ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
ریسپکت - تیپ 2
۱,۹۱۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
تارا اتوماتیک - V4
۱,۳۶۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۹
شاهین GL
۱,۰۲۷,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۹۹۰,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی T9
۳,۴۷۷,۰۰۰,۰۰۰
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۵۳۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۴
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۱۲۵,۰۰۰,۰۰۰
ساینا S دوگانه سوز
۷۴۶,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
جک J4
۱,۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۷
سورن پلاس - XU7P
۸۸۷,۰۰۰,۰۰۰
بک X3 پرو
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۷
فوتون تونلند G7
۳,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۳۷۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۷
اطلس GL
۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹
ساینا S
۶۷۲,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۲۷۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴
شاهین اتوماتیک
۱,۲۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۱
اطلس G
۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۰۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی J7
۲,۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی ایگل
۱,۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۶
ری را
۱,۹۰۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۵
اکستریم LX
۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۴۱
هایما ۸S
۲,۸۷۰,۰۰۰,۰۰۰
کوییک S
۶۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۸
آریسان ۲
۷۴۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
اکستریم VX
۶,۳۶۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۶,۱۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۵
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۳۱,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۱۵,۰۰۰,۰۰۰
کی ام سی X5
۲,۲۹۸,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۷
رانا پلاس
۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰

برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

منتشر شده در 31 اردیبهشت 1404 ساعت 15:30
نویسنده آرام عزیزی
عکاس علیرضا پاداش
برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

رووی eRX5 شاسی بلند وارداتی پارس خودرو دارای مزایا و معایبی است که در این مطلب آخرین خودرو به آن خواهم پرداخت.

شرکت خودرو سازی Roewe در سال ۲۰۰۶ توسط گروه خودرو سازی SAIC Motor، یکی از بزرگ‌ ترین خودرو سازان چین، تأسیس شد. نام Roewe ترکیبی از دو مفهوم بوده: نام Rover و ترکیب آن با کلمه “New” به معنای تازه نام این برند را تشکیل داده است. یکی از محصولات این کمپان رووی eRX5 می باشد که با همکاری سایک موتور و شرکت علی بابا (یکی از بزرگ ترین کمپانی خرده فروشی اینترنتی) در سال ۲۰۱۶ توسعه یافته است. پارس‌ خودرو بعد از شکست در عرضه زوتی DL5 برای تکمیل سبد محصولات وارداتی خود با نسخه هیبریدی این خودرو به سامانه خودرو های وارداتی آمد. در ادامه برای ارزش سنجی این محصول به برسی مزایا و معایب آن خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی امکانات رووی eRX5

برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

در رووی eRX5 یک موتور بنزینی و یک پیشرانه برقی توان را تولید می کنند که آن را تبدیل به خودرویی پلاگین هیبرید کرده است. پیشرانه بنزین ۱.۵ لیتری T-GDI این خودرو می تواند ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند که به وسیله گیربکس E-CVT با موتور الکتریکی با توان ۱۸۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور ترکیب شده است. تعلیق بخش جلو و عقب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو به ترتیب مک فرسون و مولتی لینک است.

برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

از جمله امکانات موجود در ای آر ایکس ۵ می توان به کروز کنترل تطبیقی، سنسور TPMS، سامانه کنترل کشش، استارت دکمه ای، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، دوربین ثبت وقایع، ۶ کیسه هوای ده نقطه ای، ترمز پارک برقی، اتوهلد، رینگ های آلومینیومی، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم بازیابی انرژی، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر سیستم مالتی مدیا و… اشاره کرد.

مزایا و معایب رووی eRX5

طراحی جذاب:

یکی از مزایای این خودرو را می توان به طراحی بروز و جذاب آن نسبت داد که ترکیبی از خطوط تیز و کروم کاری های گسترده است. خط طراحی که رووی از آن پیرویی می کند در سال ۲۰۱۶ و با همکاری علی بابا شکل گرفت که در طول ۳ نسل این خودرو نیز شاهد آن هستیم. البته در رووی eRX5 المان های همانند دستگیره های مخفی شونده و رینگ های دو رنگ را می توان دید که به مدرن بودن خودرو می افزاید.

کیفیت مونتاژ بالا:

سایک و زیر مجموعه آن رووی از استاندارد های انگلیسی پیروی می کند که توسط ام جی به آنها رسیده و از ویژگی های برتر استاندارد های انگلیسی کیفیت و دقت بالا در مونتاژ خودرو است. در رووی ای آر ایکس ۵ نیز شاهد دقت و کیفیت بالای در مونتاژ هستیم که در مقایسه با رقبای خود در سطح بالای قرار می گیرد.

برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

قیمت مناسب:

ویژگی برتر پارس خودرو بعد از شبکه خدمات پس از فروش گسترده، قیمت مناسبی بود که برای عرضه این خودرو در نظر گرفت. در آخرین شرایط فروش اعلامی توسط پارس خودرو رووی eRX با قیمت ۱,۷۸۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان عرضه شد. قیمت این خودرو در مقایسه با خودرو های وارداتی و مونتاژی رقیب آن کاملا اختلاف نسبی به نفع رووی ای آر ایکس ۵ به وجود می آورد.

ناشناس بودن برند در ایران:

از پاشنه آشیل های این خودرو ناشناخته بودن کمپانی سازنده آن در ایران است. تجربه نشان داده هرچند خودروی در بازار ایران داری ویژگی های مثبت باشد اما برند آن شناخته شده نباشد در بازار ایران نمی تواند در ابتدا موفقیت خوبی به دست آورد. برای رفع این مشکل شرکت عرضه کنند باید تبلیغات گسترده ای انجام دهده و عرضه آن نیز به تعداد کم محدود نباشد. رووی هرچند برند با اصالت و خوبی در دنیای خودروهای چینی به حساب می آید اما پارس خودرو به دلیل ناشناخته بودن این برند باید بازاریابی مناسبی برای رووی eRX5 ترتیب دهد. دقت داشته باشید نشان رووی در ایران ناشناخته است اما در عمل همان ام جی به حساب می آید و پارس خودرو باید این باور را در بازار نهادینه کند.

برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟

پیچیدگی های فنی:

یکی از معایبی که به اکثر محصولات سایک (ام جی و رووی) نسبت داده می شود پیچیدگی فنی بسیار بالای آنها است. از معضلات خودروهای ام جی که هم ریشه این خودرو هستند و اشتراکات فنی بالای با eRX5 دارند تعمیرات به شدت سخت آنها است و اکثر مکانیک ها این خودرو ها را پذیرش نمی کند؛ البته با وجود پشتیبانی قوی پارس خودرو می توان تا حدودی از این عیب چشم پوشی کرد.

ویدیو تست و برسی Roewe eRX5

ویدیو های پیشنهادی

۳ Responses to “برسی مزایا و معایب شاسی بلند وارداتی پارس خودرو ؛ رووی eRX5 چگونه است؟”

  1. ابراهیم گفت:

    سلام.
    مگر جعبه دنده خودرو از نوع AMT نبود؟ در متن نوشتید E-CVT.

    ۱
    ۰
  2. مهدی یوسفی گفت:

    با سلام۰
    AMT
    باید درست باشه
    اینطور میگن

    ۱
    ۰
  3. قدرت طهماسبی گفت:

    برند باید خدمات پس از فروش ، تامین قطعات ، شرکت پشتیبانی و قیمت مناسب داشته باشد

    ۱
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X