%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۴
جک J4
۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۲
تارا اتوماتیک - V4
۱,۵۵۵,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۳۹
پژو ۲۰۷ موتور TU3
۱,۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
کوییک S
۷۳۲,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک - پانوراما
۱,۴۵۲,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۸۲
ام وی ام X33 کراس اتوماتیک
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۲
پژو ۲۰۷ دنده ای - پانوراما
۱,۲۸۴,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۲۹
کی ام سی T9
۳,۹۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۴
بک X3 پرو
۱,۷۶۵,۰۰۰,۰۰۰
مزدا 3
۴,۸۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۴
آریسان ۲
۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۶۵
سورن پلاس - XU7P
۱,۰۰۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۷۴
فیدلیتی الیت ۵ نفره
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۳۵
ساینا S
۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۴
هایما ۸S
۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
اطلس G
۸۹۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۱۷
ام وی ام X22 پرو دنده ای
۱,۴۱۰,۰۰۰,۰۰۰
فونیکس آریزو 8
۳,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۴
پژو ۲۰۷ اتوماتیک
۱,۴۱۸,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۳
دنا پلاس دنده ای - 6 سرعته
۱,۳۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۸.۴۶
کی ام سی J7
۲,۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۱
شاهین اتوماتیک پلاس
۱,۶۰۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۰۳
ریسپکت - تیپ 2
۲,۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۸۵
شاهین GL
۱,۱۹۰,۰۰۰,۰۰۰
فوتون تونلند G7
۳,۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۵۲
دنا پلاس اتوماتیک توربو - آپشنال
۱,۵۴۶,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۱۹
تانک 300
۶,۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۲.۷۸
شاهین اتوماتیک
۱,۳۶۷,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۶
تارا دنده ای - V1 پلاس
۱,۲۹۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۸۵
اطلس GL
۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۶۷
رانا پلاس
۹۷۶,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۳۴
کی ام سی ایگل
۱,۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰
%۳.۰۹
ری را
۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۴۸
ساینا S دوگانه سوز
۸۴۴,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۶۱
اکستریم VX
۶,۵۶۰,۰۰۰,۰۰۰
%۴.۴۸
فردا موتورز فردا 511
۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۵.۷۷
سهند E - اتوماتیک
۱,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۹۹
کی ام سی X5
۲,۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱.۵۴
اکستریم LX
۳,۵۲۰,۰۰۰,۰۰۰
%۰.۱۶
کیا اسپورتیج
۶,۱۳۰,۰۰۰,۰۰۰
%۱۲.۹۹
فونیکس آریزو ۶ پرو
۲,۷۴۰,۰۰۰,۰۰۰

تعرفه واردات خودروهای برقی با حذف محدودیت ها اعلام شد

منتشر شده در 24 دی 1402 ساعت 12:32
نویسنده نیما ارفعی
تعرفه واردات خودروهای برقی

با پیگیری های وزارت صمت بالاخره تعرفه واردات خودروهای برقی اعلام شد. از این پس خودروهای برقی با این تعرفه ها به بازار می آیند.

به گزارش آخرین خودرو، برای واردات خودروهای برقی دیگر سقف ارزی وجود ندارد و واردکنندگان می توانند گزینه های لوکس و گران قیمت خودروهای برقی را به ایران بیاورند. در حال حاضر تعرفه واردات خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو ۱ درصد است. تعرفه واردات خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو ۱۱ درصد است و خودروهای برقی فراتر از ۳۰ هزار یورو با تعرفه ۲۶ درصد به ایران می آیند.

گروه خودروییتعرفه
خودروهای برقی کمتر از ۲۰ هزار یورو۱ درصد
خودروهای برقی ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو۱۱ درصد
خودروهای برقی بیش از ۳۰ هزار یورو۲۶ درصد

با توجه به پیگیری های آخرین خودرو، محدودیت واردات خودروهای آمریکایی در حوزه محصولات برقی هم وجود دارد. اما از این پس واردکنندگان می توانند خودروهای لوکس و برقی نشان های اروپایی، ژاپنی و… را به بازار ایران بیاورند. با اعلام این خبر می توان توقع داشت که در آینده نزدیک نسل جدید ب ام و سری ۷، محصولات لوکس مرسدس بنز، آئودی، فولکس واگن، تویوتا و… در نسخه های تمام برقی به بازار ایران بیایند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت های واردکننده و خودروساز محصولات برقی را به ایران آورده اند. با این تعرفه ها باید منتظر باشیم تا واردات خودروهای برقی با سرعت بیشتری انجام شود و پای خودروهای لوکس و خاص هم به بازار ایران در نمونه های الکتریکی باز شود. احتمال آن بسیار است که خودروهایی مانند ب ام و i7، مرسدس بنز EQS و محصولات این چنینی در دوره جدید واردات خودرو پا به جاده ای ایران بگذارند.

ویدیو های پیشنهادی
  1. S گفت:

    ای کاش اول خودرو های هیبریدی وارد می کردن بعد خودرو های تمام برقی

    ۱۱
    ۲
    • علی گفت:

      افرین،
      واقعا زیر ساخت خودرو برق تو ایران نیست،هیبرید حداقل بی برق از پس خودش بر میاد
      وسط جاده برق کجا بود
      اوناکه پارکینگ شخصی ندارن چه کنن
      تازه اوناهم که پارکینگ شخصی دارن بحث سیم کشی از کنتر شخصی و دزدیدن بساط شارژ و … مطرحه
      وسط اتوبان تو ترافیک برقت رفت چی و هزار چیز دیگر

      ۲
      ۸
  2. mehmet گفت:

    محدودیت ۴۰هزار یورو داره

    ۱۰
    ۲
  3. رضا گفت:

    واردات خودرو برقی تا زیر ۴۰ هزار یورو مجاز است.

    ۸
    ۱
  4. مسعود گفت:

    طبق اظهارات مهدی ضیغمی، مجری طرح واردات وزارت صمت، مشخص شد که سقف واردات خودروهای برقی ۴۰ هزار یورو تعیین شده تا دست واردات کنندگان خودروهای برقی در انتخاب محصول، نسبت به وارد کنندگان خودروهای بنزینی و هیبریدی بیشتر باز باشد.

    ۵
    ۰
  5. اصغر گفت:

    بهتر است شهرداری‌ها هر چه سریعتر در جهت ایجاد پارکینگهای شارژ در شهرها اقدام کنند و از این مصوبه من خیلی خوشحال شدم امیدوارم تا ۵سال آینده هیچ ماشین دودزا در شهرهای بزرگ نداشته باشیم و ماشینهای دودزا به ذوب آهن منتقل شوند و تبدیل به میلگرد و تیر آهن شوند .

    ۷
    ۰
آخرین خودرو در شبکه های اجتماعی
توسی

طراحی و کدنویسی سایت آخرین خودرو توسط گروه توسی صورت گرفته است و تمام حقوق قالب آن نزد وی محفوظ میباشد.

X