تعرفه واردات خودروهای برقی با حذف محدودیت ها اعلام شد


با پیگیری های وزارت صمت بالاخره تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد. از این پس خودروهای برقی با این تعرفه ها به بازار می آیند.
به گزارش آخرین خودرو، برای واردات خودروهای برقی دیگر سقف ارزی وجود ندارد و واردکنندگان می توانند گزینه های لوکس و گران قیمت خودروهای برقی را به ایران بیاورند. در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد است. تعرفه واردات خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد است و خودروهای برقی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می آیند.
گروه خودرویی | تعرفه |
خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو | ۱ درصد |
خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو | ۱۱ درصد |
خودروهای برقی بیش از ۳۰ هزار یورو | ۲۶ درصد |
با توجه به پیگیری های آخرین خودرو، محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه محصولات برقی هم وجود دارد. اما از این پس واردکنندگان می توانند خودروهای لوکس و برقی نشان های اروپایی، ژاپنی و… را به بازار ایران بیاورند. با اعلام این خبر می توان توقع داشت که در آینده نزدیک نسل جدید ب ام و سری ۷، محصولات لوکس مرسدس بنز، آئودی، فولکس واگن، تویوتا و… در نسخه های تمام برقی به بازار ایران بیایند.
در حال حاضر بسیاری از شرکت های واردکننده و خودروساز محصولات برقی را به ایران آورده اند. با این تعرفه ها باید منتظر باشیم تا واردات خودروهای برقی با سرعت بیشتری انجام شود و پای خودروهای لوکس و خاص هم به بازار ایران در نمونه های الکتریکی باز شود. احتمال آن بسیار است که خودروهایی مانند ب ام و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو پا به جاده ای ایران بگذارند.
ای کاش اول خودرو های هیبریدی وارد می کردن بعد خودرو های تمام برقی
افرین،
واقعا زیر ساخت خودرو برق تو ایران نیست،هیبرید حداقل بی برق از پس خودش بر میاد
وسط جاده برق کجا بود
اوناکه پارکینگ شخصی ندارن چه کنن
تازه اوناهم که پارکینگ شخصی دارن بحث سیم کشی از کنتر شخصی و دزدیدن بساط شارژ و … مطرحه
وسط اتوبان تو ترافیک برقت رفت چی و هزار چیز دیگر
برقشونو میشه با یک ست سلول خورشیدی تامین کرد
محدودیت ۴۰هزار یورو داره
واردات خودرو برقی تا زیر ۴۰ هزار یورو مجاز است.
طبق اظهارات مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات وزارت صمت، مشخص شد که سقف واردات خودروهای برقی ۴۰ هزار یورو تعیین شده تا دست واردات کنندگان خودروهای برقی در انتخاب محصول، نسبت به وارد کنندگان خودروهای بنزینی و هیبریدی بیشتر باز باشد.
بهتر است شهرداریها هر چه سریعتر در جهت ایجاد پارکینگهای شارژ در شهرها اقدام کنند و از این مصوبه من خیلی خوشحال شدم امیدوارم تا ۵سال آینده هیچ ماشین دودزا در شهرهای بزرگ نداشته باشیم و ماشینهای دودزا به ذوب آهن منتقل شوند و تبدیل به میلگرد و تیر آهن شوند .