامانه یکپارچه

با طرح تبدیل در سال آینده تحویل خواهد شد برای برای همین منظور طرح جایگزینی محصول سورن XUP در سایت‌های ۳ گانه تولید کننده پارس به اجرا درآمد. در استعلام ایران خودرو از آن سازمان محترم و بازگشت به نامه شماره ۲۶۲۶۶ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳، سازمان استاندارد مجدداً تأکید نمود تداوم تولید پارس صرفاً تا پایان سال ۱۴۰۲ امکان پذیر است. دلیل اصلی تصمیمات اتخاذ شده توسط آن سازمان محترم در خصوص توقف تولید خودروی پارس تا آخر سال ۱۴۰۲ مرتبط با عدم امکان پذیری ارتقای خودروی پارس به الزامات رفع تعلیق شده ۸۵ گانه بوده است و بر همین مینا نیز شرکت ایران خودرو متعهد به اجرای تصمیمات آن سازمان است.

این وضعیت نابسامان اطلاع رسانی سازمان استاندارد و شرکت ایران خودرو که هر کدام توپ را به زمین یکدیگر می‌فرستند در حالیست که حدود ۱۰۰ هزار متقاضی این خودرو ماه هاست در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. yassinam گفت:

    یه زمانی استاندارد میگفت تولید نکن امن نیست که ثبت نام می‌کرد چون گاو شیرده‌ی ایران خودرو اون موقع پارس بود و سود داشت!
    الان که استاتدارد میگه بابا جان تولید کن میگه نه عاقا استاندارد نیست تولید نمی‌کنم چون نسبت به سورن و آشغالای دیگه‌ش سود کمتری داره!
    نمردیم و معنای استاندارد رو هم فهمیدیم، استاندارد نه جان نردم بلکه سود خودروسازه!

    ۵۸
    ۱
  2. علی گفت:

    باسلام،مسئولین محترم سازمان استاندارد وایران خودرو خواهشاً اینقدر با احساسات مردم بازی نکنید وبه تعهداتتون عمل کنید وخودرو درخواستی پژو پارس رابه ملت تحویل دهید شاید شماها خبرنداشته باشید ولی خیلی از متقاضیان طلاهای همسرشون واسباب اساسیه منزلشون روفروختن تا پول این خودرو رو جور کنند لذا درتوانشون نیست که پول بیشتر برای خودرو تبدیلی پیشنهادی شما واریز کنند نمونش خود من.

    ۳۷
    ۰
  3. اسماعیل گفت:

    این مسائل نیست
    کانلا ساده ست مردم قبل از انتخابات معترض بودن و برای حاشیه درست نشدن رئیس استاندارد آمد و سر مردم کلاه گذاشت که تولید اوکی هست و ایرانخودرو ادامه بده به تولید پارس
    انتخابات انجام شد نتایج اعلام شد و بعد برای ما بخت برگشته ها پیامک آمد که سورن بگیرید
    من اگر پول داشتم خب از اول سورن ثبت نام میکردم
    مردم هم احمق هستن پارس موتورش xu7p و همین سورن موتورش xu7p
    حالا استاندارد رو با نمایشگر باد لاستیک میسنجید یا موتورش

    ۱۳
    ۰
  4. ناشناس گفت:

    خدا براتون نسازه اینقدر مردم اذیت میکنید،از کجا ۱۳۰ میلیون اضافه بیاریم

    ۷
    ۰
  5. محمداسماعیلی گفت:

    سلام ما کلافه شدیم پول سیصد تومن رو با مشقت جورکردم جورکردم حالا پیام آمده بیا سورن بگیر یک دفعه بگین نمیدیم خلاص از کجا بیاریم ۱۶۰ملیون دبگرو

    ۷
    ۰
  6. بهنام گفت:

    انقد مردم اذیت نکنین،خودروهای ثبت نامی زمستانشونو تحویل بدین

    ۱
    ۰
  7. رضا شوندی گفت:

    درود بر شرفت که حرف حساب زدی، ب خدا که منم گفتم خدا کنه خبر تولید پژو پارس ،شو قبل انتخابات نباشه که متاسفانه همینطور بود خدا لعنتشون کنه

    ۱
    ۰
    • حسن گفت:

      بخدا بسته جلو این خودرو بیکیفیت بگیرید خیابونها پر شده از پارس جلو این رانتو بگیرید بخدا چه خبر رو یه ماشین پانصد میلیون بخورن دلال ها ماشین کارخانه تولیدش کرده با سودش میده سیصد مردم بدبخت ما بابتش هفتصد میدن خیابون ها پر شده از پار بسته دیگه

      ۰
      ۰
  8. ناشناس گفت:

    بی انصافا چقدر ظلم میکنید به ما مردم فقیر جامعه ما
    اگر پول داشتیم سورن یا ماشین دیگیه بخریم همون .زمان براشون ثبت نام میکردیم وام گرفتیم طلا زن بچه
    مونو فروختیم تا پول پارس و جور کرده حالا ۱۶۰ میلیون
    دیگه از کجا بیاره

    ۲
    ۰
  9. هومن گفت:

    سریال هیولا رو دیدی؟

    شیر مادرت حلالت مهران مدیری
    😂😂😂😂😂😂😂

    ۳
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X