موضوعات داغ روز:

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

منتشر شده در 07 تیر 1404 ساعت 16:25
نویسنده محمدرضا پاداش
تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

ماه گذشته بود که ایران خودرو برنامه های جدید خود را برای سودآوری منتشر کرد که یکی از مهم ترین آن ها عرضه تارا فیس لیفت با مشخصات فنی جدید است.

اواسط ماه گذشته بود که گروه صنعتی ایران خودرو تحت مدیریت جدید یا همان مدیریت بخش خصوصی برنامه های خود را برای قرارگیری در روند سودآوری منتشر کرد. در نامه ای که درسامانه کدال قرار گرفته بود، مجموعه ای از تغییرات آینده ایران خودرو دیده می شد که مهم ترین آن ها عرضه پژو ۲۰۷ فیس لیفت، عرضه تارا فیس لیفت، پیگیری عرضه در بورس کالا، بهینه سازی قیمت ها و مذاکرات با شرکای خارجی جدید بودند. در این مطلب به سراغ برنامه ایران خودرو برای عرضه تارا فیس لیفت رفته ایم. سدان ملی ایران خودرو به زودی با تغییرات گسترده ظاهری در بدنه و کابین به بازار می آید و تغییرات فنی را هم در این خودرو خواهیم داشت. البته باید اشاره کنیم که تصاویر استفاده شده در این مطلب رندرهای طراح سایت آخرین خودرو است و هنوز طراحی رسمی و نهایی تارا فیس لیفت منتشر نشده است. در ادامه مشخصات فنی تارا فیس لیفت را بررسی می کنیم.

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

دو پیشرانه و گیربکس جدید برای تارا

تارا از ابتدا تا حالا با پیشرانه معروف TU5 پلاس در دو نسخه دنده ای و اتوماتیک عرضه شده است. پیشرانه ای که توان تولید نهایت قدرت ۱۱۳ اسب بخار را بهمراه نهایت گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۶ سرعته AT یا ۶ سرعته دستی در دو نسخه به چرخ های جلو می رسد. اما حالا در برنامه های ایران خودرو بحث عرضه تارا فیس لیفت با دو پیشرانه توربوشارژ و هیبرید مطرح شده است. البته ایران خودرو در نمایشگاه شیراز از تارا توربو پرده برداشت که مجهز به پیشرانه EFP توربو شده و به نظر می رسد برای نسخه فیس لیفت هم همین پیشرانه را داشته باشیم.

تارا با پیشرانه EFP توربو خروجی های فنی ۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. در نسخه ای که در نمایشگاه شیراز معرفی شد، گیربکس همچنان از نوع ۶ سرعته DAE بود اما در برنامه های ایران خودرو بحث اضافه شدن گیربکس DCT یا دوکلاچه هم مطرح شده است و این یعنی احتمالا در نسخه فیس لیفت گیربکس دوکلاچه را روی این خودرو خواهیم دید. البته طبق اعلام شرکت، این خودرو قرار است با پیشرانه هیبرید و گیربکس DHT هم به بازار بیاید اما هنوز از جزئیات فنی آن نسخه هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید

خانه تکانی ایران خودرو با مدیریت جدید

از زمان روی کار آمدن مدیریت جدید در بزرگ ترین خودروسازی کشور، المان های مختلفی در این مجموعه دستخوش تغییر شده اما اغلب تغییرات ظاهری بوده اند. برای مثال نشان تجاری این خودروساز پس از سال ها تغییر کرده و حتی گفته می شود که رنگ سازمانی و رسمی ایران خودرو هم تغییر می کند. اما برنامه های بلند مدت ایران خودرو نشان می دهد که در بحث تولید و مسائل فنی هم تغییرات گسترده در راه است. آن ها علاوه بر تارا، قرار است ۲۰۷ را هم فیس لیفت کنند و این هاچبک هم به گیربکس دوکلاچه مجهز می شود. همچنین تا پایان سال آینده قرار است یک سدان جدید هم به محصولات ایران خودرو اضافه شود که در رده ابعادی کرولا قرار خواهد گرفت. خط تولید گیربکس DHT (مخصوص خودروهای هیبرید) هم قرار است در خط تولید سابق پیکان احداث شود تا مجموعه ای از محصولات با این گیربکس به بازار عرضه شوند.

البته حالا باید این را هم در نظر گرفت که شرایط جنگی در کشور باعث شده تا ریسک سرمایه گذاری در ایران بسیار بالا برود و باید دید که آیا برنامه های ایران خودرو هم در این شرایط تغییر می کنند یا نه.

ویدیو های پیشنهادی

۲۳ Responses to “تارا فیس لیفت با دو پیشرانه و گیربکس به بازار می آید”

  1. هادی گفت:

    پیشرفت خوبی محسوب میشه برای صنعت ارابه سازی ایران.امیدوارم در آینده بلاخره بتونیم خودروساز به معنای واقعی باشیم !

    ۸۰
    ۱۵
    • Mmad گفت:

      فکر نکنم تا چند سال دیگه بیاد به بازار. در هر صورت وقت بذارن رو ریرا خیلی بهتر از اینه. بنظرم حتی فیس لیفتشم خوب نشده و هنوز نمای عقب ماشین با بقیه ماشین همخوانی نداره

      ۲۹
      ۱۱
    • Ashkani گفت:

      صنعت خودرو سازی هیچ وقت برای ایران صرفه اقتصادی نداره
      قیمت تمام شده همین ماشین یه چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار میشه
      باهاش میشه حداقل یه چینی خوب صفر کیلومتر با قیمت جهانی در کشور های حوضه خلیج فارس تهیه کرد و سوار شد.

      ۱۰
      ۵
  2. ایمان چراغی گفت:

    عالیه

    ۱۲
    ۱۹
  3. پارسا گفت:

    دریچه هوای پا در پراید از تارا و پژو هم قوی تره
    تازه تقسیم هوا هم بهتره
    دزد ها فقط جیب مردم رو با ارابه خالی میکنند و فقط دنبال افزایش قیمت هستند

    ۱۳
    ۴
  4. ناشناس گفت:

    به نظرم باید پارس رو هم فیس لیفت کنن
    پارس یکی از بهترین ماشین های ایران خودرو و محبوب دل ما جوونا ست
    اشکال زیاد داره و لی رخش خداست
    ی مقدار تغییرات که تو سورن هم ایجاد کردن تو اینم ایجاد کنن تا فروششون بالاتر بره و…

    ۲
    ۲۲
    • امیر گفت:

      ایران خودرو ی سیاست داره که میخواد خودرو های که خودش طراحی کرده رو بهترشون کنه اگر مثل سورن پلاس یا تارا تغییر میداد پارس رو اونا دیگه فروش نمی‌رفتند به همین دلیل در اواخر تولید پارس موتور xu7p رو گذاشت که اول موتور آریسان بوده گار tu5 یا tu5p رو می ذاشت تارا و سورن پلاس فروش نمی‌رفتند ولی تارا و سورن پلاس همین الان هم درست فروش نمیرن

      ۰
      ۰
  5. محمدرضا گفت:

    همین الان هم به جای گریبکس dae که اصلا با موتور tu5پلاس همخونی نداره ،اگر از گریبکس ی که روی فردا ۵۱۱ هست استفاده کنن ،بسیار خوب میشه،عملکرد گریبکس با قدرت ۱۰۰ تا ۱۱۰ اسب عالیه و بسیار هم نرم کار میکنه ضمن اینکه ضرایب هم برای چنین گشتاوری مناسب هست

    ۰
    ۴
  6. Hesam گفت:

    طراحی بیرونی و داخلی خیلی بهتر از ری را بود دمشگرم

    ۱
    ۵
  7. ناشناس گفت:

    همیشه برای نمایش ماشینها شون از تصاویر کامپیوتری استفاده می کنن بعد که میان بیرون میبینی همون بنجلهای همیشگی هستند.

    ۱۲
    ۱
  8. ناشناس گفت:

    خوبه ولی چه فایده قیمت میلیاردی ملت فقط باید عکساشو ببین

    ۱۴
    ۱
    • مهدی مهدی یار گفت:

      قیمت ماشین رو با قیمت جهانی و دلار آزاد و مالیات و عوارض چند برابر به مردم فرو میکنند ولی درامد مردم رو به قیمت جهانی که حساب نمیکنند هیچ به نرخ اتیوپی حساب میکنند

      ۲
      ۰
  9. Ashkani گفت:

    درود
    هنوز خیلی جا داره به طراحی شاهین معمولی برسه
    اصلا پختگی نداره این فیس لیفت!!
    همچنان شاهین طراحی بهتری و زیباتری داره نسبت به این

    ۸
    ۹
  10. ناشناس گفت:

    هنوزهم دارن کپی میکنن البته فقط ظاهرماشینهاداخل ماشینهاهنوزواسه ۵۰سال پیش هست وتازمانی که مافیای این صنعت وجودداره همینه که هست متاسفانه
    من واقعابرای ایران وملت متاسفم دلم می سوزه
    دنیاچه ماشینهایی سوارمیشن واون هم باپایین ترین قیمت ماچه ماشینهایی سوارمیشیم تازه اگه بتونیم
    همون هم بخریم دنیاداره باهم رقابت میکنه ماانگارتواین دنیازندگی نمی کنیم واقعاافسوس هزاران افسوس

    ۱۰
    ۰
  11. سامیار گفت:

    این طراحی جای سوال داره چرا در داخل خودرو حتی در این رندر فرضی همچون نیخه فعلی هیچ جایی برای قرار دادن آوات و وسایل شخصی و حتی یک فنجان و لیوان و احیانا عینک موبایل تعبیه نشده ؟

    ۱
    ۱
  12. ایمی گفت:

    تارا عرضش کمه باید پهن تر بشه در کل ماشینهای ایرانخودرو همشون عرض کمی دارن ولی اگه با این پلتفرم و دیزاین و موتور بیاد تو بازار میشه گفت قدمی رو به جلو برداشتیم، بشرطیکه اون کنسول وسطم درستش کنن و یه کنسول درست درمون بذارن🙌🏻

    ۰
    ۰
  13. ناشناس گفت:

    زشته طراحی جلویی و پشتی. اصالت اصلی پژو ۳۰۱ رو نداره

    ۰
    ۰
  14. بهمن صالحی گفت:

    سلام بااین امکانات و تحریم‌ها.. بازهم خداپدرتون رابیامرزه روبه جلو میروید .. خداقوت

    ۰
    ۰

Leave a Reply

لطفا جهت پاسخ دهی به دیدگاه خود از زبان فارسی استفاده نمایید.
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.