تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰
تانک 300
۶,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۲۸
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۳۹۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۵
جک J4
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۵
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۲۲,۰۰۰,۰۰۰
سهند E - اتوماتیک
۱,۰۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۹
کی ام سی X5
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس
۹۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۱
فوتون تونلند G7
۳,۵۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۷۸
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۹۲
فونیکس آریزو 8
۳,۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
ریسپکت - تیپ 2
۲,۰۵۵,۰۰۰,۰۰۰
فردا 511
۱,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۹۴
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۲۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۳
اطلس G
۸۴۲,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۸۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۷
کی ام سی T9
۳,۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲
کی ام سی J7
۲,۵۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۶
اکستریم LX
۳,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۸
اکستریم VX
۶,۵۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶
ساینا S دوگانه سوز
۸۲۸,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۹۷۷,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۳
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۵۶
سورن پلاس - XU7P
۹۶۴,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۰۸
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۹
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۴
بک X3 پرو
۱,۷۵۰,۰۰۰,۰۰۰
کیا اسپورتیج
۵,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۰۲
کوییک S
۶۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۴۵
آریسان ۲
۷۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷
شاهین اتوماتیک
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۱۳
هایما ۸S
۲,۹۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۲
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۵۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۹
ری را
۱,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۳
ساینا S
۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۲۲
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۷
تارا اتوماتیک - V4
۱,۴۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
کی ام سی ایگل
۱,۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
اطلس GL
۷۹۳,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۸
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۶۸۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۶۶
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۲,۹۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۵
شاهین GL
۱,۰۹۵,۰۰۰,۰۰۰

تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز برای متقاضیان پژو پارس/ نردبان بلند قیمت کارخانه و بازار

منتشر شده در 29 بهمن 1402 ساعت 13:00
نویسنده آخرین خودرو
تصمیم‌گیری سرنوشت‌ساز برای متقاضیان پژوپارس/ خداحافظی با نردبان بلند قیمت کارخانه و بازار

متقاضیان پژو پارس در آستانه تصمیمی مهم هستند که به پافشاری روی تحویل پارس امیدوار بمانند یا با پذیرش واقعیت تلخی که برای سایر خودروهای ارتقایافته نیز رقم خورد، سراغ همان گزینه‌های جایگزین بروند.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از تسنیم، عرضه محصولات خودروسازان دولتی و خصوصی در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که همراه با موجی از نارضایتی میان مشتریان بوده است درحال نزدیک شدن به تصمیمات جدید و حساسی است.

در طرح بزرگ عرضه خودرو در سامانه که ۸۰۰ هزار تقاضا به ثبت رسید، بیش از ۷۰۰ هزار نفر خواهان ثبت‌نام برای محصولات یک خودروساز (ایران خودرو) بوده‌اند، علت آن مشخص است، علاوه بر ارزندگی نسبی محصولات این شرکت، تفاوت فاحش قیمت کارخانه تا بازار و حاشیه سود بسیار بالا برای متقاضیان عامل ایجاد انگیزه بیش‌تر برای این ثبت‌نام بوده است.

در شرایطی در آن زمان مسئولان وقت وزارت صمت ثبت‌نامی‌های خودرو را اولویت‌بندی کردند که بدون توجه به شرایط تولید و استاندارد محصولات، به هیچ تقاضایی نه نگفتند و به این ترتیب صف طویلی از متقاضیان پژو پارس بی‌اطلاع از آینده تولید و قیمت محصولات شکل گرفت.

در این میان برخی از محصولات به‌صورت ارتقایافته و با قیمت‌های اصلاح‌شده به دست مشتریان می‌رسد و برخی دیگر مانند پژو پارس در دریافت مجوزهای تولید نیز با چالش مواجهند.

خودرویی که طی سال‌های اخیر محبوبیت خود را کم‌کم با ورود محصولاتی چون خانواده دنا، تارا، سورن و… از دست داده بود، به‌دلیل نوسانات نرخ ارز و تقویت نقش خودرو به‌عنوان کالای سرمایه‌ای دوباره بدل به یک کالای خواستنی شد.

شرکت تولیدکننده خودرو پیش از این با افزایش تولید سورن اعلام کرده بود قصد دارد پژو پارس را از خط تولید حذف کند، ضمن این‌که این خودرو به‌دلیل این که از نظر پلت‌فرمی امکان به‌روزرسانی و پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه را نداشت، در واقع در استراتژی‌های تولیدی این شرکت جای خود را به سورن داده بود، زیرا از نظر اقتصادی نیز به‌روزرسانی پلت‌فرم قدیمی آن توجیهی نداشت.

از سوی دیگر، تولید پژو پارس مستلزم اجرای استانداردهای موردنظر سازمان استاندارد و سرمایه‌گذاری سنگین در خطوط تولید قطعه‌سازان است که عملاً زنجیره تأمین را نیز با چالش‌های پیچیده مواجه می‌کند که قطعاً قیمت تمام‌شده این محصول را افزایش قابل توجهی خواهد داد؛ اتفاقی که پیش‌تر برای محصولات ارتقایافته دیگر مانند دنا، تارا و ۲۰۷ هم رخ داده بود و این خودروها با اعمال استانداردهای جدید، قیمت‌های جدیدی از شورای رقابت دریافت کردند.

حال سؤال این‌جاست؛ آیا پژو پارس با استانداردهای جدید با همان قیمت قبلی تولید می‌شود؟ پاسخ ساده است: خیر! زیرا برای رسیدن به این استانداردها این خودرو نیازمند طراحی و مهندسی در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش‌های مختلف پلت‌فرم است که پیش‌بینی می‌شود پس از اعمال تغییرات با احتساب قیمت تمام‌شده روز، قیمت تمام‌شده محصول افزایشی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی را تجربه کند که عملاً دیگر خبری از نردبان صددرصدی تفاوت قیمت کارخانه‌ای و بازار این محصول نخواهد بود.

هرچند ایران خودرو پیش‌تر گفته نوبت متقاضیان سامانه یکپارچه از بین نمی‌رود و در صورت عدم‌تولید، به‌جای پارس، سورن پلاس یا دیگر محصولات خود را تحویل متقاضیان خواهد داد، اما قابل پیش‌بینی است که حتی در صورت تمدید مجوز تولید با اعمال استانداردها هم دیگر پژوپارس به‌قیمت ۳۱۵ میلیون به دست مشتریان نخواهد رسید.

متقاضیان این خودرو در آستانه تصمیمی مهم هستند که به پافشاری روی تحویل پارس امیدوار بمانند یا با پذیرش واقعیت تلخی که برای سایر خودروهای ارتقا یافته نیز رقم خورد، سراغ همان گزینه‌های جایگزین بروند، پیش از آن‌که در بازار پرتلاطم خودرو یا تصمیم جدیدی برای نحوه عرضه خودروها در بازار گرفته شود یا با نزدیک شدن به پایان سال، قیمت‌های جدیدی برای خودروها از سوی نهادهای مسئول تعیین شود.

ویدیو های پیشنهادی
  1. yassinam گفت:

    باشه برای خودتان
    کسی دیگه پول نداره که بخره
    ارتقا یافته اش و پژو پارس اش و ساده و دستی و استاندارد و غیر استانداردش همه اش مال خودتان

    ۵۳
    ۴
  2. yassinam گفت:

    ورشکستگی ات مبارک ایرانخودرو

    ۳۴
    ۶
    • ناشناس گفت:

      لعنت به باعث و بانی این اوضاع فلاکت بار،
      کجای دنیا خودرو به این شکل به مصرف کننده میدن؟
      یکسال تو نوبت، بعدشم قیمتش دست نیافتنی!!!
      فروردین ،وقتی ثبت نام کردیم، قیمت پارس ۱۶۵تومن بود، تا وقتی بخوان تحویلمون بدن، قیمتش میشه ۵۰۰،۶۰۰تومن،
      چرا با مردم اینکار میکنید؟ خدا نبخشه هیچکدومتون

      ۲۳
      ۰
    • ناشناس گفت:

      کاش پودر بشه ، بره تو هوا، این خودروبازی

      ۹
      ۰
  3. مجتبی سوری گفت:

    بزار حرفتون حرف باشه قانون میگه هر چیزی باید طبق مدرک اجرا بشه میری دادگاه قاضی میگه بده ببینم مدرک رای به نفع کسی میده که مدرک داره خوب الان قانون کجاست یقه ایران خودرو بگیره

    ۱۲
    ۰
  4. مجتبی سوری گفت:

    بزار حرفتون حرف باشه

    ۱۳
    ۰
  5. نمونه گفت:

    انشاالله مردم بفهمند چه بلایی سر پولشان میخواهید بیارید خرید نمی‌کنند مردم باهوشن دیگه گول قوطی حلبی را نمی‌خورند ایران خودرو در آستانه ورشکستگی مبارک باشه انشاالله

    ۴
    ۰
  6. نمونه گفت:

    مردم پول ندارن نون بخرن حالا ارتقاء شما چی بود که حلب بخرن

    ۱۳
    ۱
    • علی گفت:

      بعد یکسال چشم انتظاری الآنم تبدیل آوردی بجای اینکه الان بایستی ماشین های مردم تحویل می‌دادین خودرو های که داره خاک میخوره انبار هاتون بدین واسه مایی که تعهد دادین ملکه راضی نیستیم سلام
      اون تیکه حساب میزنی لازم دارممیدن

      ۵
      ۰
  7. سید محسن میرمحمدی گفت:

    واقعا
    بابا اینا همه دستشون تو دست همه استاندارد و شماره گذاری و ..‌. همه بازی سر مردم بیچاره میخوان افرایش قیمت بدن این شده بهانه
    اصلا کدوم یک از تولیدات داخل استاندارد داره که پارس بخواد داشته باشه
    تو این یکسال چی کردین چرا تولید نکردین که به موقع تحویل بدین

    ۶
    ۰
  8. ناشناس گفت:

    از ایران خودرو وسازمان استاندارد سوال دارم اولا کدام یک از خودروهای داخلی استاندارد داره که پژو پارس هم داشته باشه بعدش پژو بدتر از کوکیک وساینا که نیست چطور اون خودروها استاندارد دارن دردتون فقط با لا بردن قیمتهاست این همه پژو پارس انبار شده میخاید چکار کنید بجای اینکه تحویل مردم بدید میخاید آزاد بفروشید اون موقع استاندارد میشه

    ۵
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X